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市場調査レポート
商品コード
1570548

建設用ダンプトラック市場、機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年

Construction Dump Trucks Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032


出版日
ページ情報
英文 240 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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建設用ダンプトラック市場、機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年
出版日: 2024年08月01日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 240 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

建設用ダンプトラックの世界市場は、2023年に122億米ドルと評価され、2024年から2032年にかけてCAGR 8%以上で成長すると予測されています。

世界中で道路、高速道路、橋の建設に関連するコストが増加していることが、建設用ダンプトラックの需要を大きく促進しています。政府や企業が交通網の近代化と拡大に投資するにつれ、効率的なマテリアルハンドリングの必要性が急増しています。

例えば、タタ日立が大型ダンプトラックの生産拡大や新モデルの導入に投資しているのは、国内で成長するインフラ部門を支援するためです。インフラ整備が加速するにつれ、タタ日立は建設機械に対する需要の増加を見込んでいます。

製品タイプ別では、市場は連結ダンプトラックとリジッドダンプトラックに分けられます。連結セグメントは2023年に75億米ドルの市場収益を占める。連結式ダンプトラックは、より高い積載量と操縦性の向上を目指して設計されるようになってきています。メーカー各社は、これらのトラックの設計とエンジニアリングを強化し、敏捷性を維持しながらより大きな荷を扱うことに注力しており、多様で課題の多い地形でも効果的に運転できるようにしています。例えば、Hyundai Construction Equipment Americasは2022年6月に連結ダンプトラック分野に進出し、HA30とHA45モデルを発表しました。

推進力に基づき、市場はディーゼル、電気、ハイブリッドに分類されます。ディーゼルセグメントは2023年に79%以上の市場シェアを生み出すと予想されています。ディーゼル燃料が広く利用可能であることが、建設用ダンプトラックにおける優位性を支えています。さらに、多数の給油所、給油基地、メンテナンス施設を含む広範なディーゼル給油インフラが、容易なアクセスと安定した供給を保証しています。この確立されたネットワークは、ダウンタイムと運転の中断を最小限に抑えるものであり、これは車両の連続運転に依存する建設プロジェクトにとって極めて重要です。

アジア太平洋地域は、2023年の建設用ダンプトラックの世界市場を42%以上の主要シェアで牽引しました。道路、橋梁、産業施設などのインフラ・プロジェクトへの大規模な投資により、この地域は世界最大の建設市場の1つとして位置づけられています。建設トラックに対する高い需要は、異なる場所間で機材や物資を移動させる必要性によってもたらされています。さらに、急速な都市化と経済成長に煽られた多種多様な建設トラックへのニーズの高まりは、市場に有利な機会を生み出すと期待されています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • 原材料・部品サプライヤー
    • メーカー
    • 技術プロバイダー
    • サービスプロバイダー
    • 最終用途
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースとイニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • インフラの拡大が建設用ダンプトラックの需要を煽る
      • 技術の進歩がダンプトラックの効率と安全性を高める
      • 交通インフラへの政府投資が需要を促進
      • 鉱業部門の成長がダンプトラックの売上を押し上げる
      • 物流・輸送ネットワークの拡大が需要を押し上げる
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 景気後退による建設・採鉱活動の減少
      • 厳しい排出規制が製造コストを上昇
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:タイプ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 関節型
  • リジッド

第6章 市場推計・予測:積載別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 100トンまで
  • 100~200トン
  • 200トン以上

第7章 市場推計・予測:推進別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • ディーゼル
  • 電気
  • ハイブリッド

第8章 市場推計・予測:駆動形式別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 二輪駆動(2WD)
  • 四輪駆動(4WD)
  • 全輪駆動(AWD)

第9章 市場推計・予測:最終用途別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 建設
  • 鉱業
  • その他

第10章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • 北欧
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イラン
    • トルコ
    • その他中東・アフリカ

第11章 企業プロファイル

  • BelAZ
  • Caterpillar Inc.
  • Daimler AG(Mercedes-Benz)
  • Doosan Infracore
  • Ford Motor Company
  • Hino Motors
  • Hitachi Construction Machinery
  • Isuzu Motors
  • John Deere
  • Kenworth
  • Komatsu Ltd.
  • Liebherr Group
  • Mack Trucks
  • MAN Truck and Bus
  • Peterbilt
  • Sany Group
  • Scania AB
  • Tata Motors
  • Terex Corporation
  • Volvo Construction Equipment
目次
Product Code: 10575

The Global Construction Dump Trucks Market was valued at USD 12.2 billion in 2023 and is projected to grow at a CAGR of over 8% from 2024 to 2032. The increasing costs associated with constructing roads, highways, and bridges worldwide are significantly driving the demand for construction dump trucks. As governments and corporations invest in modernizing and expanding transportation networks, the need for efficient material handling has surged.

For instance, Tata Hitachi's investment in expanding the production of large dump trucks and introducing new models aims to support the growing infrastructure sector in the country. As infrastructure development accelerates, Tata Hitachi anticipates higher demand for construction equipment.

The overall industry is divided into type, capacity, propulsion, drive configuration and region.

In terms of product type, the market is divided into articulated and rigid dump trucks. The articulated segment accounted for a market revenue of USD 7.5 billion in 2023. Articulated dump trucks are increasingly designed for higher payload capacities and improved maneuverability. Manufacturers are focusing on enhancing the design and engineering of these trucks to handle larger loads while maintaining agility, enabling them to operate effectively in diverse and challenging terrains. For example, Hyundai Construction Equipment Americas expanded into the articulated dump truck sector in June 2022, unveiling the HA30 and HA45 models.

Based on propulsion, the market is categorized into diesel, electric, and hybrid. The diesel segment is expected to generate a market share of over 79% in 2023. The widespread availability of diesel fuel supports its dominance in construction dump trucks. Additionally, the extensive diesel refueling infrastructure, including numerous refueling stations, fueling depots, and maintenance facilities, ensures easy access and consistent supply. This well-established network minimizes downtime and operational disruptions, which is crucial for construction projects that rely on continuous vehicle operation.

Asia Pacific led the global construction dump trucks market with a major share of over 42% in 2023. Large investments in infrastructure projects, including roads, bridges, and industrial facilities, have positioned the region as one of the world's largest construction markets. The high demand for construction trucks is driven by the need to move equipment and supplies between different locations. Furthermore, the growing need for a wide variety of construction trucks, fueled by rapid urbanization and economic growth, is expected to create lucrative opportunities for the market.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimation
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research and validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Raw material and component suppliers
    • 3.2.2 Manufacturers
    • 3.2.3 Technology providers
    • 3.2.4 Service providers
    • 3.2.5 End-use
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology and innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news and initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Infrastructure expansion fuels demand for construction dump trucks
      • 3.8.1.2 Technological advancements enhance dump truck efficiency and safety
      • 3.8.1.3 Government investments in transportation infrastructure spur demand
      • 3.8.1.4 Mining sector growth boosts dump truck sales
      • 3.8.1.5 Expansion of logistics and transportation networks boosts demand
    • 3.8.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.8.2.1 Economic downturns reduce construction and mining activities
      • 3.8.2.2 Stringent emissions regulations increase manufacturing costs
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Type, 2021 - 2032 ($Bn, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Articulated
  • 5.3 Rigid

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Capacity, 2021 - 2032 ($Bn, Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Up to 100 tons
  • 6.3 100 - 200 tons
  • 6.4 More than 200 tons

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Propulsion, 2021 - 2032 ($Bn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Diesel
  • 7.3 Electric
  • 7.4 Hybrid

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Drive Configuration, 2021 - 2032 ($Bn, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Two-wheel drive (2WD)
  • 8.3 Four-wheel drive (4WD)
  • 8.4 All-wheel drive (AWD)

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By End-use, 2021 - 2032 ($Bn, Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 Construction
  • 9.3 Mining
  • 9.4 Others

Chapter 10 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($Bn, Units)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Russia
    • 10.3.7 Nordics
    • 10.3.8 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 ANZ
    • 10.4.6 Southeast Asia
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Argentina
    • 10.5.4 Rest of Latin America
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 South Africa
    • 10.6.2 Saudi Arabia
    • 10.6.3 UAE
    • 10.6.4 Iran
    • 10.6.5 Turkey
    • 10.6.6 Rest of MEA

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 BelAZ
  • 11.2 Caterpillar Inc.
  • 11.3 Daimler AG (Mercedes-Benz)
  • 11.4 Doosan Infracore
  • 11.5 Ford Motor Company
  • 11.6 Hino Motors
  • 11.7 Hitachi Construction Machinery
  • 11.8 Isuzu Motors
  • 11.9 John Deere
  • 11.10 Kenworth
  • 11.11 Komatsu Ltd.
  • 11.12 Liebherr Group
  • 11.13 Mack Trucks
  • 11.14 MAN Truck and Bus
  • 11.15 Peterbilt
  • 11.16 Sany Group
  • 11.17 Scania AB
  • 11.18 Tata Motors
  • 11.19 Terex Corporation
  • 11.20 Volvo Construction Equipment