![]() |
市場調査レポート
商品コード
1645055
アジア太平洋地域のガーメントスチーマー:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)Asia Pacific Garment Steamers - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
アジア太平洋地域のガーメントスチーマー:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
|
アジア太平洋地域のガーメントスチーマー市場は予測期間中にCAGR 3.78%を記録する見込みです。
ガーメントスチーマーは、ほとんどの家庭で使用されている、電子的に作動する便利な機器です。この気の利いた装置は、シワをほぐすことができます。その際、化学薬品や刺激の強い方法は使わないです。ガーメントスチーマー市場では、近年様々な技術の進歩が見られます。製造業者は、細菌にさらされるリスクを減らすために衣類を消毒することができるガーメントスチーマーを提供しています。消費者のライフスタイルの変化と労働人口の増加が、近代化された家庭用電化製品の採用を後押ししています。さらに、多忙なワークライフスケジュールと長時間労働が、ガーメントスチーマーのような便利な家庭用電化製品に対する消費者の嗜好を駆り立てています。
COVID-19の初期段階では、サプライチェーンの混乱により、市場は製造と流通サービスの停止による損失を経験しました。その後、戸締まりや在宅勤務文化により、ガーメントスチーマーシステムの需要が高まった。COVID-19以降、市場は季節的な需要変動に応じて緩やかに成長しています。
この地域の新興諸国では、従来の家電製品よりも消費エネルギーが少ない環境に優しい家電製品の動向が高まっており、予測期間中のガーメントスチーマー市場の成長を後押しすると思われます。ベンダーは新機能と新技術で顧客を引き付け、新興市場での足跡を拡大します。小売セクターとアパレル産業の潜在的な成長は、予測期間中にインドでの需要を増加させると予想されます。今後数年間は、消費者の嗜好の変化、消費者のファッショナブルなアパレルへのこだわりの高まり、旅行の増加などが、ガーメントスチーマー需要の潜在的増加に寄与すると思われます。
長年にわたり、アジア太平洋地域の小型家電のオンライン売上高シェアは継続的に増加しており、この地域のeコマースやメーカーの直接ウェブサイトなどのオンラインチャネルを通じたガーメントスチーマーの販売にプラスの外部性を生み出しています。長年にわたり、アジア太平洋地域のeコマースユーザー数は継続的に増加しており、昨年は7億人を超えました。中国、インド、日本は、世界のアパレル市場で競合が存在するため、オンラインチャネルを通じたガーメントスチーマー販売の主要なアジア太平洋地域諸国として浮上しています。この動向は、ガーメントスチーマーメーカーの増加につながっています。
コビッド以降、中国の家電製品の市場量は継続的に増加しており、ガーメントスチーマーの販売にとってプラスの外部性を生み出す新興市場となっています。中国市場における衣料品の小売販売の増加は、ガーメントスチーマーが家庭で日常的に使用される重要な電化製品として台頭することにつながっています。オフィス用のフォーマルなドレスが必要なサービス業に従事する人口の割合は、長年にわたって継続的に増加しており、衣服や衣類のお手入れのためにガーメントスチーマーを必要とする被雇用者の割合が増加しています。加えて、家庭用電化製品の小売価格上昇率の低下により、ガーメントスチーマーは中国人の間でより手頃な価格になっています。
アジア太平洋地域のガーメントスチーマー市場は断片化された市場です。ガーメントスチーマーの製造業者は、住宅市場と商業市場の両方で露出を最大化することに集中しています。スチーマーは一般的に複雑で、超素材で構成され、かなり頑丈です。少数の製造業者は現在、ガーメントスチーマーのオンライン販売業者と連携して、より広い市場でより大きな製品の流通を確保しています。間接的な販売に加えて、DTC販売の動向も市場で人気を集めています。業界のプレーヤーは、顧客と直接コミュニケーションが取れるよう、ウェブサイトの作成に力を入れています。主なプレーヤーは、Haier Group Corporation、Groupe SEB SA、Pursteam、Conair Corporation、Reliable Corporationです。
The Asia Pacific Garment Steamers Market is expected to register a CAGR of 3.78% during the forecast period.
A Garment Steamer is a handy, electronically operated device that has found a place in most households. These nifty devices can loosen up the wrinkles. They use no chemicals or harsh methods during the process. There have been various technological advancements in recent years in the garment steamer market. Manufacturers are providing garment steamers that can sanitize clothes to reduce the risk of exposure to germs. The changing lifestyle of consumers and the increasing working population are propelling the adoption of modernized household appliances. In addition, a hectic work-life schedule along with the long working hours is driving the consumer preference toward convenient household appliances, such as garment steamers.
During the initial stage of COVID-19, due to supply chain disruptions, the market has experienced losses due to stoppage in manufacturing and distribution services. Later, due to lockdowns and work-from-home culture, the demand for garment steamers systems has risen. Post-COVID-19, the market is experiencing gradual growth according to seasonal demand fluctuations.
The rising trend of eco-friendly appliances that consume less energy than traditional appliances in the developing countries in this region would boost the garment steamers market growth during the forecast period. With the new features and technologies, vendors attract customers and expand their footprints in emerging markets. The potential growth of the retail sector and the apparel industry is expected to increase demand in India during the forecast period. In the coming years, shifting consumer preferences, growing fixation on fashionable apparel among consumers, an increase in travel, and other factors will likely contribute to a potential increase in garment steamer demand.
Over the years, the online revenue share of small appliances in the Asia Pacific has observed a continuous increase, creating a positive externality for sales of garment steamers through online channels of E-commerce and direct websites of manufacturers in the region. Over the years, the number of e-commerce users in the Asia Pacific region has observed a continuous increase, existing at more than 700 Million last year, leading to an increasing number of manufacturers spending on their product advertisement through various channels of digital marketing as well. China, India, and Japan are emerging as major Asia-Pacific countries for the sale of garment steamer through online channels, as they exist as competitive players in the global apparel market. This trend is leading to a rising number of garment steamer manufacturers diversifying as well as increasing their sales revenue.
Post Covid, the Market volume of electric household appliances in China has observed a continuous increase leading to its emerging market creating a positive externality for sales of garment steamers. Rising retail sales of apparel in the China market are leading to garment steamers emerging as an important day-to-day usage appliance for households. The share of the population engaged in the service sector which requires formal dresses for offices has observed a continuous increase over the years leading to a rising share of the employed population demanding garment steamer for taking care of their apparel and clothes. In addition, a decline in retail price inflation of household appliances is resulting in garment steamers becoming more affordable among the china population.
Asia Pacific Garment Steamers Market is a fragmented market. The manufacturers of garment steamer are concentrating on maximizing their exposure in both residential and commercial markets. The steamers are typically intricate, composed of super materials, and quite robust. A small number of producers are now working in tandem with online sellers of garment steamers to ensure a larger distribution of their product offerings across a wider market. In addition to indirect sales, the DTC sales trend is also becoming more popular in the market. The industry's players are concentrating on creating their websites so they can directly communicate with the customers. The major players are - Haier Group Corporation, Groupe SEB SA, Pursteam, Conair Corporation, and Reliable Corporation.