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市場調査レポート
商品コード
1642128

アジア太平洋のロイヤルティ管理-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

APAC Loyalty Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 123 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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アジア太平洋のロイヤルティ管理-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 123 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋のロイヤリティ管理市場規模は2025年に39億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは21.06%で、2030年には102億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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ロイヤリティ管理ソリューションは、さまざまな産業の多くの企業で利用されています。これらのプログラムの主要目的は、顧客を維持し、顧客との長期的な関係を構築することです。

主要ハイライト

  • 顧客維持率の向上は利益率を押し上げ、安定した収入源となります。ロイヤルティプログラムの導入は投資であるが、新規顧客の獲得と比較すると、顧客維持戦略のコストは低いです。新規顧客を増やすことは、既存顧客を維持することよりも25%もコストがかかります。したがって、ロイヤリティ・プログラムを導入することは、企業にとって最大の収益源となり、ユーザー獲得コストを下げることができます。
  • マレーシア、フィリピン、シンガポール、インドネシアは、ベトナム、タイに次いで、ロイヤリティ・プログラムを推進する大きな国です。
  • 消費者の意識の変化はCOVID-19よりも長く続くと人々は考えていました。その結果、多くの企業は新規顧客を維持し、失った顧客を取り戻すために、ロイヤリティ管理プログラムに多額の投資をすると予想されました。その結果、このプログラムの需要は、パンデミック後に急増すると予想されました。
  • 例えば、日本は昨年6月、ライドシェアリングサービスの利用、エネルギー効率の高い家庭用機器への投資、使い捨てプラスチックの使用回避に対して、消費者に補償を行った。このプログラムは、eコマース大手の楽天グループやショッピングモール運営会社のイオンモール株式会社を含む多くの企業を支援するための、より大きな政府の後押しの一部です。この大規模な取り組みは、気候変動に対処するために生活習慣を改善するよう人々を説得する、日本の最新の試みです。
  • しかし、アジア太平洋のロイヤリティ管理市場の成長にとって大きな問題は、それを知る人が少ないことです。顧客は、組織が提供するロイヤルティ・ベネフィットを知る必要があります。認知度の低さは、ロイヤリティ管理ソリューションの普及を妨げる大きな課題となり得る。

アジア太平洋ロイヤルティ管理市場動向

BFSIセグメントが最も高い成長を遂げる見込み

  • 競争が激しく、複雑でダイナミックな銀行産業では、金融サービスや商品のわずかな違いが問題になります。ほとんどの銀行は、信頼できる有益な関係を得る代わりに、顧客にとって「理想的」であろうとしています。このことは、ますます厳しくなる顧客基盤とともに、ロイヤリティ管理ソリューションの導入に向けた産業の変革につながっています。
  • カード取引はアジア太平洋、特にインド、中国、日本などの国々で急成長しています。カード取引の伸びは、中間所得層の所得増加によるライフスタイル・ショッピングに後押しされており、ロイヤリティ・プログラムに大きな成長の可能性をもたらしています。
  • 競争が激化し、現在の銀行が役に立たなければすぐに乗り換える顧客もいるため、銀行は顧客一人ひとりに完全に合わせたロイヤルティ・プログラムを作ろうとしています。
  • さまざまな地域のBFSI企業が、市場での地位を維持するために投資を増やしています。例えば、昨年10月、シンガポールを拠点とする暗号バンキング事業のJunoは、シリーズA資金調達ラウンドで1,800万米ドルを確保し、ロイヤリティ・トークンのJCOINを導入しました。CoinDeskによると、今回の投資は、同社の製品群と業務の拡大・強化、認証済み口座ユーザーが利用できるロイヤリティ・トークン「Juno Coin(JCOIN)」の導入促進に充てられるといいます。
  • また、シンガポール、インド、中国などで銀行や金融機関の開業が増えるにつれて、同地域でのロイヤルティ管理の需要が高まる可能性が高いです。
  • 同市場では、異業種の企業が協力してロイヤリティ・プログラムを立ち上げており、金融セグメントでもロイヤリティ・プログラムの人気が高まっています。例えば、OCBC銀行とStar Hubは、シンガポールの顧客が産業を超えた市場をリードするパートナーから獲得したポイントや航空マイルなどのロイヤルティ報酬を交換、統合、交換できるように、シンガポールのロイヤルティアライアンスを共同開発しています。

最大の市場シェアを占める中国

  • 中国における小売ロイヤリティ・プログラムの歴史は古く、1990年代半ばから後半まで遡る。中国では、集団主義的な消費者行動のため、参加率は低いが(消費者の61%)、中国の小売業者は現在、ロイヤリティ・プログラムに力を入れています。
  • 中国インターネット・ネットワーク情報センターによると、2021年12月の時点で、約8億4,200万人の中国人がオンラインでビジネスを行っています。これは2018年から38%の増加です。オンライン売上が急速に伸びているため、eコマースプラットフォームやその他の企業は、より多くの収益を上げるためにロイヤリティ・プログラムを提供することができます。これは、オンライン企業が報酬プログラムを作成・運営できるようにするロイヤリティ管理プラットフォームの技術をもたらすと考えられます。
  • また、1種類以上の製品を扱うeコマースプラットフォームは、市場シェアを獲得し、より多くの収益を上げるためにロイヤリティ・プログラムを提供し始めました。欧米の常識と比較すると、これらのキャンペーンはeコマース・参入企業にとってプラスの結果をもたらしました。
  • KFC中国は2021年12月に、二酸化炭素削減に役立つことをした顧客を奨励し、報酬を与える3週間のグリーンインセンティブ・プログラムを開始すると発表しました。顧客は、携帯電話で注文する、使い捨てのカトラリーを使わない、食品の無駄遣いを減らす、注文をキャンセルする、店舗で食品を受け取るなどのことに対して報酬を与えられます。
  • eコマース企業もまた、技術企業と協力してロイヤリティ・プログラムを改善し、より大きなシェアを獲得しようとしています。例えば、Alibabaに先んじるため、JD.comはWalmartとTencent Holdingsと提携し、顧客データと業務システムを共有しました。WalmartとJD.comは、中国の店舗(Walmartは400店舗を展開)の顧客ロイヤルティシステムを統合しました。そのため、平均消費支出の増加により、小売業者が提供するロイヤルティプログラムが増加しています。

アジア太平洋ロイヤリティ管理産業概要

アジア太平洋のロイヤリティ管理市場には、大企業から中小企業まで多くの参入企業が存在するため、非常に競争が激しいです。市場の主要企業としては、Aimia Inc.、Edenred SA、Comarch SA、Epsilon Data Management LLC、Maritz Holdings Inc.などが挙げられます。市場競争は適度であり、参入企業は新製品、提携、M&Aなどの戦略を駆使して先手を打っているようです。

2022年1月、YesAsia Holdings Ltd.が所有する美容、ファッション、ライフスタイルアイテムの著名なeコマースプラットフォームであるYesStyle.comは、多用途で信頼性の高いAI主導の技術ソリューションを通じて最適化されたデジタル体験で顧客ロイヤルティを強化するため、Oracle Fusion Cloud Customer Experience(CX)を選択しました。

2022年9月、香港とグレーター・ベイ・エリアのトップ・ロイヤリティソリューション企業であるAsiaTop Loyaltyは、1,000万米ドルの投資ラウンドを経て、Web 3.0とメタバースを活用したアジア太平洋全域での迅速な市場開拓戦略を発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 市場促進要因
    • eコマースの台頭
    • スタートアップ文化の隆盛
  • 市場課題
    • 中小企業の認識不足
  • 主要新たな技術革新
  • COVID-19がロイヤリティ管理市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • ロイヤリティ・プログラムのタイプ別
    • B2C(B2C)
    • 企業対企業(B2B)
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • 消費財・小売
    • ITと電気通信
    • 旅行・ホスピタリティ
    • その他産業別
  • 国名
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
    • インド
    • シンガポール
    • フィリピン
    • タイ
    • ベトナム
    • その他のアジア太平洋

第6章 アジア太平洋で事業を展開する主要ロイヤリティ管理ベンダーの市場ポジショニング(事前定義された指標による)

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Aimia Inc.
    • Edenred SA
    • Comarch SA
    • Epsilon Data Management LLC
    • Maritz Holdings Inc.
    • Capillary Technologies
    • TIBCO Software Inc.
    • Rewardz SG
    • IBM Corporation
    • Cheetah Digital
    • Oracle Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場展望

目次
Product Code: 66850

The APAC Loyalty Management Market size is estimated at USD 3.95 billion in 2025, and is expected to reach USD 10.26 billion by 2030, at a CAGR of 21.06% during the forecast period (2025-2030).

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Loyalty management solutions are being used by many companies in many different industries. The main goal of these programs is to keep customers and build long-term relationships with them.

Key Highlights

  • Increasing customer retention boosts profit margins and provides a stable income source. While implementing a loyalty program is an investment, customer retention strategies are less expensive when compared to attracting new customers. Adding new customers can be 25% more expensive than retaining current ones. Thus, having a loyalty program could be the biggest revenue generator for a company and lower user acquisition costs.
  • In Southeast Asia, loyalty programs are becoming more popular because more people are using social media, more people are getting online, and the e-commerce industry is growing.Malaysia, the Philippines, Singapore, and Indonesia are the next biggest countries that drive, after Vietnam and Thailand.
  • People thought that the change in consumer attitudes would last longer than COVID-19.As a result, many businesses were expected to invest heavily in loyalty management programs to retain new customers and reclaim lost ones. As a result, the program's demand was expected to surge following the pandemic.
  • The loyalty management platform, which lets organizations keep track of loyalty programs, is expected to be driven by the growth of loyalty programs by different regional companies.For instance, in June last year, Japan compensated consumers for using ridesharing services, investing in energy-efficient household equipment, or avoiding single-use plastics. The program is part of a larger government push to aid many firms, including e-commerce juggernaut Rakuten Group Inc. and mall operator Aeon Mall Co., that are extending loyalty point systems to encourage customers to make more environmentally friendly shopping decisions. The massive initiative is Japan's latest attempt to persuade people to modify their habits to tackle climate change.
  • But a big problem for the growth of the APAC loyalty management market is that not enough people know about it. Customers need to be made aware of the loyalty benefits provided by an organization. Lack of awareness could be a major challenge restricting the widespread adoption of loyalty management solutions.

APAC Loyalty Management Market Trends

BFSI Segment is Expected to Witness the Highest Growth

  • In a highly competitive, complex, and dynamic banking industry, slight differences in financial services and products can matter. Most banks are trying to be "ideal" for their customers in exchange for trusted and profitable relationships. This, together with an increasingly demanding customer base, has led to the industry's transformation toward adopting loyalty management solutions.
  • Card transactions are growing quickly in the APAC region, especially in countries like India, China, and Japan.The growth in card transactions is fueled by lifestyle shopping due to rising middle-class incomes, presenting significant growth potential for loyalty programs.
  • With more competition and customers who are quick to switch banks if their current ones aren't helpful, banks are making loyalty programs that are completely tailored to each customer.
  • Various regional BFSI companies are raising investments to maintain their market position. For instance, in October last year, Juno, a Singapore-based crypto banking business, secured USD 18 million in a Series A fundraising round and introduced JCOIN, a loyalty token. According to CoinDesk, the investment will be used to extend and enhance the company's product suite and operations and promote the introduction of its loyalty token, Juno Coin (JCOIN), which will be available to verified account users.
  • Also, as more banks and financial institutions open in places like Singapore, India, China, and others, the demand for loyalty management in the region is likely to rise.
  • The market is also seeing companies from different industries work together to launch loyalty programs, and loyalty programs are becoming more popular in the financial sector. For instance, OCBC Bank and Star Hub are jointly developing Singapore's loyalty alliance so that Singaporean customers will be able to exchange, consolidate, and redeem loyalty rewards, such as reward points and air miles, earned from market-leading partners across industries.

China Occupies the Largest Market Share

  • Retail loyalty programs are well established in China, dating back to the mid-to-late 1990s. Although participation is lower in China (61% of consumers) due to collectivist consumer behavior, Chinese retailers now focus more on loyalty programs.
  • The China Internet Network Information Centre says that as of December 2021, nearly 842 million Chinese people had done business online. This is a 38% increase from 2018.With online sales growing so quickly, e-commerce platforms and other businesses can offer loyalty programs to make more money.This will bring in technologies for loyalty management platforms that will let online businesses make and run reward programs.
  • In China, e-commerce has grown a lot in the last two or three years, and with it, the loyalty and rewards programs business has grown a lot as well.Also, e-commerce platforms for more than one type of product started offering loyalty programs to gain market share and make more money.When compared to Western norms, these campaigns had positive outcomes for e-commerce players.
  • KFC China announced in December 2021 that it would start a three-week green incentives program to encourage and reward customers for doing things that help cut down on carbon.Customers are given rewards for things like ordering on their phones, not using disposable cutlery, wasting less food, canceling orders, and picking up their food in the store.
  • E-commerce companies are also working with technology companies to improve their loyalty programs and get a bigger share of the market. For example, to get ahead of Alibaba, JD.com teamed up with Walmart and Tencent Holdings to share customer data and operational systems. Walmart and JD.com integrated their customer loyalty systems for stores in China (where Walmart has 400 stores). Therefore, the increased average consumer spending has resulted in increased loyalty programs retailers offer.

APAC Loyalty Management Industry Overview

There are a lot of big and small players in the Asia-Pacific loyalty management market, so it is very competitive.Some of the major players in the market are Aimia Inc., Edenred SA, Comarch SA, Epsilon Data Management LLC, and Maritz Holdings Inc. The market seems to have about the right amount of competition, with players using strategies like new products, partnerships, and mergers and acquisitions to stay ahead of the game.

In January 2022, YesStyle.com, a prominent e-commerce platform for beauty, fashion, and lifestyle items owned by YesAsia Holdings Ltd., selected Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX) to enhance customer loyalty with an optimized digital experience through versatile and dependable AI-driven technological solutions.

In September 2022, AsiaTop Loyalty, a top loyalty rewards solution firm in Hong Kong and the Greater Bay Area, announced a quick market development strategy across Asia Pacific, utilizing Web 3.0 and Metaverse, after its USD 10 million investment round.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Rise of E-Commerce
    • 4.3.2 Flourishing Startup Culture
  • 4.4 Market Challenges
    • 4.4.1 Lack of Awareness Among SMEs
  • 4.5 Key emerging technological innovations
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Loyalty Management Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Loyalty Program Type
    • 5.1.1 Business-to-consumer (B2C)
    • 5.1.2 Business-to-business (B2B)
  • 5.2 By End-user Vertical
    • 5.2.1 BFSI
    • 5.2.2 Consumer Goods and Retail
    • 5.2.3 IT and Telecom
    • 5.2.4 Travel and Hospitality
    • 5.2.5 Other End-user Verticals
  • 5.3 Country
    • 5.3.1 China
    • 5.3.2 Japan
    • 5.3.3 South Korea
    • 5.3.4 India
    • 5.3.5 Singapore
    • 5.3.6 Philippines
    • 5.3.7 Thailand
    • 5.3.8 Vietnam
    • 5.3.9 Rest of Asia-Pacific

6 MARKET POSITIONING OF THE KEY LOYALTY MANAGEMENT VENDORS OPERATING IN THE APAC REGION - BASED ON A SET OF PRE-DEFINED METRICS

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Aimia Inc.
    • 7.1.2 Edenred SA
    • 7.1.3 Comarch SA
    • 7.1.4 Epsilon Data Management LLC
    • 7.1.5 Maritz Holdings Inc.
    • 7.1.6 Capillary Technologies
    • 7.1.7 TIBCO Software Inc.
    • 7.1.8 Rewardz SG
    • 7.1.9 IBM Corporation
    • 7.1.10 Cheetah Digital
    • 7.1.11 Oracle Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OUTLOOK