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市場調査レポート
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1642145

アニメーションとVFX-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Animation And VFX - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 161 Pages
納期
2~3営業日
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アニメーションとVFX-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 161 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アニメーションとVFX市場規模は2025年に1,973億米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは12.05%で、2030年には3,484億8,000万米ドルに達すると予測されます。

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アニメーションとVFX市場は、主にゲーム、テレビ、映画産業全体でハイエンドの視覚効果やアニメーションコンテンツへの需要が高まっていること、VFXとアニメーションセグメントでの技術進歩が高まっていること、没入感のある高品質なコンテンツに関する消費者の嗜好が変化していることを背景に、大きな成長を遂げています。また、拡張現実(AR)、リアルタイムレンダリング、バーチャル制作技術の利用が増加するなど、新たな開発が世界のアニメーションとVFX市場を形成しています。

主要ハイライト

  • さらに、特定のエンドユーザー産業、特に映画部門では、制作額と予算が増加しています。この急増は、主に国際的な配給の拡大に起因しており、一部はデジタルシアターによって促進されています。脚本家や監督の間では、VFXを要求する脚本を採用する意欲が高まっています。その結果、制作会社は野心的なプロジェクトを追い求め、VFXや合理化されたプラットフォームが実現に必要となっています。また、制作されるコンテンツのジャンルも多様化しています。このような力学が、VFXとアニメーション市場の拡大に大きく拍車をかけています。
  • デジタルアニメーションのためのスタイラス対応タブレットや、3D機能を備えたノートパソコンなどの機能性を融合したハイブリッドデバイスは、顕著な成長を遂げています。これらのデバイスは、アニメーションーターやVFXプロフェッショナルに、複雑なデザインを効率的に作成・レンダリングできる柔軟性を記載しています。このような需要は、リアルタイムのレンダリングとアニメーションの品質が最も重要なエンターテインメント、ゲーム、広告のセグメントで特に顕著です。
  • これらのハイブリッドデバイスは、アニメーションの設計、開発、実行を簡素化し、スタンドアロンのハイエンドシステムへの依存を排除します。モバイル性とクラウドベースのソフトウェアにより、世界のチームコラボレーションが促進され、制作サイクルが加速します。その結果、これらのプラットフォーム上で3Dアニメーションを促進するソフトウェアソリューションとサービスへの需要が急増し、アニメーションとVFXの包括的な市場の成長を後押ししています。
  • 視覚効果(VFX)は、エンターテインメント産業、特に映画、テレビ、ゲームにおいて不可欠なものとなっています。スタジオは、ストーリーテリングを向上させる見事でリアルなビジュアルを制作するため、ますますVFXに投資するようになっています。特にアクション、ファンタジー、SFなどの高予算の映画やテレビ番組は、クオリティと没入感に対する観客の要求を満たすためにVFXに大きく傾いています。
  • アニメーションとVFX企業は、ソフトウェアやメディアの違法コピーによる直接的な収益への影響に直面しています。映画、ゲーム、ソフトウェアの無許可配信は、多額の金銭的損失をもたらします。このような損失は、アニメーションとVFXセクターに波及します。スタジオやプロダクション企業は、収益が落ち込むと、視覚効果やアニメーションサービスへの支出を削減することがよくあります。利益が減少すると、企業は大規模なVFX作品への投資や専門的な人材の雇用を控えるようになり、市場の成長が妨げられます。
  • 2023年5月に始まり、2023年7月には脚本家と俳優のストライキが世界のVFXとアニメーション市場に大きな影響を与えました。脚本家のストライキは、COVID-19パンデミック以来、米国のテレビ・映画制作に最も大きな混乱をもたらしました。ハリウッド史上最長かつ最も高額なストライキとして、多くのテレビ番組や映画で遅延や混乱が広がった。続いて2023年7月に発生した俳優のストライキもこの動向を引き継ぎ、広範な娯楽産業に悪影響を及ぼしました。
  • 脚本家や俳優のストライキにより、多数の映画やTVプロジェクトが延期または中止され、VFXやアニメーションスタジオに直接的な影響を与えました。これらのスタジオは一貫したコンテンツの流れに依存しており、ストライキは彼らの制作パイプラインを混乱させ、その結果、VFXとアニメーションの仕事に対する需要が減少し、市場の成長にマイナスの影響を与えました。

アニメーションとVFXの市場動向

テレビとOTTアニメーションのプラットフォームセグメントが大きな市場シェアを占める見込み

  • OTTプラットフォームにおける視覚的に魅惑的で高品質なコンテンツに対する需要の増加により、VFXとアニメーションのスキルに対する要求が大幅に増加しています。アニメーションとVFXは、架空のシリーズにおける本物そっくりの生き物の創造から、アクション満載の映画における視覚効果に至るまで、OTTコンテンツ制作に不可欠な要素となっています。OTTメディアにおけるストリーミングの出現は、放送事業者が中間業者の干渉を受けることなく、クライアントに直接コンテンツを発表することをより便利で簡単なものにしました。これは、OTTプラットフォーム上で顧客との直接的な関係を形成するのに役立っています。
  • Netflix加入者の増加は、アニメーションやVFXコンテンツへの支出を増加させると予想されます。質の高いビジュアルを求める視聴者が増えることで、制作会社はこの需要に応えるためにより多くのリソースを割り当て、世界中でアニメーションやVFXへの支出が増加すると予想されます。例えば、Netflixによると、世界のNetflix有料加入者数は、2022年第4四半期の2億3,075万人から2024年第2四半期には2億7,765万人に増加しました。
  • 競合を獲得するため、企業は提携、契約、立ち上げなど様々な戦略に取り組んでおり、テレビやOTTプラットフォームにおけるVFXやアニメーション作品への支出が増加すると予想されます。
  • 2023年11月、コンテンツ制作とVFXを専門とするDexter Studiosは、Climax StudioとTVシリーズ「D」のVFX技術を調達する新たな契約を締結しました。36億7,000万ウォン(本契約35億1,000万ウォン、プリプロダクション1億6,000万ウォン)とされるこの契約は、2024年6月17日まで実施されます。デクスター・スタジオは昨年11月、クライマックス・スタジオとTVシリーズ『A』について60億ウォン相当の契約を結びました。新しい契約は、その前の契約からわずか10ヶ月での締結となります。この新たな契約により、両社は2024年までに約100億ウォン相当のプロジェクトに共同で取り組むことになります。
  • このように、テレビやOTTにおけるアニメーションやVFXへの支出は、ストリーミングプラットフォームにおける高品質コンテンツへの需要の高まりなど、さまざまな要因によって増加しています。これにより制作予算が増加し、視覚的に魅力的な体験への投資が促進されています。
  • さらに、技術の進歩により、アニメーションやVFXの費用対効果が高まり、利用しやすくなったため、少ない予算で複雑なビジュアルを作成できるようになりました。さらに、世界のストリーミングサービスの拡大により競合が激化し、企業はアニメーション映画やシリーズを含む魅力的なコンテンツで差別化を図る必要に迫られています。全体として、こうした動向は、TVやOTT産業におけるアニメーションやVFXへの支出の伸びを後押ししています。

アジア太平洋は市場の大幅な成長が見込まれる

  • 脚本家と俳優のストライキが北米のアニメーションとVFX市場の成長に悪影響を及ぼし、その結果2023年の支出は落ち込みました。ストライキの間、いくつかの映画やテレビ番組が延期され、米国やカナダのエンターテインメントセグメントにおけるVFXやアニメーションの需要が大幅に減少しました。
  • 例えば、パラマウントはトム・クルーズの最新作を延期し、例えば、Paramountはトム・クルーズの最新作「ミッション:インポッシブル/デッド・リコニング Part 2」の公開を2024年6月28日から2025年5月23日に延期しました。
  • ストライキ後の2024年、北米地域ではVFXとアニメーションの需要が急増しました。複雑なVFXプロジェクトに対する需要の増大は、先進的技術を持つ専門家のより多くの労働力を必要とし、産業は有能な人材の不足に直面しています。しかし、この地域には新しい視覚効果スタジオが出現しており、市場の成長を後押しし、VFX需要の急増による複雑な状況を乗り切る態勢が整っています。
  • 例えば、2024年7月、Jonah Hall(ECD)とJason Cohon(EP)は、視覚効果、デザイン、没入体験に特化した完全リモートスタジオ、Bomaを設立しました。ロサンゼルスを拠点とするBomaは、進化し続けるデジタルプロダクションを巧みに操る。Bomaは、クリエイティブなクオリティを損なうことなく、限られた予算で迅速な納期を実現することを目指しています。彼らの専門知識は、ビジュアルエフェクト、アニメーション、エディトリアルワーク、フィニッシング、モーショングラフィックス、クリエイティブディレクションに及びます。完全なリモートパイプラインを持つBomaは、3大陸にまたがる世界のパートナーシップを誇り、米国のシニア・クリエイティブ・タレントを活用することで、プロジェクトの迅速な拡大を可能にしています。
  • 北米はアニメーションとVFXにとって極めて重要な市場であり、確立されたエンターテインメント産業、盛んなゲーム部門、絶え間ない技術進歩がその原動力となっています。米国には著名なアニメーションスタジオやVFX企業があり、この地域の世界市場におけるリーダーシップを強化しています。この地域には、Disney、Pixar、DreamWorksなどの産業最大手や、Industrial Light and Magic(ILM)などの有名なVFX企業があります。
  • さらに、北米は活況を呈するゲーム産業の本拠地でもあります。ビデオゲームがますますリアルで没入感のあるグラフィックを要求するようになり、VFX産業は著しい成長を遂げています。ゲームがより複雑でリアルに進化するにつれ、先進的3Dアニメーション、モーショングラフィックス、リアルタイムレンダリングの必要性が高まっています。このような進化により、ゲームスタジオはVFX企業とのコラボレーションを深めています。
  • 例えば、2024年5月、Story KitchenとDreamWorks Animationは戦略的パートナーシップを締結し、Story Kitchenにアニメーション映画のファーストルック権を付与しました。Story Kitchenは、DreamWorks Animationのために、スリリングで象徴的なビデオゲームの知的財産(IP)を確保し、世界のアニメーション視聴者向けの映画化を目指しています。

アニメーションとVFX産業概要

アニメーションとVFX市場は細分化されており、中小規模のベンダーが数社、大手ベンダーが数社存在します。この市場は、継続的なソリューションの導入により進化しており、この市場に参入しているベンダーは競争上優位に立ち、常に優位に立つことができます。また、製品や機能の継続的な革新は、ベンダーに差別化優位性をもたらします。

大手市場参入企業の中には、差別化されたソリューションやサービスを提供しているところもあります。市場の小規模企業は一般的に、多様なソリューションを提供していないです。小規模企業の場合、投資コストが低いため、撤退は大企業に比べて比較的容易です。その他の主要企業は、3D Matchmovers、Rocket Science VFX、Blue Bolt、Trixter GMBH、FX3Xなどがあります。

全体として、競争企業間の敵対関係は、調査対象市場において高く、予測期間中も同様であると予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット
  • COVID-19の市場への影響評価
  • 2023年全米脚本家組合ストライキと市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 3D対応技術によるハイブリッド・アニメーション機器の急成長
    • マルチメディアセグメントでの視覚効果の需要急増
  • 市場抑制要因
    • ソフトウェアとメディアの違法コピーの増加

第6章 市場セグメンテーション

  • アニメーションのプラットフォーム別
    • テレビとOTT
    • フィルム
    • 広告
    • ゲーム
    • その他のアニメーションプラットフォーム(Ed-techなど)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • 3D Matchmovers
    • Rocket Science VFX
    • Blue Bolt
    • Trixter GMBH
    • FX3X
    • Atomic Arts
    • Phosphene LLC
    • Jellyfish Pictures
    • Base Media
    • Fuse FX
    • One of Us Ltd
    • Image Engine Design Inc.
    • Weta FX Limited
    • Industrial Light & Magic(The Walt Disney Company)
    • Framestore
    • Pixomondo(Sony Pictures Entertainment)
    • Outpost VFX Limited
    • Crafty Apes
    • DNEG Group
    • Vee Technologies
    • Pixune Studios
    • Pixerio Solutions Private Limited
    • Pritt Entertainment Group
    • SPIN VFX
    • VFXaddART
    • Adobe Inc.
    • Autodesk Inc.
    • Bondware Inc.
    • Planetside Software LLC
    • ACT-3D BV
    • Toon Boom Animation Inc.(TPG Inc.)
    • iPi Soft LLC
    • Lostmarble LLC
    • Animaker Inc.
    • Side Effects Software Inc.(SideFX)
    • Blender Foundation
    • The Foundry Visionmongers Ltd
    • Epic Games Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 66952

The Animation And VFX Market size is estimated at USD 197.30 billion in 2025, and is expected to reach USD 348.48 billion by 2030, at a CAGR of 12.05% during the forecast period (2025-2030).

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The animation and VFX market is experiencing significant growth, primarily driven by the growing demand for high-end visual effects and animated content across the gaming, TV, and film industries, rising technological advancements in the VFX and animation sectors, and changing consumer preferences regarding immersive and high-quality content. New developments are shaping the global animation and VFX market, with the increased use of augmented reality (AR), real-time rendering, and virtual production techniques.

Key Highlights

  • Further, specific end-user industries, especially the film sector, are witnessing increased production values and budgets. This surge is attributed mainly to the expanding international distribution, partly facilitated by digital theatres. There's a growing willingness among writers and directors to adopt scripts that demand VFX. Consequently, production companies are chasing ambitious projects, necessitating VFX and streamlined platforms for realization. They have also diversified the genres of content being produced. These dynamics have significantly fueled the expansion of the VFX and animation market.
  • Hybrid devices, merging functionalities like stylus-supported tablets for digital animation and laptops with 3D capabilities, are experiencing notable growth. These devices offer animators and VFX professionals the flexibility to create and render intricate designs efficiently. Such demand is especially pronounced in entertainment, gaming, and advertising sectors, where real-time rendering and animation quality are most important.
  • These hybrid devices simplify the design, development, and execution of animations, eliminating the reliance on standalone high-end systems. Their inherent mobility and cloud-based software foster global team collaboration, accelerating production cycles. Consequently, there is a surging demand for software solutions and services that facilitate 3D animation on these platforms, propelling growth in the overarching animation and VFX market.
  • Visual effects (VFX) have become essential in the entertainment industry, especially in film, television, and gaming. Studios increasingly invest in VFX to craft stunning, realistic visuals that elevate storytelling. High-budget films and TV shows, especially in action, fantasy, and science fiction, lean heavily on VFX to satisfy audience demands for quality and immersion.
  • Animation and VFX companies face direct revenue impacts due to piracy in software and media. The unauthorized distribution of films, games, and software results in substantial financial losses. Such losses ripple through the animation and VFX sectors; when studios and production companies see their revenues dip, they often cut back on spending for visual effects and animation services. As profits reduce, companies become wary of investing in expansive VFX productions or hiring specialized talent, hindering market growth.
  • Beginning in May 2023, the writer's and the actor's strike in July 2023 significantly influenced the global VFX and animation market. The writer's strike marked the most significant disruption to US television and film production since the COVID-19 pandemic. As the longest and most expensive strike in Hollywood's history, it led to widespread delays and disruptions across numerous TV shows and films. The subsequent actor's strike in July 2023 continued this trend, negatively impacting the broad entertainment industry.
  • The writers' and actors' strike postponed or canceled numerous film and TV projects, directly impacting VFX and animation studios. These studios depend on a consistent flow of content, and the strike disrupted their production pipelines, resulting in reduced demand for VFX and animation work, negatively impacting the growth of the market.

Animation and VFX Market Trends

Television and OTT Animation Platform Segment is Expected to Hold Significant Market Share

  • The increase in demand for visually captivating and high-quality content on OTT platforms has resulted in a significant growth in the requirement for VFX and animation skills. Animation and VFX have become vital components of OTT content creation, from creating lifelike creatures in imaginary series to visual effects in action-packed cinemas. The advent of streaming in OTT media has made it more convenient and easier for the broadcaster to directly showcase their content to clients without the interference of a middleman. This aids in shaping a direct relationship with customers on the OTT platforms.
  • The growing number of Netflix subscribers is expected to increase the spending on animation and VFX content. With a larger audience demanding high-quality visuals, production companies are expected to allocate more resources to meet this demand, increasing spending on animation and VFX worldwide. For instance, according to Netflix, the number of Netflix paid subscribers worldwide increased from 230.75 million in Q4 2022 to 277.65 million in Q2 2024.
  • To gain a competitive edge, businesses are involved in various strategies, such as partnerships, agreements, and launches, which are expected to increase spending on VFX and animation work on television and OTT platforms.
  • In November 2023, Dexter Studios, a firm specializing in content production and VFX, signed a new agreement to source VFX technology for the TV series "D" with Climax Studio. The agreement, reportedly worth KRW 3.67 billion (KRW 3.51 billion for the main contract and KRW 160 million for pre-production), will run through June 17, 2024. Dexter Studios signed an agreement last November worth KRW 6 billion for the TV series "A" with Climax Studio. The new agreement comes just ten months into the preceding deal. With this new agreement, both firms will work together on a project worth around KRW 10 billion by 2024.
  • Thus, spending on animation and VFX in Television and OTT is increasing due to various factors, including the growing demand for high-quality content on streaming platforms. This has increased production budgets, driving investment in visually engaging experiences.
  • Additionally, technological advancements have made animation and VFX more cost-effective and accessible, enabling the creation of complex visuals on smaller budgets. Furthermore, the expansion of streaming services worldwide has intensified competition, prompting businesses to differentiate themselves with captivating content, including animated films and series. Overall, these trends fuel the growth of spending on animation and VFX in the TV and OTT industry.

Asia Pacific Expected to Witness Significant Growth in the Market

  • The writer's and actor's strike has negatively impacted the growth of the North American animation and VFX market, resulting in a dip in spending in 2023. Several films and TV shows were delayed during the strike, significantly reducing the demand for VFX and animation work in the US and Canadian entertainment sectors.
  • For instance, Paramount postponed Tom Cruise's latest venture, shifting the release of 'Mission: Impossible - Dead Reckoning Part Two' from June 28, 2024, to May 23, 2025.
  • Post-strike, the demand for VFX and animation work surged in 2024 in the North American region. The increasing demand for complex VFX projects requires a larger workforce of highly skilled professionals, and the industry faces a shortage of qualified talent. However, the emergence of new visual effects studios in the region is poised to bolster market growth and navigate the complexities of the surge in VFX demand.
  • For example, in July 2024, Jonah Hall (ECD) and Jason Cohon (EP) established Boma, a fully remote studio focusing on visual effects, design, and immersive experiences. Based in Los Angeles, Boma is adept at navigating the ever-evolving digital production landscape. Boma aims to deliver swift turnarounds on tight budgets without compromising creative quality. Their expertise spans visual effects, animation, editorial work, finishing, motion graphics, and creative direction. With a fully remote pipeline, Boma boasts global partnerships across three continents and leverages senior creative talent from the United States, enabling them to scale projects rapidly.
  • North America is a pivotal market for Animation and VFX, fueled by its established entertainment industry, a thriving gaming sector, and continuous technological advancements. The United States hosts prominent animation studios and VFX firms, bolstering the region's global market leadership. The region is home to the biggest industry giants, such as Disney, Pixar, DreamWorks, and renowned VFX entities, such as Industrial Light and Magic (ILM).
  • Moreover, North America is home to a booming gaming industry. As video games increasingly demand realistic and immersive graphics, the VFX industry is witnessing significant growth. With games evolving to be more intricate and lifelike, there's a heightened need for advanced 3D animations, motion graphics, and real-time rendering. This evolution has led gaming studios to forge deeper collaborations with VFX companies.
  • For instance, in May 2024, Story Kitchen and DreamWorks Animation entered a strategic partnership, granting Story Kitchen the first-look rights for an animated film. Story Kitchen aims to secure thrilling and iconic video game intellectual properties (IP) for DreamWorks Animation, targeting adaptations for global animated audiences.

Animation and VFX Industry Overview

The animation and VFX market is fragmented, with several small and medium-sized vendors alongside several large established vendors. The market studied is evolving with continuous solution introductions, which gives a competitive advantage to vendors operating in the market and allows them to stay ahead. Also, continuous innovation in offerings and functionalities creates differentiating advantages for vendors.

Some of the major market players have differentiated solutions and services. The small firms in the market generally do not provide varied solutions. For small firms, exit is relatively easy compared to larger firms because of the lower investment costs incurred. Notable market players are 3D Matchmovers, Rocket Science VFX, Blue Bolt, Trixter GMBH, and FX3X, among others.

Overall, the intensity of the competitive rivalry is high in the market studied and is expected to be the same over the forecasted period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 2023 Writers Guild of America Strike and the Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rapid Growth in Hybrid and Animation Devices with 3D Enabled Technology
    • 5.1.2 Rapid Growing Demand of Visual Effect Across the Multimedia Sector
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Growth in the Software and Media Piracy

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Animation Platform
    • 6.1.1 Television and OTT
    • 6.1.2 Films
    • 6.1.3 Advertisement
    • 6.1.4 Gaming
    • 6.1.5 Other Animation Platforms(Ed-tech, etc.)
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia
    • 6.2.4 Australia and New Zealand
    • 6.2.5 Latin America
    • 6.2.6 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 3D Matchmovers
    • 7.1.2 Rocket Science VFX
    • 7.1.3 Blue Bolt
    • 7.1.4 Trixter GMBH
    • 7.1.5 FX3X
    • 7.1.6 Atomic Arts
    • 7.1.7 Phosphene LLC
    • 7.1.8 Jellyfish Pictures
    • 7.1.9 Base Media
    • 7.1.10 Fuse FX
    • 7.1.11 One of Us Ltd
    • 7.1.12 Image Engine Design Inc.
    • 7.1.13 Weta FX Limited
    • 7.1.14 Industrial Light & Magic (The Walt Disney Company)
    • 7.1.15 Framestore
    • 7.1.16 Pixomondo (Sony Pictures Entertainment)
    • 7.1.17 Outpost VFX Limited
    • 7.1.18 Crafty Apes
    • 7.1.19 DNEG Group
    • 7.1.20 Vee Technologies
    • 7.1.21 Pixune Studios
    • 7.1.22 Pixerio Solutions Private Limited
    • 7.1.23 Pritt Entertainment Group
    • 7.1.24 SPIN VFX
    • 7.1.25 VFXaddART
    • 7.1.26 Adobe Inc.
    • 7.1.27 Autodesk Inc.
    • 7.1.28 Bondware Inc.
    • 7.1.29 Planetside Software LLC
    • 7.1.30 ACT-3D BV
    • 7.1.31 Toon Boom Animation Inc. (TPG Inc.)
    • 7.1.32 iPi Soft LLC
    • 7.1.33 Lostmarble LLC
    • 7.1.34 Animaker Inc.
    • 7.1.35 Side Effects Software Inc. (SideFX)
    • 7.1.36 Blender Foundation
    • 7.1.37 The Foundry Visionmongers Ltd
    • 7.1.38 Epic Games Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET