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市場調査レポート
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1636586

ラテンアメリカの紙製パッケージング:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Latin America Paper Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 120 Pages
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2~3営業日
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ラテンアメリカの紙製パッケージング:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカの紙製パッケージング市場は予測期間中にCAGR 3.9%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • ラテンアメリカの消費者は包装の環境に対する危険性を意識するようになり、購買習慣をより環境に優しいものに移行させています。消費者、政府、メディアは、製品、包装、プロセスをより環境にやさしいものにするようメーカーに圧力をかけています。人々は環境に優しい包装のためなら、より多くの金額を支払うことを望んでいます。ラテンアメリカの紙製パッケージング市場は、こうした動向によって成長すると思われます。
  • フードデリバリーや調理済み食品の急成長、冷凍食品やチルド食品などのスーパーマーケット商品を購入する顧客の増加により、飲食品セクターの紙製パッケージングに対する需要は伸びています。さらに、包装材は食品や栄養価の保存を助けるものであり、これらすべてが紙製パッケージング材市場の成長に寄与しています。
  • この地域の包装市場は全体的に成長しており、紙と段ボールの分野が重要な役割を果たしています。プラスチックは依然として市場を独占しているが、環境持続性への関心の高まりから、市場は紙のような持続可能な包装にシフトしていくと予想されます。また、電子機器やパーソナルケア製品の二次包装に紙のような軽量包装材料の採用が増加していることも、市場の成長を支えるものと予想されます。
  • 電気分野では、消費者市場向けの鉄箱、スイッチ、ソケット、電気機器が段ボール包装製品を好みます。さらに、これらの包装製品は、空の状態ではかなりの収納スペースをカバーするだけで、折り畳むこともできます。これらの製品は、同様の保護レベルを提供しながら、物流の観点から安価で費用対効果が高いです。さらに、COVID-19の大流行以来、ゲーム機やビデオゲーム機の販売が増加していることも、この地域における紙製パッケージングの成長を支えています。例えば、国際貿易センター(ITC)によると、メキシコの2021年のゲーム機輸出額は3億4,700万米ドルを超え、前年比72%近くに達しました。
  • COVID-19の流行はこの地域の消費者の衛生意識を高め、COVID-19感染を防ぐためにホームケアや衛生分野への支出を増やす動機付けとなった。さらに、ウイルスの初期蔓延期には、必要不可欠なパック食品や飲食品の需要が急増しました。企業は急速に変化する需要の状況を満たすのに苦戦し、サプライチェーンの混乱の状況に直面しました。さらに、eコマースの急速な増加は、食品、飲料、オンライン薬局・ドラッグストア販売における紙・板紙製パッケージングの成長を促進し、市場成長に貢献しました。さらに、ロシア・ウクライナ戦争は包装エコシステム全体に影響を与えています。
  • COVID-19パンデミックがラテンアメリカ全域の消費者行動に及ぼした影響は、包装業界の爆発的拡大につながった。消費者の嗜好がeコマースに向かうにつれ、段ボールの需要とコストは上昇しました。ブラジルの段ボールは2021年4月に2020年4月比で13.5%増加し、この市場の需要拡大を実証しました。

ラテンアメリカの紙製パッケージング市場の動向

食品産業における紙製パッケージングの需要増加

  • 所得の増加、都市部のライフスタイルの変化、近代的な小売業により、食品包装市場はベーカリー製品、加工食品、冷凍加工食品、ミールリプレイスメント製品、調味料、乳製品、冷凍調理済み食品、ダイエットスナック、加工肉、プロバイオティクス飲料などの新興カテゴリーで大きく拡大しています。
  • 折りたたみカートンのような包装タイプは、多様なサイズと形状の包装要件に使用され、食品包装業界のパイオニアと見なすことができます。包装は、製品のさまざまな利点や特性を販売時点で消費者に伝える上で、ダイナミックかつ重要な役割を果たしています。
  • ラテンアメリカの消費者のライフスタイルは、すぐに食べられる(RTE)食品への需要を高めています。Food and Drug Regulatoryによると、持ち運び可能な食事やすぐに食べられる食事の台頭が、この地域の食品包装動向の将来を形作っています。例えば、Jones Lang LaSalle IPによると、アルゼンチンにおける食品サービスの市場規模は2018年から昨年にかけて21%成長すると予想されており、これは2018年から2022年にかけてのブラジルとチリの推計の3倍です。ペルーとコロンビアの外食市場規模は最大6%増加し、メキシコの外食市場規模は同期間に4%の成長を記録する可能性があります。
  • 同地域のサック、クラフト紙、コート紙、紙パウチなどのフレキシブル包装も、リサイクル可能性、手頃な価格、軽量化、包装食品全体の成長により成長しています。包装食品の需要は伸びており、この地域ではより多くの多国籍企業が市場に参入しています。
  • 軽量ボードグレードの増加や再生紙配合率の導入に加え、ブランドや消費者からの環境に対するプレッシャーが、市場を環境に優しい素材へと押し上げています。

著しい成長が期待されるブラジル

  • 現在、消費者は再利用性よりもリサイクル性や生分解性を重要な包装パラメーターとして好んでいます。このことは、将来的に包装廃棄物が環境に与える影響に対する消費者の懸念が高まっていることを示しています。
  • ある推計によると、板紙製パッケージングのほぼ半分以上は、飲食品や乳製品、菓子類、乾物、冷凍食品などの食品分野で使用されています。また、国際的なプレーヤーが顧客ベースと市場シェアを拡大するためにこの地域に参入しています。例えば、昨年9月、段ボール包装会社のSmurfit Kappaは、ブラジルの包装工場Paperboxの買収に合意しました。この工場はリオデジャネイロの東70kmに位置するサクアレマにあり、50,000m2のハイテク工業団地には独自の物流フリートがあります。
  • 同国では、飲料、衣料品、アクセサリー、皮革などの産業がパンデミックの影響を強く受けました。しかし、食品、医薬品、クリーニング、香水などの消費財を使用する産業では需要が伸びた。紙製パッケージングの範囲は、eコマース需要の大幅な急増のような動向のおかげで、ヘルスケアと包装食品セグメントで拡大しました。
  • 国連食糧農業機関(FAO)が実施した2020年~2025年の調査によると、ブラジルの紙・板紙用木材パルプの生産能力は2020年の2,385万トンから2025年には2,907万トンに増加すると予測されており、この地域の紙製パッケージング需要にプラスの影響を与えると思われます。

ラテンアメリカの紙製パッケージング業界の概要

ラテンアメリカ市場はかなり断片化されており、Tetra Laval、MeadWestvaco Corporation、Ranpack Corp、International Paper Company、Mondi Group、Novamont SPA、Stora Enso、Biopac UK Ltd.などの大手企業があります。各社は市場シェアを拡大するため、戦略的パートナーシップや製品開発に継続的に投資しています。最近の市場開拓の動向は以下の通りである:

2022年7月、アトランタに本社を置く段ボール原紙・包装材メーカーのWestRock Co.は、Grupo Gondiの残りの株式を9億7,000万米ドルと債務の引き受けで買収することで合意に達したと発表しました。ウェストロック社は、グルーポ・ゴンディ社がメキシコで展開している4つの製紙工場、9つの段ボール工場、6つの高グラフィック工場を考慮し、取引完了後、同社は拡大するラテンアメリカの板紙、段ボール、消費者、段ボール市場での地位をさらに強化すると主張しています。

2022年1月、世界のパッケージング・プロバイダーであるネクスジェン・パッケージング社は、ラテンアメリカでの生産能力を向上させるための投資を行った。中米、メキシコ、米国の小売業者向けのパッケージング・ソリューションを生産するため、同社はメキシコのケレタロ市に生産工場を立ち上げました。これらの増設により、ネクスジェンは米国、カナダ、メキシコ、中米間の貿易協定から顧客が利益を得られるようにしながら、製造業者や小売業者からの高まる需要に応えていく。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響
  • 世界の紙製パッケージング市場の概要

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 飲食品分野からの需要拡大
    • 軽量化素材の採用拡大と印刷技術革新の可能性が食品・電子機器・パーソナルケア分野の成長を促進
  • 市場の課題
    • 原材料の他国依存と原材料価格の変動

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 折りたたみカートン
    • 段ボール箱
    • その他のタイプ
  • エンドユーザー別
    • 食品
    • 飲料
    • ヘルスケア
    • パーソナルケア
    • 家庭用品
    • 電気製品
    • その他エンドユーザー産業
  • 国別
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Tetra Laval
    • MeadWestvaco Corporation
    • Ranpack Corp
    • International Paper Company
    • Mondi Group
    • Novamont SPA
    • Stora Enso
    • Biopac UK Ltd
    • Rengo
    • Graphic Packaging International Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 49932

The Latin America Paper Packaging Market is expected to register a CAGR of 3.9% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Consumers in Latin America are becoming more conscious of the environmental hazards of packaging and moving their purchasing habits to more environmentally friendly options. Consumers, the government, and the media are putting pressure on manufacturers to make their products, packaging, and processes more environmentally friendly. People are willing to pay more for environmentally friendly packaging. The Latin America paper packaging market will grow due to these trends.
  • The demand for paper packaging from the food and beverage sector is growing due to the rapid growth of food delivery and ready-to-eat food and the number of customers purchasing supermarket products such as frozen and chilled meals. Furthermore, packaging materials aid in preserving food and nutritional value, all of which contribute to the growth of the paper packaging materials market.
  • The overall packaging market in the region is growing, and the paper and cardboard segments play a significant role. Although plastic still dominates the market, due to increasing environmental sustainability concerns, the market is expected to shift to sustainable packaging such as paper. Also, the increasing adoption of lightweight packaging material such as paper in secondary packaging among electronics and personal care products is expected to support the market's growth.
  • In the electrical sector, Iron boxes, switches, sockets, and electrical equipment meant for consumer markets prefer corrugated packaging products. Moreover, these packaging products only cover substantial storage space when empty and can be folded. These products are cheaper and cost-effective from a logistics point of view while offering a similar level of protection. Additionally, increasing sales of gaming consoles and video game machines since the COVID-19 pandemic supported the growth of paper packaging in the region. For instance, according to International Trade Centre (ITC), Mexico's exported gaming consoles amounted to more than USD 347 million in 2021, nearly 72% compared to the previous year.
  • The COVID-19 outbreak increased hygiene awareness among consumers in the region and motivated consumers to increase their spending on home care and the hygiene sector to prevent COVID-19 infection. Additionally, during the early spread of the virus, the demand for essential packed food and beverage products surged. Companies struggled to fulfill the rapidly changing demand landscape and faced supply chain disruptions. Furthermore, the rapid rise in e-commerce promoted the growth of paper and paperboard packaging in food, beverage, and online pharmacy and drug store sales, contributing to market growth. Further, the Russia-Ukraine war has an impact on the overall packaging ecosystem.
  • The COVID-19 pandemic's consequences on consumer behavior across Latin America led to explosive expansion in the packaging industry. Demand and costs for corrugated boxes rose as consumer preference turned toward e-commerce. Brazilian corrugated cardboard rose 13.5% in April 2021 over April 2020, demonstrating the expansion in this market's demand.

Latin America Paper Packaging Market Trends

Increase in Demand for Paper Packaging in Food Industry

  • Due to the rising incomes, urban lifestyle changes, and modern retail trade, the food packaging market is expanding significantly in categories such as bakery products, processed food, frozen processed foods, meal replacement products, condiments, and emerging categories like dairy products, frozen ready-to-eat foods, diet snacks, processed meat, and probiotic drinks.
  • Packaging types such as folding cartons are used for packing requirements of diverse sizes and shapes and can be regarded as a pioneer in the food packaging industry. Packaging plays a dynamic and vital role in passing on a product's various benefits and attributes to the consumer at the point of sale.
  • Consumer lifestyles in Latin America are increasing demand for ready-to-eat (RTE) foods. According to Food and Drug Regulatory, the rise of grab-and-go meals and ready-to-eat meals is shaping the future of the food packaging trends in the region. For instance, according to Jones Lang LaSalle IP, the market size of food service in Argentina is anticipated to grow 21% from 2018 to last year, which is three times more than the estimates made for Brazil and Chile for 2018 to 2022. In Peru and Colombia, the food service market size could increase by up to 6%, while food service in Mexico could register a growth of 4%during the same period.
  • Flexible packagings, such as sacks, kraft paper, coated papers, and paper pouches in the region, is also growing due to recyclability, affordability, lightweight, and growth in packaged foods overall. The demand for packaged foods is growing, and more multinational companies are entering the market in the region.
  • In addition to incremental gains in lightweight board grades and introducing recycled paper content, environmental pressures from brands and consumers push the market toward eco-friendly materials.

Brazil is Expected to Register a Significant Growth

  • Currently, consumers prefer recyclability and biodegradability as important packaging parameters over reusability. This underlines the growing concerns of consumers about the environmental impact of packaging waste in the future.
  • According to certain estimates, nearly more than half of all paperboard packaging is used in food product segments, such as beverages and dairy products, candy and confectioneries, dry foods, and frozen foods. Also, international players are entering the region to expand their customer base and market share. For instance, in September last year, Smurfit Kappa, a corrugated packaging company, agreed and acquired the Brazilian packaging plant, Paperbox. The plant is located in Saquarema, 70 km east of Rio de Janeiro, and the 50,000m2 high-tech industrial park has its own logistics fleet.
  • In the country, industries such as beverages, clothing, accessories, leather, and accessories were highly impacted by the pandemic. However, the demand grew in the industries that use consumer goods, such as food, pharmaceuticals, cleaning, and perfumery. The scope of paper packaging expanded in healthcare and packed food segments, owing to trends like a significant surge in the e-commerce demand.
  • According to a survey carried out by the Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO) for the period 2020-2025, the production capacity of wood pulp for paper and paperboard is projected to go up from 23,850 thousand tonnes in 2020 to 29,070 thousand tons in 2025 in Brazil, which will positively impact the demand for paper packaging in the region.

Latin America Paper Packaging Industry Overview

The Latin American market is considerably fragmented, with several major companies like Tetra Laval, MeadWestvaco Corporation, Ranpack Corp, International Paper Company, Mondi Group, Novamont SPA, Stora Enso, and Biopac UK Ltd. The companies continuously invest in strategic partnerships and product developments to gain more market share. Some of the recent developments in the market are:

In July 2022, the containerboard and packaging manufacturer WestRock Co., based in Atlanta, stated that it had reached a deal to acquire the remaining shares of Grupo Gondi for USD 970 million plus the assumption of debt. In light of Grupo Gondi's operations in Mexico, which include four paper mills, nine corrugated packaging plants, as well as six high graphic plants, WestRock claimed that after the transaction is completed, the company will further strengthen its position in the expanding Latin American paperboard, containerboard, consumer, and corrugated packaging markets.

In January 2022, Nexgen Packaging, a global packaging provider, made investments to improve its capacity for production in Latin America. To produce packaging solutions for retailers in Central America, Mexico, and the United States, the company launched a production plant in Queretaro City, Mexico. With these additions, Nexgen will meet the growing demand from manufacturers and retailers while enabling its clients to benefit from trade agreements between the United States, Canada, Mexico, and Central America.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of the COVID-19 on the Market
  • 4.5 Overview of the Global Paper Packaging Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand from the Food and Beverage Sector
    • 5.1.2 Growing Adoption of Light Weighting Materials and the Scope for Printing Innovations Propelling Growth in the Food and Electronics and Personal Care Segment
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Reliance on Other Countries for Raw Materials and Fluctuating Raw Material Prices

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Folding Cartons
    • 6.1.2 Corrugated Boxes
    • 6.1.3 Other Types
  • 6.2 By End-User
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Personal Care
    • 6.2.5 Household Care
    • 6.2.6 Electrical Products
    • 6.2.7 Other End-user Industries
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 Brazil
    • 6.3.2 Mexico
    • 6.3.3 Rest of Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Tetra Laval
    • 7.1.2 MeadWestvaco Corporation
    • 7.1.3 Ranpack Corp
    • 7.1.4 International Paper Company
    • 7.1.5 Mondi Group
    • 7.1.6 Novamont SPA
    • 7.1.7 Stora Enso
    • 7.1.8 Biopac UK Ltd
    • 7.1.9 Rengo
    • 7.1.10 Graphic Packaging International Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET