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市場調査レポート
商品コード
1530617

ジオマーケティング市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、展開モード別、場所別、最終用途別、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年

Geomarketing Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Software, Services), By Deployment Mode (Cloud, On-premises), By Location (Indoor, Outdoor), By End Use, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
価格
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ジオマーケティング市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、展開モード別、場所別、最終用途別、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年
出版日: 2024年07月31日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ジオマーケティングの市場規模と動向

世界のジオマーケティング市場規模は2023年に177億7,000万米ドルと推定され、2024~2030年にかけてCAGR 23.1%で成長すると予測されています。地理情報システム(GIS)やリモートセンシングなどの地理空間技術の急速な発展により、データの精度と可視化が大幅に向上しました。消費者行動、嗜好、市場動向に関する深い洞察を提供するリアルタイム分析に地理空間技術を累積的に使用することで、対象を絞ったマーケティングキャンペーンやリソースの最適化が可能になり、市場の成長を後押ししています。

地理空間データの統合は、企業が複雑な空間データを分析するのに役立ち、より多くの情報に基づいた意思決定につながります。

スマートフォンやモバイル機器の普及により、位置情報サービス(LBS)の導入が加速しています。この動向により、企業はユーザーのリアルタイムの位置情報に基づいて、パーソナライズされたコンテンツ、オファー、広告を配信できるようになりました。LBSを活用することで、企業は顧客エンゲージメントを強化し、顧客体験を向上させ、コンバージョン率を高めることができます。このような位置情報に特化したマーケティングソリューションに対する需要の高まりが、市場成長の主要な促進要因となっています。

ビッグデータと高度な分析の普及は、企業のマーケティング戦略への取り組み方を一変させました。膨大な量の空間データを活用し、パターン、動向、相関関係を特定します。人口統計データ、心理統計データ、行動データを統合することで、企業は高度に対象を絞った効率的なマーケティング・キャンペーンを展開できます。データを地理的に分析・可視化できるため、企業は業務を最適化し、新たな市場機会を特定し、全体的な業績を向上させることができ、市場の成長に拍車がかかります。

世界のジオマーケティング市場レポート区分

本レポートでは、世界、地域、国レベルでの収益成長を予測し、2018~2030年の各サブセグメントにおける最新の業界動向の分析を提供しています。この調査のために、Grand View Research, Inc.は世界のジオマーケティング市場レポートをコンポーネント、展開モード、場所、最終用途、地域に基づいてセグメント化しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 ジオマーケティングプラットフォーム市場-業界展望

  • 市場系統の展望
  • 業界バリューチェーン分析
  • 市場力学
  • 業界分析ツール
  • ジオマーケティング市場の技術動向

第4章 ジオマーケティング市場:コンポーネント、推定・動向分析

  • コンポーネント変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • コンポーネント別

第5章 ジオマーケティング市場:展開モード、推定・動向分析

  • 展開モード変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 展開モード別

第6章 ジオマーケティング市場:場所、推定・動向分析

  • 場所変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 場所別

第7章 ジオマーケティング市場:最終用途、推定・動向分析

  • 最終用途変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 最終用途別

第8章 地域別、推定・動向分析

  • 地域別ジオマーケティング市場、2023年と2030年
  • 北米
    • 北米のジオマーケティング市場の推定と予測、2018~2030年、
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 欧州のジオマーケティング市場の推定と予測、2018~2030年、
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
  • アジア太平洋
    • アジア太平洋のジオマーケティング市場の推定と予測、2018~2030年、
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカのジオマーケティング市場の推定と予測、2018~2030年、
    • ブラジル
  • 中東・アフリカ
    • 中東・アフリカのジオマーケティング市場の推定と予測、2018~2030年、
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ

第9章 ジオマーケティング市場-競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 参入企業概要
  • 企業の市場ポジショニング分析
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡大/売却
    • コラボレーション/パートナーシップ
    • 新製品の発売
    • 契約
  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Cisco Systems Inc.
    • Oracle Corporation
    • Adobe Inc.
    • Salesforce.com Inc.
    • Qualcomm
    • Xtremepush
    • Software AG
    • MobileBridge
    • Saksoft
図表

List of Tables

  • Table 1 Geomarketing Market - Key Market Driver Impact
  • Table 2 Geomarketing Market - Key Market Restraint Impact
  • Table 3 Geomarketing Market - Key Market Opportunities Impact
  • Table 4 Geomarketing Market - Key Market Challenges Impact
  • Table 5 Geomarketing Market Revenue Estimates and Forecast by Component, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 Geomarketing Market Revenue Estimates and Forecast, by Deployment Mode, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 7 Geomarketing Market Revenue Estimates and Forecast by Location, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 8 Geomarketing Market Revenue Estimates and Forecast, by End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 9 Recent Development & Impact Analysis by Key Market Participants
  • Table 10 Company Heat Map Analysis
  • Table 11 Key Companies Launching New Products
  • Table 12 Key Companies Pursuing Expansions
  • Table 13 Key Companies Pursuing Mergers & Acquisitions
  • Table 14 Key Companies Striking Collaborations

List of Figures

  • Fig. 1 Geomarketing Market Segmentation
  • Fig. 2 Information Procurement
  • Fig. 3 Data Analysis Models
  • Fig. 4 Market Formulation and Validation
  • Fig. 5 Data Validating & Publishing
  • Fig. 6 Market Snapshot
  • Fig. 7 Segment Snapshot (1/2)
  • Fig. 8 Segment Snapshot (2/2)
  • Fig. 9 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 10 Geomarketing Market Value, 2023 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 11 Geomarketing Market: Industry Value Chain Analysis
  • Fig. 12 Geomarketing Market: Market Dynamics
  • Fig. 13 Geomarketing Market: PORTER's Analysis
  • Fig. 14 Geomarketing Market: PESTEL Analysis
  • Fig. 15 Geomarketing Market, by Component: Key Takeaway
  • Fig. 16 Geomarketing Market, by Component: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 17 Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 18 Services Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 19 Geomarketing Market, by Deployment Mode: Key Takeaway
  • Fig. 20 Geomarketing Market, by Deployment Mode: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 21 Cloud Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 22 On-Premises Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 23 Geomarketing Market, by Location: Key Takeaway
  • Fig. 24 Geomarketing Market, by Location: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 25 Indoor Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 26 Outdoor Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 27 Geomarketing Market, by End Use: Key Takeaway
  • Fig. 28 Geomarketing Market, by End Use: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 29 BFSI Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 30 IT & Telecommunication Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 31 Retail & E-Commerce Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 32 Media & Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 33 Travel & Hospitality Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 34 Others Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 35 Regional Marketplace: Key Takeaway
  • Fig. 36 North America Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 37 U.S. Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 38 Canada Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 39 Mexico Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 40 Europe Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 41 Germany Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 42 UK Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 43 France Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 44 Asia Pacific Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 45 China Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 46 Japan Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 47 India Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 48 South Korea Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 49 Australia Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 50 Latin America Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 51 Brazil Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 52 Middle East and Africa Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 53 UAE Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 54 Saudi Arabia Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 55 South Africa Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 56 Key Company Categorization
  • Fig. 57 Company Market Positioning
  • Fig. 58 Strategic Framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-390-0

Geomarketing Market Size & Trends

The global geomarketing market size was estimated at USD 17.77 billion in 2023 and is projected to grow at a CAGR of 23.1% from 2024 to 2030. The rapid development of geospatial technologies, such as geographic information systems (GIS) and remote sensing, has significantly enhanced data accuracy and visualization. The cumulative use of geospatial technologies with real-time analytics, which provides deeper insights into consumer behavior, preferences, and market trends, enabled targeted marketing campaigns and resource optimization, thereby boosting the growth of the market.

The integration of geospatial data helps businesses to analyze complex spatial data, leading to more informed decision-making.

The widespread use of smartphones and mobile devices has accelerated the adoption of location-based services (LBS). This trend allows businesses to deliver personalized content, offers, and advertisements based on a user's real-time location. By leveraging LBS, companies can enhance customer engagement, improve customer experience, and increase conversion rates. This growing demand for location-specific marketing solutions is a key driver for the market growth.

The proliferation of big data and advanced analytics has transformed how businesses approach marketing strategies. It leverages vast amounts of spatial data to identify patterns, trends, and correlations. By integrating demographic, psychographic, and behavioral data, companies can create highly targeted and efficient marketing campaigns. The ability to analyze and visualize data geographically helps businesses optimize their operations, identify new market opportunities, and improve overall business performance, fueling the growth of the market.

Global Geomarketing Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the global geomarketing market report based on component, deployment mode, location, end use, and region.

  • Component Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • Software
  • Services
  • Deployment Mode Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • Cloud
  • On-Premises
  • Location Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • Indoor
  • Outdoor
  • End Use Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • BFSI
  • IT & Telecommunication
  • Retail & E-Commerce
  • Media & Entertainment
  • Travel & Hospitality
  • Others
  • Regional Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • North America

U.S.

Canada

Mexico

  • Europe

Germany

UK

France

  • Asia Pacific

China

Japan

India

South Korea

Australia

  • Latin America

Brazil

  • Middle East and Africa (MEA)

UAE

Saudi Arabia

South Africa

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Information analysis
    • 1.3.2. Market formulation & data visualization
    • 1.3.3. Data validation & publishing
  • 1.4. 1.4 Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Geomarketing Market Snapshot
  • 2.2. Geomarketing Market- Segment Snapshot
  • 2.3. Geomarketing Market- Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Geomarketing Platform Market - Industry Outlook

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Industry Challenges
    • 3.3.4. Industry Opportunities
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's analysis
    • 3.4.2. Macroeconomic analysis
  • 3.5. Geomarketing Market Technology Trends

Chapter 4. Geomarketing Market: Component Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Component Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 4.2. Geomarketing Market Estimates & Forecast By Component (USD Million)
    • 4.2.1. Software
    • 4.2.2. Services

Chapter 5. Geomarketing Market: Deployment Mode Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Deployment Mode Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. Geomarketing Market Estimates & Forecast By Deployment Mode (USD Million)
    • 5.2.1. Cloud
    • 5.2.2. On-Premises

Chapter 6. Geomarketing Market: Location Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Location Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 6.2. Geomarketing Market Estimates & Forecast By Location (USD Million)
    • 6.2.1. Indoor
    • 6.2.2. Outdoor

Chapter 7. Geomarketing Market: End Use Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. End Use Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 7.2. Geomarketing Market Estimates & Forecast, By End Use (USD Million)
    • 7.2.1. BFSI
    • 7.2.2. IT & Telecommunication
    • 7.2.3. Retail & E-Commerce
    • 7.2.4. Media & Entertainment
    • 7.2.5. Travel & Hospitality
    • 7.2.6. Others

Chapter 8. Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Geomarketing Market by Region, 2023 & 2030
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. North America Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030, (USD Million)
    • 8.2.2. U.S.
    • 8.2.3. Canada
    • 8.2.4. Mexico
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Europe Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030, (USD Million)
    • 8.3.2. UK
    • 8.3.3. Germany
    • 8.3.4. France
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. Asia Pacific Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030, (USD Million)
    • 8.4.2. China
    • 8.4.3. Japan
    • 8.4.4. India
    • 8.4.5. South Korea
    • 8.4.6. Australia
  • 8.5. Latin America
    • 8.5.1. Latin America Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030, (USD Million)
    • 8.5.2. Brazil
  • 8.6. Middle East & Africa (MEA)
    • 8.6.1. MEA Geomarketing Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030, (USD Million)
    • 8.6.2. UAE
    • 8.6.3. Saudi Arabia
    • 8.6.4. South Africa

Chapter 9. Geomarketing Market - Competitive Landscape

  • 9.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 9.2. Company Categorization
  • 9.3. Participant's Overview
  • 9.4. Financial Performance
  • 9.5. Product Benchmarking
  • 9.6. Company Market Positioning Analysis
  • 9.7. Company Heat Map Analysis
  • 9.8. Strategy Mapping
    • 9.8.1. Expansion/Divestiture
    • 9.8.2. Collaborations/Partnerships
    • 9.8.3. New Product Launches
    • 9.8.4. Contract
  • 9.9. Company Profiles
    • 9.9.1. IBM Corporation
      • 9.9.1.1. Participant's Overview
      • 9.9.1.2. Financial Performance
      • 9.9.1.3. Product Benchmarking
      • 9.9.1.4. Recent Developments
    • 9.9.2. Microsoft Corporation
      • 9.9.2.1. Participant's Overview
      • 9.9.2.2. Financial Performance
      • 9.9.2.3. Product Benchmarking
      • 9.9.2.4. Recent Developments
    • 9.9.3. Cisco Systems Inc.
      • 9.9.3.1. Participant's Overview
      • 9.9.3.2. Financial Performance
      • 9.9.3.3. Product Benchmarking
      • 9.9.3.4. Recent Developments
    • 9.9.4. Oracle Corporation
      • 9.9.4.1. Participant's Overview
      • 9.9.4.2. Financial Performance
      • 9.9.4.3. Product Benchmarking
      • 9.9.4.4. Recent Developments
    • 9.9.5. Adobe Inc.
      • 9.9.5.1. Participant's Overview
      • 9.9.5.2. Financial Performance
      • 9.9.5.3. Product Benchmarking
      • 9.9.5.4. Recent Developments
    • 9.9.6. Salesforce.com Inc.
      • 9.9.6.1. Participant's Overview
      • 9.9.6.2. Financial Performance
      • 9.9.6.3. Product Benchmarking
      • 9.9.6.4. Recent Developments
    • 9.9.7. Qualcomm
      • 9.9.7.1. Participant's Overview
      • 9.9.7.2. Financial Performance
      • 9.9.7.3. Product Benchmarking
      • 9.9.7.4. Recent Developments
    • 9.9.8. Xtremepush
      • 9.9.8.1. Participant's Overview
      • 9.9.8.2. Financial Performance
      • 9.9.8.3. Product Benchmarking
      • 9.9.8.4. Recent Developments
    • 9.9.9. Software AG
      • 9.9.9.1. Participant's Overview
      • 9.9.9.2. Financial Performance
      • 9.9.9.3. Product Benchmarking
      • 9.9.9.4. Recent Developments
    • 9.9.10. MobileBridge
      • 9.9.10.1. Participant's Overview
      • 9.9.10.2. Financial Performance
      • 9.9.10.3. Product Benchmarking
      • 9.9.10.4. Recent Developments
    • 9.9.11. Saksoft
      • 9.9.11.1. Participant's Overview
      • 9.9.11.2. Financial Performance
      • 9.9.11.3. Product Benchmarking
      • 9.9.11.4. Recent Developments