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市場調査レポート
商品コード
1645102

南米の内燃機関:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

South America Internal Combustion Engines - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 95 Pages
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2~3営業日
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南米の内燃機関:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

南米の内燃機関市場規模は2025年に340億3,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは5.6%で、2030年には446億9,000万米ドルに達すると予測されます。

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中期的には、ICE二輪車需要の増加とプラグインハイブリッド内燃機関車(PHEV)の台頭が、予測期間中の南米内燃機関車市場の成長を牽引すると予想されます。

一方、電気自動車市場の台頭と、グリーン気候目標に関連したクリーン燃料の採用需要は、予測期間中の南米内燃機関市場の成長を妨げると予想されます。

技術革新とプラグインハイブリッド車における最新技術の適応は、予測期間中、南米内燃機関市場に機会を創出すると考えられます。

ブラジルが市場を独占しており、予測期間中に最も高い成長を遂げる可能性が高いです。

南米内燃機関市場の動向

ディーゼルが市場を独占する可能性が高い

  • ディーゼル内燃機関は、1870年代から使用されている最も重要な内燃機関の一つです。これらのエンジンは、空気とディーゼルの混合気の燃焼後に機械エネルギーを生成するように設計されています。空気とディーゼルの混合気を点火するために点火プラグのような補助部品は使わず、エンジンブロックの中で動くピストンによって圧縮される空気の温度上昇を利用します。
  • 南米地域では近年、ディーゼルエンジンの需要が緩やかに伸びているが、これは主に建設部門への投資の増加、無停電電源装置への需要の増加、ディーゼル車の販売台数の増加によるものです。
  • ディーゼルエンジンは、ガソリンエンジンよりも優れているため、何十年もの間、いくつかの産業で使用されてきました。最近の動向としては、Euro 5 &6、Bharat Stage 5 &6、China V &VI(b)など、世界の、あるいは各国ベースの自動車用エンジン排ガス規制に対応するための開発があります。
  • ディーゼルICEエンジンは、ガソリンエンジンよりも燃費が良く、加速性、牽引性、運搬性に優れているため、南米ではかなり身近で人気のある燃料源となっています。これに加えて、南米はバイオディーゼルの一大生産地であることから、ディーゼルの一種であるバイオディーゼルを燃料とするICEエンジンの開発拠点にもなりつつあります。
  • MAHLE GmbHは2023年10月、ブラジルのジュンディアイに世界のバイオモビリティセンターを設立し、バイオディーゼルで走行可能な環境に優しい内燃エンジンの開発と世界展開をサポートすると発表しました。
  • ディーゼルエンジン車は、数十年にわたり南米の交通事情において重要な位置を占めてきました。さらに、ディーゼルエンジン需要の最大のシェアはブラジルとコロンビアからもたらされています。緩やかな成長動向は予測期間中も続くと予想されます。
  • 国際自動車工業協会によると、南米における2023年の新車登録データでは、ディーゼル車の販売台数が大きな割合を占めており、2022年の新車登録データと比較すると増加傾向にあることがグラフから示されており、ディーゼル内燃機関車の強力な市場が期待されます。
  • 以上のことから、ディーゼルICEエンジンが南米内燃機関市場を独占する可能性が高いです。

ブラジルが市場を独占する可能性が高い

  • ブラジルは、近年、バス、自動車、二輪車、トラックなど、あらゆるタイプの商用車と自家用車において、化石燃料から電気自動車への急速な移行がまだ見られない国です。その理由は、ブラジルの地域、ICEエンジンの歴史的な基盤の強さ、ディーゼルとガソリン燃料の入手のしやすさ、よく整備されたインフラにあります。
  • ディーゼルエンジン車は、そのパワー、効率、価格の優位性から、数十年にわたり南米の交通事情に大きな影響を与えてきました。
  • ブラジルの内燃機関製造業は、選択的触媒還元システム、微粒子フィルター、酸化触媒などの技術を開発し、炭素排出量を削減してきました。
  • その一方で、ブラジルでは化石燃料と非化石燃料の両方が使用されており、公共輸送や商用大型車でのプラグインハイブリッド電気自動車の利用が一般家庭で拡大していることが、バッテリー・パックと組み合わされたガソリン・ディーゼル内燃機関車の成長のカギとなっています。
  • 2023年9月、ブラジルのフランス系多国籍自動車メーカーであるRenaultは、政府が自動車の排ガス規制と基準を厳格化するよう求めているにもかかわらず、同社はガソリンとバイオ燃料の混合燃料で走るように装備された自動車の生産を10台に9台継続すると発表しました。
  • 国際自動車工業会によると、ブラジルの2023年以降の新車登録データ販売台数のうち、ディーゼル車、ガソリン車、PHEV車が大きなシェアを占め、3つのパワートレインを合計すると70%近くになります。また、2022年のブラジル新車登録データと比較すると、これらのICEパワートレイン車の販売台数は増加傾向にあり、ブラジル内燃機関車市場の参入企業にとって、今後の明るい展望が期待されます。
  • 以上のことから、ブラジルは予測期間中、南米内燃機関市場を独占することになります。

南米の内燃機関産業概要

南米の内燃機関市場は半分断されています。この市場の主要企業には、General Motors、Volkswagen Group、VolvoAB、MAN SE、Bayerische Motoren Werke AG、Ford Motor Company、Toyota Motor Corporation、Renault Groupが含まれます(順不同)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場の定義
  • 調査の前提

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 調査手法

第4章 市場概要

  • イントロダクション
  • 2029年までの市場規模と需要予測(単位:10億米ドル)
  • 最近の動向と開発
  • 政府の規制と施策
  • 市場力学
    • 促進要因
      • ICE二輪車需要の増加
      • プラグインハイブリッド内燃機関車(PHEV)の台頭
    • 抑制要因
      • バッテリー電気自動車市場の成長
  • サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 容量別
    • 50~200 cm3
    • 201~800 cm3
    • 801~1,500 cm3
    • 1,501~3,000 cm3
  • 燃料タイプ別
    • ガソリン
    • ディーゼル
    • その他
  • 地域別
    • ブラジル
    • チリ
    • アルゼンチン
    • コロンビア
    • その他の南米

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • 市場参入企業
      • Volkswagen Group
      • General Motors
      • MAN SE
      • Bayerische Motoren Werke AG
      • Hyundai Motors
      • Ford motor company
      • Renault Group
      • Toyota Motor Corporation
  • 市場ランキング分析
  • その他の著名な企業一覧

第7章 市場機会と今後の動向

  • プラグインハイブリッド車の技術革新と最新技術の採用
目次
Product Code: 50002212

The South America Internal Combustion Engines Market size is estimated at USD 34.03 billion in 2025, and is expected to reach USD 44.69 billion by 2030, at a CAGR of 5.6% during the forecast period (2025-2030).

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Over the medium term, increasing demand for ICE two-wheelers and the rise of plug-in hybrid ICE vehicles (PHEV) are expected to drive the growth of the South America Internal Combustion Engines Market during the forecast period.

On the other hand, the rising electric vehicle market and demand for the adoption of cleaner fuels in regard to the green climate goals are expected to hinder the growth of South America's Internal Combustion Engines Market during the forecast period.

Nevertheless, technological innovation and adaptation of the latest technologies in plug-in hybrid vehicles are likely to create opportunities for the South America Internal Combustion Engines Market during the forecast period.

Brazil dominates the market and is also likely to witness the highest growth during the forecast period.

South America Internal Combustion Engines Market Trends

Diesel is Likely to Dominate the Market

  • Diesel Internal Combustion engines are one of the most significant internal combustion engines that have been in use since the 1870s. These engines are designed to generate mechanical energy after the combustion of an air-diesel mixture. No auxiliary component like a spark plug is used to ignite the air-diesel mixture; instead, it uses the elevating temperature of the air, which is compressed by a piston moving inside an engine block.
  • The South American region has witnessed moderate growth in the demand for diesel engines in recent years, mainly driven by increasing investments in the construction sector, combined with increasing demand for uninterrupted power supplies and an increase in sales of diesel vehicles.
  • Due to its advantages over gasoline engines, diesel engines have been used in several industries for decades. In recent years, the industry witnessed certain developments to cope with the global and country-based engine emission standards for automobiles like Euro 5 & 6, Bharat Stage 5 & 6, China V & VI (b), and a few others.
  • Diesel ICE engines, being fuel fuel-efficient and having better acceleration, towing, and hauling potential than gasoline engines, have been quite a familiar and popular fuel source in South America. In addition to this, South America is also becoming a hub for developing ICE engines that can cope with biodiesel, a form of diesel, as a fuel, given the South American region is a major producer of biodiesel.
  • In October 2023, MAHLE GmbH announced that it had established a Global Bio-Mobility Center in Jundiai, Brazil, to support the development and global rollout of environmentally friendly combustion engines that can run on bio-diesel.
  • Diesel engine vehicles have been a prominent feature of South America's transportation landscape for decades. Additionally, the biggest share of demand for diesel engines is coming from Brazil and Colombia. The moderate growth trend is also expected to continue during the forecast period.
  • According to the International Organization of Motor Vehicle Manufacturers, a major share of the sales of new vehicle registration data from 2023 in South America was from diesel vehicles, which the graph showed is increasing when compared to the 2022 new vehicle registration data in South America, thus promising a strong market for Diesel ICE engines.
  • Thus on the basis of the above points, diesel ICE engines will likely dominate the South America Internal Combustion Engines Market.

Brazil is Likely to Dominate the Market

  • Brazil is a country that, in recent years, has yet to witness a fast transition from Fossil fuels to Electric vehicles in all commercial and private vehicles of all types, including Buses, Cars, Two-wheelers, and Trucks, because of the nation's geography, historic strong base for ICE engines, easy availability and well-supported infrastructure for diesel and gasoline fuels.
  • Diesel engine vehicles have been a prominent feature of South America's transportation landscape for decades due to their power, efficiency, and affordability advantages.
  • Internal Combustion Engine manufacturing in Brazil has been developing technologies such as selective catalytic reduction systems, particulate filters, and oxidation catalysts to reduce carbon emissions.
  • On the other hand, Brazil has been showing a resonant use of both Fossil and Non-Fossil fuels, with the growing popularity among the nation's family households for the use of Plug-In Hybrid Electric vehicles in public transport and commercial heavy vehicles is key to the growth of Gasoline and Diesel powered ICE engines coupled with Battery packs.
  • In September 2023, Renault, a French multinational automobile manufacturer in Brazil, announced that despite a Government Pushing for stricter vehicle emission control norms and standards, the company will continue its production of nine in 10 cars that are equipped to run on a mixture of gasoline and the biofuel, thus maintaining the production of ethanol-fueled internal combustion engine vehicles in Brazil.
  • According to the International Organization of Motor Vehicle Manufacturers, a major share of new vehicle registration data sales from 2023 in Brazil was from diesel, gasoline, and PHEV vehicles, with the total of all three powertrains combined going close to 70%. The graph also showed an increasing sales trend for these ICE powertrain vehicles compared to the 2022 new vehicle registration data in Brazil, thus promising future positive outlooks for ICE Production market players in Brazil.
  • Thus on the basis of the above points Brazil will dominate the South America Internal Combustion Engines Market during the forecast period.

South America Internal Combustion Engines Industry Overview

The South America Internal Combustion Engines Market is semi-fragmented. The key players in this market include (in no particular order) General Motors, Volkswagen Group, Volvo AB, MAN SE, Bayerische Motoren Werke AG, Ford Motor Company, Toyota Motor Corporation, and Renault Group.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2029
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Government Policies and Regulations
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
      • 4.5.1.1 Increasing demand for ICE two-wheelers
      • 4.5.1.2 Rise of plug-in hybrid ICE vehicles (PHEV)
    • 4.5.2 Restraints
      • 4.5.2.1 Rising Battery electric vehicle market
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitutes Products and Services
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By capacity
    • 5.1.1 50 cm3 to 200 cm3
    • 5.1.2 201 cm3 to 800 cm3
    • 5.1.3 801 cm3 to 1500 cm3
    • 5.1.4 1501 cm3 to 3000 cm3
  • 5.2 By Fuel Type
    • 5.2.1 Gasoline
    • 5.2.2 Diesel
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Brazil
    • 5.3.2 Chile
    • 5.3.3 Argentina
    • 5.3.4 Colombia
    • 5.3.5 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Market Players
      • 6.3.1.1 Volkswagen Group
      • 6.3.1.2 General Motors
      • 6.3.1.3 MAN SE
      • 6.3.1.4 Bayerische Motoren Werke AG
      • 6.3.1.5 Hyundai Motors
      • 6.3.1.6 Ford motor company
      • 6.3.1.7 Renault Group
      • 6.3.1.8 Toyota Motor Corporation
  • 6.4 Market Ranking Analysis
  • 6.5 List of Other Prominent Companies

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Technological innovation and adaptation of the latest technologies in plug-in hybrid vehicles