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市場調査レポート
商品コード
1636086

化粧品およびパーソナルケアストア:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Cosmetics and Personal Care Stores - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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化粧品およびパーソナルケアストア:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

化粧品およびパーソナルケアストア市場は、予測期間中にCAGR 7%超を記録する見込みです。

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DTC(Direct-to-Consumer)ブランドとeコマースは、売り手が製品をうまく販売する方法となり、化粧品およびパーソナルケアストアはこのマーケティング方法を利用し始めました。

COVID-19の出現により、集会が制限され、人々の動きが減少しました。COVID-19の間に人々の動きや行事が減り、パーティーが最小限に抑えられたため、人々の行事で使用される化粧品やパーソナルケア製品のビジネスは売上が減少しました。そのほか、ローメンテナンス、ナチュラル志向が強まり、健康志向が強まったことも店舗売上に影響しました。

COVID-19から世界の見通しが回復するにつれ、消費者行動に変化が見られました。フルメイクアップの代わりに、口紅、アイケア、香水、パウダーをひと吹きすることが好まれるようになり、店舗は特定の種類の製品に集中するようになり、売上が増加しています。スキンケアやメイクアップに対する消費者の嗜好は、化粧品・パーソナルケア専門店の世界の売上をさらに決定づけると思われます。

化粧品およびパーソナルケアストア市場の動向

スキンケアとビューティーケア製品への関心の高まり

世界中の女性人口は、化粧品店業界の売上の大半を占めています。中高年の男女が若々しく見えるための製品を探すという新しい傾向がここ数年現れており、企業は消費者のニーズに合わせて製品を設計・改良しています。

消費者が身体の健康により注意を払うようになるにつれ、より良いエネルギー、より少ないストレス、より良い気分が、睡眠の最も重要な利点として、身体的な利点を抜いてトップに躍り出た。このため、あらゆるカテゴリーのブランドが、最高のウェルネスを実現することに注力するようになった。良好な栄養状態は良好な健康状態につながるため、人々は見た目が良くなり、気分も良くなるような製品を求めています。

消費者は、社会的なプレッシャーからではなく、ライフスタイルの選択として美容製品に投資し、ウェルネスと美容のニーズを補完する製品を求めています。ホリスティック・スキンケア、マインドフル・ビューティ、ヘルシー・エイジングといったコンセプトが次々と登場し、コスメティック・パーソナルケア・ストア市場は、消費者のニーズに合わせて絶えず進化しています。

北米におけるボディケア・スキンケア製品への支出の増加

米国の消費者は、今年上半期に世帯別に90億米ドル以上を美容製品に費やしました。NPDグループの報告によると、過去1年間で、これらの顧客に対する美容製品の売上は15%増加しました。ミレニアル世代とジェネレーションXがその大半を牽引し、購入者の増加と消費支出が前年を上回ったことが、この2桁成長をもたらしました。

美容市場のスキンケア、フレグランス、メーキャップ、ヘアケアの各分野は、今年4,000億米ドル以上の売上を計上しました。天然成分やオーガニック成分に対する消費者の需要の高まりは、高級スキンケア市場の成長を後押しする主な要因のひとつです。顧客は、天然成分やオーガニック成分を配合したスキンケア製品を求めており、こうした製品が肌や健康全般に与える影響への意識が高まっています。

化粧品およびパーソナルケアストア業界の概要

化粧品およびパーソナルケア製品はユーザーの日常衛生の一部であるため、化粧品およびパーソナルケア市場は世界的に採用され、化粧品およびパーソナルケア店の売上は拡大しています。店舗は常に化粧品およびパーソナルケア製品の販売において重要な役割を果たしており、企業が製品に変更を加える際の重要な決定要因となっています。ロレアル、ユニリーバ、P&G、エスティローダー、資生堂、バイヤスドルフ、LVMH、花王、コティ、ジョンソン・エンド・ジョンソンは、世界の化粧品・パーソナルケア市場に存在する大手企業のひとつであり、その店舗チェーンは世界中に広がっています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場における技術革新の洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • デコラティブ
    • スキンケア
    • ヘアケア
    • 香水
    • オーラルケア
    • バス&シャワー
  • 流通チャネル別
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 薬局・ドラッグストア
  • 地域別
    • 北米
    • アジア太平洋
    • 南米
    • 中東・アフリカ
    • 欧州

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Loreal
    • Unilever
    • P&G
    • Estee Lauder
    • Shiseido
    • Beiersdorf
    • LVMH
    • Kao
    • Coty
    • Johnson& Johnson

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 93759

The Cosmetics and Personal Care Stores Market is expected to register a CAGR of greater than 7% during the forecast period.

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Direct-to-consumer (DTC) brands and eCommerce had become a way for sellers to sell their products successfully, and cosmetics and personal care stores started using this method of marketing.

With the advent of COVID-19, people's movement decreased due to restrictions on gatherings. As the reduction in people's movements and functions was made and parties were minimized during the COVID-19 period, businesses of cosmetic and personal care products, which are used in functions by people, observed a decline in sales. Other than this, people started shifting towards low maintenance and a natural look, with more attention being paid to health, leading to a negative impact on store sales.

As the global outlook recovered from COVID-19, consumer behavior observed a change. Instead of full makeup, people now prefer swipes of lipstick, eyecare, perfumes, and powder, leading stores to focus on specific varieties of products, which are observing an increase in sales. Consumer preference either towards skincare or makeup will further define cosmetics and personal care store sales globally.

Cosmetics & Personal Care Stores Market Trends

Increasing Attention Towards Skincare and Beauty Care Products

The female population around the world accounts for the majority of the cosmetic store industry's revenue. The youth or college-going population makes up a significant portion of them.A new trend has emerged over the years in which middle-aged men and women are searching for products to make them look young, which leads to firms designing and modifying their products as per consumer needs.

As consumers pay more attention to their physical health, better energy, less stress, and a better mood rise to the top as the most important benefits of sleep, overtaking physical benefits. This has led brands across all categories to focus on achieving peak wellness.Good nutrition is linked to good health, so people look for products that will help them look better and feel better about themselves.

Consumers are investing in beauty products as a lifestyle choice rather than due to societal pressure, seeking products that complement their wellness and beauty needs. Concepts of holistic skincare, mindful beauty, and healthy aging are continuously emerging, leading the cosmetic and personal care store market to continuously evolve with consumer needs.

Increased Expenditure on the Use of Body Care and Skincare Products in North America

Consumers in the United States spentmore than USD 9 billion on beauty products in the first half of current year by households. The NPD Group reports that in the past year, sales of beauty products to these customers climbed by 15%. Both an increase in buyers and consumer spending over the previous year with Millennials and Generation X driving most of the increase were responsible for this double-digit growth.

The skincare, fragrance, makeup, and haircare segments of the beauty market brought in is more than 400 USD billion in revenue in the current year. The growing demand from consumers for natural and organic ingredients is one of the main factors propelling the growth of the luxury skincare market. Customers are looking for skincare products with natural and organic ingredients as they become more conscious of the effects these products have on their skin and overall health.

Cosmetics & Personal Care Stores Industry Overview

As cosmetics and personal care products are part of the daily hygiene of users, the cosmetics and personal care market has been adopted globally, with cosmetics and personal care stores' expanding their sales. The stores have always played an important role in the sale of cosmetics and personal care products and are an important determinant when a company makes changes to its products. Loreal, Unilever, P&G, Estee Lauder, Shiseido, Beiersdorf, LVMH, Kao, Coty, and Johnson & Johnson are among the leading players existing in the global cosmetics and personal care market, with their store chains being located globally.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights of Technology Innovations in the Market
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Decorative
    • 5.1.2 Skincare
    • 5.1.3 Haircare
    • 5.1.4 Perfume
    • 5.1.5 Oral-Care
    • 5.1.6 Bath & Shower
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Specialist Retail Stores
    • 5.2.2 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.3 Convenience Stores
    • 5.2.4 Pharmacies/Drug Stores
  • 5.3 By Region
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Asia-Pacific
    • 5.3.3 South America
    • 5.3.4 Middle East & Africa
    • 5.3.5 Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Loreal
    • 6.2.2 Unilever
    • 6.2.3 P&G
    • 6.2.4 Estee Lauder
    • 6.2.5 Shiseido
    • 6.2.6 Beiersdorf
    • 6.2.7 LVMH
    • 6.2.8 Kao
    • 6.2.9 Coty
    • 6.2.10 Johnson& Johnson

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US