デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1640422

アディティブマニュファクチャリングおよび材料:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Additive Manufacturing and Materials - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
アディティブマニュファクチャリングおよび材料:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

アディティブマニュファクチャリングおよび材料の市場規模は2025年に952億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは20.7%で、2030年には2,440億5,000万米ドルに達すると予測されます。

Additive Manufacturing and Materials-Market-IMG1

現在、あらゆる規模の生産企業が、アディティブマニュファクチャリングを工場に不可欠な要素と見なしています。アディティブマニュファクチャリングにより、産業界は、サプライチェーンの中断を克服しながら、より強く、より軽く、より少ない部品で再設計された完成品を製造することができます。

主なハイライト

  • 産業用3Dプリンティング技術は、工場がプラグアンドプレイで操業するために不可欠です。Sculpteoの調査によると、企業の41%は、アディティブマニュファクチャリングによってプロセスが改善され、タスクをより効率的に完了できるようになったことを確認しています。ユーザーの59%は、近年のバイオベースの材料の増加に後押しされ、より持続可能な材料の使用を望んでいます。同時に、3Dプリントの47%は、従来の技術では「不可能」な設計もあるため、複数のリソースの必要性を減らしています。
  • アディティブマニュファクチャリングは多くの産業で広く利用されており、航空宇宙産業は3Dプリンティングを最初に取り入れました。ヘルスケアでは、医療機器や歯科で、歯科用補綴物、インレー、その他のインプラントなどに3Dプリンティングが使用されています。3Dプリンティングのさらなる開発のために、画像処理方法は患者の膝や顎を測定し、必要なインプラントのCAD設計図を直接3Dプリンターに送り、3Dプリンターはすぐに製造を開始します。
  • COVID-19の大流行により、3Dプリンティングは課題に立ち向かうことができました。この技術を使って、3Dプリントによるフェイスマスクやシールドの迅速な製造が可能になった。新しい3Dプリント材料、機械、アディティブマニュファクチャリング技術が市場に登場すれば、3Dプリントアーキテクチャに精通した企業は、革新的な技術を求めて産業界からアプローチされ、サービスを拡大することができます。
  • 英国を拠点とするBently Motorsは、300万米ドルを投資して3Dプリンティングを採用しました。この投資は、マルチジェット融合技術とFDMマシンに使われました。粉末ベースの技術により、この自動車メーカーは部品のバッチを1日半で製造できるようになり、同業他社に比べて生産性が向上しました。

アディティブマニュファクチャリングおよび材料の市場動向

自動車産業が大きなシェアを占める見込み

  • 3Dプリンティングは、最終的な自動車部品の製造に非常に役立ちます。フォルクスワーゲン、BMW、フォードなどの自動車メーカーは、アディティブテクノロジーを使って自動車の最終部品を製造しています。溶融フィラメント法(3FまたはFFF)は、3Dプリンティングの最新の改良であり、プラスチックに似た特性を持つさまざまな材料が検討されています。3Dプリンターを使用すれば、必要な部品やデザインを作成することができるため、企業は外部のサプライヤーに依存することなく、生産工程をさらに効率化することができます。
  • アディティブマニュファクチャリングは、ほぼ無限の設計の柔軟性を備えた工具不要の生産を可能にします。例えば、フォード・オートモーティブは生産部品に3Dプリンティング技術を使用しています。同社はAIと3D技術を統合し、ビジネス能力を強化しています。2022年3月、同社は3Dプリンターを操作するロボットシステムを開発しました。このインターフェースにより、異なるサプライヤーの機械同士が同じ言語で会話し、生産ラインの一部を自律的に操作できるようになります。
  • ゼネラルモーターズは、2035年までに全車両をゼロ・エミッション車にする計画です。アディティブマニュファクチャリングは、複雑な部品や軽量車両を設計し、バッテリーの性能を向上させる上で重要な役割を果たしています。ゼネラルモーターズは、2022年型シボレー・タホの納入に必要な部品の生産に支障が生じた際、HPの3Dプリンティングプラットフォームに注目しました。HPのMulti Jet Fusion(MJF)3Dプリント技術に切り替えた後、GMは乾燥時間を短縮し、フルサイズSUVの製造スケジュールを早めることができました。5週間かけて、約3万台分の必要な6万個の部品を作り、磨き上げることに成功しました。

アジア太平洋は大幅な成長が見込まれる

  • 中国は「メイド・イン・チャイナ2025」戦略の一環として、産業競争力を高める目標を掲げています。3Dプリンティングのような最先端技術に投資し、将来の労働力を準備することでこれを実現します。マテリアライズが中国の製造企業を対象に実施した調査によると、30%の企業が、3Dプリンティングの利用が従来の製造業よりも重要になることに同意しているといいます。
  • 中国の航空セクターは、次世代の軍用機に最先端の3Dプリンティング技術を使い始めており、最近初飛行を行った航空機の製造には3Dプリンティングされた部品が使われています。
  • 3Dバイオプリント技術は、韓国の浦項科学技術大学(POSTECH)がリアルな人工臓器のために開発したものです。同研究所によれば、3DプリンティングがAIやロボット技術と統合されれば、より自動化された精巧な代替臓器の生成方法が可能になるといいます。
  • 日本のコングロマリットである日揮ホールディングス株式会社は、建設工事にCOBOD 3Dプリンターを導入しました。COBOD技術を採用することで、型枠工事の時間を大幅に短縮できます。同社は、3Dプリンターによってこの工程が16日から8日に短縮された可能性があると計算しています。

アディティブマニュファクチャリングおよび材料業界の概要

アディティブマニュファクチャリングおよび材料市場はかなり競争が激しいです。大きな市場シェアを持つ大手企業は、3Dプリンティング技術向けのジェネレーティブデザイン機能の開発に注力しています。アディティブマニュファクチャリングに最適化されたソフトウェア機能を採用することで、各社は国際市場全体で顧客基盤を拡大し、戦略的協業イニシアチブを活用して市場シェアと収益性を高めたいと考えています。Stratasys、ExOne、3D Systems Corporationは、この業界にサービスを提供している大手企業の一部です。

  • 2022年8月- ポリマー3Dプリンティング企業のStratasysは、アディティブマニュファクチャリングおよび材料事業をサポートするCovestro AGを買収しました。革新的な材料は、3Dプリンティングの新たな使用事例、特に歯科用アライナーや自動車部品のような最終用途部品の製造に適しています。この買収により、ストラタシスは、業界最高かつ最も完全なポリマー3Dプリンティング・ポートフォリオを提供するという事業戦略を推進することができます。また、3Dプリンティング材料の最先端開発への投資を加速させることができます。
  • 2022年8月- カーボンは、アディティブマニュファクチャリング用ソフトウェアを提供するParaMattersを買収。この買収により、カーボンの製品開発チームは、このソフトウェアの自動化技術を使用して、より高性能な部品設計を短時間で作成できるようになります。これらの設計は、高度な形状と改善された性能特性を特徴とします。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 製品のカスタマイズを促進する新技術と改良技術
    • 自動車産業と航空宇宙産業における軽量構造の需要
  • 市場抑制要因
    • 知的財産権保護への懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • 技術別
    • ステレオリソグラフィー
    • 溶融堆積モデリング
    • レーザー焼結
    • バインダージェット印刷
    • その他の技術
  • エンドユーザー別
    • 航空宇宙・防衛
    • 自動車
    • ヘルスケア
    • 産業
    • その他エンドユーザー
  • 材料別
    • プラスチック
    • 金属
    • セラミックス
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • イスラエル
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • 3D Systems Corporation
    • General Electric Company(GE Additive)
    • EnvisionTEC GmbH
    • EOS GmbH
    • Exone Company
    • Mcor Technologies Ltd
    • Materialise NV
    • Optomec Inc.
    • Stratasys Ltd
    • SLM Solutions Group AG

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 52788

The Additive Manufacturing and Materials Market size is estimated at USD 95.27 billion in 2025, and is expected to reach USD 244.05 billion by 2030, at a CAGR of 20.7% during the forecast period (2025-2030).

Additive Manufacturing and Materials - Market - IMG1

Production companies of all sizes currently view Additive Manufacturing as an essential component of their factories. With additive manufacturing, industries can manufacture finished goods that are stronger, lighter, and redesigned to have fewer parts while overcoming supply chain interruption.

Key Highlights

  • Industrial 3D printing technology is essential for factories to operate in plug-and-play mode. According to a survey by Sculpteo, 41% of the companies confirm that Additive Manufacturing has helped them complete their task more efficiently while improvising their process. 59% of users desire to use more sustainable materials, driven by the increasing number of bio-based materials in recent years. At the same time, 47% of 3D printing reduces the need for multiple resources because some designs are 'impossible' to achieve using traditional techniques.
  • Additive Manufacturing is used widely in many industries, and the aerospace industry was the first to embrace 3D printing. In healthcare, medical devices and dentistry use 3D printing in items such as dental prostheses, inlays, and other implants. For further developments in 3D printing, imaging methods will measure the patient's knee or jaw and then send a CAD blueprint of the required implant directly to the 3D printer, which will immediately start building it.
  • The Covid-19 pandemic allowed 3D printing to rise to the challenge. The rapid production of 3D-printed face masks and shields was possible using this technology. When new 3D printing materials, machines, and additive manufacturing techniques enter the market, companies proficient in 3D printing architectures can expand their services as the industries will approach them for innovative skills.
  • UK-based Bently Motors adopted 3D printing with an investment of 3 million USD. This investment was used in multi-jet fusion technology and FDM machines. With powder-based technology, the automotive player could manufacture a batch of parts in a day and a half, thereby increasing its productivity compared to its counterparts.

Additive Manufacturing Materials Market Trends

Automotive to is expected Hold a Significant Share

  • 3D printing is very helpful in manufacturing the final car parts. Automotive players like Volkswagen, BMW, and Ford use additive technology to manufacture final car parts. Fused Filament Fabrication (3F or FFF) is the latest improvement in 3D printing, where different materials are examined to have properties similar to plastics. With a 3D printer, the required parts and designs can be created, which makes the companies independent of external suppliers and further streamlines the production processes.
  • Additive Manufacturing allows for toolless production with almost endless design flexibility. For instance, Ford Automotive uses 3D printing technology for production parts. The company is integrating AI with 3D technology to enhance its business capabilities. In March 2022, the automotive leader developed a robotic system to operate 3D printers. This interface allows machines from different suppliers to speak to each other in the same language and operate parts of the production line autonomously.
  • General Motors plans to turn its entire fleet into zero-emission vehicles by 2035. Additive Manufacturing plays a vital role in designing intricate parts and lightweight vehicles with extended battery performance. When General Motors faced hindrances in producing a component needed to deliver the 2022 Chevrolet Tahoe, it turned to HP's 3D printing platform. After switching to HP's Multi Jet Fusion (MJF) 3D printing technology, GM was able to reduce the drying time, which sped up the manufacturing schedule for full-sized SUVs. Over five weeks, the necessary 60,000 parts for about 30,000 vehicles were successfully made and polished.

Asia Pacific is expected to witness significant growth rate

  • China has set targets to increase industrial competitiveness as part of its Made in China 2025 strategy. They will do this by investing in cutting-edge technologies, like 3D printing, and preparing the future workforce. A survey conducted by Materialise among Chinese manufacturing companies stated 30% of companies agree that the use of 3D printing that will become more important than traditional manufacturing.
  • China's aviation sector has begun using cutting-edge 3D printing technologies on next-generation warplanes, with 3D printed components being used to construct aircraft that had their maiden flight recently.
  • The 3D bio-printing technique was developed by the Pohang University of Science and Technology (POSTECH) in South Korea for realistic engineered organs. As per the research institute, more automatized and elaborate methods for generating organ substitutes would be possible if 3D printing is integrated with AI and robotic technologies.
  • JGC Holdings Corporation, a Japanese conglomerate, installed COBOD 3D printer in its construction work. Adopting COBOD technology will drastically reduce formwork construction time. The firm calculated that 3D printing might have cut this process from 16 days down to eight.

Additive Manufacturing Materials Industry Overview

The additive manufacturing and materials market is quite competitive. The major players with a significant market share are concentrating on developing generative design capabilities for 3D printing techniques. By adopting software capabilities optimized for additive manufacturing, companies want to increase their customer bases across international markets and utilize strategic collaborative initiatives to increase their market share and profitability. Stratasys, ExOne, and 3D Systems Corporation are some of the major players serving this industry.

  • August 2022 - The polymer 3D printing company Stratasys acquired Covestro AG, which supports the additive manufacturing materials business. Innovative materials are proficient in creating new use cases for 3D printing, particularly in producing end-use parts like dental aligners and automotive components. Through this acquisition, Stratasys can advance its business strategy of providing the industry's best and most complete polymer 3D printing portfolio. The company can also accelerate its investments in cutting-edge developments in 3D printing materials.
  • August 2022 - Carbon acquired ParaMatters, which provides software for additive manufacturing. The acquisition will help the product development teams of Carbon to create higher-performance part designs in less time using automation techniques of this software. These designs will feature advanced geometries and improved performance characteristics.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMNICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 New and Improved Technologies to Drive Product Customization
    • 5.1.2 Demand for Lightweight Construction in Automotive and Aerospace Industries
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Concerns over Intellectual Property Protection

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Technology
    • 6.1.1 Stereo Lithography
    • 6.1.2 Fused Deposition Modelling
    • 6.1.3 Laser Sintering
    • 6.1.4 Binder Jetting Printing
    • 6.1.5 Other Technologies
  • 6.2 By End User
    • 6.2.1 Aerospace and Defense
    • 6.2.2 Automotive
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Industrial
    • 6.2.5 Other End Users
  • 6.3 By Material
    • 6.3.1 Plastic
    • 6.3.2 Metals
    • 6.3.3 Ceramics
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Brazil
      • 6.4.4.2 Mexico
      • 6.4.4.3 Argentina
      • 6.4.4.4 Rest of Latin America
    • 6.4.5 Middle East & Africa
      • 6.4.5.1 UAE
      • 6.4.5.2 Saudi Arabia
      • 6.4.5.3 Israel
      • 6.4.5.4 South Africa
      • 6.4.5.5 Rest of Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 3D Systems Corporation
    • 7.1.2 General Electric Company (GE Additive)
    • 7.1.3 EnvisionTEC GmbH
    • 7.1.4 EOS GmbH
    • 7.1.5 Exone Company
    • 7.1.6 Mcor Technologies Ltd
    • 7.1.7 Materialise NV
    • 7.1.8 Optomec Inc.
    • 7.1.9 Stratasys Ltd
    • 7.1.10 SLM Solutions Group AG

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET