![]() |
市場調査レポート
商品コード
1636164
スペインのeコマースロジスティクス:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)Spain E-commerce Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
スペインのeコマースロジスティクス:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
|
スペインのeコマースロジスティクスの市場規模は2025年に59億米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは9.41%で、2030年には92億5,000万米ドルに達すると予測されます。
業界専門家の指摘によると、2022年にスペインのeコマース市場でオンラインで商品やサービスを購入したのは35歳から44歳の約550万人で、次いで45歳から54歳の545万人です。
Statistaの調査回答者の25%によると、2022年にスペインの消費者が実店舗ではなくオンラインで特定の商品を購入する主な理由のひとつに「快適さ」が挙げられています。さらに、回答者の14%が、より良い価格、割引、オファーによりオンラインで購入したと答えました。しかし、オンライン・ショッピングの原動力として、手続きが簡単であることを挙げたサンプルはわずか5%でした。
業界専門家が2023年7月に実施した調査によると、スペインは他の参加国の中でeコマース支出額で第5位だった。eコマースの普及はパンデミック(世界的大流行)の最中に急増したが、封鎖規制が解除され、実店舗が再開された直後には緩やかになった。
スペイン国立統計研究所によると、2022年には31.7%の企業がeコマースに関与し、2021年と比較して20.3%ビジネス量が増加しました。消費者の嗜好や市場力学の変化に対応するため、多くの企業がデジタルトランスフォーメーションに取り組んでいます。
2023年に発表されたユーロスタットの報告書によると、eコマースの商品やサービスを購入するインターネットユーザーの割合は、2020年の67%から2023年には76%に急増しました。スペイン全体のインターネット普及率の上昇により、より多くの人々がオンラインショッピングプラットフォームにアクセスできるようになると思われます。
同年の業界専門家がまとめた報告書によると、スペイン国民のインターネットへのアクセス率は2018年の87%から2023年には95%に上昇しました。スペインは5Gとその開発の推進力となっており、2020年1月に発表された「欧州連合における安全な5G展開のための通信」に概説されているように、同連合を引き続き支援しています。
2022年、マドリードの物流市場は2012年比5%増の126万㎡に達しました。物流スペースに対する需要は旺盛で、2021年の86件に対して92件の取引が記録されました。
2022年末までに、バレンシアの物流市場の取得面積は約39万㎡となり、前年の記録(37.7万㎡)を3%上回った。
業界レポートによると、2022年、マドリードの5,000㎡以上の倉庫賃料は2020年以降、1㎡あたり75ユーロ(80.48米ドル)で安定しています。一方、バレンシアの倉庫賃料は2021年の54ユーロ(57.95米ドル)から2022年には66ユーロに上昇しました。バルセロナも1平方メートル当たりの賃料が2021年の87ユーロ(93.36米ドル)から2022年には90ユーロ(96.58米ドル)に上昇しました。
バルセロナのカタルーニャ・ロジスティクス市場は、2022年も好調を維持しました。情報筋によると、倉庫の取得面積は821,000㎡を超え、バルセロナの60件の取引に分散しています。
スペインのeコマースロジスティクス市場は、様々な企業が存在するため競争が激しいです。スペインのeコマースロジスティクス市場は断片化されており、市場プレイヤー間の激しい競争が見られます。競合情勢はダイナミックであり、新たな動向、技術の進歩、消費者の嗜好の変化に適応するために、継続的な開発と競合が企業を駆り立てています。UPSのような世界の物流大手は強い存在感を示しており、速達便からサプライチェーン・マネジメントまで幅広いサービスを提供しています。しかし、スペインのeコマースロジスティクス業界は参入障壁が低いか中程度で、新規企業の市場参入を可能にしています。DHL International Gmbh、Celeritas、Seurは、この市場で最も重要なプレーヤーです。
The Spain E-commerce Logistics Market size is estimated at USD 5.90 billion in 2025, and is expected to reach USD 9.25 billion by 2030, at a CAGR of 9.41% during the forecast period (2025-2030).
As indicated by industry experts, in 2022, about 5.50 million people between 35 and 44 years of age bought products or services online in the Spanish e-commerce market, followed by 5.45 million users aged between 45 and 54 years.
According to 25% of Statista survey respondents, comfort was among the main reasons Spanish consumers bought certain products online rather than from bricks and mortar shops in 2022. In addition, 14% of respondents said that they had purchased online due to better prices, discounts, or offers. However, only 5% of the sample mentioned the easy process as the driving factor for online shopping.
As per a study conducted in July 2023 by industry experts, Spain ranked fifth in terms of e-commerce expenditure among other participating countries. E-commerce penetration surged during the pandemic, though moderated shortly after the ending of lockdown restrictions and the re-opening of physical retail stores.
According to the National Statistics Institute of Spain, in 2022, 31.7% of businesses were involved in e-commerce, increasing the volume of business by 20.3% compared to 2021. In order to cope with changing consumer preferences and market dynamics, a number of businesses have undertaken digital transformation initiatives.
A Eurostat report published in 2023 stated that the percentage of internet users who bought e-commerce goods and services leaped from 67% in 2020 to 76% in 2023. More people will be able to access online shopping platforms due to an increase in the overall internet penetration rate in Spain.
The Spanish population's access to the Internet increased from 87% in 2018 to 95% by 2023, according to a report compiled by industry experts for that year. Spain has been a driving force for 5G and its development and continues to support the Union, as outlined in the Communication Secure 5G Deployment in the European Union, published in January 2020.
In 2022, Madrid's logistics market reached a take-up volume of 1.26 million sq. m, a 5% increase from 2012. There was a strong demand for logistics space, with 92 transactions recorded compared to 86 in 2021.
By the end of 2022, the Valencia logistics market had almost 390,000 sq. m of take-up, exceeding the previous year's record by 3% (377,000 sq. m).
In 2022, Madrid's rent for warehouses sized over 5,000 sq. m remained steady at EUR 75 (USD 80.48) per square meter since 2020, according to industry reports. Meanwhile, rent for warehouses in Valencia shot from EUR 54 (USD 57.95) in 2021 to EUR 66 in 2022. Barcelona also recorded an increase in rent from EUR 87 (USD 93.36) in 2021 to EUR 90 (USD 96.58) in 2022 per sq. m.
The Catalan logistics market in Barcelona continued its positive trend in 2022. As per sources, warehouse take-up exceeded 821,000 sq. m, distributed across 60 transactions in Barcelona.
The market for e-commerce logistics in Spain is competitive, owing to the presence of various companies. The e-commerce logistics market in Spain is fragmented and depicts intense competition among the market players. The competitive landscape is dynamic, with ongoing developments and competition driving companies to adapt to emerging trends, technological progress, and changing consumer preferences. Global logistics giants such as UPS have a strong presence, providing a range of services from express delivery to supply chain management. However, the e-commerce logistics industry in Spain has low to moderate barriers to entry, allowing new companies to enter the market. DHL International Gmbh, Celeritas, and Seur are among the most important players in this market.