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市場調査レポート
商品コード
1639544

合成潤滑油:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Synthetic Lubricants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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合成潤滑油:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

2025年の合成潤滑油市場規模は50億8,000万リットルと推定・予測され、2030年には81億8,000万リットルに達し、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは10%を超えると予測されます。

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COVID-19の流行は市場にマイナスの影響を与えました。COVID-19に関連した規制により、石油・ガス、自動車、冶金などいくつかの産業でメンテナンスの必要性が低下しました。主要影響は自動車産業で見られました。現在、市場はパンデミックから回復しています。市場は2022年にはパンデミック以前の水準に達し、今後も安定した成長が見込まれます。

主要ハイライト

  • 市場を牽引している主要要因は、より優れた特性を持つ高性能合成潤滑油に対する需要の増加です。これには、燃焼性の低減、ギア摩耗の低減、耐用年数の延長などが含まれます。
  • しかし、電気自動車の普及が市場の成長を制限しており、調査した市場の成長を妨げると予想されます。
  • さらに、工業生産における進歩の増大は、今後数年間、市場に機会を提供すると考えられます。
  • 欧州は世界の市場を独占しており、ドイツ、フランス、英国などの国が最大の消費国となっています。

合成潤滑油市場の動向

自動車産業からの需要増加

  • 合成潤滑油は、二酸化炭素排出量を削減するための環境規制の高まりにより、自動車産業で多く使用されています。合成潤滑油には水溶性、高粘度指数、生分解性などがあり、環境に優しいです。
  • 自動車からのCO2排出に関する厳しい規制は、低燃費潤滑油の需要を増加させました。これらの規制は、自動車セクターにおける合成潤滑油市場を牽引しています。
  • OICA(Organisation Internationale des Constructeurs d'Automobiles)によると、2022年には世界中で8,502万台の自動車が生産され、2021年比で6%の成長率を記録しました。これにより、さまざまな自動車用途に使用される合成潤滑油の需要が高まっている
  • 中国は世界最大の自動車メーカーです。同国の自動車部門は、製品の進化のために形成されています。同国は、環境への関心の高まりから、排出ガスを最小限に抑えながら燃費を確保する製品の製造に注力しています。
  • OICAによると、2022年の中国の自動車生産台数は2,702万1,000台、自動車販売台数は2,686万4,000台に達し、前年比3.4%増、2.1%増となりました。
  • 米国は中国に次いで世界第2位の自動車市場であり、世界の自動車市場で大きなシェアを占めています。OICAによると、2022年の米国の自動車生産台数は、2021年の生産台数915万台に対し1,006万台に達し、成長率は9%です。
  • 上記のすべての要因は、自動車セグメントにおける合成潤滑油の需要を高め、その結果、調査した市場の成長を促進すると考えられます。

欧州が市場を独占

  • 合成潤滑油の最大市場は欧州です。ドイツ、イタリア、フランスなどの国々では、自動車、輸送、発電などの産業が成長しているため、合成潤滑油の需要が増加しています。
  • ドイツの経済規模は欧州最大で、世界第5位です。ドイツは欧州最大の自動車市場のひとつです。VDA(ドイツ自動車工業会)によると、2023年8月の自動車生産台数は26万6,800台で、2023年7月の29万354台と比較しています。
  • 欧州はまた、航空機産業の主要製造拠点のひとつでもあります。機器メーカー、材料・部品サプライヤー、エンジンメーカー、システムインテグレーターなど、さまざまなセグメントのメーカーが集まっています。
  • 「Boeing Commercial Outlook 2022-2041」によると、欧州では、2041年までに新型航空機の総納入機数は8,550機、市場サービス額は8,500億米ドルに達すると推定されています。合成潤滑油の需要は、今後何年にもわたって増加すると考えられます。
  • このように、合成潤滑油に対するOEMの嗜好が高まっているため、合成トランスミッション・オイルの需要は近い将来さらに伸びると予想されます。
  • 発電セクターは、市場の需要をさらに押し上げます。製造技術の進歩により、様々な新しいプラントが稼動し始めています。その結果、様々なエンドユーザー産業における電力需要が増加しています。
  • 連邦経済・気候行動省によると、ドイツは欧州ネットワークの中心に位置します。欧州の中心に位置する地理的条件により、欧州電力市場の主要企業であり、汎欧州的な電力フローのハブとなっています。ドイツはまた、近隣諸国への電力輸出を増やしています。ドイツは欧州最大の発電所容量を持ち、最も多くの電力を生産・消費しています。
  • このため、産業を上回るエンドユーザーからの需要の増加が、欧州の成長を促進すると予想されます。

合成潤滑油産業概要

合成潤滑油市場は、その性質上、部分的に統合されています。調査対象市場の主要企業(順不同)には、ExxonMobil、Chevron Corporation、Shell plc、TotalEnergies、BP p.l.c.などが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 高性能合成潤滑油の使用の増加
    • 環境問題への関心の高まりによる自動車セクターからの需要の増加
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • 電気自動車の普及が市場成長を制限
    • その他の抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(数量ベース))

  • 製品タイプ別
    • エンジンオイル
    • トランスミッション・ギアオイル
    • 油圧作動油
    • 金属加工油
    • グリース
    • その他の製品タイプ(一般工業用オイルなど)
  • エンドユーザー別
    • 発電
    • 自動車
    • 重機
    • 冶金・金属加工
    • その他のエンドユーザー産業(石油・ガスなど)
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • マレーシア
      • インドネシア
      • タイ
      • ベトナム
      • その他のアジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • メキシコ
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • ロシア
      • 北欧諸国
      • トルコ
      • その他の欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • コロンビア
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • ナイジェリア
      • カタール
      • エジプト
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Valvoline Global Operations(Saudi Arabian Oil Co.)
    • Shell plc
    • TotalEnergies
    • BP p.l.c.
    • Chevron Corporation
    • Exxon Mobil Corporation
    • China Petrochemical Corporation
    • PETRONAS Lubricants International
    • FUCHS
    • JX Nippon Oil & Gas Exploration Corporation
    • Indian Oil Corporation Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

  • 産業用製造業の進展
  • その他の機会
目次
Product Code: 51157

The Synthetic Lubricants Market size is estimated at 5.08 billion liters in 2025, and is expected to reach 8.18 billion liters by 2030, at a CAGR of greater than 10% during the forecast period (2025-2030).

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The COVID-19 pandemic negatively impacted the market. COVID-19-related restrictions led to declined maintenance requirements from several industries, such as oil and gas, automotive, metallurgy, etc. The major impact was observed in the automotive industry. Currently, the market recovered from the pandemic. The market reached pre-pandemic levels in 2022 and is expected to grow steadily in the future.

Key Highlights

  • The major factor driving the market studied is the increasing demand for high-performance synthetic lubricants owing to their better and improved properties. It includes reduced flammability, reduced gear wear, and increased service life.
  • However, the increasing adoption of electric vehicles limits the market growth and is anticipated to hinder the growth of the studied market.
  • Moreover, growing advancement in industrial manufacturing is likely to provide opportunities for the market over the coming years.
  • The European region dominated the market around the world, with countries like Germany, France, and the United Kingdom being the biggest consumers.

Synthetic Lubricants Market Trends

Rising Demand from Automotive Industry

  • Synthetic lubricants are significantly used in the automotive industry owing to rising environmental regulations to reduce carbon emissions. Synthetic lubricants include water solubility, high viscosity index, and biodegradability, which makes them environmentally friendly.
  • The stringent regulations on CO2 emissions from vehicles increased the demand for fuel-efficient lubricants. They are driving the market for synthetic lubricants in the automotive sector.
  • According to the Organisation Internationale des Constructeurs d'Automobiles(OICA), 85.02 million vehicles were produced across the globe in 2022, witnessing a growth rate of 6% compared to 2021. It is, thereby, enhancing the demand for synthetic lubricants, which are employed for various automotive applications.
  • China is the largest manufacturer of automobiles in the world. The country's automotive sector is shaping up for product evolution. The country is focusing on manufacturing products to ensure fuel economy while minimizing emissions, owing to the growing environmental concerns.
  • According to OICA, automobile production and sales in China reached 27.021 million and 26.864 million, respectively, in 2022, up 3.4% and 2.1% from the previous year.
  • The United States is the second-largest automotive market in the world after China, which occupies a significant share of the global automotive vehicles market. According to OICA, in 2022, the United States automotive vehicle production reached 10.06 million compared to 9.15 million units manufactured in 2021, at a growth rate of 9%.
  • All factors above will likely enhance the demand for synthetic lubricants in the automotive segment and thus will propel the growth of the market studied.

European Region to Dominate the Market

  • Europe represents the largest market for synthetic lubricants. In countries like Germany, Italy, France, etc., the demand for synthetic lubricants is increasing owing to growing industries like automotive, transportation, power generation, etc.
  • The German economy is the largest in Europe and the fifth-largest in the world. Germany is one of the largest automotive markets in Europe. According to the VDA, German Association of Automotive Industry, in August 2023, a total of 266,800 units of automobiles were manufactured compared to 290,354 units in July 2023.
  • Europe is also one of the leading manufacturing bases for the aircraft industry. It is home to manufacturers from different segments, such as equipment manufacturers, material and component suppliers, engine producers, and whole system integrators.
  • In Europe, according to the Boeing Commercial Outlook 2022-2041, the total deliveries of new airplanes are estimated to be 8,550 units by 2041, with a market service value of USD 850 billion. The demand for synthetic lubricants is likely to rise through the years to come.
  • Thus, owing to the increasing preference of OEMs for synthetic lubricants, the demand for synthetic transmission oils is expected to grow further in the near future.
  • The power generation sector further boosts the market demand. Advancements in manufacturing technologies are resulting in the commencement of various new plants. It, in turn, is increasing the demand for electricity in various end-user industries.
  • According to the Federal Ministry for Economic Affairs and Climate Action, Germany is at the heart of the European network. Its geographical location in the heart of Europe makes it a major player in the European power market and a hub for pan-European power flows. Germany is also increasing electricity exports to neighboring countries. Germany holds the largest power plant capacity in Europe and produces and consumes the most electricity.
  • Thus, rising demand from the end-users above industries is expected to drive growth in the European region.

Synthetic Lubricants Industry Overview

The synthetic lubricants market is partially consolidated in nature. The major players in the studied market (not in any particular order) include Exxon Mobil Corporation, Chevron Corporation, Shell plc, TotalEnergies, and BP p.l.c., among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Usage of High-performance Synthetic Lubricants
    • 4.1.2 Increasing Demand from Automotive Sector Owing to Rising Environmental Concerns
    • 4.1.3 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Increasing Adoption of Electric Vehicles Limits the Market Growth
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Engine Oils
    • 5.1.2 Transmission and Gear Oils
    • 5.1.3 Hydraulic Fluids
    • 5.1.4 Metalworking Fluids
    • 5.1.5 Greases
    • 5.1.6 Other Product Types (General Industrial Oils, Etc.)
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Power Generation
    • 5.2.2 Automotive
    • 5.2.3 Heavy Equipment
    • 5.2.4 Metallurgy and Metalworking
    • 5.2.5 Other End-user Industries (Oil and Gas, Etc.)
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Malaysia
      • 5.3.1.6 Indonesia
      • 5.3.1.7 Thailand
      • 5.3.1.8 Vietnam
      • 5.3.1.9 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Mexico
      • 5.3.2.3 Canada
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Russia
      • 5.3.3.6 NORDIC Countries
      • 5.3.3.7 Turkey
      • 5.3.3.8 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Colombia
      • 5.3.4.4 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Nigeria
      • 5.3.5.4 Qatar
      • 5.3.5.5 Egypt
      • 5.3.5.6 UAE
      • 5.3.5.7 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Valvoline Global Operations (Saudi Arabian Oil Co.)
    • 6.4.2 Shell plc
    • 6.4.3 TotalEnergies
    • 6.4.4 BP p.l.c.
    • 6.4.5 Chevron Corporation
    • 6.4.6 Exxon Mobil Corporation
    • 6.4.7 China Petrochemical Corporation
    • 6.4.8 PETRONAS Lubricants International
    • 6.4.9 FUCHS
    • 6.4.10 JX Nippon Oil & Gas Exploration Corporation
    • 6.4.11 Indian Oil Corporation Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Advancement In Industrial Manufacturing
  • 7.2 Other Opportunities