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市場調査レポート
商品コード
1644293

ジオマーケティング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Geomarketing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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ジオマーケティング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ジオマーケティング市場規模は2025年に208億3,000万米ドルと推定・予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは20.5%で、2030年には529億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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多くの企業によるデジタルマッピングの採用の増加、ロケーションベースの分析における技術的進歩、適切な製品を適切な消費者に適切なタイミングで供給するために空間参照洞察を引き出すためにかなりのビジネスデータを分析する必要性の増加は、企業の収益を急増させることができるジオマーケティング市場を後押しする主要要因のいくつかです。

主要ハイライト

  • 様々な文化、人口統計、食品、言語学的嗜好を持つ様々な地理的位置で多国籍企業の設立が増加しているため、企業はマーケティング戦略を通じて潜在顧客を特定し、実際の顧客に転換するために採用できる一連のデータと情報を提供するジオマーケティングソフトウェアを選択せざるを得なくなっています。ジオマーケティングは、通信サービスプロバイダーが直面する課題を解決する方法を記載しています。
  • ジオマーケティング市場を牽引する要因は、先進的デジタルマーケティング技術に対する需要の高まり、ビッグデータプラットフォームの採用、ビジネスインテリジェンスソリューションの継続的な革新です。先進技術(IoT、高度分析、エッジコンピューティング、ブロックチェーン)の採用により、デバイスの接続性が高まっています。デジタルトランスフォーメーションの高まりに伴い、組織は従来のツールではなく、対象顧客のロケーションインテリジェンスを組み込んだデジタルマーケティングツールへと移行し始めています。
  • 例えば、デンマークを拠点とする家庭用装飾品の小売業者、Danisches Bettenlagerは現在、パンフレット広告の計画と最適化にWIGeoGISのジオマーケティングソリューションを活用しています。また、最適化された新しい営業体制により、営業マネージャーの日々の移動時間の短縮も目指しています。
  • 位置情報サービスは、デバイスの地理的位置を利用してユーザーに情報を提供するソリューションです。店舗検索、近接型マーケティング、リアルタイム情報、天気予報、モバイル労働力管理、ロードサイド・アシスタンス、交通情報、詐欺防止など、ロケーションベースのインテリジェンスソリューションが提供する数多くのメリットにより、この技術は重要性を増し、組織にとって不可欠なものとなりつつあります。農業、物流、自動車などのGPS対応精密用途の増加により、事業収益を高めるための位置情報ソリューションに対する需要が高まっている
  • 多くの国で統一された規制基準がないため、顧客データのプライバシーに関する懸念が高まっています。さらに、アプリケーションやネットワークが悪意のあるコードやサービス拒否などの持続的なセキュリティ脅威にさらされているため、セキュリティ上の懸念がデータの損失や漏えいにつながり、今後の市場の成長を妨げる可能性があります。
  • COVID-19の発生は、実店舗からデジタル店舗への大規模な販売移管をもたらし、さまざまなセグメントの消費者による大規模なデータ利用につながりました。企業は、世界レベルでパニック買いや自宅待機のガイドラインがある時代に顧客を取り込むため、技術強化や投資を続けていました。また、デジタルメディアを利用した広告やマーケティング戦略を採用することで、企業は顧客に必要不可欠なインフラや技術サポートをすべて提供し、生産性の低下を抑えました。このような要因により、企業はより多くのジオマーケティングソリューションを採用するようになり、市場の成長につながりました。デジタルジオマーケティング技術の急速な導入により、先進的マーケティング分析ツールが、ポストパンデミックシナリオにおける市場成長を牽引しています。

ジオマーケティング市場動向

サービスコンポーネントセグメントが大きな市場シェアを占める見込み

  • スマートフォン、スマートウェアラブル、ラップトップ、ワイヤレス接続、モノのインターネット、クラウドコンピューティングなどのスマートデバイスの技術的進歩により、トラフィックが増加し、リアルタイムのジオデータを分析して提供する能力により、分析サービスへの需要が高まっている
  • Cisco Systems Inc.によると、世界のモバイル契約数は2023年までに57億に増加します。2018~2023年までの全期間の年間平均成長率は2%です。デジタル化の進展は、テーラーメイドのマーケティング戦略サービスを提供する可能性があることから、位置情報サービスの必要性を煽り、このようなサービスを採用するサービスプロバイダーに新たな成長機会をもたらしています。
  • さらに、顧客の要件を判断し、顧客のニーズを確認し、競合他社の一歩先を行くために提供するサービスが同じレベルであることを確認するために、位置情報サービスプロバイダーへのブランド依存度が高まっていることが、市場の成長を後押ししています。また、企業は位置情報技術、先進的分析、自動化を活用して、高度にパーソナライズされた顧客体験を創造し、ブランドロイヤルティを構築することで、継続的な競合による解約率を低下させています。
  • さらに、位置情報サービスは、政府当局、通信、運輸、小売業など、さまざまな産業セグメントで大きな注目を集めています。位置情報サービスは、顧客のライフスタイルや近接性に基づいた販促サービスの提供を可能にしました。
  • 例えば、ライドヘイリングサービスを提供するアメリカのUberは、スマートフォンを通じて顧客やドライバーの位置情報を活用しています。位置情報機能は、ピックアップ、ナビゲーション、カスタマーサポート、プロモーションサービスなど、同社のサービス向上に役立っています。このように、多くの企業が位置情報サービスを通じて優れた知見を獲得し、今後の市場を牽引していくと予想されます。

北米が大きな市場シェアを占める見込み

  • 北米は、主にIT支出の増加、革新的で先進的な技術の受け入れ、同地域の多くの重要な市場ベンダーのために、予測期間にわたって調査された市場を独占すると予想されます。さらに、IoT技術の高い採用率がこの地域の市場成長に大きく寄与しています。米国は、北米の国別市場において優位を占めると予想されます。
  • 高速データと位置精度を備えた最新の5G対応スマートフォンが、ジオマーケティングの需要を煽る主要因となりそうです。リアルタイムで通知や広告をカスタマイズして配信することで、企業が個々の顧客を対象にできるようになるため、ジオマーケティングは成長すると予想されます。
  • IBM、Oracle、Microsoftなど多くの有力企業が存在するこの地域では、位置情報を利用して企業のマーケティングキャンペーンや戦略の立案を支援するジオマーケティングソフトウェアツールの開発への投資が増加しており、ジオマーケティング市場の需要を後押ししています。また、エンドユーザー企業がデータを整理して表示したり、デジタルマッピングを使って特定の物理的な場所ごとにデータを分析したりするのにも役立ちます。例えば、CAPcargoは地理、物流、マーケティング機能にPTV xServersの開発者コンポーネントを使用しています。ルートは地理地図上で視覚化でき、距離や運転時間、通行料を計算できます。
  • さらに、技術、規制、顧客の期待の変化により、金融サービスは変貌を遂げており、金融機関はセキュリティとデータプライバシーを厳重に保ちながら、より機敏でオープンなサービスを提供する必要に迫られています。Cisco Systems Inc.によると、2023年末までに北米のモバイルユーザーは3億2,900万人に達します。同地域の人口の約88%がスマートフォンを所有しているため、金融機関には、場所に基づいて顧客に合わせた商品やサービスを提供することで利益を得る大きな機会があり、多くのBFSI組織がITプロバイダーと協力することにつながっています。
  • 例えば、Mastercardはソフトウェア会社のCartoと協力して、包装化されたマッピングソリューション、Mastercard Retail Location Insightsを開発しました。このソリューションは、ビジネスの成功に不可欠なテリトリー、物件、その他のジオロケーションの評価に関連した正確な意思決定のための重要な変数の分析を可能にする、マルチセクターで非常に柔軟なソリューションです。

ジオマーケティング産業概要

ジオマーケティング市場は非常にセグメント化されており、Microsoft Corporation、IBM Corporation、Oracle Corporation、Google LLC、Cisco Systems Inc.などの大手企業が存在します。同市場の参入企業は、サービス提供を強化し、サステイナブル競争優位性を獲得するために、提携、イノベーション、買収などの戦略を採用しています。

2023年8月、IBMは、同社の次世代エンタープライズ向け人工知能データプラットフォームであるWatsonxを正式に発表する初の広告キャンペーンを開始すると発表しました。世界のビジネスリーダーたちは、AIの真の変革力とその活用方法について、依然として不明確なままです。このキャンペーンは、新しい革新的な方法でAIソリューションを適用しようとする世界のビジネスリーダーにとって、Watsonxをインパクトを加速させることができるフォースマルチプライヤーとして定義し、差別化することを目的としています。

2022年10月、Microsoft Advertisingは、Google AdWordsのPerformance Maxキャンペーンを活用する際、プラットフォーム間での重複した取り組みを容易にするソリューションをGoogle Import内に導入しました。これは現在一般的に利用可能で、ユーザーはPerformance Maxのキャンペーンをスマートショッピングキャンペーンやローカルインベントリ広告としてMicrosoftにインポートできます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • マーケティングセグメントにおける新技術の採用増加
    • 事業収益強化のためのロケーションベースインテリジェンス需要の増加
  • 市場抑制要因
    • 企業におけるセキュリティとプライバシーへの懸念の高まり

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソフトウェア
    • サービス別
  • 展開別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 場所別
    • 屋内
    • 屋外
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • IT・通信
    • 小売・eコマース
    • メディアエンターテイメント
    • 旅行・ホスピタリティ
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Microsoft Corporation
    • IBM Corporation
    • Oracle Corporation
    • Google LLC
    • Cisco Systems, Inc.
    • Adobe Systems Inc.
    • Xtremepush Limited
    • Ericsson Inc.
    • ESRI Business Information Solutions Inc
    • Software AG
    • Qualcomm Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 70626

The Geomarketing Market size is estimated at USD 20.83 billion in 2025, and is expected to reach USD 52.93 billion by 2030, at a CAGR of 20.5% during the forecast period (2025-2030).

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Increasing adoption of digital mapping by many businesses, technological advancement in location-based analytics, and the increasing need to analyze the considerable business data to draw spatial reference insights to supply the right product to the right consumer at the right time can surge a company's revenue are some of the primary factors boosting geomarketing market.

Key Highlights

  • Increasing establishments of multinational companies in different geographical locations with various cultural, demographic, food, and linguistics preference have forced companies to opt for geomarketing software that would provide a series of data and information that can be employed to identify and convert potential customers to actual customers through marketing strategy. Geomarketing provides a way to meet the challenges faced by communication service providers.
  • The factors driving the geomarketing market are the increased demand for advanced digital marketing technologies, the adoption of big data platforms, and ongoing innovation in business intelligence solutions. Adopting advanced technologies (IoT, advanced analytics, edge computing, and blockchain) has increased device connectivity. With the rise in digital transformations, organizations have started moving toward digital marketing tools by incorporating the location intelligence of the target customers rather than traditional tools, as these offer more affordability and customer engagement.
  • For instance, Danisches Bettenlager, a Denmark-based home decor retailer, is currently utilizing the geomarketing solution of WIGeoGIS for planning and optimizing brochure advertising. It also aims to reduce the daily traveling time of sales managers through a new and optimized sales structure.
  • Location-based intelligence services are a solution that utilizes the device's geographical location to provide information to the user. The technology has gained considerable significance and is becoming an integral part of organizations due to the numerous benefits offered by location-based Intelligence solutions, including store locators, proximity-based marketing, real-time information, weather reports, mobile workforce management, roadside assistance, traffic updates, and fraud prevention. The rise in GPS-enabled precision applications, such as farming, logistics, and automotive, has created a high demand for location-based solutions to enhance business revenue.
  • Many countries' lack of uniform regulatory standards has raised customer data privacy concerns. Further, security concerns as applications and networks are under persistent security threats such as malicious code and service denial can lead to data loss and leakage, hampering the market's growth in the future.
  • The outbreak of COVID-19 led to the large-scale transfer of sales from physical stores to digital stores, leading to large-scale data usage by consumers of various sectors. Organizations were keeping up with their technology enhancement and investment to engage customers in times of panic buying and stay-at-home guidelines at the global level. Organizations also reduced productivity declines, with businesses providing all the essential infrastructure and technology support to their customers by adopting advertising and marketing strategies through digital media. Such factors have led organizations to adopt more geomarketing solutions, leading to market growth. With the rapid adoption of digital geomarketing technology, advanced marketing analytics tools drive market growth in the post-pandemic scenario.

Geo Marketing Market Trends

Services Components Segment is Expected to Hold Significant Market Share

  • Technological advancement in smart devices such as smartphones, smart wearables, laptops, wireless connectivity, the Internet of Things, and cloud computing has increased the traffic and driven the demand for analytical services due to their ability to analyze and deliver real-time geo-data.
  • According to Cisco Systems, the number of mobile subscriptions globally will grow to 5.7 billion by 2023. The compound annual growth rate is 2% for the whole period from 2018 to 2023. Advancements in digitization fuel the need for location-based services owing to their potential to deliver tailored marketing strategy services, resulting in new growth opportunities for service providers adopting such services.
  • Moreover, increasing brand dependence on location-based service providers to determine customers' requirements and verify customers' needs and that their offerings are on the same level to remain one step ahead of competitors has driven the market's growth. Companies also utilize location-based technology, advanced analytics, and automation to create a highly personalized customer experience and build brand loyalty to reduce churn rates due to ongoing competition.
  • Furthermore, location-based services have gained significant attention across various industrial sectors such as government authorities, telecommunications, transportation, and retailers. They have empowered players to offer promotional services based on customers' lifestyles and proximity.
  • For instance, Uber, an American ride-hailing company offering services, works on customers' and drivers' location information through smartphones. Location features help the company to improve its services, including pickups, navigation, customer support, and promotional services. Thus, it is expected that many businesses will gain good insights through location-based services and drive the market in the future.

North America is Expected to Hold Significant Market Share

  • North America is expected to dominate the market studied over the forecast period, mainly due to the increasing IT spending, acceptance of innovative and advanced technologies, and many significant market vendors in the region. Moreover, the high adoption of IoT technologies significantly contributes to the regional market's growth. The US is expected to be the dominating country-level Market in North America.
  • The latest 5G-enabled smartphones with high-speed data and location accuracy are likely to be the major factors fueling the demand for geomarketing. It is anticipated to grow as it allows businesses to target individual clients by customizing and distributing notifications and advertisements in real-time.
  • An increase in Investments to develop geomarketing software tools that use location-based information to help companies devise their marketing campaigns and strategies helps drive the demand for the geomarketing market in this region as many prominent players, such as IBM, Oracle, Microsoft, etc., are present. It also helps end-user organizations organize and display data and use digital mapping to analyze this data by a particular physical location. For Instance, CAPcargo uses the PTV xServers developer components for geographical, logistical, and marketing functions. Routes can be visualized on geographic maps, and distance and driving times or toll costs can be calculated.
  • Moreover, changing technology, regulations, and customer expectations are transforming financial services pushing financial institutions to be more agile and open while maintaining tight security and data privacy. According to Cisco Systems, By the end of 2023, North America will have 329 million mobile users. Around 88% of the regional population own a smartphone, so financial institutions have vast opportunities to capitalize by delivering products and services tailored to customers based on location, leading to the collaboration of many BFSI organizations with IT providers.
  • For instance, Mastercard collaborated with Carto, a software company, to develop packaged mapping solution, Mastercard Retail Location Insights, which is a multi-sectoral and very flexible solution that allows the analysis of critical variables for accurate decision-making related to the assessment of territories, properties and other aspects of geolocation, which are essential for business success.

Geo Marketing Industry Overview

The geomarketing market is highly fragmented, with the presence of major players like Microsoft Corporation, IBM Corporation, Oracle Corporation, Google LLC, and Cisco Systems Inc. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, innovations, and acquisitions to enhance their service offerings and gain sustainable competitive advantage.

In August 2023, IBM announced launching the first ad campaign to formally introduce Watsonx, the company's next-generation enterprise-focused artificial intelligence and data platform. Global business leaders remain unclear about AI's real, transformative power and how to leverage it. The campaign is designed to define and differentiate Watsonx as a force multiplier that can accelerate impact for global business leaders as they look to apply AI solutions in new and innovative ways.

In October 2022, Microsoft Advertising introduced a solution within Google Import to make it easier to duplicate efforts across platforms when utilizing Google AdWords' Performance Max campaigns. This is now generally accessible and lets users import their Performance Max campaigns into Microsoft as Smart Shopping Campaigns and Local Inventory Advertising.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Adoption of Emerging Technologies in Marketing Sector
    • 5.1.2 Increasing Demand for Location-Based Intelligence to Enhance the Business Revenue
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Security and Privacy Concerns Among Enterprises

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Components
    • 6.1.1 Software
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Deployment
    • 6.2.1 Cloud
    • 6.2.2 On-Premise
  • 6.3 By Location
    • 6.3.1 Indoor
    • 6.3.2 Outdoor
  • 6.4 By End-User Industry
    • 6.4.1 BFSI
    • 6.4.2 IT and Telecommunications
    • 6.4.3 Retail and E-commerce
    • 6.4.4 Media and Entertainment
    • 6.4.5 Travel and Hospitality
    • 6.4.6 Other End-user Industries
  • 6.5 By Geography
    • 6.5.1 North America
    • 6.5.2 Europe
    • 6.5.3 Asia Pacific
    • 6.5.4 Latin America
    • 6.5.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Microsoft Corporation
    • 7.1.2 IBM Corporation
    • 7.1.3 Oracle Corporation
    • 7.1.4 Google LLC
    • 7.1.5 Cisco Systems, Inc.
    • 7.1.6 Adobe Systems Inc.
    • 7.1.7 Xtremepush Limited
    • 7.1.8 Ericsson Inc.
    • 7.1.9 ESRI Business Information Solutions Inc
    • 7.1.10 Software AG
    • 7.1.11 Qualcomm Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS