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市場調査レポート
商品コード
1637875

ヘルスケアEDI:市場シェア分析、業界動向、成長予測(2025~2030年)

Healthcare EDI - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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ヘルスケアEDI:市場シェア分析、業界動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ヘルスケアEDIの市場規模は2025年に47億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは10.33%で、2030年には77億2,000万米ドルに達すると予測されています。

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慢性疾患の増加により大量のデータが生成されるため、取引プロセスに関する法律が増加していることが、ヘルスケアEDI市場の需要を押し上げる主な要因の1つであると予測されています。電子請求や診療報酬取引を適切に処理する必要性の高まりは、将来的にヘルスケアEDIの需要を押し上げると予測されています。

主なハイライト

  • ヘルスケア従事者は、膨大な医療データを管理するシステムやソフトウェアを求めています。ヘルスケア業界では、患者履歴レポート、救急サービス記録、処方データのモニタリングが重要です。ヘルスケアEDIは、医療従事者の支払いシステムにおける障害や問題を解決します。ヘルスケアEDIシステムの最も一般的なアプリケーションの中には、歯科および医療患者の支払い管理、保険および償還データ管理、臨床試験および医療データ管理などがあります。EDIに対する認識と費用対効果の高まりが、ヘルスケアEDI市場の成長を後押ししています。
  • EDIプロバイダーの数は拡大しており、ヘルスケア電子データ交換業界を前進させると思われます。そうしたEDIプロバイダーは、業界の課題に効果的に対処しています。例えば、EDIプロバイダーは、取引先や顧客とのコミュニケーション、トラブルシューティング、ソフトウェア上の問題の解決など、時間のかかる作業を管理しています。EDIプロバイダーは、政府機関から課されるEDI要件を処理し、現行の法律や規制を確実に遵守する責任を負う。
  • ウェブベースのEDIなど、技術的に革新された電子データ交換サービス/ソリューションは、機密性、認証、データの完全性といった課題に対処するために改善されてきました。米国規格協会(ANSI)のX12 EDIフォーマット規格の進歩により、電子データ交換は企業間取引(B2B)に役立つようになった。電子データ交換における拡張可能マークアップ言語(XML)とウェブベースの標準の台頭は、この分野を前進させています。
  • 複雑な使用事例や技術を持つヘルスケア業界にEDIソフトウェアを導入するのは難しいです。その一方で、関連する取引先ごとのEDIマッピングや、組織のEDIマップの開発、さまざまなEDIマップの開発は、ヘルスケア電子データ交換市場の成長にとって問題です。ヘルスケアEDIは、主に時間を節約するために導入されるが、取引先とのコミュニケーションには一般的に時間がかかります。さらに、EDIの問題のトラブルシューティングやEDIのテストなど、時間のかかる責任もあります。これらの理由は、ヘルスケア電子データ交換市場の全体的な拡大を妨げています。
  • COVID-19の大流行は、デジタル変革への取り組みを急がせた。サプライチェーンは産業界で最も影響を受けた分野の1つで、世界中でかなりの混乱が生じました。多くの複雑な手作業プロセスでは、必要なレベルの回復力と敏捷性を開発することは不可能であることが明らかになった。世界中の病院は、パートナーであるエコシステムとデジタルで連携・取引し、可能な限り多くの手順を自動化しなければならないです。パンデミックは、組織が低コストでこの目標を達成するにはどうすればよいかに注目を集めました。OpenTextTM Trading GridTMのようなクラウドベースのEDIネットワークにリンクすることで、ユーザーは世界中のサプライヤーや顧客と迅速かつ容易に接続し、取引を行うことができます。

ヘルスケアEDI市場の動向

ヘルスケアにおけるビッグデータの採用

  • ヘルスケアにおけるビッグデータの活用は、人々のモチベーションに対するより良い洞察を提供することで、戦略的なプランニングを可能にします。ケアマネジャーは、検診の結果を人口統計グループ間で比較し、どのような変数が人々の受診意欲を削いでいるのかを確認することができます。フロリダ大学では、グーグルマップとオープンな公衆衛生データを使って、人口増加や慢性疾患など様々なトピックのヒートマップを作成しました。そして、学者たちはこのデータを、最も激戦区となっている地域での医療の利用可能性とリンクさせました。そこから得られた情報によって、医療提供計画を修正し、最も問題のある場所に特別なケアユニットを追加することができました。
  • ビッグデータとヘルスケアは、慢性疾患を持つ特定の人々の入院の可能性を減らす上で非常に重要です。また、退化の予防にも役立ちます。ヘルスケア施設は、薬の種類、症状、受診頻度など、さまざまな洞察を掘り下げることで、正しい予防治療を行い、最終的には入院を減らすことができます。このようなリスク計算を行うことで、院内患者ケアへの支出を抑えられるだけでなく、最も必要としている患者のためにスペースとリソースを確保できるようになります。これは、ヘルスケアにおけるアナリティクスがいかに人命を改善し、救うことができるかを明確に示すものです。
  • 医療機関のサプライチェーンが弱体化したり分断されたりすると、患者の治療から長期的な財務まで、他のすべてに悪影響が及ぶ可能性が高いです。とはいえ、以下のヘルスケアにおけるビッグデータの例は、サプライチェーンを最初から最後まで流動的かつ効率的に維持するためのアナリティクスの必要性を強調しています。記述的アナリティクスモデルと予測的アナリティクスモデルの両方が、価格決定の改善、供給のばらつきの低減、発注プロセスの最適化を可能にします。これにより医療機関は、壊滅的な遅延や障害、ボトルネックになる可能性がなく、患者に重要なケアを提供しながら長期的に生き残ることができます。
  • 医療保険市場は、商品中心から加入者中心へと移行し、有望な成果を上げています。顧客関係管理(CRM)システムでビッグデータを分析することにより、保険会社は加入者のプロファイルを構築し、医療保険代理店やMRに各加入者の包括的な視点を提供することができます。このデータにより、会員がどのような人物か、何を重視しているか、どのような問題に直面しているか、顧客としての生涯価値など、顧客サービスに関する重要な洞察が得られます。さらに、チャットボット技術とオンデマンド保険を採用することで、人工知能は医療保険会社が個々の保険をカスタマイズすることを可能にします。
  • フィリップスによると、2022年2月の時点で、シンガポールで世論調査を行ったヘルスケア・リーダーの92%が、自社のヘルスケア事業に予測分析を導入済み、または導入中であると回答しており、これは調査対象となったすべての国の中で最も高い導入率でした。2位は中国で79%、3位はブラジルと米国でともに66%でした。

北米が大きな市場シェアを占める見込み

  • 北米地域は、その先進的なヘルスケア産業で世界的に認知されています。北米地域のヘルスケア産業はまた、治療と運用の両方の目的で先端技術を採用する主要な企業のひとつでもあります。ヘルスケア産業は、北米のほとんどの国々で依然として優先分野であり、調査対象市場はこの地域からの力強い成長機会を期待できます。
  • 2022年12月、メディケア&メディケイドサービスセンター(CMS)は、米国保健社会福祉省(HHS)を代表して、「医療添付文書取引および電子署名の標準の採用、および紹介証明および承認取引標準の修正」という規則案を発表しました。この規則案が最終決定されれば、カルテ、レントゲン写真、医師の紹介や診察、遠隔診療を記録する医療提供者のメモなど、「医療添付文書」トランザクションの要件が確立されることになります。
  • 医療保険の相互運用性と説明責任に関する法律(HIPAA)が制定される以前は、ヘルスケアビジネスは400を超える医療書式に依存しており、そのほとんどが紙ベースでした。ヘルスケア・データの管理は主に手作業で、その場限りのものであったため、ヘルスケア情報の保護と安全確保は深刻な問題でした。例えば、米国の個人情報保護法は、業界特有の規則のパッチワークで構成されていました。センター・フォー・デモクラシー・アンド・テクノロジーによると、HIPAA以前の時代には、国のヘルスケア・プライバシー法、ヘルスケア情報処理に対する連邦政府の制約、消費者がヘルスケア情報にアクセスすることを認める連邦政府の権利が存在しなかった。
  • 2022年3月、テキサス州保険局労働者災害補償部(DWC)は、2つの電子データ交換書式の変更案について一般からの意見を求めている:EDI-01「取引相手電子データ交換(EDI)」およびEDI-02「保険会社または取引相手医療電子データ交換(EDI)プロファイル」です。テキサス州労働法第411.032条および第413.007条は、保険会社が保険金請求および医療請求情報をDWCに開示することを義務付けています。これらの書式により、保険会社と取引パートナーは、請求および医療EDIリリース1.0データ提出のための取引パートナープロファイルを更新し、医療EDIコンプライアンスコーディネーターを任命することができます。
  • さらに、ほとんどのデータは電子化されているため、電子データ交換技術は紙による処理の必要性を最小限にします。電子データ交換のためのワークグループ(WEDI)によると、EDIヘルスケアは、医療保険請求1件当たり、医療保険プランは1米ドル、医師は1.49米ドル、病院は0.86米ドル、その他の関係者は0.83米ドルの節約に役立ちます。また、デジタル化されることで、医療従事者はデジタル・インターフェースを使用して数回クリックするだけで、クレーム記入などの業務を行うことができるため、プロセスもスピードアップします。このアプローチにより、ミスの可能性が減り、手続き全体がスピードアップします。

ヘルスケアEDI業界の概要

ヘルスケアEDI市場は細分化され、競合が激しいです。ベンダーは市場での存在感を維持・拡大するため、技術革新、合併、買収に絶えず注力しています。同市場の主要企業には、コグニザント、GEヘルスケア、マッケソン・コーポレーション、SSIグループなどがあります。

2022年12月:T-Systemsとシーバーガーは専門知識とノウハウを結集し、革新的でフルマネージド、かつ可用性の高いEDIソリューションを提供します。T-Systemsのプライベートクラウドプラットフォームとシーバーガーのビジネスインテグレーションスイート(BIS)を利用し、比類ないパフォーマンスでビジネスクリティカルなデータを処理します。MEDIS+(Managed Electronic Data Interchange Services)は多言語対応のエンド・ツー・エンドの世界なエンジニアリング、開発、サポートオペレーション、デリバリースタッフによって補完されています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ヘルスケアにおけるビッグデータの採用
    • ヘルスケアコスト抑制ニーズの高まり
    • ヘルスケアサービスにおける情報技術向上のための政府支援
  • 市場抑制要因
    • データのプライバシーとセキュリティに関する懸念
    • EDI導入の高コスト

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソフトウェア
    • ハードウェア
    • サービス別
  • トランザクション別
    • クレーム管理
    • ヘルスケア・サプライチェーン
    • その他のトランザクション
  • 提供モード別
    • ウェブおよびクラウドベースのEDI
    • EDI VAN
    • モバイルEDI
    • その他の提供モード
  • エンドユーザー別
    • ヘルスケアプロバイダー
    • 医療機器および製薬業界
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Allscripts Healthcare Solutions Inc.
    • Cognizant
    • Emdeon Inc.
    • GE Healthcare
    • McKesson Corporation
    • Optum Inc.
    • Quadax Inc.
    • Siemens Healthineers AG
    • SSI Group Inc.
    • Tallan Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 48092

The Healthcare EDI Market size is estimated at USD 4.72 billion in 2025, and is expected to reach USD 7.72 billion by 2030, at a CAGR of 10.33% during the forecast period (2025-2030).

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The growing number of laws for transaction processes, due to massive volumes of data being generated due to increased incidences of chronic diseases, is one of the primary drivers projected to boost demand for the Healthcare EDI Market. The increased need to properly handle electronic claims and reimbursement transactions is projected to drive up demand for healthcare EDI in the future.

Key Highlights

  • Healthcare practitioners demand systems and software to manage vast amounts of medical data. Monitoring patient history reports, emergency services records, and prescription data is critical in the healthcare industry. Healthcare EDI solves healthcare employees' obstacles or issues in the payment system. Among the most common applications of healthcare EDI systems are dental and medical patient payment management, insurance and reimbursement data management, and clinical trials and medical data management. The growing awareness and cost-effectiveness of EDI have aided the growth of the Healthcare EDI market.
  • The expanding number of EDI providers will propel the Healthcare Electronic Data Interchange industry ahead. Such EDI providers are effectively addressing the industry's issues. EDI providers, for example, manage time-consuming tasks such as communicating with trade partners and clients, troubleshooting and resolving software difficulties. They assume responsibility for handling the EDI requirements imposed by government agencies and ensuring compliance with current laws and regulations.
  • Electronic data exchange services/solutions that have been technologically innovated, such as web-based EDI, have improved to handle challenges of secrecy, authentication, and data integrity. Electronic data exchange is now helpful for Business-to-Business (B2B) transactions because of advancements in the American National Standards Institute (ANSI) X12 EDI formatting standard. The rise of Extensible Markup Language (XML) and web-based standards in electronic data interchange is propelling the sector forward.
  • Implementing EDI software in healthcare industries with complicated use cases and technologies is difficult. On the other hand, the EDI mapping and development of the EDI maps for the organization for each related trade partner and the development of various EDI maps are problematic for the growth of the Healthcare Electronic Data Interchange market. Healthcare EDIs are implemented largely to save time, yet, communicating with trading partners is generally time-consuming. Additional time-consuming responsibilities include troubleshooting EDI issues and EDI testing. These reasons impede the overall expansion of the Healthcare Electronic Data Interchange market.
  • The COVID-19 pandemic hastened digital transformation efforts. The supply chain was one of the most affected areas of industry, with considerable disruption worldwide. It became evident that developing the needed levels of resilience and agility was impossible with so many intricate manual processes. Hospitals worldwide must digitally engage and trade with their partner ecosystems and automate as many procedures as feasible. The pandemic has focused attention on how organizations might achieve this goal at a low cost. Linking to a cloud-based EDI network, such as OpenTextTM Trading GridTM, allows users to quickly and easily connect and trade with suppliers and customers worldwide - all while providing built-in value-added solutions to improve visibility, automate processes, and accelerate business.

Healthcare EDI Market Trends

Adoption of Big Data in Healthcare

  • The use of Big Data in healthcare enables strategic planning by providing better insights into people's motivations. Care managers can compare check-up outcomes across demographic groups to see what variables dissuade people from seeking care. The University of Florida used Google Maps and open public health data to create heat maps for various topics, including population growth and chronic diseases. Academics then linked this data to the availability of medical care in the most hotly contested localities. The information gained from this allowed them to revise their delivery plan and add extra care units to the most troubled locations.
  • Big Data and healthcare are critical in reducing the likelihood of hospitalization for specific individuals with chronic conditions. It can also aid in the prevention of degeneration. Healthcare facilities can give correct preventative treatment and, eventually, reduce hospital admissions by drilling down into insights such as medication type, symptoms, and the frequency of medical visits, among many others. This degree of risk computation will not only result in lower spending on in-house patient care but will also ensure that space and resources are available for those in most need. This is a clear demonstration of how analytics in healthcare can improve and save lives.
  • Everything else, from patient care and treatment to long-term finances and beyond, will likely suffer if a medical institution's supply chain is weakened or fractured. That being said, the following examples of Big Data in healthcare emphasize the need for analytics in keeping the supply chain fluid and efficient from beginning to end. Both descriptive and predictive analytics models can improve pricing decisions, reduce supply variance, and optimize the ordering process. This allows medical institutions to survive in the long run while providing critical care to patients without potentially devastating delays, snags, or bottlenecks.
  • The health insurance market has transitioned from a product-centric to a member-centric focus, with promising results. By analyzing big data with a customer relationship management (CRM) system, insurers can construct member profiles that give health insurance agents and reps a comprehensive perspective of each member. This data gives significant customer service insights, such as a better picture of who a member is, what they value, what issues they confront, their lifetime value as a customer, and more - all of which allows for more tailored, member-centric care. Furthermore, by employing chatbot technology and on-demand insurance, artificial intelligence can enable health insurers to customize individual coverage.
  • According to Philips, as of February 2022, 92% of healthcare leaders polled in Singapore said they had already implemented or were in the process of implementing predictive analytics in their healthcare business, the highest adoption rate among all countries examined. China came in second with a 79% adoption rate, followed by Brazil and the United States, both at 66%.

North America is Expected to Hold a Significant Market Share

  • The North American region is recognized worldwide for its advanced healthcare industry. The healthcare industry of the North American region is also among the leading adopter of advanced technologies both for treatment as well as operational purposes. The healthcare industry remains a priority sector in most North American countries; the studied market can expect robust growth opportunities from the region.
  • In December 2022, The Centers for Medicare & Medicaid Services (CMS) issued the proposed rule, Adoption of Standards for Health Care Attachments Transactions and Electronic Signatures, and Modification to Referral Certification and Authorization Transaction Standard, on behalf of the United States Department of Health and Human Services (HHS). The proposed rule, if finalized, would establish requirements for "health care attachments" transactions, such as medical charts, x-rays, and provider notes that document physician referrals and office or telemedicine visits.
  • Before the Health Insurance Portability and Accountability Act (HIPAA), the healthcare business relied on over 400 medical forms, most of which were paper-based. Protecting and securing healthcare information was a severe problem since healthcare data management was mainly manual and ad hoc. For example, a privacy legislation in the United States comprised a patchwork of industry-specific rules. According to the Center for Democracy and Technology, the pre-HIPAA period was marked by the absence of a national health privacy law, federal constraints on healthcare information processing, and a federal right permitting consumers to access their healthcare information.
  • In March 2022, the Texas Department of Insurance, Division of Workers' Compensation (DWC), is seeking public feedback on proposed changes to two Electronic Data Interchange forms: EDI-01, Trading Partner Electronic Data Interchange (EDI), and EDI-02, Insurance Carrier or Trade Partner Medical Electronic Data Interchange (EDI) Profile. Articles 411.032 and 413.007 of the Texas Labor Code require insurance carriers to disclose claim and medical billing information to DWC. These forms enable insurance carriers and trading partners to update their trading partner profiles for the claim and medical EDI release 1.0 data submissions and appoint medical EDI compliance coordinators.
  • Moreover, because most data is electronic, electronic data interchange technologies minimize the need for paper processing. According to the Workgroup for Electronic Data Interchange (WEDI), EDI healthcare can assist healthcare businesses to save USD1 per claim for health plans, USD1.49 for physicians, USD 0.86 for hospitals, and USD 0.83 for other parties. Being digital also speeds up the process because medical professionals can do duties like filling out claims with a few clicks using a digital interface. This approach decreases the possibility of errors and speeds up the entire procedure.

Healthcare EDI Industry Overview

The healthcare EDI market is fragmented and competitive. The vendors continuously focus on innovation, mergers, and acquisitions to maintain and expand their market presence. Some of the major players in the market include Cognizant, GE Healthcare, McKesson Corporation, and SSI Group Inc.

Dec 2022: T-Systems and SEEBURGER combined their expertise and knowledge to provide an innovative, fully managed, and highly available EDI solution. It processes business-critical data with unrivaled performance using T-Systems' private cloud platform and SEEBURGER's Business Integration Suite (BIS). MEDIS+ (Managed Electronic Data Interchange Services) is complemented by a multilingual end-to-end global engineering, development, support operations, and delivery staff.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Adoption of Big Data in Healthcare
    • 5.1.2 Rising Need of Controlling the Healthcare Costs
    • 5.1.3 Government Support to Increase the Information Technology in Healthcare Services
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Data Privacy and Security Concerns
    • 5.2.2 High Cost of Implementation of EDI

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Software
    • 6.1.2 Hardware
    • 6.1.3 Services
  • 6.2 By Transaction
    • 6.2.1 Claim Management
    • 6.2.2 Healthcare Supply Chain
    • 6.2.3 Other Transactions
  • 6.3 By Mode of Delivery
    • 6.3.1 Web- and Cloud-based EDI
    • 6.3.2 EDI VAN
    • 6.3.3 Mobile EDI
    • 6.3.4 Other Modes of Delivery
  • 6.4 By End User
    • 6.4.1 Healthcare Providers
    • 6.4.2 Medical Devices and Pharmaceutical Industry
    • 6.4.3 Other End Users
  • 6.5 By Geography
    • 6.5.1 North America
      • 6.5.1.1 United States
      • 6.5.1.2 Canada
    • 6.5.2 Europe
      • 6.5.2.1 Germany
      • 6.5.2.2 United Kingdom
      • 6.5.2.3 France
      • 6.5.2.4 Italy
      • 6.5.2.5 Spain
      • 6.5.2.6 Rest of Europe
    • 6.5.3 Asia-Pacific
      • 6.5.3.1 China
      • 6.5.3.2 Japan
      • 6.5.3.3 India
      • 6.5.3.4 Australia
      • 6.5.3.5 South Korea
      • 6.5.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 6.5.4 Middle-East and Africa
      • 6.5.4.1 GCC
      • 6.5.4.2 South Africa
      • 6.5.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 6.5.5 Latin America
      • 6.5.5.1 Brazil
      • 6.5.5.2 Mexico
      • 6.5.5.3 Argentina
      • 6.5.5.4 Rest of Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Allscripts Healthcare Solutions Inc.
    • 7.1.2 Cognizant
    • 7.1.3 Emdeon Inc.
    • 7.1.4 GE Healthcare
    • 7.1.5 McKesson Corporation
    • 7.1.6 Optum Inc.
    • 7.1.7 Quadax Inc.
    • 7.1.8 Siemens Healthineers AG
    • 7.1.9 SSI Group Inc.
    • 7.1.10 Tallan Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET