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市場調査レポート
商品コード
1636428

拡張ショッピング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Augmented Shopping - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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拡張ショッピング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

2025年の拡張ショッピング市場規模は179億7,000万米ドルと推計され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは15.78%で、2030年には373億8,000万米ドルに達すると予測されます。

Augmented Shopping-Market-IMG1

拡張現実(AR)と仮想現実(VR)技術の融合であるオーグメンテッド・ショッピングは、オンライン小売と従来型小売の形を変えつつあります。その中心的な目的は、消費者が商品を閲覧、選択、購入する方法を再定義することです。現在、数多くのeコマース・プラットフォームやモバイル・アプリがARを搭載しており、買い物客は衣料品をバーチャルで試着したり、自宅の家具を下見したり、化粧品を試用したりすることさえできます。一方、バーチャル・リアリティは没入型のショッピング環境を作り出し、特に自動車やホームセンターの分野ではバーチャル・ショールームが人気を集めています。主要なソーシャル・メディア・プラットフォームもARを採用し、ユーザーがバーチャルに商品と触れ合ったり、購入したりできるようにしており、社交とショッピングをシームレスに融合させています。

拡張ショッピングは、消費者のショッピング体験を向上させるだけでなく、小売業者に大量のデータを提供します。ARやVRでユーザーのインタラクションをモニターすることで、企業は消費者の嗜好に関する洞察を得ることができ、それに応じてマーケティング戦略を調整することができます。さらに、小売業におけるARとVRの統合は、顧客が購入前に商品をより明確に理解することで、返品率の低下にもつながります。この技術は在庫管理にも役立ち、バーチャル・ディスプレイは物理的な保管スペースの必要性を減らします。

拡張ショッピング市場の動向

アジア太平洋における家具と照明の需要拡大

拡張現実(AR)は家具と照明のショッピングに革命を起こしており、顧客はスマートフォンのアプリを通じて自宅の商品をプレビューできます。この技術は、顧客がサイズ、スタイル、美観などの要素を評価するのに役立ち、より多くの情報に基づいた購入選択を可能にしています。所得の増加、都市化、消費者の嗜好の変化により、主要市場では家具のオンライン販売が急増し、ARを活用したショッピングの需要に拍車がかかっています。

欧州における拡張ショッピング市場の成長

近年、欧州の拡張ショッピング市場は、消費者と小売業者の両方によるAR/VR技術の採用の増加により、著しい成長を遂げています。主導権を握っているのは、英国、ドイツ、フランスで、欧州市場の65%という大きなシェアを占めています。バーチャルな商品ビジュアライゼーション、インタラクティブな商品ガイド、アパレルや化粧品のAR対応試着体験など、拡張ショッピング・アプリケーションはますます普及しています。主な成長促進要因としては、AR/VRハードウェアの進歩、モバイル体験を強化する5Gの展開、没入型ショッピングに対する消費者の快適さの向上などが挙げられます。欧州の小売業者は、パーソナライズされた魅力的で便利なショッピング体験を提供する能力が、今後数年間で重要な競争力になると認識しています。

拡張ショッピング産業の概要

拡張ショッピング市場は、地域的・世界のプレイヤーを中心に、適度なレベルの統合が見られます。市場の需要は主に、効率的な配送サービス、進化するブランド嗜好、消費者意識の高まりによって推進されています。主な世界市場プレーヤーは、Magic Leap、Blippar、Groove Jones、IKEA Place、ModiFaceなどです。特筆すべきは、マーケティングと事業拡大への多額の投資によって強化された既存の事業体が、この市場で顕著に躍進していることです。調査期間中、これらの企業は、市場での存在感を高めることを目的に、合併、買収、戦略的提携を積極的に行った。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査想定と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • スマートフォンとタブレットの増加が市場を牽引
    • 技術の進歩が市場を牽引
  • 市場抑制要因
    • プライバシーとセキュリティへの懸念が市場を抑制
  • 市場機会
    • スマートショッピングの増加が機会を創出
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場における技術革新に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソリューション
    • サービス別
  • 用途別
    • 家具・照明
    • 美容・化粧品
    • アパレルフィッティング
    • 食料品
    • 履物
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他中東

第6章 競合情勢

  • Market Concentration
  • 企業プロファイル
    • Magic Leap
    • Blippar
    • Groove Jones
    • IKEA Place
    • ModiFace
    • Obsess
    • HoloLens
    • Zugara Inc.
    • PTC Vuforia
    • Apple Inc.*

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 50003635

The Augmented Shopping Market size is estimated at USD 17.97 billion in 2025, and is expected to reach USD 37.38 billion by 2030, at a CAGR of 15.78% during the forecast period (2025-2030).

Augmented Shopping - Market - IMG1

Augmented shopping, the fusion of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) technologies, is reshaping online and traditional retail. Its core objective is to redefine how consumers browse, select, and buy products. Numerous e-commerce platforms and mobile apps now feature AR, enabling shoppers to virtually test clothing, preview furniture in their homes, and even sample cosmetics. Meanwhile, virtual reality is crafting immersive shopping environments, with virtual showrooms gaining popularity, notably in the automotive and home improvement sectors. Major social media platforms are also adopting AR, enabling users to virtually interact with and purchase products, seamlessly blending socializing with shopping.

Augmented shopping is not solely about enhancing the consumer's shopping experience; it offers high volumes of data to retailers. By monitoring user interactions with AR and VR, businesses can glean insights into consumer preferences, tailoring marketing strategies accordingly. Furthermore, the integration of AR and VR in retail can lead to lower return rates as customers gain a clearer understanding of products pre-purchase. This tech also aids inventory management, with virtual displays reducing the need for physical storage space.

Augmented Shopping Market Trends

Growing Demand for Furniture and Lighting in Asia-Pacific

Augmented reality (AR) is revolutionizing furniture and lighting shopping, allowing customers to preview products in their homes through smartphone apps. This technology helps them assess factors like size, style, and aesthetics, empowering more informed buying choices. With rising incomes, urbanization, and changing consumer tastes, leading markets are experiencing a surge in online furniture sales, spurring the demand for AR-driven shopping.

Growing Augmented Shopping Market in Europe

In recent years, the European augmented shopping market has seen remarkable growth, largely driven by the increasing adoption of AR/VR technologies by both consumers and retailers. Leading the charge, the United Kingdom, Germany, and France collectively dominate, accounting for a substantial 65% share of the European market. Augmented shopping applications, such as virtual product visualization, interactive product guides, and AR-enabled try-on experiences for apparel and cosmetics, are becoming increasingly prevalent. Key growth catalysts include advancements in AR/VR hardware, the rollout of 5G enhancing mobile experiences, and a rising consumer comfort level with immersive shopping. Retailers in Europe are recognizing that the ability to offer personalized, engaging, and convenient shopping experiences will be a crucial competitive edge in the coming years.

Augmented Shopping Industry Overview

The augmented shopping market showcases a moderate level of consolidation, featuring both regional and global players. Market demand is primarily propelled by efficient delivery services, evolving brand preferences, and heightened consumer awareness. Key global market players encompass Magic Leap, Blippar, Groove Jones, IKEA Place, and ModiFace. Notably, established entities, bolstered by substantial investments in marketing and expansion, have notably advanced in the market. Over the study period, these players actively engaged in mergers, acquisitions, and strategic partnerships, all aimed at bolstering their market presence.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 The Growing Number of Smartphone and Tablets is Driving the Market
    • 4.2.2 Technological Advancements is Driving the Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 The Privacy and Security Concerns is Restraining the Market
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Increasing Smart Shopping is Creating an Opportunity
  • 4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.6 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights on Technological Innovations in the Market
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Component
    • 5.1.1 Solutions
    • 5.1.2 Services
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Furniture and Lighting
    • 5.2.2 Beauty and Cosmetics
    • 5.2.3 Apparel Fitting
    • 5.2.4 Grocery Shopping
    • 5.2.5 Footwear
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Magic Leap
    • 6.2.2 Blippar
    • 6.2.3 Groove Jones
    • 6.2.4 IKEA Place
    • 6.2.5 ModiFace
    • 6.2.6 Obsess
    • 6.2.7 HoloLens
    • 6.2.8 Zugara Inc.
    • 6.2.9 PTC Vuforia
    • 6.2.10 Apple Inc.*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US