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市場調査レポート
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1640340

ワイヤレスオーディオ機器:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Wireless Audio Device - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.96円
ワイヤレスオーディオ機器:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ワイヤレスオーディオ機器市場は予測期間中にCAGR 15.9%を記録する見込み

Wireless Audio Device-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 効率的な接続性と情報やリソースへの便利なアクセスの必要性から、モビリティサービスに対する消費者の需要は長期的に拡大しています。クラウドサービス、BYODムーブメント、モバイル機器、ワイヤレスサービス、その他のモビリティソリューションが人々の間で普及しています。ワイヤレスオーディオ機器の普及は、携帯性、管理の簡便性、オーディオコミュニケーションのためのリモート・アクセスなど、その強化された特性により増加しています。迅速でシンプルなオーディオトランスミッション、ワイヤレス操作、簡単なインストールを提供することで、ワイヤレスオーディオ機器は消費者の体験を向上させています。その結果、モバイルサービスの需要増加により、ワイヤレスオーディオ機器の市場は成長すると予想されます。
  • ワイヤレスイヤホンやワイヤレスステレオヘッドホンの需要は、スマートフォン、タブレット端末、ノートパソコン、ストリーミングメディア参入企業などのスマート機器の普及に伴って高まると予想されます。Ericssonによると、スマートフォン加入者は2027年までに世界で70億人を超えるといいます。スマートフォンユーザーが最も多い国は、中国、インド、米国です。9億5,000万人以上のスマートフォンユーザーがいる中国は、2021年に世界の他のすべての国を追い抜いた。
  • スマートフォンが日常生活の必需品として登場し、電話機能や新サービスの開発が進んでいるため、スマートフォンの普及は近年劇的に拡大しています。ワイヤレス接続に注力している企業のひとつがOnePlusで、同社は最近、ワイヤレスイヤホンのみで使用できる新しいスマートフォンを発表しました。これにより、予測期間中、サウンドバー・ワイヤレスオーディオ機器市場のシェアが拡大すると予想されます。
  • COVID-19パンデミックの間に家に滞在する人の数が増加し、エンターテイメント用のオーディオ機器の使用を推進し、Amazon Prime、Netflix、Hotstarのようなビデオストリーミングプラットフォームの需要を煽っています。ロックダウン中のインターネットを介したライブ・ビデオ・ストリーミング、ビデオ・ストリーミング、ビデオ・コンテンツ消費の動向の高まりは、ワイヤレスオーディオ機器の需要を増大させました。さらに、遠隔作業、遠隔学習、自宅でのワークアウトがワイヤレスオーディオ製品の必要性を高めています。
  • ワイヤレスオーディオ機器は、4Gやその他のデータアプリケーションと同じ周波数帯で動作します。周波数帯に関する政府の厳しい規則が、調査対象市場の成長を抑制する要因となっています。

ワイヤレスオーディオ機器市場動向

Bluetooth技術がワイヤレスオーディオ機器市場をリード

  • Bluetooth技術は普遍的に受け入れられている規格です。ほとんどすべての機器と互換性があり、これがこの技術が市場で他の技術を凌駕する主要理由となっています。そのような技術的進歩の1つに、QualcommのaptXとBluetooth 4.0の採用があり、スピーカーの音質に大きな変化をもたらし、Bluetoothの採用を後押ししました。Bluetoothは、他のワイヤレスオーディオトランスミッション技術と比べて消費電力が少ないです。
  • このため、Bluetooth技術はスマートフォンのワイヤレスオーディオトランスミッションに採用されています。さらに、HTC、Samsung、OnePlusといった市場の既存企業がBluetooth 5.0技術をスマートフォンに搭載することが確認されており、Bluetoothの採用がさらに進んでいます。Bluetooth 2020 Reportによると、全スピーカーの94%にBluetooth技術が搭載されており、ワイヤレスオーディオに対する消費者の信頼が高いことを示しています。Bluetoothスピーカーは、2021年の3億5,000万台に対し、2025年には約4億2,300万台が出荷されると予想されています。そのほとんどがスマートスピーカーになると予想されています。
  • コンシューマー向けスピーカーの採用が増加している主要理由は、オーディオコンテンツをワイヤレスでストリーミングし、有線・非有線にかかわらず全体的なサウンド体験を向上させる能力にあります。2021年10月、BoseのSoundLink Flex Bluetooth wireless speakerが需要の増加に対応するために発表されました。これは、屋外やタフな使用に適した、ボーズのよりコンパクトで安価なワイヤレススピーカーの選択肢の一つです。この新しいワイヤレススピーカーは、屋外での使用を想定した持ち運び可能な軽量設計で、IP67の構造により、汚れや水への大きな暴露を許容します。
  • 2022年11月、TPV TechnologyはインドでPhilips TAS2505B Portable Bluetooth wireless speakerを発表しました。このポータブルBluetoothスピーカーはマルチカラーLEDを搭載し、IPX7に準拠しています。ワイヤレス範囲は20mと宣伝されています。メーカーによると、1回の充電で最大10時間のエンターテイメントが可能で、フルコントロールには2.5時間かかります。通話は内蔵マイクで可能で、通話中は音楽が一時停止します。
  • 2022年8月、Sony IndiaはSRS-XG300、SRS-XE300、SRS-XE200の3機種のポータブルBluetoothスピーカーを発表しました。同社によると、SRS-XE200は同社の製品群の中でも手頃な価格帯のモデルで、SRS-XG300は最も高価で豊富な機能を搭載しています。他の機能に加えて、X-Balanced Speakers、Live Sound Mode、MEGA BASS、Party Connect、最大25時間のバッテリー寿命、IP67グレード、急速充電、USB Type-Cポートを備えています。

高い市場成長が期待されるアジア太平洋

  • アジア太平洋では、自動車産業における自動化の進展に伴い、運転支援システム、コントローラ、パワーインテグレーテッド機器、テレマティクス、アジア太平洋測位システムなどで利用される各種ワイヤレスマイクロホン関連商品の需要が拡大しています。電気自動車や無人運転車では、これらの部品が頻繁に使用されています。そのため、予測期間中は電気自動車の需要増加が製品採用を促進すると予想されます。
  • 例えばIEAによると、中国は2021年にアジア太平洋のどの国よりも多くの電気自動車を販売した(333万台以上)。これに対してニュージーランドでは、2021年に1万300台の電気自動車が販売されました。このような電気自動車の販売台数の増加が、調査対象の市場を牽引すると予想されます。
  • GoertekとQualcomm Technologiesは最近、共同で新しいQualcomm Snapdragon XR2 5Gリファレンスデザインを作成しました。追加機能の有効化には、片目2Kx2KのデュアルパネルLCD、3Dオーディオ、音声コマンド、SDX55モデムのサポートが含まれ、これにより5Gと60GHzワイヤレスアクセスでの無制限XRが可能になります。これにより、市場でのブランド再編を強化し、ワイヤレスマイクセグメントでの製品ポートフォリオを開拓・拡大することができます。
  • 若者の数が多いインドは、世界最大級のミレニアル世代の市場であり、エントリー、ミドルレベル、高性能、高価なワイヤレスオーディオ機器など、あらゆるカテゴリーのワイヤレスオーディオ製品を求めています。例えば、世界銀行によると、2021年にはインド人の約25.78%が14歳以下、67.45%が15歳から64歳、6.78%が65歳以上となります。インドでは、Bluetoothとポータブルスピーカーシステムの需要も高まると予想されます。
  • 中国は、最も急成長しているスマートスピーカー市場のひとつです。Xiaomi、Alibabaなどの大手企業や小規模な電子機器メーカーが進出しており、スピーカーセグメントでは世界で最も競争の激しい市場の1つでもあります。経済成長、一人当たり所得の高さ、高品質かつ国際的なワイヤレスオーディオシステムとそのエコシステムの受容などが、同国でワイヤレスオーディオ機器の需要が増え続けている理由です。
  • さらに、アジア太平洋の都市部は、高価格帯のプレミアム製品を求めています。メトロで販売されている主要ブランドには、ゼンハイザー、ソニー、JBLなどがあります。市場を独占しているのは主にオンライン販売であり、実店舗販売の貢献は少なくなっています。プレミアムグレードのヘッドホンは、複数ブランドのアウトレットや専売ブランドのアウトレットで販売されています。

ワイヤレスオーディオ機器産業概要

ワイヤレスオーディオ機器市場は、資本面での参入コストが低いため、複数の参入企業が市場に参入しており、非常にセグメント化されています。市場競争は激しく、多くの参入企業がシェアを握っています。主要参入企業には、Apple Inc.、Bose Corporation、DEI Holdings Inc.、Harman International Inc.、Koninklijke Philips NV、Sennheiser Electronic GMBH &Co.KG、Sony Corporation、Shure Incorporatedなどがあります。

  • 2022年8月:Sony Indiaは、ワイヤレスサブウーファーを搭載した2.1chサウンドバーHT-S400を発売しました。S-Force PROフロントサラウンド技術により、クリアな対話と330Wの総合出力を実現したとしています。フロントスピーカーの一部として振動板を最大限に活用した特徴的な長方形デザインのX-Balanced Speaker Unitを搭載。この製品は、ドライバーのエクスカーションを抑えながら音圧を維持することで、歪みを抑え、より明瞭なボーカルを実現します。
  • 2022年11月:トゥルーワイヤレスステレオ(TWS)イヤホン、イヤポッド、マルチルームスマートWi-Fiホームスピーカーソリューションが、スウェーデンのブランドDefuncからSalora Internationalと共同で発表されました。Defuncはインドで、5種類のイヤホン、2サイズのWi-Fiホームスピーカー(小型と大型)を発表しました。Wi-Fiホームスピーカーはグレーとブラックの2色から選べる。フロアスタンド、マウント、カラーフロントなど、様々なアクセサリーが用意されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 技術スナップショット
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • モビリティに対する要求の高まり
    • 消費者の可処分所得の増加
  • 市場抑制要因
    • 動作周波数コンプライアンスに関する問題

第6章 市場セグメンテーション

  • 技術別
    • Bluetooth
    • Airplay
    • Wi-Fi
    • その他
  • 製品別
    • サウンドバー
    • ワイヤレススピーカー
    • ワイヤレスヘッドセット&マイク
    • その他
  • 用途別
    • コンシューマー
    • 業務用
    • 車載用
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Apple Inc.
    • Bose Corporation
    • DEI Holdings Inc.
    • Samsung Electronics Co. Ltd(Harman International Inc.)
    • Koninklijke Philips NV
    • Sennheiser Electronic GMBH & Co. KG
    • Shure Incorporated
    • Sony Corporation
    • Vizio Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 51665

The Wireless Audio Device Market is expected to register a CAGR of 15.9% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Consumer demand for mobility services has grown over time due to the need for effective connectivity and convenient access to information and resources. Cloud services, the BYOD movement, mobile devices, wireless services, and other mobility solutions have become more popular with people. The penetration of wireless audio devices has increased due to their enhanced characteristics, including portability, simplicity of management, and remote access for audio communication. By providing quick and simple audio transmission, wireless operation, and simple installation, wireless audio devices enhance the consumer experience. As a result, it is anticipated that the market for wireless audio devices will grow due to increasing demand for mobile services.
  • The demand for wireless earphones and wireless stereo headphones is anticipated to rise with the adoption of smart devices like smartphones, tablets, laptops, streaming media players, and other gadgets. According to Ericsson, there will be more than seven billion smartphone subscribers worldwide by 2027. The nations with the most smartphone users are China, India, and the United States. With over 950 million smartphone users, China surpassed all other nations in the world in 2021.
  • Due to the emergence of smartphones as a necessity for daily life and the ongoing development of phone features and new services, smartphone adoption has dramatically expanded in recent years. One company focusing on wireless connectivity is OnePlus, which recently unveiled new smartphones that can only be used with wireless earphones. This is anticipated to propel the sound bar wireless audio device market share over the course of the projected period.
  • The number of people staying at home increased during the COVID-19 pandemic, propelling the usage of audio devices for entertainment and fueling the demand for video streaming platforms like Amazon Prime, Netflix, and Hotstar. The rising trend of live video streaming, video streaming, and video content consumption over the internet during the lockdown has augmented the demand for wireless audio devices. Furthermore, remote working, remote learning, and home workouts have boosted the need for wireless audio products.
  • Wireless audio devices operate in the same frequency band as 4G and other data applications. Stringent government rules regarding the spectrum act as a prominent restraining factor for the growth of the studied market.

Wireless Audio Devices Market Trends

Bluetooth Technology to lead the Wireless Audio Device Market

  • Bluetooth technology is a universally accepted standard. It is compatible with almost every device, which is the primary reason behind the technology outperforming other technologies in the market. One such technological advancement was the introduction of Qualcomm aptX and Bluetooth 4.0, which brought out a significant change in the speaker's sound quality, bolstering its adoption. Bluetooth consumes less power as compared to other wireless audio transmission technologies.
  • This factor has made Bluetooth technology a preferred choice in smartphones for wireless audio transmission. In addition, market incumbents, such as HTC, Samsung, and OnePlus, have been identified to incorporate Bluetooth 5.0 technology into their smartphones, further increasing its adoption. According to Bluetooth 2020 Report, 94% of all speakers include Bluetooth technology, demonstrating high consumer confidence in wireless audio. It is expected that about 423 million Bluetooth speakers will be shipped in 2025, compared to 350 million units in 2021. Most of them are anticipated to be smart speakers.
  • The primary reason for the increasing adoption of consumer speakers is their ability to wirelessly stream audio content and enhance the overall sound experience for both wired and non-wired counterparts. In October 2021, the Bose SoundLink Flex Bluetooth wireless speaker was introduced to cater to the uptick in demand. It is one of Bose's more compact, less expensive wireless choices for outdoor and tough use. The new wireless speaker has a transportable, lightweight design intended for outdoor use, and its IP67 construction permits significant exposure to dirt and water.
  • In November 2022, TPV Technology introduced the Philips TAS2505B Portable Bluetooth wireless speaker in India. The portable Bluetooth speaker has multi-color LEDs and is IPX7-rated. It is advertised as having a 20 m wireless range. According to the manufacturer, the device can provide up to 10 hours of entertainment on a single charge, and full control takes 2.5 hours. Calls can be taken via the built-in microphone, and the music will pause during calls.
  • In August 2022, the SRS-XG300, SRS-XE300, and SRS-XE200 were the three new portable Bluetooth speakers that Sony India released. As per the company, the SRS-XE200 is one of the more affordable models in its range, while the SRS-XG300 is the most expensive and feature-rich of the bunch. In addition to other features, they have X-Balanced Speakers, Live Sound Mode, MEGA BASS, Party Connect, up to 25 hours of battery life, IP67 rating, quick charging, and a USB Type-C port.

Asia-Pacific Region Expected to Witness High Market Growth

  • The demand for various wireless microphone-related goods in the APAC region, which are utilized in driver assistance systems, controllers, power-integrated devices, telematics, and Asia-Pacific Positioning Systems, has expanded as a result of growing automation in the automobile industry. Electric vehicles and driverless vehicles both use these components often. Therefore, it is anticipated that increased demand for electric cars will encourage product adoption over the forecast period.
  • For instance, according to IEA, China sold more electric automobiles in 2021 than any other country in Asia-Pacific (more than 3.33 million units). In New Zealand, 10.3 thousand electric vehicles were sold in 2021, in comparison. Such a rise in the sales of electric vehicles is expected to drive the market studied.
  • Goertek and Qualcomm Technologies have recently worked together to create the new Qualcomm Snapdragon XR2 5G Reference Design. Additional feature activations include support for 2Kx2K per eye dual panel LCDs, 3D audio and voice commands, and the SDX55 modem, which enables unbounded XR over 5G and 60-GHz wireless access. This will aid the business in strengthening its brand reorganization in the market and developing and expanding its product portfolio in the wireless microphones sector.
  • The significant number of youngsters makes India one of the world's largest millennial markets, demanding wireless audio products in all categories of entry, mid-level and high-performance, and expensive wireless audio devices. For instance, according to the World Bank, about 25.78% of Indians were under the age of 14, 67.45 % were between the ages of 15 and 64, and 6.78% were over 65 in 2021. India also expects to observe high demand for Bluetooth and portable speaker systems.
  • China is one of the fastest-growing smart speaker markets. With major companies such as Xiaomi, Alibaba, and other small electronic manufacturers in the country, it is also one the most competitive market in the world for the speaker segment, with companies relying on aggressive price cuts. The growing economy, high per capita income, and acceptance of high-quality and international wireless audio systems and their eco-system are a few reasons for the ever-increasing demand for wireless audio devices in the nation.
  • Furthermore, the metros in the Asia-Pacific region are looking for premium products at a higher price range. Some major brands sold in the metros are Sennheiser, Sony, and JBL. Online sales predominantly control the market, with physical sales contributing less and less. Premium-grade headphones are sold in multi-brand outlets and exclusive brand outlets.

Wireless Audio Devices Industry Overview

The wireless audio device market is highly fragmented as several players are entering the market due to the low entry cost in terms of capital. The market is highly competitive, with many players having shares in the market. Some of the key players include Apple Inc., Bose Corporation, DEI Holdings Inc., Harman International Inc., Koninklijke Philips NV, Sennheiser Electronic GMBH & Co. KG, Sony Corporation, and Shure Incorporated, among others.

  • August 2022: Sony India launched its HT-S400, a 2.1ch soundbar with a wireless subwoofer. The company claims that the S-Force PRO Front Surround technology provides clear dialogue and 330W of total power output. It has an X-Balanced Speaker Unit with a distinctive rectangular design that maximizes the diaphragm as part of the front speakers. The product maintains sound pressure while lowering driver excursion, which leads to less distortion and better vocal clarity.
  • November 2022: True wireless stereo (TWS) earbuds, earpods, and multi-room smart Wi-Fi home speaker solutions were all introduced by the Swedish brand Defunc in collaboration with Salora International. Defunc introduced five different earbud models, two sizes of Wi-Fi home speakers, one in small and one in large, in India. The Wi-Fi home speakers have two color choices, grey and black. The customers are offered a variety of accessories to choose from, such as floor stands, mounts, and colored fronts.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Technology Snapshot
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Mobility Requirements
    • 5.1.2 Rising Disposable Income of Consumers
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Issues Related with Operating Frequency Compliance

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Technology
    • 6.1.1 Bluetooth
    • 6.1.2 Airplay
    • 6.1.3 Wi-Fi
    • 6.1.4 Other Technologies
  • 6.2 By Product
    • 6.2.1 Sound Bars
    • 6.2.2 Wireless Speakers
    • 6.2.3 Wirerless Headsets and Microphones
    • 6.2.4 Other Products
  • 6.3 By Application
    • 6.3.1 Consumer
    • 6.3.2 Commercial
    • 6.3.3 Automotive
    • 6.3.4 Other Applications
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Apple Inc.
    • 7.1.2 Bose Corporation
    • 7.1.3 DEI Holdings Inc.
    • 7.1.4 Samsung Electronics Co. Ltd (Harman International Inc.)
    • 7.1.5 Koninklijke Philips NV
    • 7.1.6 Sennheiser Electronic GMBH & Co. KG
    • 7.1.7 Shure Incorporated
    • 7.1.8 Sony Corporation
    • 7.1.9 Vizio Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS