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市場調査レポート
商品コード
1643224

テレコムマネージドサービス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Telecom Managed Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 147 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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テレコムマネージドサービス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

テレコムマネージドサービス市場規模は、2025年に287億6,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは11.19%で、2030年には488億9,000万米ドルに達すると予測されます。

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通信セグメントは、さまざまな技術の採用率の高さ、BYOD施策の確認頻度の増加(事業運営をより快適で管理しやすくするため)、組織内のデータ急増によるハイエンドセキュリティのニーズの高まりなどから、マネージドサービスの重要な市場となっています。

主要ハイライト

  • 通信産業は過去数年間、大きな成長を遂げてきました。通信会社は、競争の激しい市場で顧客を維持するため、革新的なサービスを低コストで提供するよう常に求められています。ネットワークの最適化に対する絶え間ない要求やネットワークパフォーマンスの大幅なレベルアップ、SDN、5G、NFVなどの技術の進歩、スマートフォンの利用拡大やBYOD動向、サイバー攻撃の増加などの要因が、予測期間中の通信マネージドサービス市場の成長をさらに後押しします。
  • 電気通信事業が急増しているため、企業は頻繁にMSP(マネージドサービスプロバイダー)に依存しています。MSPは重要なレベルのサービスを提供することで、企業が優れたビジネス成果を達成できるよう支援します。企業はたいてい、収益、ビジネス変革、コスト導入、通信セクターにおける市場の競争激化など、いくつかの課題に直面しており、そのためにMNOやCSPに依存しています。さらに、様々なSD-WANマネージドサービスプロバイダーは、幅広いセキュリティ製品で差別化を図っています。例えば、Cato NetworksはNGFW、Advanced Threat Prevention、CloudSecure Web Gateway、Mobile Access Protection、Managed Threat Detection and Responseサービスを含むクラウドネイティブなプラットフォームを提供しています。
  • テレコム企業もまた、より大きな市場シェアを獲得するためにマネージドサービスプロバイダーを買収しています。例えば、今年に入り、ネットワークシステム、サービス、ソフトウェアのプロバイダーであるCiena Corporationは、カリフォルニア州ペタルマに本社を置く株式非公開のTibit Communications, Inc.と、マサチューセッツ州バーリントンにオフィスを置く株式非公開のBenu Networks, Inc.を買収する拘束力のある契約を結んだことを明らかにしました。TibitとBenuは主に、加入者管理の強化と次世代PON技術によるブロードバンド・アクセス・ネットワークの簡素化に注力しています。
  • ビジネスをアウトソーシングしている企業のデータの機密性に関するセキュリティ上の懸念や、クライアントの最適な部門の保証などの決定要因は、予測期間中の市場成長を制限すると予想されます。
  • しかし、COVID-19の流行により、通信マネージドサービスやサポートサービスなどの運用サービスが世界的に影響を受けました。さらに、このパンデミックのために、広範な企業が長期的な在宅勤務文化に大きく舵を切った。そのため、ほとんどの企業は、付加価値の高いサービスを提供することで、さまざまなセキュリティ関連のリスクを最小限に抑えることができるサービスプロバイダーを利用するようになっており、これが市場を飛躍的に拡大させています。

テレコムマネージドサービス市場の動向

クラウドコンピューティング利用の増加が市場成長を大きく牽引する見込み

  • 通信セグメントはクラウドコンピューティングの影響を大きく受けています。過去5年間、クラウドコンピューティングの人気は驚異的な成長を遂げています。ビジネス、技術、情報技術セグメントに大きな影響を与えています。そのため、クラウドコンピューティングに対する世界の支出が増加しました。全体として、広範なコンテンツデリバリーネットワークで統一されたコミュニケーションとチームワークを維持しながら、電気通信セグメントの運用管理コストを削減しました。クラウドサービスプロバイダーは、電気通信産業をITやサーバーの更新、維持管理の心配よりも、中核となる部門に集中させています。
  • 市場成長の主要促進要因は、特に中小企業でクラウドコンピューティング技術の採用が増加していることと、業務効率を向上させるためのモビリティやビッグデータサービスなどの技術が急速に進歩していることです。クラウドコンピューティングは、電気通信産業に幅広い機会を記載しています。企業がビジネスを改善し、技術をより効率的に利用するのに役立つ可能性があるため、先進的な技術を利用して世界中の通信の範囲を大幅に拡大しました。クラウドコンピューティングの利点には、クラウドデリバリーモデル、通信サービス、ネットワークサービス、拡大性と柔軟性の高いインフラ、効率的で柔軟なリソース割り当てと管理などがあります。さらに、クラウドコンピューティングを利用することで、サービスプロバイダーは仮想化ソフトウェアやプロビジョニングソフトウェアの助けを借りてソフトウェアを低料金で提供し、効率的なコンピューティングリソースを割り当てることができるため、ハードウェアコストも削減することができます。
  • クラウドコンピューティング市場は、主要企業による複数の買収、合併、投資を目の当たりにしています。例えば、今年の前四半期には、コルト技術サービスとIBMの協力関係が新たな方向性を示し、両社は英国に新しいインダストリー4.0ラボを開設しました。IBMはMaximo Application SuiteとCloud Satelliteハイブリッドクラウドを提供し、ColtはColt EdgeコンピューティングプラットフォームとSD-WAN技術を記載しています。視覚的検査による推論、サプライチェーンの遠隔測定、脅威のモニタリング、データ保護という3つの重要なエッジの使用事例を持つこのコンビは、当初は製造業に焦点を当てていました。
  • さらに、2022年の第4四半期には、Amazon Web Servicesはスイスに新しいクラウドコンピューティングリージョンを導入すると宣言しました。2036年、エンジニアリング、通信、設備保守、建設など様々なセグメントで、年間2500人のフルタイム従業員が欧州のAWS地域に加わることになります。AWSによると、チューリッヒの新しいクラウド地域を構成するのは3つのアベイラビリティゾーンです。各アベイラビリティゾーンのデータセンターは、独立系電力、物理的セキュリティ、冷却システム、低遅延ネットワーク接続を利用できます。これらのアベイラビリティゾーンは、高可用性用途の耐障害性を向上させ、サービスの中断を最小限に抑えます。
  • Digital Oceanによると、2021年には、企業の74%がAWS EC2やAzure VMなどのクラウドホスティング/インフラサービスを利用していると回答しています。企業はまた、HerokuやAzure App ServiceなどのPaaS(Platform-as-a-Service)ソリューションも大いに利用しています。特筆すべきは、従来の中堅・中小企業では、一般的に利用するクラウドサービスの数が少なく、したがってクラウドのセットアップもそれほど複雑ではないということです。したがって、企業によるクラウドホスティング/インフラサービスの利用が全体的に増加すれば、市場は飛躍的に拡大すると考えられます。

北米がテレコムマネージドサービス市場を独占

  • 北米は最も大きな市場シェアを占めており、予測期間中、テレコムマネージドサービス市場を独占すると予測されています。同地域で市場は急成長を遂げると考えられます。北米市場の成長を促す要因としては、急速に進化する技術開拓、ネットワーク投資の最適化と顧客満足度の向上を目指す世界最大の通信企業の存在、同地域におけるネットワークサイバー攻撃の増加などが挙げられます。
  • さらに、同地域におけるサーバーの設定ミスの増加も、市場拡大の大きな要因の1つとなっています。さまざまな企業が、個人情報漏洩の主要原因となるサーバの設定ミスを経験しています。そのため、付加価値サービスによってセキュリティ関連のリスクを軽減する総合的な能力を持つ電気通信管理サービスプロバイダーに注目が集まっています。SOCRadarは、このサーバーの設定ミスが原因で、約6万5,000事業者の機密データが公開されたことを確認しています。SOCRadarは、この誤設定されたサーバーが原因で、約6万5,000の企業の機密データが公開されたことを確認しています。したがって、この地域での誤設定されたサーバーの増加は、市場の成長を大きく後押ししています。
  • さらに、現代技術の急速な加速とIT機能の合理化の必要性により、この地域ではTelecom MSPの助けを借りて歩調を合わせるのが最善と考える企業が増えています。さらに同市場では、ビジネスを改善し、顧客にリーチして複数の用途の要件を満たす存在感を高める戦略の一環として、主要企業によるさまざまな製品の発売やイノベーションが確認されています。
  • 例えば、今年初め、AT&Tは、高速で柔軟かつ安全な無線携帯電話アクセスを、場所を問わず、いくつもの固定サイトに提供するため、AT&Tのネットワーク専門家が実行するプラグアンドプレイシステム、AT&T Managed Wireless WANを提供しました。さらに、今年第2四半期には、強力なビジネスオートメーションプラットフォームにより、電気通信事業者、MSP事業者、公益事業者の請求、プロビジョニング、注文フローを大幅に改善するEmersionが、北米での事業展開を加速することを発表しました。
  • さらに、米国ではスマートフォンやタブレットの普及が進んでおり、BYOD施策が推進されています。同地域全体におけるデバイスの普及率の上昇と堅牢なネットワーク接続性は、BYOD施策の採用を組織に促すと予想されます。さらに、この地域には主要な通信事業者が存在し、データセンターの展開が増加していることも、市場を牽引すると予想されます。また、ビジネスプロセスにおける業務効率と信頼性の向上に対するニーズの高まりが、同地域の市場を飛躍的に牽引しています。

テレコムマネージドサービス産業概要

テレコムマネージドサービス市場は統合されており、大手企業が市場を独占しています。さまざまな業種の主要ベンダーが、この市場に大規模な投資を計画しています。その結果、同市場は今後数年間で驚異的な成長を遂げる展望です。主要企業は、市場で確固たる地位を得るために、M&A、提携・パートナーシップ、合弁事業など、有機的・無機的な成長戦略をいくつか取り入れています。同市場における重要な開発の一部は以下の通りです。

  • 2022年11月-通信セグメントのプロバイダーであるAgility Communications GroupがBlackPoint IT Servicesに買収されました。その主要理由は、エンド・ツー・エンドのITサービスと電気通信をさらに包括的な能力で提供し、米国全土とアジア、欧州の支社の顧客を支援するためです。
  • 2022年8月-Verizonと世界トップの消費者信用機関であるNova Creditは、旗艦リテールプログラムの一環として、提携関係を拡大し、Verizonの一部店舗で、電話や来店による新規顧客の外国人信用調査を実施すると発表しました。この提携により、Verizonは見込み客の海外クレジット・ファイルを引き出し、融資の対象となりうるクレジット・スコアに変換することができるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19のテレコムマネージドサービス市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 電気通信ビジネスプロセスにおける業務効率、セキュリティ、敏捷性の向上に対する需要
    • 企業インフラ管理におけるコスト最小化
  • 市場抑制要因
    • 顧客の最適な部門の確保

第6章 市場セグメンテーション

  • 組織規模別
    • 大企業
    • 中小企業
  • サービスタイプ別
    • マネージドデータセンターサービス
    • マネージドセキュリティサービス
    • マネージドネットワークサービス
    • マネージドデータ&インフォメーションサービス
    • その他のサービスタイプ(マネージドコミュニケーションサービス、マネージドモビリティサービス)
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cisco Systems Inc.
    • Huawei Technologies Co. Ltd
    • International Business Machines Corporation
    • Telefonaktiebolaget LM Ericsson
    • Verizon Communications Inc.
    • AT&T Inc.
    • NTT Data Corporation
    • Unisys Corporation
    • Comarch SA
    • GTT Communications Inc.
    • Amdocs Inc.
    • ZTE Corporation
    • Nokia Corporation
    • Tech Mahindra Limited
    • Fujitsu Limited

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 70300

The Telecom Managed Services Market size is estimated at USD 28.76 billion in 2025, and is expected to reach USD 48.89 billion by 2030, at a CAGR of 11.19% during the forecast period (2025-2030).

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The telecom sector is a significant market for managed services due to the high rate of various technological adoptions, increased frequency of confirmation of the BYOD policy (to make business operations much more comfortable and controllable), and the increased need for high-end security due to the rapidly increasing data among the organizations.

Key Highlights

  • The telecom industry observed extensive growth during the past few years. Telecommunication companies are constantly pressured to deliver innovative services at lower costs to retain their customers in the competitive market. The factors, such as the constant requirement for network optimizations and the significant level of network performance, advancements in technologies, such as SDN, 5G, and NFV, growing smartphone usage and BYOD trends, and the growing number of cyber-attacks, will further encourage the growth of the telecom managed services market during the forecast period.
  • Since telecom businesses are increasing rapidly, enterprises frequently rely on MSPs (Managed Service Providers). An MSP helps enterprises achieve excellent business outcomes by providing a significant level of service. The companies mostly face several challenges in terms of revenue, business transformation, cost implementation, and heightened competition in the marketplace in the telecom sector, due to which they depend on MNOs and CSPs. Moreover, various SD-WAN-managed service providers distinguish themselves with a broad range of security offerings. For instance, Cato Networks gives a cloud-native platform that includes NGFW, Advanced Threat Prevention, CloudSecure Web Gateway, Mobile Access Protection, and Managed Threat Detection and Response service.
  • Telecom companies are also acquiring managed service providers to gain a more significant market share. For instance, recently this year, Networking systems, services, and software provider Ciena Corporation revealed that it had signed a binding agreement to buy privately held Tibit Communications, Inc. with headquarters in Petaluma, California, as well as privately held Benu Networks, Inc. with offices in Burlington, Massachusetts. Tibit and Benu mainly focus on simplifying broadband access networks with enhanced subscriber management and next-generation PON technologies.
  • Determinants, such as security concerns related to the confidentiality of data of businesses that are outsourcing the business and assuring the optimum business functionality of the clients, are expected to restrict the market growth during the forecast period.
  • However, due to the COVID-19 outbreak, operational services, like telecom managed services and support services, were affected globally. Moreover, due to this pandemic, a broad range of firms has significantly undergone a long-term work-from-home culture. Hence, most organizations are turning to service providers for their ability to minimize various security-related risks with the value-added service they offer, which drives the market exponentially.

Telecom Managed Services Market Trends

Rise in the Usage of Cloud Computing is Expected to Drive the Market Growth Significantly

  • The telecom sectors have been significantly impacted by cloud computing. For the past five years, cloud computing has experienced tremendous growth in popularity. It greatly affects the business, technology, and information technology sectors. This has caused a rise in global spending on cloud computing. Overall, it decreased operational and administrative costs in the telecom sector while preserving unified communication and teamwork with an extensive Content Delivery Network. Cloud service providers let the telecom industry concentrate on core business functions rather than IT, server updates, or upkeep concerns.
  • The primary drivers of the market's growth are the increasing adoption of cloud computing technologies, especially by small and medium-sized businesses, and the rapid advancement of technology, including mobility and big data services, to improve operational efficiency. Cloud Computing offers a broad range of opportunities in the telecom industry. It could help companies improve their business and use technology more efficiently, so it has significantly increased the reach of telecommunications worldwide using advanced technologies. Some of its benefits include Cloud Delivery Model, Communication Services, Network Services, Highly scalable and flexible infrastructure, Efficient and flexible resource allocation and management, etc. Moreover, using cloud computing, service providers can provide software at lower rates with the help of virtualization and provisioning software, allocating efficient computing resources and thus reducing hardware costs as well.
  • The market is witnessing several acquisitions, mergers, and investments by key players as part of its strategy to improvise business and its presence to reach customers and meet their requirements for various applications. For instance, recently, in the last quarter of this year, Colt Technology Services and IBM's cooperative relationship took a new direction when the two joined up to open a new Industry 4.0 lab in the United Kingdom where businesses can try edge cloud services. While IBM will give its Maximo Application Suite and Cloud Satellite hybrid cloud, Colt will contribute its Colt Edge computing platform and SD-WAN technology. With three critical edge use cases-visual inspection-based inferencing, supply chain telemetry, threat monitoring, and data protection-the duo initially focuses on the manufacturing industry.
  • Moreover, in the Q4 of the year 2022, Amazon Web Services declared the introduction of a new cloud computing region in Switzerland. Through 2036, the corporation would add 2,500 full-time employees yearly in various sectors, including engineering, telecommunications, facility maintenance, and construction, due to the Europe AWS area. According to AWS, three availability zones make up the new cloud region in Zurich. Each availability zone's data centers have access to separate power, physical security, a cooling system, and a low-latency network connection. These availability zones should offer improved fault tolerance for high-availability applications to ensure minimal service interruption.
  • As per Digital Ocean, In 2021, 74 % of enterprises indicated using cloud hosting/infrastructure services such as AWS EC2 or Azure VMs. Enterprises are also using the platform as a service (PaaS) solution, including Heroku or Azure App Service, to a great extent. Notably, traditional small and midsize businesses generally use fewer cloud services and therefore have less complex cloud setups. Hence the overall rise in the usage of cloud hosting/infrastructure services by enterprises will drive the market exponentially.

North America to Dominate the Telecom Managed Services Market

  • North America held the most significant market share and is anticipated to dominate the telecom-managed services market during the forecast period. The market will experience an abrupt rise in this region. The factors encouraging the growth of the market in North America include quickly evolving technological developments, the presence of the world's largest telecom firms looking to optimize their network investments & intensify customer satisfaction, and rising network cyber-attacks in this region.
  • Moreover, the rise in misconfigured servers within the region is also one of the significant reasons behind the market expansion. Various firms are experiencing misconfigured servers which lead to the prime cause of personal data being compromised. Hence, they are significantly turning to telecom-managed service providers for their overall ability to reduce security-related risks with their value-added services. Recently this year, Microsoft, a US-based company, confirmed that a misconfiguration of a Microsoft server endpoint exposed specific customer data, including emails and personal information.SOCRadar has identified that sensitive data of around 65,000 entities became public due to this misconfigured server. Hence, the rise in misconfigured servers in the region significantly drives the market's growth.
  • Moreover, with the speedy acceleration of modern technology and the need for streamlined IT functions, an increasing number of businesses in the region are finding it best to keep pace with the help of Telecom MSP. Additionally, the market is witnessing various product launches and innovations by key players as part of its strategy to improve business and their presence to reach customers and meet their requirements for multiple applications.
  • For instance, earlier this year, to provide fast, flexible, and secure wireless cellular access to any number of fixed sites, anywhere, AT&T offered AT&T Managed Wireless WAN, a plug-and-play system run by AT&T network professionals. Moreover, in the 2nd quarter of this year, Emersion, whose powerful business automation platform supercharges billing, provisioning, and order flow for telecom, MSP, and utility businesses, announced the acceleration of its presence in North America.
  • Further, the penetration of smartphones and tablets is increasing in the United States, which in turn is driving the BYOD policy. The increasing penetration of devices and robust network connectivity across the region are expected to encourage organizations to adopt BYOD policies. Additionally, the presence of key telecom players in the region and the increasing deployment of data centers is expected to drive the market. Also, the rise in the need for improved operational efficiency and reliability in business processes is exponentially driving the market in the region.

Telecom Managed Services Industry Overview

The telecom-managed services market is consolidated, and significant players dominate it. Primary vendors across various verticals are planning for considerable investments in this market. As a result, the market is poised to grow at an extraordinary rate in the upcoming years. The principal players are embracing several organic and inorganic growth strategies, like mergers and acquisitions, collaboration and partnerships, and joint ventures, to gain a strong position in the market. Some of the critical development in the market are:

  • November 2022 - Agility Communications Group, a provider in the telecommunications sector, has been acquired by BlackPoint IT Services. The key reason behind this is to provide end-to-end IT services and telecoms with even more comprehensive capabilities to assist their clientele across the United States and their branch offices in Asia and Europe.
  • August 2022 - As part of its flagship retail program, Verizon and Nova Credit, the top consumer-permission credit agency in the world, have announced that they have expanded their partnership to conduct foreign credit checks for clients new to the country over the phone and in some Verizon stores. With the help of this cooperation, Verizon will be able to pull prospective customers' international credit files and convert them into credit scores that could make them eligible for financing.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Telecom Managed Services Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Demand for Enhanced Operational Efficiency, Security, and Agility in Telecom Business Process
    • 5.1.2 Cost Minimization in Managing Enterprise Infrastructure
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Assuring the Optimum Business Functionality of the Customers

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Organization Size
    • 6.1.1 Large Enterprises
    • 6.1.2 Small and Medium Enterprises
  • 6.2 By Service Type
    • 6.2.1 Managed Data Center Services
    • 6.2.2 Managed Security Services
    • 6.2.3 Managed Network Services
    • 6.2.4 Managed Data and Information Services
    • 6.2.5 Other Service Types (Managed Communication Services and Managed Mobility Services)
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle-East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.2 Huawei Technologies Co. Ltd
    • 7.1.3 International Business Machines Corporation
    • 7.1.4 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
    • 7.1.5 Verizon Communications Inc.
    • 7.1.6 AT&T Inc.
    • 7.1.7 NTT Data Corporation
    • 7.1.8 Unisys Corporation
    • 7.1.9 Comarch SA
    • 7.1.10 GTT Communications Inc.
    • 7.1.11 Amdocs Inc.
    • 7.1.12 ZTE Corporation
    • 7.1.13 Nokia Corporation
    • 7.1.14 Tech Mahindra Limited
    • 7.1.15 Fujitsu Limited

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS