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市場調査レポート
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オンラインシミュレーションゲーム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Online Simulation Games - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 100 Pages
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2~3営業日
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オンラインシミュレーションゲーム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

オンラインシミュレーションゲーム市場規模は、2025年に92億4,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは13.49%で、2030年には173億9,000万米ドルに達すると予測されます。

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オンラインシミュレーションゲーム市場は、ライブゲーム体験に対する需要の高まりと、従来のゲームよりもシミュレーションゲームを好む傾向があることから、成長が見込まれています。世界のゲームシミュレーション市場は、トレーニングや分析にゲームシミュレーションを利用する企業が増えていることや、バーチャルリアリティ(VR)ヘッドセットに対する消費者の需要が高まっていることから拡大しています。

主要ハイライト

  • 最も一般的でよく遊ばれているゲームジャンルの1つがシミュレーションです。タップ&スワイプの仕組みはタッチデバイスに適しており、スマートフォンで最も人気のあるゲームの1つとなっています。シミュレーションゲームは、操作が簡単で面白いため、何年もプレイされる方もいらっしゃいます。
  • シミュレーションゲームのわかりやすさが、シミュレーションゲーム市場の成長に拍車をかけています。オンラインシミュレーションゲームでは、行動は自動的に行われ、選択肢によってゲームの進行が特定の方向に誘導されます。特定の活動をエミュレートすることが目的なのです。
  • さらに、ゲーム開発の費用対効果を高める技術の進歩も市場の成長に寄与します。さらに、オンラインシミュレーションゲームにおけるARとVRヘッドセットの使用は、需要を促進すると予想されます。ゲーム体験やストーリーを改善・進化させるニーズは、世界のゲーム産業ですでに大きな成長を遂げているオンラインシミュレーションゲーム市場をさらに活性化させると考えられます。
  • 市場の拡大には、ライブゲーム体験に対する需要の高まりと、従来のゲームよりもシミュレーションゲームに対する関心の高まりが寄与すると予想されます。また、技術の進歩により費用対効果の高いアイテムの作成が可能になったことも、成長にプラスの影響を与えると予想されます。
  • しかし、シミュレーション・ジャンルの開発には課題があります。航空機シム、ライフ・シム、都市構築シム、サバイバル・シム、農業シム、スポーツ・シムなど、シムのサブジャンルは山ほどあります。また、ゲーム機の高価なコストが市場拡大の妨げになる可能性があります。

オンラインシミュレーションゲーム市場動向

スマートフォンの普及が市場成長を牽引

  • モバイルゲームは、コンソールゲームやPCゲームを抜いて最も人気のあるゲームフォーマットとなっています。モバイルゲームへのアクセスのしやすさは、その主要利点の1つです。大多数の人がゲーム付きのスマートフォンを所有しています。AR、VR、クラウドゲーミング、5Gなど、さまざまな技術開発と機能強化がモバイルゲームの需要を高めています。
  • スマートフォンやタブレットが広く普及し、人気のモバイルゲームが無料で利用できるようになったことが、この開発に大きく影響しています。
  • GSMA Mobile Economy Reportによると、世界のモバイルインターネット加入者は42億人と報告され、5%増加しました。加入者は2025年までに50億人の大台に達すると推定されています。このようなモバイルインターネットの普及は、オンラインシミュレーションゲーム会社の収益の伸びを増加させています。また、Ericssonによると、スマートフォンを使ってインターネットに接続している人は世界中でほぼ64億人。この数は2028年までに77億人以上に達すると予想されています。
  • さらに、研究開発費の増加や新しいモバイルゲームを生み出すための投資が、製品需要に拍車をかけると考えられます。事業拡大をさらに促進する要素として、ポータブルで軽量なレーシング・シミュレータに対するニーズの高まりが挙げられます。市場の統合と製品技術の躍進は、シミュレーションゲーム産業の世界の動向です。
  • 例えば、JetSynthesysのeスポーツプロジェクトであるNodwin Gamingは、Kraftonから2,250万米ドルの投資を受けました。バトルロワイヤルゲームを運営するBattlegrounds Mobile India(BGMI)は、2022年6月に新規株式公開で得た資金のうち1億米ドルをインドのゲーム・エンターテインメント産業に費やすと発表しました。

北米が大きな市場シェアを占める見込み

  • 北米がオンラインシミュレーションゲーム市場で大きなシェアを占めています。Sony Interactive Entertainment、Microsoft、Activision Blizzard、Electronic Arts、Take-Two Interactiveなど、著名な市場参入企業の一部は北米を拠点としています。
  • 北米では、モータースポーツやeスポーツをサポートするために、さまざまな劇場にレースプラットフォームが導入されていることも、同地域におけるシミュレーションゲームの需要を増加させると予測されています。
  • 例えば、報道によれば、F1は2022年2月にファン向けのシミュレーション体験センターを開設します。これにより、時速300kmを超えるマシンの運転席に座ったような気分を垣間見ることができます。2022年末には米国でセンターが開発されます。
  • この地域のさまざまな企業が、企業開発を加速させるために積極的に買収に参加しました。Spin Games LLCは、前述の通り、Bragg Gaming Groupに現金と株式で約3,000万米ドルで買収されました。Spin Gamesの買収により、Braggの北米事業は拡大し、ユニークで人気の高いiGaming製品ラインへのアクセスが可能になりました。

オンラインシミュレーションゲーム産業概要

オンラインシミュレーションゲーム市場は、Sony Interactive, Entertainment Inc.、Tencent、Nintendo、Microsoft、NetEase, Inc.などの大手参入企業が存在し、半固体化しています。市場の参入企業は、製品ラインナップを強化し、サステイナブル競争優位性を獲得するために、提携や買収などの戦略を採用しています。

2023年1月、Philippine Amusement and Gaming Corporation(PAGCOR)は、同国のゲーム産業には大きな成長の可能性があるとして、2024年にオンラインゲーム事業を開始する計画を持っています。Casino Filipinoは、オンラインシミュレーションゲームに拡張現実とバーチャルリアリティベースの技術を採用する用意があります。これにより、ゲームをプレイする人々にとって、よりエキサイティングでリアルなゲームとなります。

2022年5月、テキサス州オースティンにあるJackalope Gamesは、NetEaseのオンラインゲーム部門であるNetEase Gamesによる初のアメリカスタジオとして発表されました。NetEase Gamesのファーストパーティスタジオとして、Jackalope GamesはPCとコンソールゲームを開発します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートフォンの普及拡大
    • 様々なセグメントでのトレーニングや分析におけるゲームシミュレーションの活用の増加
    • VRヘッドセットの需要拡大
  • 市場抑制要因
    • 高価なグラフィックカードの必要性

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 広告
    • アプリ内課金
    • 有料アプリ
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア
    • 中東・アフリカ
    • ラテンアメリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Sony Interactive Entertainment Inc.
    • Tencent
    • Nintendo
    • Microsoft
    • NetEase, Inc.
    • Activision Blizzard, Inc.
    • Electronic Arts Inc.
    • Take-Two Interactive Software, Inc.
    • Bandai Namco Entertainment Inc.
    • Square Enix Co., Ltd.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 91529

The Online Simulation Games Market size is estimated at USD 9.24 billion in 2025, and is expected to reach USD 17.39 billion by 2030, at a CAGR of 13.49% during the forecast period (2025-2030).

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The market for online simulation games is expected to grow due to increased demand for live gaming experiences and a preference for simulation games over traditional ones. The global gaming simulation market is expanding as a result of more firms using gaming simulation for training and analysis, as well as rising consumer demand for virtual reality (VR) headsets.

Key Highlights

  • One of the most prevalent and well-played game genres is simulation. The tap-and-swipe mechanics adapt well to touch devices, making it one of the most popular games on smartphones. Simulation games are entertaining to interact with and simple to play, and some of them may be played for many years.
  • The ease of understanding simulation games adds to the growth of the simulation games market. In online simulation games, actions occur automatically, and choices steer the game's progression in particular ways. Emulation of a certain activity is the goal.
  • Furthermore, technological advancements that make game development more cost-effective will also contribute to market growth. Additionally, the use of AR and VR headsets in online simulation games is expected to drive demand. The need to improve and advance gaming experiences and stories will further fuel the online simulation game market, which has already seen significant growth in the global gaming industry.
  • The market expansion is anticipated to be aided by rising demand for live gaming experiences and rising interest in simulation games over conventional games. The creation of cost-effective items made possible by technological advancements is also anticipated to positively affect growth.
  • However, the development of the simulation genre is a challenge. There are plenty of sim subgenres, including aircraft sims, life sims, city-builder sims, survival simulations, agricultural sims, sports sims, and a tonne of other sims because one can model almost anything. Also, the expensive cost of gaming consoles might hinder the market from expanding.

Online Simulation Games Market Trends

Increased Adoption of Smartphones is Expected to Drive the Market Growth

  • Mobile gaming has surpassed console and PC gaming as the most popular gaming format. The accessibility of mobile gaming is one of its primary advantages. The majority of people own smartphones with games. Various technology developments and enhancements, including AR, VR, cloud gaming, and 5G, have increased the demand for mobile games.
  • The broad availability of smartphones and tablets and the availability of popular mobile games for no cost have significantly impacted this development.
  • As per the GSMA Mobile Economy Report, global mobile internet subscribers were reported to be 4.2 billion, a 5 percent increase. The subscribers are estimated to reach the 5 billion mark by 2025. This growth in the adoption of mobile internet increases the revenue growth of online simulation game firms. Also, As per Ericsson, there are almost 6.4 billion people around the world who use smartphones to connect to the internet. This number is expected to reach more than 7.7 billion by 2028.
  • Additionally, growing R&D expenditures and investments to create new mobile games will spur product demand. A further element promoting business expansion is the rising need for portable and lightweight racing simulators. Market consolidation and product technology breakthroughs are two worldwide simulation game industry trends.
  • For instance, Nodwin Gaming, an esports project of JetSynthesys, received a USD 22.5 million investment from Krafton. Battlegrounds Mobile India (BGMI), the company behind the battle royale game, has announced that it will spend USD 100 million of the proceeds from its initial public offering in the Indian gaming and entertainment industry in June 2022.

North America is Expected to Hold Significant Market Share

  • North America dominated the online simulation games market with a significant share. Some of the prominent market players are based in North America, including Sony Interactive Entertainment, Microsoft, Activision Blizzard, Electronic Arts, and Take-Two Interactive.
  • The implementation of racing platforms at various theatres in North America to support motorsports and e-sports is also projected to increase demand for simulation games in the region.
  • For instance, according to reports, F1 will open fan-focused simulation experience centers in February 2022. This will give viewers a glimpse of what it would be like to be in the driver's seat of a car capable of exceeding 300 kmph. At the end of 2022, the center will be developed in the United States.
  • Various firms in the region actively participated in acquisitions to accelerate corporate development. Spin Games LLC was acquired by Bragg Gaming Group in a cash and stock deal valued at about USD 30 million, as previously stated. The purchase of Spin Games expands Bragg's North American business and gives it access to a unique and popular iGaming product line.

Online Simulation Games Industry Overview

The online simulation games market is semiconsolidated with the presence of major players like Sony Interactive, Entertainment Inc., Tencent, Nintendo, Microsoft, and NetEase, Inc. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

In January 2023, the Philippine Amusement and Gaming Corporation (PAGCOR) has a plan to launch its online gaming operations in 2024, as there is a huge growth potential in the country's gaming industry. Casino Filipino is ready to employ augmented and virtual reality-based technology in its online simulation games; this can simulate the sights and sounds of a physical casino. This will make the games more exciting and realistic for people who play them.

In May 2022, Jackalope Games, a company situated in Austin, Texas, was announced as the first American studio by NetEase Games, the online games branch of NetEase, Inc. As a first-party studio of NetEase Games, Jackalope Games will develop PC and console games.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Defnition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Adoption of Smartphones
    • 5.1.2 Increased Utilization of Gaming Simulation for Training and Analysis Across a Variety of Fields
    • 5.1.3 Growing Demand for VR Headsets
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Need for Expensive Graphic Cards

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Advertising
    • 6.1.2 In-App Purchase
    • 6.1.3 Paid App
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia
    • 6.2.4 Middle East and Africa
    • 6.2.5 Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Sony Interactive Entertainment Inc.
    • 7.1.2 Tencent
    • 7.1.3 Nintendo
    • 7.1.4 Microsoft
    • 7.1.5 NetEase, Inc.
    • 7.1.6 Activision Blizzard, Inc.
    • 7.1.7 Electronic Arts Inc.
    • 7.1.8 Take-Two Interactive Software, Inc.
    • 7.1.9 Bandai Namco Entertainment Inc.
    • 7.1.10 Square Enix Co., Ltd.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET