市場調査レポート
商品コード
1642161

プリンター:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Printer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 137 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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プリンター:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

プリンター市場規模は2025年に568億2,000万米ドル、2030年には709億8,000万米ドルに達すると推定・予測、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.55%です。

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主なハイライト

  • プリンターは、コンピュータや他の電子機器に保存された電子情報の物理的コピーを作成する外部ハードウェア出力装置です。文書、テキスト、画像、またはその3つすべてを複製することができます。プリンター産業は、技術の進歩、様々な産業における需要の高まり、大手企業による戦略的な動きにより、一貫した拡大を見せています。
  • プリンター市場は、新技術のイントロダクション、顧客ニーズの変化、新しい印刷市場の出現の影響を受けています。プリンター業界の最大の動向は、デジタル印刷の成長です。印刷技術の将来は、印刷プロセス全体の自動化に大きな焦点が当てられると予想されます。自動原稿送り装置や自動両面印刷などの機能は、最近のプリンターではますます一般的になりつつあります。デジタル印刷の需要が高まるにつれ、市場は今後数年間で大きな成長を遂げることが予想されます。
  • 新しいプリンターモデルの採用は、印刷の1ページ当たりのコストを削減し、これまで困難であった新しいインクやトナーの装填プロセスを簡素化したいという願望によって推進されています。現在、市場では、手頃な価格で環境にやさしいインクやトナーのさまざまなオプションが提供されており、その結果、印刷品質が向上し、インクのこぼれが少なくなり、1ページ当たりの印刷コストが低下しています。その結果、多くの企業が競争力を高めるため、この技術に多額の投資を行っています。
  • オンライン印刷のコンセプトは、業界内のあらゆる最新慣行を包含するように進化してきました。印刷サービスへのアクセス、実行、管理方法を変えることで、印刷の未来を形作る重要な役割を果たしています。テクノロジーとオートメーションの活用により、オンライン印刷業者は効率を高め、無駄を省き、費用対効果の高い価格設定を実現しています。オンライン印刷は、デジタル印刷、オンライン注文システム、パーソナライズされた印刷、自動化されたプロセスの進歩を促進することにより、業界に革命をもたらしています。こうした実質的な開発は、市場を前進させると予想されます。
  • 印刷業界は、モバイル印刷、カラー印刷ニーズの高まり、パッケージ印刷需要、A4プリンターのようなエントリーレベル製品の市場拡大、クラウドベースのコンピューティングやソフトウェアへの依存度の高まりといった要因によって、急成長を目の当たりにしています。評判の高いオンライン印刷会社は、最先端の印刷技術を活用し、厳格な品質保証対策を実施することで、品質と均一性を優先しています。このコミットメントにより、正確な色、シャープなディテール、長持ちする回復力を特徴とする優れた品質の印刷物が保証されます。
  • COVID-19の大流行とデジタルメディアの急増がもたらした障害にもかかわらず、商業印刷は衰退するどころか着実な成長軌道に乗っています。デジタル印刷技術の進歩により、印刷業者は現在、高度にカスタマイズされた的を絞った印刷製品を提供できるようになり、消費者と企業の両方のユニークな嗜好に応えています。さらに、家庭用プリンター市場は、COVID-19の流行時に人々が必需品を買いだめしたため、特に在宅勤務の増加とともに大きな成長を遂げました。

プリンター市場動向

インクジェットプリンター分野が大きな市場シェアを占める見込み

  • インクジェット印刷は、紙などのさまざまな表面に小さな液体インクの液滴を吐出する方法で、デジタル印刷の進歩に役立ってきました。この業界は、小ロット生産やパーソナライズされたアイテムの生産に効率的であるため、当面は大きな市場シェアを維持すると予測されています。eコマースの成長とウェブ・トゥ・プリント・ソリューションの採用が、商業印刷業界を前進させています。インクジェットプリンターは、小部数の印刷やカスタマイズされた製品に対応する能力で知られ、この変化する環境において重要な地位を固めています。
  • インクジェット印刷は確立された技術であるにもかかわらず、コミュニケーションにおける印刷の役割を再定義する技術の進歩により、利用が急増しています。この変化は、パーソナライゼーション、統合、インタラクティブ/モバイル機能、印刷アプリケーションの拡大といった要因によってもたらされています。商業印刷は、印刷機の発明以来の定番です。技術の普及と、オフィスや個人環境でのインクジェット印刷の採用の増加により、インクジェットプリントヘッドの需要が世界的に増加すると予測されています。
  • UV硬化型インクの人気の高まりは、特にパッケージやグラフィックなどの業界において、インクジェットプリンターの需要を押し上げている大きな動向です。UV硬化型インクは、プラスチック、ガラス、金属、さらには木材やセラミックのような従来とは異なる表面など、幅広い素材と強力に結合する能力を持っています。この汎用性により、さまざまな基材への印刷が可能になり、インクジェット・プリンターの用途が広がっています。インクジェット・プリンターの印刷能力を向上させるこうした進歩は、将来的に同分野の可能性をさらに押し上げると予想されます。
  • より持続可能なビジネス慣行への動向は、印刷物よりもデジタル広告の選好につながっています。企業がデジタル広告への投資を増やすにつれ、インクジェット印刷を含む印刷広告の予算は減少すると予想されます。このシフトにより、パンフレット、ポスター、バナーなどの印刷マーケティング資料の需要が減少する可能性があります。IBEFによると、2022-23年度のインドのデジタル広告の成長率は8-10%と緩やかです。しかし、2023-24年に予想される経済成長に伴い、デジタル広告費は2027-28年までに210億米ドルに倍増すると予測されています。
  • インクジェット印刷は、その柔軟性とオンデマンドでカスタマイズできる能力のおかげで、パッケージング業界で重要な役割を果たしています。この方法は可変データ印刷に特に有効で、パーソナライズされたパッケージング、ターゲットを絞ったキャンペーン、季節ごとのデザインを最小限のセットアップ時間で可能にします。さらに、インクジェット印刷は効率的な小ロット生産を可能にするため、在庫コストを削減し、企業が必要に応じてパッケージを印刷することができます。印刷用途の製品開発に対する企業の投資が増加しており、同分野の成長を後押しすると予想されます。
  • 2023年10月、コーティング、ラミネート、メタライジング技術の世界的メーカーであるノルメカニカは、インクジェット印刷に関して富士フイルムと戦略的パートナーシップを締結しました。この提携は、富士フイルムのデジタルインクジェット軟包装ソリューション「Jet Press FP790」の顧客に生産上のメリットを提供することを目的としています。ノルトメカニカ社との今回の契約は、ハイブリッド・ソフトウェア社およびヘンケル・アドヒーシブ・テクノロジーズ社との最近の提携に続くもので、Jet Press FP790のために軟包装業界のトップサプライヤーや技術専門家と協力するという富士フイルムの戦略の新たなマイルストーンとなります。

北米が最大の市場シェアを記録する見込み

  • 北米は市場規模が大きいことから、プリンターの主要市場として重要な役割を果たしています。政府、企業、家庭、オフィス、教育機関などのカテゴリーでプリンターが幅広く使用されていることが、同地域のプリンター市場の収益成長を促進しています。HP Inc.、キヤノン、ゼロックス・コーポレーション、セイコーエプソン・コーポレーションといった世界の印刷企業は、北米に収益源を大きく依存しています。例えば、セイコーエプソンは2023年度、米国から21.9%の収益を上げています。
  • さらに、この地域の企業は、ソフトウェアの統合や複合印刷機の機能を強化することで、収益の増加を期待しています。環境負荷の低減が強調され、この地域のサプライヤーは技術革新に拍車をかけています。例えばHPはこの地域で大きな存在感を示しており、2023年の収益の33.57%は印刷ソリューションによるものです。HP社は、2025年までにプリント・パーソナルシステム製品群に消費者使用後の再生プラスチックを30%使用する目標を掲げています。
  • 地域で本を読む人の数は増加傾向にあり、市場の潜在的成長につながります。デジタルインクジェット印刷により、出版社は印刷数量を予測する必要がなくなり、過剰在庫や供給不足の可能性を減らすことができます。この技術革新により、より適応的な戦略が可能になり、注文が入ったときだけ本を生産することができます。これは、特に古いタイトルにとって有益であり、無期限に流通を維持するための費用対効果が高くなります。Circana BookScanが2024年5月に報告したように、米国の印刷書籍市場は2023年5月と比較して5%の成長を遂げました。
  • 環境に優しい包装オプションへのニーズの高まりが、北米の商業印刷産業の拡大を後押ししています。パッケージング企業は、同地域における製品ラインナップの拡大に積極的に投資しています。この動きを後押ししているのは、消費者の意識の高まりと、環境への害を減らすという規制上の要求です。さらに、デジタル印刷の進歩と環境に優しいインクの使用も、従来の印刷技術に代わるコスト効率と持続可能性を提供し、市場の成長に寄与しています。
  • 北米では、複数のベンダーが戦略的な事業拡大と技術革新の導入により、商業印刷業界の発展を推進しています。企業は最先端の印刷技術に投資し、生産能力を拡大しています。一例として、2024年1月、ナノグラフィック印刷機の大手メーカーであるランダ・デジタル・プリンティングは、米国に新しいインク施設を開設すると発表しました。この戦略的な動きは、北米で拡大する顧客ベースの増大するニーズに対応することを意図していました。米国中西部に位置するこの工場では、同社独自の水性ランダ・ナノインキを製造する予定です。
  • さらに、PRINTING United Alliance、National Association of Printing Ink Manufacturers(NAPIM)、Printing Industries of America(PIA)、National Print Owners Association(NPOA)などの著名な商業印刷協会が提唱する有利な規制、教育機会、トレーニング、キャンペーンは、この地域における商業印刷の需要を押し上げるものと位置づけられています。これらの協会は、商業印刷企業の能力とアウトリーチを強化する支援、代表、ネットワークの展望を提供し、それによって業界内の成長と革新を促進しています。

プリンター産業の概要

プリンター市場は適度に断片化されており、少数の世界プレーヤーがシェアの大半を占めています。研究開発、新製品発表、市場イニシアティブ、M&A、提携、競争維持のために各社が採用している主な成長戦略は、研究開発への高額投資です。市場の主要企業は、キヤノン、ゼロックス、リコー、コニカミノルタです。

  • 2024年1月-HPは、インドの中小企業の印刷要件に対応するために設計された「OfficeJet Pro」プリンターの新ラインナップを発売しました。新シリーズは、OfficeJet Pro 9720および9730ワイドフォーマットオールインワンシリーズ、OfficeJet Pro 9130オールインワンシリーズ、OfficeJet Pro 8120オールインワンシリーズで構成されています。HP OfficeJet Proシリーズの基本価格は21,562インドルピー(257.43米ドル)。
  • 2023年11月- ブラザー工業は、最新のインクジェットプリンター「MFC-J1800DW Print &Cut All-in-One Color Inkjet Printer」を発表しました。このモデルは、同ブランドが自動用紙裁断に初めて着手したことを意味します。プリント&カットシステムは、最先端のブラザー・ブレード・センサ・テクノロジー(BST)を採用し、フルレターのページを正確にカットします。多用途の選択肢として位置づけられるプリント&カットは、日々の印刷ニーズに対応するコンパクトなオールインワン・プリンターを必要とする消費者を対象としています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ビジネス最終用途分野における技術の進歩と製品/サービスの強化
  • 市場抑制要因
    • 環境問題への懸念とエンドユーザー分野におけるデジタル化の進展

第6章 市場セグメンテーション

  • プリンタータイプ別
    • 多機能型
    • スタンドアロン
  • 技術タイプ別
    • ドットマトリクスプリンター
    • インクジェットプリンター
    • LEDプリンター
    • サーマルプリンター
    • レーザープリンター
  • プリンターインターフェース別
    • 有線
    • ワイヤレス
  • 出力タイプ別
    • カラー
    • モノクロ
  • エンドユーザー用途別
    • 住宅
    • 商業施設
    • 教育機関
    • 企業
    • 政府機関
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • HP Inc.
    • Canon Inc.
    • Seiko Epson Corporation
    • Brother Industries Ltd
    • Xerox Corporation
    • Fujifilm Holdings Corporation
    • Konica Minolta Inc.
    • Roland DG Corporation
    • Ricoh Company Ltd
    • Fujitsu Ltd
    • Panasonic Corporation
    • Toshiba Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 67011

The Printer Market size is estimated at USD 56.82 billion in 2025, and is expected to reach USD 70.98 billion by 2030, at a CAGR of 4.55% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • A printer is an external hardware output device that creates a physical copy of electronic information stored in a computer or another electronic device. It can reproduce documents, texts, images, or all three. The printer industry is seeing consistent expansion due to technological progress, rising demand in different industries, and strategic moves made by major companies.
  • The printer market is influenced by the introduction of new technologies, the changing needs of customers, and the emergence of new printing markets. The biggest trend in the printer industry has been the growth of digital printing. The future of printing technology is expected to involve a significant focus on automating the entire printing process. Features such as automatic document feeders and automatic duplexing are becoming increasingly common in printers these days. As the demand for digital printing continues to advance, the market is expected to witness significant growth in the coming years.
  • The adoption of newer printer models is driven by the desire to reduce the cost per page of printing and to simplify the process of loading new ink or toner, which has historically been challenging. The market now offers a variety of affordable and environmentally friendly ink and toner options, resulting in improved print quality, fewer ink spills, and lower print costs per page. As a result, numerous companies are making substantial investments in this technology to boost their competitiveness.
  • The concept of online printing has evolved to encompass all the modern practices within the industry. It is playing a significant role in shaping the future of printing by changing how printing services are accessed, carried out, and managed. Through the utilization of technology and automation, online printers are enhancing efficiency, reducing waste, and offering cost-effective pricing. Online printing is revolutionizing the industry by promoting advancements in digital printing, online ordering systems, personalized printing, and automated processes. These substantial developments are expected to drive the market forward.
  • The printing industry is witnessing a surge in growth driven by factors such as mobile printing, the rising need for color printing, packaging printing demands, market expansion for entry-level products like A4 printers, and the increasing reliance on cloud-based computing and software. Reputable online printing companies prioritize quality and uniformity by leveraging state-of-the-art printing technology and enforcing rigorous quality assurance measures. This commitment ensures that prints are of superior quality, featuring accurate colors, sharp details, and long-lasting resilience.
  • Despite the obstacles presented by the COVID-19 pandemic and the surge in digital media, commercial printing is on a steady growth trajectory rather than a decline. Due to the advancements in digital printing technology, printers are now able to offer highly customized and targeted print products, meeting the unique preferences of both consumers and businesses. Furthermore, the home printer market experienced substantial growth as people stocked up on essentials during the COVID-19 outbreak, particularly with the rise of work-from-home situations.

Printer Market Trends

The Inkjet Printer Segment is Expected to Hold Significant Market Share

  • Inkjet printing, a method that ejects tiny liquid ink droplets onto various surfaces such as paper, has been instrumental in the advancement of digital printing. This industry is projected to maintain a substantial market share in the foreseeable future due to its efficiency in producing short-runs and personalized items. The growth in e-commerce and the adoption of web-to-print solutions are driving the commercial printing industry forward. Inkjet printers, known for their capability to handle small print jobs and customized products, have solidified their crucial position in this changing environment.
  • Despite being a well-established technology, inkjet printing is experiencing a surge in usage due to technological advancements that are redefining the role of print in communication. This shift is driven by factors such as personalization, integration, interactive/mobile capabilities, and the expanding range of print applications. Commercial printing has been a staple since the invention of the printing press. With the proliferation of technology and the increasing adoption of inkjet printing in offices and personal environments, there is a projected global rise in demand for inkjet printheads.
  • The increasing popularity of UV-curable inks is a major trend that is propelling the demand for inkjet printers, especially in industries like packaging and graphics. UV-curable inks have the ability to form strong bonds with a wide range of materials, such as plastics, glass, metal, and even non-traditional surfaces like wood and ceramics. This versatility enables printing on various substrates, broadening the potential applications of inkjet printers. These advancements in enhancing the printing capabilities of inkjet printers are expected to further boost the segment's potential in the future.
  • The trend toward more sustainable business practices is leading to a preference for digital advertising over print. As companies invest more in digital advertising, the budgets for print advertising, including inkjet printing, are expected to decrease. This shift may result in reduced demand for printed marketing materials such as brochures, posters, and banners. According to the IBEF, digital advertising in India grew at a moderate rate of 8-10% in the fiscal year 2022-23. However, with the expected economic growth in 2023-24, digital ad spending is projected to more than double to USD 21 billion by 2027-28.
  • Inkjet printing is playing a crucial role in the packaging industry thanks to its flexibility and ability to customize on demand. This method is particularly effective for variable data printing, making personalized packaging, targeted campaigns, and seasonal designs possible with minimal setup time. Moreover, inkjet printing enables efficient short-run production, cutting down on inventory costs and enabling businesses to print packaging as required. The increasing investments by companies in developing products for printing applications are anticipated to boost the segment's growth.
  • In October 2023, Nordmeccanica, a global manufacturer in coating, laminating, and metalizing technology, entered a strategic partnership with Fujifilm for inkjet printing. This collaboration aimed to deliver production benefits for customers of Fujifilm's Jet Press FP790 digital inkjet flexible packaging solution. This agreement with Nordmeccanica follows recent partnerships with Hybrid Software and Henkel Adhesive Technologies, marking another milestone in Fujifilm's strategy to collaborate with top suppliers and technology experts in the flexible packaging industry for its Jet Press FP790.

North America Expected to Register the Largest Market Share

  • North America plays a significant role as a major market for printers, given its substantial market size. The extensive use of printers in categories like government, enterprises, homes, offices, and educational institutions has fueled revenue growth in the printer market within the region. Global printing companies, such as HP Inc., Canon, Xerox Corporation, and Seiko Epson Corporation, heavily rely on North America for revenue generation. For instance, in FY 2023, Seiko Epson generated 21.9% of its revenue from the United States.
  • Moreover, businesses in the region are looking forward to increased revenue growth by enhancing the software integration and features of multifunction printing devices. The emphasis on reducing environmental impact is spurring innovation among regional suppliers. HP, for instance, has a significant presence in the area, with 33.57% of its revenue in 2023 stemming from printing solutions. HP Inc. has set a target to incorporate 30% post-consumer recycled content plastic in its print and personal systems product range by 2025.
  • The number of individuals reading books in the area is on the rise, leading to potential growth in the market. Digital inkjet printing allows publishers to avoid forecasting print quantities, reducing the chances of excess inventory or insufficient supply. This innovation allows for a more adaptive strategy, ensuring that books are produced only when orders are received. It proves to be particularly beneficial for older titles, making it cost-effective to maintain them in circulation indefinitely. As reported by Circana BookScan in May 2024, the printed book market in the United States experienced a 5% growth compared to May 2023.
  • The increasing need for eco-friendly packaging options is boosting the expansion of North America's commercial printing industry. Packaging companies are heavily investing in broadening their product offerings within the region. This movement is being driven by a growing consciousness among consumers and regulatory demands to reduce environmental harm. Furthermore, progress in digital printing and the use of environmentally friendly inks are also contributing to market growth, providing cost-efficient and sustainable alternatives to conventional printing techniques.
  • Several vendors in North America are driving the advancement of the commercial printing industry by expanding strategically and introducing innovations. Businesses are investing in cutting-edge printing technologies and expanding their production capabilities. As an illustration, in January 2024, Landa Digital Printing, a leading manufacturer of nanographic printing presses, announced the inauguration of its new ink facility in the United States. This strategic move was intended to cater to the growing needs of its expanding customer base in North America. The plant located in the Midwestern United States is expected to manufacture the company's exclusive water-based Landa NanoInk.
  • Moreover, advantageous regulations, educational opportunities, training, and campaigns advocated by prominent commercial printing associations, such as PRINTING United Alliance, National Association of Printing Ink Manufacturers (NAPIM), Printing Industries of America (PIA), and National Print Owners Association (NPOA), are positioned to boost demand for commercial printing in the region. These associations offer support, representation, and networking prospects that enhance the capabilities and outreach of commercial printing enterprises, thereby fostering growth and innovation within the industry.

Printer Industry Overview

The printer market is moderately fragmented, with a majority share acquired by a few global players. High investments in R&D, new product launches, market initiatives, mergers and acquisitions, partnerships, and collaborations are the prime growth strategies companies adopt to sustain the competition. Key players in the market are Canon, Xerox, Ricoh, and Konica Minolta.

  • January 2024 - HP launched a new line of 'OfficeJet Pro' printers designed to cater to the printing requirements of SMBs in India. The new line consists of OfficeJet Pro 9720 and 9730 Wide Format All-in-One series, OfficeJet Pro 9130 All-in-One series, and OfficeJet Pro 8120 All-in-One series. The HP OfficeJet Pro series is offered at a base price of INR 21,562 (USD 257.43).
  • November 2023 - Brother Industries revealed its most recent inkjet printer, the MFC-J1800DW Print & Cut All-in-One Color Inkjet Printer. This model signifies the brand's initial venture into automatic paper cutting. The Print & Cut system makes use of the state-of-the-art Brother Blade Sensor Technology (BST) to ensure precise cutting of full letter pages. Positioned as a versatile choice, the Print & Cut is aimed at consumers who require a compact, all-in-one printer for their daily printing needs.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Technological Advancements and Product/Service Enhancement in the Business End-use Sector
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Environmental Concerns and Growing Digitization in End-user Verticals

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Printer Type
    • 6.1.1 Multi-functional
    • 6.1.2 Standalone
  • 6.2 By Technology Type
    • 6.2.1 Dot Matrix Printer
    • 6.2.2 Inkjet Printer
    • 6.2.3 LED Printer
    • 6.2.4 Thermal Printer
    • 6.2.5 Laser Printer
  • 6.3 By Printer Interface
    • 6.3.1 Wired
    • 6.3.2 Wireless
  • 6.4 By Output Type
    • 6.4.1 Color
    • 6.4.2 Monochrome
  • 6.5 By End-user Application
    • 6.5.1 Residential
    • 6.5.2 Commercial
    • 6.5.3 Educational Institutions
    • 6.5.4 Enterprises
    • 6.5.5 Government
    • 6.5.6 Other End-user Applications
  • 6.6 Geography
    • 6.6.1 North America
    • 6.6.2 Europe
    • 6.6.3 Asia-Pacific
    • 6.6.4 Latin America
    • 6.6.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 HP Inc.
    • 7.1.2 Canon Inc.
    • 7.1.3 Seiko Epson Corporation
    • 7.1.4 Brother Industries Ltd
    • 7.1.5 Xerox Corporation
    • 7.1.6 Fujifilm Holdings Corporation
    • 7.1.7 Konica Minolta Inc.
    • 7.1.8 Roland DG Corporation
    • 7.1.9 Ricoh Company Ltd
    • 7.1.10 Fujitsu Ltd
    • 7.1.11 Panasonic Corporation
    • 7.1.12 Toshiba Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET