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市場調査レポート
商品コード
1641932

サービスデリバリー自動化:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Service Delivery Automation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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サービスデリバリー自動化:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

サービスデリバリー自動化の市場規模は、2025年に390億米ドルと推計され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは27.25%で、2030年には1,301億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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自動化は、デジタル化された企業や事業がサービス提供やオペレーションを変革することを可能にし、コスト削減、正確性、生産性向上をもたらします。また、貴重なデータを生成し、現在のプロセスやオペレーションを最適化し、新しい製品やサービスをいつ、どこで、どのように提供するかを予測することで、よりスマートで迅速な意思決定を促進します。

主なハイライト

  • サービスデリバリー自動化市場は、デジタルワークフォースの採用拡大や、さまざまなエンドユーザー部門におけるビジネスプロセス自動化ソリューションの機能的優位性により拡大しています。
  • 市場のベンダーは、自動化ライフサイクル管理、ワークロード管理、クレデンシャル管理、SLAベースの自動化、Citrix自動化、新しいデータAPIなどの新機能を追加することで提供サービスを強化し、より高い運用能力とセキュリティ機能を求める新たな業界を引き付けています。
  • スマートプロセスの自動化、ビッグデータ、IoT、他のツールとの統合、サービス自動化ツールの導入増加が、自動化の成長を促進する主な要因です。さらに、自動化は多くの雇用を創出する可能性があり、さまざまな業界で熟練労働者の需要を促進しています。
  • しかし、自動化プロセスを開発・管理するために、より熟練した専門家が必要であることは、新技術が飛躍的に導入されるにつれて、この市場の開拓を妨げる可能性があります。自動化の進化に対応するため、高齢化した労働力の再教育が必要です。
  • COVID-19の大流行は、オンライン小売の売上が増加したため、市場にプラスの影響を与えました。さらに、人工知能(AI)や機械学習(ML)を利用することで、イノベーションリーダーやビジネスの先駆者は、人材派遣から財務、開発、生産に至るまで、あらゆることに最適なフレームワークを開発することができます。

サービスデリバリー自動化市場動向

小売と消費財が市場を独占

  • 配送予定時間の短縮と注文量の増加に伴い、小売プロセスを自動化することでコストを削減し、注文処理を迅速化することができます。小売業者やeコマース企業は、増大する顧客需要に対応し、業務効率を高めるために、自律移動ロボット(AMR)に注目しています。
  • これらのロボットは、ビジョンカメラ、センサー、統合された倉庫マップ、実行ソフトウェアシステムを使用して、さまざまなタスクを実行するために、人間の助けを借りずに物流センター内で商品を選択、移動、整理します。
  • アマゾンの倉庫ロボットもまた、手作業の需要を減らす効果的な方法であり、小売部門がサービス提供の自動化をどのように採用しているかを示す優れた例となっています。これらのロボットは主に、施設内での重量物の持ち上げ、荷物の取り出し、運搬、その他の業務に使用されます。倉庫部門におけるモノのインターネット、人工知能、機械学習の利用が増加しているため、ロボット市場はまもなく拡大すると予想されます。
  • eコマース業界では、顧客の購買行動が変化し、オンライン注文を好むようになるにつれて、当日配達や集荷の需要が増加したため、ほとんどの倉庫ロボットが使用されています。

アジア太平洋地域が最も高い成長を遂げる

  • アジア太平洋地域は、サービスデリバリー自動化の重要な市場であり続けています。大企業や中堅企業が自動化を受け入れつつあるため、アジア太平洋市場は健全に拡大しています。
  • デジタル技術の爆発的な普及とインダストリー4.0への移行は、現在アジアの製造業に影響を及ぼしています。中小製造業のロボット導入を加速させるという明確な目的のもと、複数のロボットメーカーがリースモデルを製造しています。
  • 会計とプロセス管理の自動化ニーズの高まりが、インドで自動化を拡大させています。インドのBFSI、テレコム、ヘルスケア産業は、自動化技術をいち早く導入しました。
  • 銀行業界における重要な進歩のひとつが自動化です。金融業界に影響を与える重要な技術的進歩へと発展しています。インドでは、すでに銀行業務の一部を自動化している銀行もあります。

サービスデリバリー自動化業界の概要

サービスデリバリー自動化の市場は、多くの大手企業が覇権を争っており、非常に複雑です。企業がコスト削減と顧客満足度の向上を目指す傾向が強まる中、自動化サービスの需要は高く、業界の成長と競争の激化につながっています。この市場の主要企業には、Blueprism、Nice Systems、IBMなどがあり、いずれもさまざまな業界に役立つサービスを提供しています。サービスデリバリー自動化市場の多くのベンダーは、世界な事業展開と新市場への進出を図るため、M&A戦略を駆使しています。

2023年1月、UiPathはプラットフォームの大幅なアップグレードを発表し、顧客はテストをUiPath Business Automation Platformに移行することで、ソフトウェアテストの実践を近代化できるようになりました。UiPathは、合理化された包括的なソフトウェアテストをすべての顧客がネイティブに利用できるようにすることで、CIOやITの意思決定者は、テストを単一のプラットフォームに統合して自動化することでコストを削減することができます。今回の開発は、革新的かつ効率的なソリューションを顧客に提供するというUiPathのコミットメントを示すものであり、サービスデリバリー自動化市場における主要企業としての地位をさらに強固なものにするものです。

2022年10月、Blue PrismはSS&Cとの協業を発表し、ロボティック・プロセス・オートメーション(RPA)、ビジネスプロセス管理(BPM)、人工知能(AI)、ノーコードサービスを組み合わせた包括的なインテリジェント・オートメーション・パッケージを提供します。このポートフォリオにより、企業はプロセス・インテリジェンス、人工知能(AI)/機械学習(ML)、インテリジェント・ドキュメント・プロセッシング(IDP)などの最先端技術を活用することで、組織全体の規模を拡大し、労働力を統合し、顧客、従業員、ユーザー・ジャーニーを改善することができます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 業務効率化の必要性
    • 業界全体のコスト削減
  • 市場抑制要因
    • 熟練した人材の不足

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ITプロセスオートメーション
    • ビジネスプロセスオートメーション
  • 組織規模別
    • 大企業
    • 中小企業(SMEs)
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • IT
    • 通信・メディア
    • ホスピタリティ・運輸
    • 小売・消費財
    • ヘルスケアと医薬品
    • 製造・物流
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Automation Anywhere Inc.
    • Uipath SRL
    • IPsoft Inc.
    • Blue Prism
    • Xerox Corporation
    • NICE Systems Ltd
    • Celaton Limited
    • Automation Anywhere Inc.
    • Arago GmbH
    • Accenture Inc.
    • AutomationEdge Technologies Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 62364

The Service Delivery Automation Market size is estimated at USD 39.00 billion in 2025, and is expected to reach USD 130.13 billion by 2030, at a CAGR of 27.25% during the forecast period (2025-2030).

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Automation enables digitally equipped enterprises or businesses to transform their service delivery and operations, bringing cost savings, accuracy, and increased productivity. It generates valuable data, facilitating smarter and faster decision-making by optimizing current processes and operations and predicting when, where, and how to provide new products and services.

Key Highlights

  • The market for service delivery automation is expanding due to the growing adoption of a digital workforce and the functional advantages of automation solutions for business process automation across various end-user sectors.
  • Market vendors enhance their offerings by adding new features such as automation lifecycle management, workload management, credential management, SLA-based automation, Citrix automation, and new data APIs, attracting new industries looking for higher operational and security capabilities.
  • Smart process automation, big data, IoT, integration with other tools, and an increase in the adoption of service automation tools are the primary factors driving automation's growth. Furthermore, automation can create many jobs, driving demand for skilled workforces in different industries.
  • However, the need for more skilled professionals to develop and manage automation processes might hinder this market's growth as new technologies get introduced exponentially. There is a need to re-skill the aging workforce to keep pace with automation's evolution.
  • The COVID-19 pandemic positively impacted the market as online retail sales increased. Furthermore, using artificial intelligence (AI) and machine learning (ML), innovation leaders and business pioneers can develop the best frameworks for everything from staffing to finance and development to production.

Service Delivery Automation Market Trends

Retail and Consumer Goods to Dominate the Market

  • With decreasing expected delivery times and increasing order volumes, automating the retail process can reduce costs and speed up order handling. Retailers and e-commerce organizations are turning to autonomous mobile robots (AMRs) to meet growing customer demands and increase operational efficiencies.
  • These robots select, move, and organize goods inside distribution centers without human assistance, using vision cameras, sensors, integrated warehouse maps, and execution software systems to carry out various tasks.
  • Amazon's warehouse robots are also an effective way to reduce the demand for manual labor and provide an excellent example of how the retail sector is adopting service delivery automation. These robots are primarily used for heavy lifting, package retrieval, transportation, and other duties within the establishment. The market for robots is expected to expand shortly due to the increasing usage of the Internet of Things, artificial intelligence, and machine learning in the warehouse sector.
  • The e-commerce industry uses most warehouse robots as demand for same-day delivery or pickup increased with COVID-19 changing customer purchasing behavior, leading customers to prefer online ordering.

Asia-Pacific to Witness the Highest Growth

  • Asia Pacific area continues to be a significant market for automated service delivery. Due to large- and medium-sized businesses' increasing acceptance of automation, the Asia-Pacific market is expanding healthily.
  • The explosion of digital technology adoption and the transition to Industry 4.0 are now affecting the Asian manufacturing industry. Leasing models are being produced by several robot manufacturers with the express purpose of accelerating the adoption of the robot by small- to medium-sized manufacturers.
  • The rising need to automate accounting and process management is what is causing automation to expand in India. BFSI, telecom, and the healthcare industries in India were among the first to implement automation technologies.
  • One of the significant advancements in the banking sector is automation. It has evolved into a crucial technological advancement that has an impact on the financial industry. In the nation, some banks have already automated some of their banking procedures.

Service Delivery Automation Industry Overview

The market for service delivery automation is fragemented, with a number of major players vying for dominance. As companies increasingly seek to cut costs and improve customer satisfaction, automation services are in high demand, leading to growth in the industry and increased competition. Some of the key players in this market include Blueprism, Nice Systems, and IBM, all of which offer services that benefit a variety of industries. To expand their global outreach and tap into new markets, many vendors in the service delivery automation market are using merger and acquisition strategies..

In January 2023, UiPath announced significant upgrades to their platform, allowing customers to modernize their software testing practices by migrating testing to the UiPath Business Automation Platform. With streamlined and comprehensive software testing natively available to all customers, UiPath enables CIOs and IT decision-makers to save costs by consolidating and automating testing in a single platform. This development demonstrates UiPath's commitment to providing innovative and efficient solutions to its clients and further solidifies its position as a major player in the service delivery automation market.

In October 2022, Blue Prism announced a collaboration with SS&C to deliver a comprehensive intelligent automation package that combines robotic process automation (RPA), business process management (BPM), artificial intelligence (AI), and no-code services. This portfolio enables businesses to scale across the entire organization, unify the workforce, and improve customer, employee, and user journeys through the use of cutting-edge technologies like process intelligence, artificial intelligence (AI)/machine learning (ML), and intelligent document processing (IDP).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Need for Operational Efficiency
    • 5.1.2 Cost-cutting Across Industries
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Skilled Personnel

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 IT Process Automation
    • 6.1.2 Business Process Automation
  • 6.2 By Organization Size
    • 6.2.1 Large Enterprises
    • 6.2.2 Small & Medium Enterprises (SMEs)
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 IT
    • 6.3.3 Telecommunication and Media
    • 6.3.4 Hospitality and Transportation
    • 6.3.5 Retail and Consumer Goods
    • 6.3.6 Healthcare and Pharmaceuticals
    • 6.3.7 Manufacturing and Logistics
    • 6.3.8 Other End-User Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Automation Anywhere Inc.
    • 7.1.2 Uipath SRL
    • 7.1.3 IPsoft Inc.
    • 7.1.4 Blue Prism
    • 7.1.5 Xerox Corporation
    • 7.1.6 NICE Systems Ltd
    • 7.1.7 Celaton Limited
    • 7.1.8 Automation Anywhere Inc.
    • 7.1.9 Arago GmbH
    • 7.1.10 Accenture Inc.
    • 7.1.11 AutomationEdge Technologies Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET