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市場調査レポート
商品コード
1645092

緊急医療配送物流:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Time Critical Healthcare Express Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 190 Pages
納期
2~3営業日
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緊急医療配送物流:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 190 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

緊急医療配送物流の市場規模は2025年に112億米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは12.52%で、2030年には201億9,000万米ドルに達すると予測されます。

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主要ハイライト

  • 医療サービスに対する需要が増加し、コストが上昇する世界では、医療の質とアクセシビリティに対する国民の期待に応えつつ、消費者の体験を向上させ、財政的圧力を緩和できる戦略、技術、ヘルスヒューマン・チームがかつてないほど重視されることが、今後の医療の特徴になりそうです。
  • 米国は2022年も世界最大の医薬品市場であり続け、6,000億米ドルを超える収益をもたらしました。欧州の売上高は2,130億米ドルで、米国に次ぐ第2位の医薬品市場となりました。日本、カナダ、オーストラリアに加え、この2つの市場が「既存」または「新興国」と呼ばれる市場を構成しています。
  • 世界の医薬品売上高の残りは、中国、ロシア、ブラジル、インドを含む新興国市場によるものです。これらの新興市場は、医薬品売上高が世界で最も急成長しています。ラテンアメリカとインドは世界で最も急成長している市場で、2026年までの年間平均成長率(CAGR)が最も高いと予測されています。
  • この1年で、製薬産業は、パンデミック発生中も発生後も一貫して高品質の医薬品を提供するために、より緊密に連携し、迅速に適応し、革新的なソリューションを採用してきました。製薬産業は、日本の医療のニーズをサポートし、世界のリーチを拡大するために揺るぎない献身を示しました。
  • 統計によると、オンライン薬局とラストワンマイルロジスティクスのおかげで、遠く離れた何千もの村や町が、必要不可欠な医薬品を定期的に入手できるようになりました。つまり、重要な医薬品がインド全土の十分なサービスを受けていない何千ものコミュニティーに届き、医療への公平なアクセスへの道を開いているのです。

緊急医療配送物流市場動向

医薬品セグメントの堅調な成長予測

ブラジル、中国、インドなどの新興国では、医薬品市場と研究環境が急速に成長しています。その結果、経済・研究活動は欧州からその他の新興市場へと徐々に移行しつつあります。

2022年には、世界の医薬品売上高の52.3%を北米が占めるのに対し、欧州は22.4%です。IQVIA(MIDAS)の2023年5月レポートによると、2017~2022年の間に上市された新薬の64.4%が米国市場で販売されたのに対し、欧州市場(上位5市場)では16.4%でした。

EUの医薬品市場はセグメント化されており、並行貿易を招いています。これは社会保障や患者に害を及ぼし、産業にとっては研究開発に投資するための費用がかさみます。2021年には、並行貿易は62億8,000万ユーロ(67億4,199万米ドル)と評価された(工場出荷価格)。

北米が市場の主要企業として台頭

北米地域は、主要製薬メーカーの存在と製薬産業への支出の増加により、大きな市場シェアを占めると予想されます。さらに、研究開発費の増加、慢性疾患の負担増、先進的医薬品製造技術の採用増加などが、この地域市場をさらに下支えすると予測されます。

さらに、米国では先進的医薬品製造技術の採用が増加しており、さまざまな製薬メーカーが斬新な製造技術を採用しようとする動きが活発化していることも、同地域市場の成長を後押しすると予想されます。例えば、CDMOのEnzene Biosciencesは2024年1月、米国初の製造拠点を立ち上げました。この製造拠点は特許取得済みのEnzeneX連続製造技術プラットフォームと統合されており、革新的な製薬・バイオ医薬品企業のカスタマイズ型製造要件に対応することが期待されています。同様に2022年12月、米国薬局方はリッチモンドに先進製造技術ラボを開設しました。このラボは、連続製剤製造を含む先進的製造技術で製薬メーカーを支援し、生産能力を加速させました。このように、斬新な製造技術の取り込みの増加は、この地域の市場成長を増大させると予測されます。

さらに米国は、CRO、CMO、CDMOの数が多いことから、製薬企業にとってトップクラスのアウトソーシング先となっています。したがって、こうした動向は同国での製造活動を強化し、地域市場の成長を後押しすると予測されます。例えば、Bioplanの「2022 Annual Report and Survey of Biopharmaceutical Manufacturing Capacity and Production」によると、米国は医薬品・バイオ医薬品の研究・製造のアウトソーシング先としてトップクラスであり、これは同国に複数の受託製造業者が存在するためです。

緊急医療配送物流産業概要

緊急医療配送物流市場は、効率的で信頼性の高いサービスを提供しようとする複数の参入企業により、適度にセグメント化されています。また、地元や地域のロジスティクス企業も、特定市場の緊急医療配送物流のニーズに対応しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 現在の市場シナリオ
  • 政府の規制と取り組み
  • 産業の技術動向と自動化
  • 産業の新興企業とベンチャーキャピタルによる資金調達に関する洞察
  • 宅配料金概要
  • ビジネスにおける保管機能と付加価値サービスの詳細
  • COVID-19がB2C CEP市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 促進要因
    • 市場を牽引するeコマースブーム
    • 医療セグメントの需要増加が市場を牽引
  • 抑制要因
    • 市場に影響を与える規制課題
    • 市場の成長を妨げるインフラの制約
  • 機会
    • 消費者からの需要の増加
    • 国際的な拡大
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者・買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • バイオ医薬品
    • ワクチン、臨床検査材料
  • サービス別
    • 輸送
    • 保管
    • 包装・ラベリング
  • エンドユーザー別
    • 病院・クリニック、製薬会社
    • バイオ医薬品・バイオテクノロジー企業
  • 地域別
    • アジア太平洋
    • 北米
    • 欧州
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • DHL Express
    • FedEx
    • UPS
    • Agility Logistics
    • DB Schenker
    • Kuehne+Nagel
    • Ceva Logistics
    • DSV Panalpina*
  • その他の企業

第8章 市場の将来

第9章 付録

目次
Product Code: 50002159

The Time Critical Healthcare Express Logistics Market size is estimated at USD 11.20 billion in 2025, and is expected to reach USD 20.19 billion by 2030, at a CAGR of 12.52% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • In a world where demand for health services is on the rise and costs are on the rise, the future of healthcare is likely to be characterized by an unprecedented emphasis on strategies, technology, and health-human teams that can enhance consumer experiences and mitigate financial pressures while meeting public expectations of care quality and accessibility.
  • The United States remained the world's largest pharmaceutical market in 2022, bringing in more than USD 600 billion in revenue. Europe accounted for USD 213 billion in revenue, making it the second-largest pharmaceutical market after the United States. In addition to Japan, Canada, and Australia, these two markets make up what are known as the "established" or "developed" markets.
  • The remainder of global pharmaceutical revenue comes from emerging markets, including China, Russia, Brazil, and India. These emerging markets show the fastest growth in pharmaceutical sales globally. Latin America and India are the world's fastest-growing markets, with the highest projected compound annual growth rate (CAGR) through 2026.
  • The past year has seen the pharma industry working together more closely, adapting quickly, and adopting innovative solutions to consistently provide high-quality medicines during and after the pandemic. The industry has demonstrated its unwavering dedication to supporting the country's healthcare needs and expanding its global reach.
  • According to statistics, thousands of far-flung villages and towns are now getting regular access to essential medicines thanks to online pharmacies and last-mile logistics. This means that critical medications are reaching thousands of underserved communities across India, paving the way for equitable access to health care.

Time Critical Healthcare Express Logistics Market Trends

Robust growth projections for pharmaceutical segment

The pharmaceutical market and research environment are growing rapidly in emerging economies like Brazil, China, and India. As a result, economic and research activity is gradually migrating from Europe to other emerging markets.

In 2022, North America represented 52.3% of global pharmaceutical sales, compared to 22.4% in Europe. IQVIA's (MIDAS) May 2023 report shows that 64.4 percent of new medicines launched during the 2017-2022 period were sold in the US market, compared to 16.4 percent in the European market (the top 5 markets).

The EU pharmaceutical market is fragmented, which has led to parallel trade. This harms social security and patients and costs the industry more money to invest in research and development. In 2021, parallel trade was valued at EUR 6,280 million (USD 6741.99 Million) (ex-factory prices).

North America is emerging as a key player in the market

The North American region is expected to hold a significant market share due to the presence of key pharmaceutical manufacturers and the growing spending on the pharmaceutical industry. Moreover, increasing research and development expenditure, the growing burden of chronic diseases, and the increasing adoption of advanced pharmaceutical manufacturing technologies are further projected to support the regional market.

Moreover, the rising adoption of advanced pharmaceutical manufacturing technologies in the United States and increasing efforts from various pharmaceutical manufacturers to adopt novel production technologies are expected to drive the regional market growth. For instance, in January 2024, Enzene Biosciences, a CDMO, launched its first manufacturing site in the United States. The manufacturing site is integrated with a patented EnzeneX continuous manufacturing technology platform, and this is expected to serve innovative pharma and biopharmaceutical companies for their customized manufacturing requirements. Similarly, in December 2022, the US Pharmacopeia opened an advanced manufacturing technology lab in Richmond. This laboratory helped pharma manufacturers with advanced manufacturing technologies, including continuous pharma manufacturing, to accelerate their production capabilities. Thus, the increasing uptake of novel production technologies is projected to augment the regional market growth.

Furthermore, the United States is one of the top pharma outsourcing destinations for pharma companies, owing to the presence of a significant number of CROs, CMOs, and CDMOs. Thus, such trends are projected to bolster manufacturing activities in the country, thereby supporting regional market growth. For instance, according to Bioplan's 2022 Annual Report and Survey of Biopharmaceutical Manufacturing Capacity and Production, the United States is one of the top outsourcing destinations for pharmaceutical and biopharmaceutical research and manufacturing, owing to the presence of several contract manufacturers in the country.

Time Critical Healthcare Express Logistics Industry Overview

The Time Critical Healthcare Express Logistics market is moderately fragmented, with several players that strive to provide efficient and reliable services. Local and regional logistics players also significantly cater to time-critical healthcare express logistics needs of specific markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Government Regulations and Initiatives
  • 4.3 Technological Trends and Automation in the Industry
  • 4.4 Insights into Startups and Venture Capital Funding in the Industry
  • 4.5 Brief on Courier Rates
  • 4.6 Elaboration on Storage Functions and Value-added Services in the Business
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the B2C CEP Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Drivers
    • 5.1.1 E-commerce Boom driving the market
    • 5.1.2 Increasing demand from healthcare sector driving the market
  • 5.2 Restraints
    • 5.2.1 Regulatory challenges affecting the market
    • 5.2.2 Infrastructure limitations hindering the growth of the market
  • 5.3 Opportunities
    • 5.3.1 Increasing demands from consumers
    • 5.3.2 International expansion
  • 5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 5.4.2 Bargaining Power of Consumers/ Buyers
    • 5.4.3 Threat of New Entrants
    • 5.4.4 Threat of Substitute Products
    • 5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 5.5 Value Chain/Supply Chain Analysis

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product
    • 6.1.1 Biopharmaceuticals
    • 6.1.2 Vaccines, and Clinical Trial Materials
  • 6.2 By Services
    • 6.2.1 Transportation
    • 6.2.2 Storage
    • 6.2.3 Packaging and Labeling
  • 6.3 By End-user
    • 6.3.1 Hospitals and Clinics and Pharmaceuticals
    • 6.3.2 Biopharmaceutical and Biotechnology Companies
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 Asia-Pacific
    • 6.4.2 North America
    • 6.4.3 Europe
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
  • 7.2 Company Profiles
    • 7.2.1 DHL Express
    • 7.2.2 FedEx
    • 7.2.3 UPS
    • 7.2.4 Agility Logistics
    • 7.2.5 DB Schenker
    • 7.2.6 Kuehne + Nagel
    • 7.2.7 Ceva Logistics
    • 7.2.8 DSV Panalpina*
  • 7.3 Other Companies

8 FUTURE OF THE MARKET

9 APPENDIX