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市場調査レポート
商品コード
1637764

テキストアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Text Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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テキストアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

テキストアナリティクスの市場規模は2025年に146億8,000万米ドルと推計され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは39.9%で、2030年には786億5,000万米ドルに達すると予測されます。

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予測分析、不正管理、リスク管理、ビジネスインテリジェンス、サイバー犯罪防止など、多くのクラウドベースのアプリケーションがテキストアナリティクスを利用しています。

主なハイライト

  • 顧客とのやり取り、電子メール、ブログ、製品レビュー、ツイート、センターログなど、さまざまなテキストソースから実用的な洞察を提供することで、ビジネス意思決定プロセスを支援するテキストアナリティクスツールの利用が企業で増えています。テキストアナリティクスの主な目的は、非構造化データや構造化データなど、さまざまな形式のデータからデータを収集し、それらをさらに分析に活用することで、組織のビジネス上の意思決定に役立ち、市場を牽引することです。
  • テキストアナリティクスの主な利点には、コスト削減、処理速度の向上、ビッグデータの統合、一貫性の向上などがあります。ユーザーのつぶやきや電子メールを通じた非構造化データの生成は、購買のデジタル化によってますます普及しています。このような情報は、企業が企業や製品に対する消費者の行動を理解するために束ねられ、企業の成長に付加価値を与えます。
  • データ管理サービスを提供するMongo DBによると、非構造化データは企業が生成・収集するデータの80%から90%を占め、その量は急速に拡大しています。データには様々な形式があり、従来のデータベースにある数値や構造化されたデータから、動画、音声、電子メール、株価ティッカーデータ、金融取引などの非構造化テキスト文書があります。これらのデータをテキストアナリティクスに利用することで、組織に貴重な洞察を与えることができ、これが世界市場を牽引することになります。
  • ゴールドスタンダードのデータが産業環境で利用できることは稀であり、開発されたTA技術の有効性を評価する上での課題をさらに高めています。TA技術の結果を評価することは、センチメント分析、テキスト分類、テキストクラスタリングなど、一部のアプリケーションに内在する主観性のために特に困難であり、テキストアナリティクス市場の成長に対する課題となっています。
  • さらに、いくつかの大手企業は、市場での競争優位性を獲得するために、新しいテキストアナリティクスプラットフォームの導入に注力しています。例えば、2022年11月には、研究者がテキストを処理、分析、探索するためのツールとトレーニングのオープンソースプラットフォームを提供するAustralian Text Analytics Platform(ATAP)が立ち上げられました。オーストラリアの研究者は、データやコードのリポジトリ、スクリプト、オンライン・ワークスペース、テキストアナリティクスのトレーニングなどのエコシステムにアクセスできるようになります。
  • 機械学習とビッグデータ分析に対する需要の高まりは、世界中のテキストアナリティクス市場を促進すると予想されます。COVID-19は、人々が在宅勤務を続け、ソーシャルメディアプラットフォームや電子メールを多用してブランドと交流しているため、テキストアナリティクスの需要がさらに高まり、市場にプラスの影響を与えています。

テキストアナリティクスの市場動向

小売業とeコマースがテキストアナリティクス市場で大きなシェアを占める

  • 小売業界では、テキストアナリティクスが顧客行動の分析と消費者性向の予測に重要な役割を果たしており、これが同業界の市場を牽引する可能性が高いです。テキストアナリティクスを導入することで、企業は顧客の過去の動向を利用して、パーソナライズされたスキームや割引を顧客に提供することができます。
  • 小売業者やeコマース業界向けのテキストアナリティクスソリューションでは、複数のソースからのテキストデータを処理して分析することができます。評価、提案、ソーシャルメディアへの投稿、ニュースなどを実用的な洞察に変えることができます。企業は顧客の声に耳を傾け、そのニーズや嫌悪感を理解し、改善のための的を絞った情報源に変えることができます。
  • さらに、顧客や企業が競合のソリューションや製品をすべて比較し、互いにどれだけ近いかをチェックするのにも役立ちます。そして、類似した機能を特定し、競合他社と比較して自社製品を差別化するためにインサイトを活用します。
  • 小売企業は、テキストアナリティクスを活用し、需要と供給を予測し、顧客体験を強化するためのデータを取得するための重要なソースとして、ソーシャルメディアプラットフォームを使用しています。ショッピング体験は、オンラインショップの売上を左右する重要な要素のひとつです。eコマース企業は、ユーザーがオンラインストアでどのように感じ、購入を検討しているかを発見するための迅速かつ効果的な方法であるテキストアナリティクスアプリケーションを通じて、トップクラスのオンライン小売業者と競争するために、ショッピング体験を優先しています。
  • 小売企業は、意図を察知し、ターゲットを絞った対応を処方するために必要なインサイトとA.I.の統合を必要としています。小売企業は、顧客の行動、欲求、ニーズを特定するために、i.T.、マーケティング、セールス、コールセンター、サードパーティ・ソースにまたがってサイロ化された膨大なデータへのアクセスを一元化する必要があります。
  • eコマース業界は世界的に成長しており、市場には多くの小規模企業が台頭しているため、テキストアナリティクスソリューション・プロバイダーに対する需要が高まっています。例えば、2022年11月に米国国勢調査局が発表した2022年第3四半期の米国小売業eコマース売上高は2,659億米ドルで、2022年第2四半期から3%増加したと推定されています。
  • このテキストアナリティクスソフトウェアを使用することで、小売業者は顧客の行動、要求、必要なものパターン、顧客の感情への変化を理解することができます。さらに、顧客サービス向上のためのデータ主導の意思決定にも役立ちます。

北米が大きな市場シェアを占める

  • 米国は、BFSI、小売、ヘルスケアなどのエンドユーザー業界全体でテキストアナリティクスソリューションの採用が拡大しているため、北米地域の有力な市場となっています。同地域は先進技術導入のパイオニアであり、市場の成長を牽引しています。
  • AIや機械学習のような新興技術への投資が増加していることから、同市場にはその余地が生まれると期待されています。さらに、米国はテキストアナリティクスベンダーの足場が強固で、市場の成長に貢献しています。IBM Corporation、SAS Institute Inc.、Luminoso Technologies Inc.、Microsoft Corporationなどです。
  • この地域は、米国とカナダといった世界の2大先進経済諸国で構成されています。米国では、ヘルスケア業界のデジタル化が動向となっており、テキストアナリティクス市場は、ヘルスケア企業に価値ある洞察を提供し、顧客サービスを向上させるために応用されているため、ビジネスチャンスを生み出しています。
  • 例えば、2022年12月、タンパ総合病院と現代企業向けオペレーティングシステムを開発するPalantir Technologies Inc.は、優れた運営、研究、臨床ケアの育成を目的としたコネクテッド・ホスピタル・プラットフォームを通じてデータとアナリティクスを展開し、患者ケアを強化することで提携しました。この提携により、タンパ総合病院はデータプラットフォームの基盤としてPalantir鋳造を使用し、AI機能を活用して現場の重要な意思決定をサポートし、国内の創造的で安全な学術医療システムになるという目標を推進することになります。
  • さらに、この地域では学術機関がテキストマイニングの取り組みに参加しています。例えば米国では、カリフォルニア大学バークレー校情報学部が、生物学研究者のテキストマイニングと分析を支援するプログラム「BioText」を開発しています。

テキストアナリティクス業界の概要

テキストアナリティクス市場は、複数のプレーヤーが存在する推進力のある市場です。以下のような主要企業が存在します。 IBM Corporation and SAP SE dominate the market. Therefore, the market is consolidated.

  • 2023年5月- グーグルは、ビジネスチームがプロジェクトでコラボレーションするためのオフィスツールやアプリケーションのWorkspaceスイートに、AIベースの様々なアップグレードを発表しました。同社はまた、GmailやGoogle Docsの文章作成支援や、パワーポイントのようなスライド・プレゼンテーション・プログラムであるSlidesの画像生成を行うDuet AIを発表しました。さらに、ビデオ会議サービスGoogle Meetでの会話を要約することもできます。
  • 2022年9月-AppTekとexpert.aiの戦略的技術協力が開始され、AIベースのテキストアナリティクスを多言語のダイナミックオーディオ素材に適用します。この提携は、expert.aiの自然言語理解(NLU)能力と、AppTekの自動音声認識(ASR)およびニューラル機械翻訳(NMT)技術におけるリーダーシップを組み合わせることで、企業が管理する非構造化データセットに含まれる音声コンテンツを、インテリジェントな自動化の強化や意思決定の改善に利用できるようにするものです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の概要

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ソーシャルメディア分析に対する需要の高まり
    • 予測分析の実践の高まり
  • 市場抑制要因
    • 熟練した人材と意識の欠如

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 用途別
    • リスク管理
    • 不正管理
    • ビジネスインテリジェンス
    • ソーシャルメディア分析
    • カスタマーケアサービス
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • エネルギー・公益事業
    • 小売・eコマース
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • SAP SE
    • SAS Institute Inc.
    • Lexalytics Inc.
    • Luminoso Technologies Inc.
    • Clarabridge Inc.
    • Micro Focus International PLC
    • OpenText Corporation
    • RapidMiner Inc.
    • Infegy Inc.
    • Medallia Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 46895

The Text Analytics Market size is estimated at USD 14.68 billion in 2025, and is expected to reach USD 78.65 billion by 2030, at a CAGR of 39.9% during the forecast period (2025-2030).

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Many cloud-based applications use text analytics, including predictive analytics, fraud management, risk management, business intelligence, and cybercrime prevention.

Key Highlights

  • Organizations increasingly use text analytics tools to aid their business-making process by offering actionable insights from various text sources, such as client interaction, e-mails, blogs, product reviews, tweets, and center logs. The main purpose of text analytics is to collect data from different forms of data, including unstructured and structured, which are further utilized for analysis, benefitting the organization's business decisions and driving the market.
  • Text analytics's primary benefits include cost reduction, enhanced processing speed, integration of big data, and better consistency. The generation of unstructured data through users' tweets and e-mails is becoming increasingly popular due to the digitalization of buying. This information is bundled by organizations to understand consumer behavior toward the company and its products, which adds value to the firm's growth.
  • According to Mongo DB, a Data management service provider, unstructured data makes up between 80% and 90% of the data that enterprises generate and gather, and its volumes are expanding quickly. Data comes in various formats, from numeric, structured data in traditional databases to unstructured text documents, such as videos, audio, e-mails, stock ticker data, and financial transactions. These data can be used for text analysis to give valuable insights to organizations, which will drive the market worldwide.
  • Gold-standard data are rarely available in industrial settings, which furthers the challenges in evaluating the effectiveness of the developed TA techniques. Evaluating the results of TA techniques can be particularly difficult due to the subjectivity inherent in some applications, such as sentiment analysis, text classification, and text clustering, which is a challenge to the Text Analysis Market growth.
  • Moreover, several leading players are focusing on introducing new text analytics platforms to gain a competitive advantage in the market. For instance, in November 2022, the Australian Text Analytics Platform (ATAP) was launched to provide an open-source platform of tools and training for researchers to process, analyze, and explore text. Australian researchers will get access to an ecosystem of data and code repositories, scripts, online workspaces, and training in text analytics.
  • The rising demand for machine learning and big data analytics is expected to propel the text analytics market across the globe. COVID-19 has had a positive impact on the market because it has increased the demand for text analytics further as people continue to work from home and heavily use social media platforms and e-mails to interact with brands.

Text Analytics Market Trends

Retail and E-commerce to Hold a Significant Share in Text Analytics Market

  • In retail, text analytics plays an important role in analyzing customer behavior and predicting consumer nature, which is likely to drive the market in the industry. By adopting text analytics, organizations can provide personalized schemes and discounts to their customers using their historical trends.
  • Text analytics solutions for retailers and the e-commerce industry allow to process and analyze text data from multiple sources. Turn ratings, suggestions, social media posts, news, and more into actionable insights. The organizations listen to customers, understand their needs and dislikes, and turn them into targeted sources of improvement.
  • Furthermore, it helps customers and companies to compare all competitive solutions and products and check how close they are to each other. And identify similar features and use the insights to differentiate their offering as compared to competitors.
  • Retailers use social media platforms as a key source to acquire data to utilize text analytics, anticipate demand and supply, and enhance the customer experience. The shopping experience is one of the important factors in online merchants' sales. E-commerce companies are prioritizing shopping experiences to compete with the top online retailers through Text analytics applications because it is a quick and effective method for discovering how users feel and consider purchasing from online stores.
  • Retailers need the integration of insights and A.I. necessary for perceiving intent and prescribing targeted responses. Retail companies need to centralize access to vast amounts of data siloed across I.T., marketing, sales, call centers, and third-party sources to identify their customers' behaviors, wants, and needs.
  • The e-commerce industry is growing worldwide, and many small-scale companies are emerging in the market, which is creating a demand for text analysis solution providers because of its application for the e-commerce business growth by offering products more accurately according to the customers' demand. For example, in November 2022, the U.S. Census Bureau estimated that the U.S. retail e-commerce sales for the third quarter of 2022 were USD 265.9 billion, which increased by 3% from the second quarter of 2022.
  • This text analysis software enables the retailer to understand the shift toward customers' behavior, their demands, the pattern of what they need, and customers' emotions. Moreover, it helps to make data-driven decisions for enhancing customer services.

North America to Execute a Significant Market Share

  • The United States is a prominent market in the North American region due to the growing adoption of text analytics solutions across end-user industries, such as BFSI, retail, and healthcare. The region is a pioneer in adopting advanced technologies, thereby driving the market's growth.
  • The rising investments in emerging technologies, like AI and machine learning, are expected to create scope for the market. Additionally, the United States has a strong foothold on text analytics vendors, contributing to the market's growth. Some include IBM Corporation, SAS Institute Inc., Luminoso Technologies Inc., and Microsoft Corporation.
  • The region consists of two major developed economies of the world such as the USA and Canada. In the USA, the digitalization of the healthcare industry is trending and creating an opportunity for the text analytics market because of its application in providing valuable insights to healthcare companies to better their customer services.
  • For instance, in December 2022, Tampa General Hospital and Palantir Technologies Inc, a developer of operating systems for the contemporary enterprise, partnered to enhance patient care by deploying data and analytics through a connected hospital platform aimed at fostering excellence in operational, research, and clinical care. Through this collaboration, Tampa General would use Palantir Foundry as the basis of its data platform, harnessing AI capabilities to support crucial frontline decision-making and advancing its goal of becoming a creative and safe academic health system in the country.
  • Additionally, academic institutions have become involved in the text mining initiative in the region. For instance, in the United States, the University of California, Berkeley School of Information is developing a program, BioText, to assist biology researchers in text mining and analysis.

Text Analytics Industry Overview

The text analytics market is a propelling market with several players. However, major players such as IBM Corporation and SAP SE dominate the market. Therefore, the market is consolidated.

  • May 2023 - Google announced various AI-based upgrades to the Workspace suite of office tools and applications for business teams to collaborate on projects. The company also announced Duet AI, to offer assistance in writing text in Gmail and Google Docs and image generation for Slides, a PowerPoint-like slide presentation program. Further, it can also summarize conversations on Google Meet, a video conferencing service.
  • September 2022 - A strategic technology cooperation between AppTek and expert.ai was launched to apply AI-based text analytics to dynamic audio material in many languages. The partnership combines expert.ai's natural language understanding (NLU) capabilities with AppTek's leadership in automatic speech recognition (ASR) and neural machine translation (NMT) technologies to give organizations the ability to use audio content in the unstructured data sets they manage for enhancing intelligent automation and improving decision-making.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGTHS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Product
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand for Social Media Analytics
    • 5.1.2 Rising Practice of Predictive Analytics
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Skilled Personnel and Awareness

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Risk Management
    • 6.2.2 Fraud Management
    • 6.2.3 Business Intelligence
    • 6.2.4 Social Media Analysis
    • 6.2.5 Customer Care Services
  • 6.3 By End-User Industry
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Healthcare
    • 6.3.3 Energy and Utility
    • 6.3.4 Retail and E-commerce
    • 6.3.5 Other End User Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Microsoft Corporation
    • 7.1.3 SAP SE
    • 7.1.4 SAS Institute Inc.
    • 7.1.5 Lexalytics Inc.
    • 7.1.6 Luminoso Technologies Inc.
    • 7.1.7 Clarabridge Inc.
    • 7.1.8 Micro Focus International PLC
    • 7.1.9 OpenText Corporation
    • 7.1.10 RapidMiner Inc.
    • 7.1.11 Infegy Inc.
    • 7.1.12 Medallia Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET