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市場調査レポート
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1644815

英国のモバイル決済:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

United Kingdom Mobile Payments - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 95 Pages
納期
2~3営業日
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英国のモバイル決済:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

英国のモバイル決済市場は予測期間中にCAGR 22.3%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 英国のモバイル決済は、2011年頃に100英ポンドの金額をスマートフォンにデジタルで読み込ませ、少額の買い物に利用できるようになった。その後、端末は近距離無線通信(NFC)を使って非接触決済を行い、システムは従量課金制で機能するようになった。SMS決済から現代のスマートフォンやオンライン決済へと、このようなスマート決済機能が進化していく様を、この国は間近で見てきました。
  • インターネットは進化し、eコマース・プラットフォームはますます増えています。エコシステムは、金融銀行、決済ゲートウェイ、アプリ向けサービスプロバイダーの共同事業によって発展し、モバイル決済への道を開いています。ウェアラブルのイントロダクションや、接続機器へのNFCやその他の技術の組み込みは、決済手段をかなり緩和しています。バーチャルアシスタントの導入やモバイル決済アプリとの互換性も、そのほとんどがエンドツーエンドで暗号化され、最先端のセキュリティと信頼性を提供しています。
  • しかし、サイバーセキュリティはモバイル決済にとって常に脅威です。Proofpointによると、2021年には英国企業の4分の3以上がランサムウェアの被害を受けるといいます。また、BBCによると、英国企業の82%がデータを取り戻すためにランサムウェアのハッカーに支払わなければならなかったが、これは世界平均の58%を上回っており、英国はサイバー攻撃者に支払う可能性が最も高い国となっています。そのため、モバイル決済会社が最先端のサイバーセキュリティを提供し、安全で保護された決済を保証することが、深刻なニーズとなっています。
  • COVID-19の大流行は、モバイル決済にとって大きな追い風となった。英国のユーザーは、一般的な環境でよく触れるポイントに物理的に接触する支払い方法を避けるように意識するようになり、モバイル決済が提供する非接触型の支払い方法は、ロックダウン中でも取引を行うのに役立った。多くのオンラインおよびeコマース・プラットフォームがパンデミック中にモバイル決済を可能にしたことで、モバイル決済が新たな常識となる大きな後押しとなった。

英国のモバイル決済市場動向

英国のインターネット普及が市場を牽引

  • 携帯電話とインターネット接続の進歩は、英国におけるいくつかの商業および民間事業を支えてきました。同国では、インターネットとネットワークのインフラが飛躍的に進化し、ネットワーク機能が急成長しています。この進化は、インターネットのより深い浸透を後押しし、国の内陸部もカバーしています。強固なネットワーク・インフラは、信頼性の高いモバイル決済の基本要件です。
  • スマートフォンが広く普及したことで、人々はインターネットに接続し、モバイル決済を利用できるようになった。英国も同じように、有望な見通しを示しています。国際貿易局によると、英国の2021年の人口は約6,805万人、携帯電話接続数は約6,761万人、インターネット利用者数は約6,532万人です。このような同国のインターネット普及率の高さは、モバイル決済を広く普及させる基盤となっています。
  • さらに、通信事業者は、大幅な変更や更新を通じて、ネットワークの接続性と堅牢性の強化に絶えず力を入れています。各社は4G接続を既存の地域や国内のより深い部分にも拡大する準備を進めており、ハードウェアのアップグレードを通じて5G拡大の基礎を築いています。
  • 例えば、2022年3月、英国の重要な通信事業者であるEEは、リーズ、ロンドン、マンチェスターで4Gカバレッジを強化するため、ネットワーク全体に200個のスモールセルを配備しました。同社はまた、認可された1800 MHzと2600 MHzの周波数帯と、認可されていない5 GHz帯を使用するスモールセルを、その後18ヶ月の間にさらに数個設置する予定です。
  • 国内でこのような開発が増えれば、モバイル決済が英国市民の生活に欠かせないものとなり、フィンテック分野への参入企業を増やすことになります。政府の規範は、移行を促進し、モバイル決済を奨励する上で重要な役割を果たします。例えば、2021年3月、金融行動監視機構(FCA)は非接触決済の限度額を45英ポンドから100英ポンドに拡大することを確認しました。この限度額は2020年4月に30英ポンドから45英ポンドに改定されていました。モバイル決済は、さまざまな事業規模のデジタル化プロセスにおいて重要な役割を果たすと思われます。

成長するeコマースが市場を独占する

  • 英国におけるeコマースの拡大は、モバイル決済の利用に大きな影響を与えています。従来の決済方法よりも、モバイル決済による手軽さが好まれています。企業は決済を含め、さまざまなレベルでデジタル化を進めています。
  • 国際貿易連合(ITU)によると、同国の消費者向け電子商取引は小売市場全体の36%を占め、2021年の週間インターネット小売市場規模は30億米ドルに達します。消費者がオフラインの選択肢よりもオンライン・ショッピングを選ぶようになったのは、パンデミック(世界的大流行)の影響です。しかし、オフラインの店舗もクラウド・ソフトウェア・サービスに接続し、決済や会計を管理しています。
  • 多くの割引、定期的なセール、消費者を引き付けるためのその他の利点が、消費者によるオンラインショッピングポータルの積極的な採用の原因となっています。複数の銀行がショッピング・ポータルやモバイル決済のパートナーと提携し、購入者に有利なオファーを提供することで、自社を含むすべてのパートナーに利益をもたらしています。また、オンライン決済サービス・プロバイダーは、モバイル決済やオンライン決済の利便性を高めるため、BNPL(Buy Not Pay Later)オプションも提供しています。このように、銀行とオンライン・ポータルは、現金よりもオンラインやモバイル決済を奨励する役割を担っています。
  • オンライン・ショッピング・ポータルの人気が高まっているのは、ベンダーが頻繁にキャッシュバックや特典を提供しているため、モバイルやオンライン決済が主流となっているためです。そのため、eコマースサイトのオンライントラフィックは、消費者がモバイル決済を好むことを示しています。同様に、ショッピング・ポータルの人気は、循環型経済のデジタル化の集団的な導入動向に従っています。例えば、ITUによると、アマゾンの月間推定トラフィックは4億3,700万回でした。
  • キャッシュレスからカードレスへのパラダイムシフトが市場を牽引しています。eコマースは、モバイル決済によって完璧に補完される経済循環を完成させました。消費者の間でウェアラブルやその他の便利なデバイスの人気が高まっていることも、英国市場の成長を後押ししています。

英国のモバイル決済業界の概要

英国のモバイル決済市場は適度に細分化されており、多くのプレーヤーが存在します。モバイル機器や接続機器による決済が急速に普及しているため、市場競争は激しいです。各ブランドは自社製品とウェアラブル端末との互換性を強調し、NFCなどの技術を活用して使いやすさを強調しています。各社は他のベンダーやeコマース・プラットフォームと協力し、競争の激しい市場空間で好感度を高めています。

  • 2022年2月- 欧州の決済自動化プラットフォームであるSoldoは、アプリを使った物理的またはオンライン版カードによるGoogle Payでの決済を可能にしました。Soldoアプリに新たに追加された「Add to G Pay」オプションにより、ユーザーはSoldoカードをGoogle Payに追加できるようになります。同社は当初、英国とイタリアの顧客向けに新しいオプションを追加しました。
  • 2021年10月-PayPal Holdings Inc.は、Tap-to-Pay技術でカードや携帯電話を使った非接触決済を容易にするモバイル機器、Zettle Terminalを発売しました。このデバイスは、POS(販売時点情報管理)を最小化するために、特に小規模ビジネス向けに設計されています。この端末は、Wi-Fi接続機能を備えたSIMカード内蔵の洗練されたタッチスクリーンで、価格は149ポンドです。このモバイル・デバイスは、89英ポンドのコンパクトなプリンティング・ドックと組み合わせることができます。中小企業は、この2つを組み合わせたバンドル版を199英ポンドで購入できます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 英国のモバイル決済市場の市場規模・推計
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • インターネット普及率の高いMコマース・エコシステムの開発
    • 有利な政府のイニシアティブと規制
  • 市場抑制要因
    • モバイル決済のサイバーセキュリティとデータ漏洩
  • 市場機会
    • 非接触型決済で人気を集めるスマート・ウェアラブル
    • バイオメトリクスのような多要素認証の導入による成長機会の創出
  • モバイル決済業界における主な規制と基準
  • 業界におけるビジネスモデルの分析
  • モバイルウォレットの市場浸透の高まりに関する分析
  • 実現技術に関する分析(NFC、QRなどを含む範囲)
  • モバイルコマースの成長と市場への影響に関する解説

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別セグメンテーション
    • 近接決済
    • 遠隔決済

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Apple Inc.(Apple Pay)
    • Google LLC(Google Pay)
    • Samsung Electronics(Samsung Pay)
    • Paypal Inc.
    • Amazon Payments, Inc.
    • Klarna Bank AB(publ)
    • Barclays Bank UK PLC bPay
    • Mobile Payments Service Company Limited(Paym)
    • Fitbit International Limited(Fitbit Pay)
    • BitPay Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91142

The United Kingdom Mobile Payments Market is expected to register a CAGR of 22.3% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Mobile payments in the UK started taking shape around 2011 when a sum of GBP 100 could be loaded into a smartphone digitally and used for small purchases. The devices then used Near Field Communication (NFC) for contactless payments, with the system functioning under a pay-as-you-go configuration. The country has closely witnessed the evolution of such smart payment features, from SMS-based payments to modern-day smartphone and online payments.
  • The internet is evolving with more and more e-commerce platforms coming into existence. The ecosystem is developed through joint venturing between financial banks, payment gateways, and service providers for the App, making way for mobile payments. The introduction of wearables and incorporation of NFC and other technologies into the connected devices has considerably eased the mode of payment. The inclusion of virtual assistants and mobile payment app compatibility with them is also mostly end-to-end encrypted to provide state-of-the-art security and reliability.
  • However, cybersecurity is a constant threat to mobile payments. According to Proofpoint, over three-fourths of UK businesses will be affected by ransomware in 2021. Also, according to BBC, 82% of the UK companies had to pay the ransomware hackers to get their data back, ahead of the global average rate of 58%, making the UK the most likely to pay cyber-attackers. Thus, it creates a serious need for cutting-edge cyber security to be offered by mobile payments companies, ensuring safe and protected payments.
  • The COVID-19 pandemic proved to be a big boost for mobile payments, with the UK users getting aware to avoid payment modes that included physical contact with the commonly touched points in the general environment, the contactless method of payment offered by mobile payments helped in making transactions even during the lockdowns. Many online and e-commerce platforms enabled mobile payments during the pandemic, which gave it a great push to become the new norm.

UK Mobile Payments Market Trends

Internet Penetration in the UK is Driving the Market

  • The cellular and internet connectivity advancements have backed several commercial and private operations in the UK. The country has witnessed drastic internet and network infrastructure evolution, leading to fast-growing network capabilities. This evolution has backed a deeper penetration of the internet, covering the interiors of the country too. Strong network infrastructure is a fundamental requirement for reliable mobile payments.
  • Smartphone adoption on a wide scale has helped people connect with the internet and use mobile payments. The United Kingdom has shown promising prospects for the same. According to the International Trade Administration, in 2021 in the UK, the population accounted for around 68.05 million, comprising mobile phone connections to be approximately 67.61 million, with about 65.32 million internet users. Such a deep internet penetration in the country lays the foundation for the wide-scale adoption of mobile payments.
  • Further, the telecom providers are constantly putting their efforts into strengthening the connectivity and robustness of the network through significant changes and updates. The companies are preparing to expand 4G connectivity to existing regions and other deeper parts of the country, laying the foundation for 5G expansion through hardware upgrades.
  • For instance, in March 2022, a significant telecom operator in the UK, EE, deployed 200 small cells throughout its network to enhance 4G coverage in Leeds, London, and Manchester. The company also plans to install several more over the following 18 months for the small cells to use licensed 1800 MHz and 2600 MHz spectrum bands, along with unlicensed 5 GHz.
  • The increasing number of such developments in the country would make mobile payments an indispensable part of the lives of UK citizens, inviting more companies to enter the fintech space. The government norms play a vital role in facilitating the shift and encouraging mobile payments. For instance, in March 2021, the Financial Conduct Authority (FCA) confirmed the extension of the contactless payment limit from GBP 45 to GBP 100. The limit was earlier revised from GBP 30 to GBP 45 in April 2020. Mobile payments will be crucial in several digitalizing processes for different business sizes.

Growing E-commerce to Dominate the Market

  • The growing e-commerce in the UK has deeply impacted the use of mobile payments. The ease of payment through the mobile payment method is preferred over the conventional payment method. Businesses are switching to digitalization at different levels, including payments.
  • According to International Trade Union (ITU), the consumer eCommerce in the country accounted for 36% of the total retail market, with the weekly internet retail market accounting for USD 3 billion in 2021. The observed boost has resulted from the pandemic motivating consumers to choose online shopping over offline options. However, the offline stores too are connected to cloud software services for maintaining the payments and accounts.
  • The great number of discounts, regular sales, and other benefits for attracting consumers are responsible for the aggressive adoption of online shopping portals by consumers. Several banks collaborate with the shopping portal and mobile payments partners to provide lucrative offers for the buyers to benefit all the partners, including themselves. The online payment service providers are also offering Buy Not Pay Later (BNPL) options for added convenience of mobile or online payments. Thus, the banks and online portals play their part in encouraging online and mobile payments over cash.
  • The gaining popularity of online shopping portals mostly includes mobile and online modes of payments due to frequent cashback and benefits offered by the vendors. Hence, the online traffic attracted by e-commerce websites is indicative of the consumers' preference for mobile payments. Similarly, the popularity of the shopping portals follows the collective adoption trends of digitalization of the circular economy. For instance, according to ITU, the estimated monthly traffic on Amazon accounted for 437 million visits.
  • The paradigm shift observed in the UK, with people going cashless to cardless, drives the market. E-commerce completed the economic circle that is perfectly complemented by mobile payments. The growing popularity of wearables among consumers and other handy devices is also driving the market's growth in the United Kingdom.

UK Mobile Payments Industry Overview

The United Kingdom mobile payments market is moderately fragmented, with many players. The market is highly competitive since payments through mobile and connected devices are gaining popularity fast. The brands are highlighting the compatibility of their products with wearables and utilizing technologies like NFC to stress ease of use. Companies collaborate with other vendors and e-commerce platforms to boost favorability in the competitive market space.

  • February 2022 - Soldo, a European payment automation platform, enabled payment through Google Pay through its physical or online version of cards with the app. The newly added "Add to G Pay" option in the Soldo App would allow the users to add the Soldo Card to Google Pay. The company has initially added a new option for UK and Italy customers.
  • October 2021 - PayPal Holdings Inc. launched Zettle Terminal, a mobile device to facilitate contactless payments using cards or mobile phones with Tap-to-Pay technology. The device is designed specifically for small businesses to minimize point of sale (POS). The device is a sleek touchscreen with an in-built SIM card featuring Wi-Fi connectivity and retailing for GBP 149. The mobile device can be combined with a compact printing dock, costing GBP 89. Small businesses can buy the combined bundle of the two for GBP 199.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Sizing and Estimates of the United Kingdom Mobile Payments Market
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Development of M-Commerce Ecosystem with High Internet Penetration
    • 5.1.2 Favorable Government Initiatives and Regulations
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Cybersecurity and Data Breaches for Mobile Payments
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Smart Wearables Gaining Popularity for Contactless Payment
    • 5.3.2 Including Multiple Factor Authentication like Biometrics to Create Growth Opportunities
  • 5.4 Key Regulations and Standards in the Mobile Payments Industry
  • 5.5 Analysis of Business Models in the Industry
  • 5.6 Analysis of the Increasing Market Penetration of Mobile Wallets
  • 5.7 Analysis on Enabling Technologies (Coverage to include NFC, QR, etc.)
  • 5.8 Commentary on the Growth of Mobile Commerce and its Influence on the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Segmentation - By Type
    • 6.1.1 Proximity Payment
    • 6.1.2 Remote Payment

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Apple Inc. (Apple Pay)
    • 7.1.2 Google LLC (Google Pay)
    • 7.1.3 Samsung Electronics (Samsung Pay)
    • 7.1.4 Paypal Inc.
    • 7.1.5 Amazon Payments, Inc.
    • 7.1.6 Klarna Bank AB (publ)
    • 7.1.7 Barclays Bank UK PLC bPay
    • 7.1.8 Mobile Payments Service Company Limited (Paym)
    • 7.1.9 Fitbit International Limited (Fitbit Pay)
    • 7.1.10 BitPay Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET