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市場調査レポート
商品コード
1635528
アジア太平洋地域の製造住宅市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)Asia Pacific Manufactured Homes - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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アジア太平洋地域の製造住宅市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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アジア太平洋地域の製造住宅市場は予測期間中に8.7%以上のCAGRで推移する見込みです。
オーストラリアには、低所得世帯向けに手頃な価格の住宅を最近生産し、このサービスを拡大しようとしている非営利団体が約40あります。このカテゴリーには11の著名な非営利デベロッパーがあり、いずれも高い実績を持ち、最近の動向も良好です。オーストラリアを代表する非営利デベロッパーは、入居者の同意を得た上で、費用対効果が高く、目的に応じて設計された様々な住宅を建設するスキルを築き始めています。
最近、オーストラリアの全ての政府が、非営利団体に手頃な価格の住宅を建設させるための資金調達、立法、規制の方法を導入するための措置を講じています。活動のレベルは管轄区域によって異なるが、政府からの資金提供は、大量の供給を行ったり、民間投資を大幅に増やしたりするには、一般的に十分ではないです。オーストラリアでは、より大きな財政的インセンティブを与えたり、非営利セクターに対する全国的な一貫性のある規制を推進するなど、連邦政府の新たな施策によって、この開発活動がさらに勢いを増す可能性があります。
最近、オーストラリアのすべての政府が、非営利団体に手頃な価格の住宅を建設させるための資金調達、立法、規制の方法を導入するための措置を講じています。活動のレベルは管轄区域によって異なるが、政府資金は通常、膨大な供給量を提供したり、民間投資を大幅に増加させたりするには十分ではないです。オーストラリアでは、より大きな財政的インセンティブを与えたり、非営利セクターに対する全国的な一貫性のある規制を推進するなど、連邦政府の新たな施策によって、この開発活動がさらに勢いを増すかもしれないです。
オーストラリア政府は、建築・建設・製造業への支援、プレハブ建築分野への支援を約束しました。オーストラリア政府は、より経済的で環境的に持続可能でありながら、建設時間を大幅に短縮できる斬新なプレハブ建築物を製造するメーカーを支援するため、新たなコラボレーション・ラボの開設を発表しました。
オーストラリア政府は、構造物を改良し、より手頃な価格で効果的かつ安全なものにするため、業界の業界団体であるPrefabAusに2,127万米ドルを提供しました。このプログラムにより、プロジェクトの遅延が40%削減され、CO2排出量が50%削減され、建築廃棄物が80%削減されます。オーストラリア研究評議会は、メルボルン大学が運営するARC Training Centre for Advanced Manufacturing of Prefabricated Housingに多額の投資を行い、4年間で600万米ドルの融資を受けました。
日本では、プレハブ建築が全新築住宅の15%を占めています。プレハブ建築を採用する日本の家庭では、50年から100年の耐久性を想定しているにもかかわらず、30年ごとに家を建て替えることが多いです。プレハブ建築の利用は国によって異なるが、日本のように他の産業部門とのつながりの恩恵を受けている市場もあり、人気を博しています。
プレハブ住宅は、調査期間中、日本の全建築物に占める割合とほぼ同じで、14%から15%の間でした。2019年現在、東京(18,683戸)が日本で最も多くのプレハブ建築物を有し、神奈川(10,864戸)、愛知(10,655戸)、千葉(8,970戸)、埼玉(8,898戸)と続いています。
効果的な生産方法、的を絞ったマーケティング戦略、消費者参画、多様性と柔軟性を市場競争価格で提供する高品質設計により、日本の製造住宅事業はイノベーションの世界的パイオニアとなっています。顧客は、完全にコンピュータ化されたシステムのおかげで、標準化された部品を使って住宅を設計することができます。欧米で広く信じられているのとは反対に、日本の工場生産住宅は伝統的な建築方法よりも優れていると見なされています。
市場では熾烈な競争が繰り広げられており、数社のみが圧倒的なシェアを占めています。市場の断片化にもかかわらず、今後数年間は成長が見込まれます。日本では、パナソニックホームズやトヨタホームをはじめとする大手メーカーが木造住宅市場に参入しています。主なプレーヤーは、大和ハウス工業、積水ハウス、一条工務店、パナソニックホームズ、トヨタホームです。
The Asia Pacific Manufactured Homes Market is expected to register a CAGR of greater than 8.7% during the forecast period.
In Australia, there are about 40 not-for-profit organizations that have recently produced affordable homes for lower-income households and are looking to extend this service. There are eleven prominent not-for-profit developers in this category, all of whom have a strong track record and recent expansion. Leading Australian not-for-profit developers are starting to build their skills in creating a range of cost-effective, purpose-designed affordable housing options that have the consent of their tenants.
All Australian governments have lately taken steps to implement financing, legislative, and regulatory methods that let not-for-profit organizations build affordable homes. Although activity levels vary between jurisdictions, governmental funding has typically not been adequate to provide a huge volume of supply or significantly increase private investment. This developing activity might be given more momentum in Australia by new Commonwealth measures, such as providing a larger financial incentive and pushing for nationally consistent regulation of the not-for-profit sector.
All Australian governments have lately taken steps to implement financing, legislative, and regulatory methods that let not-for-profit organisations build affordable homes.Although activity levels vary between jurisdictions, governmental funding has typically not been adequate to provide a huge volume of supply or significantly increase private investment. This developing activity might be given more momentum in Australia by new Commonwealth measures, such as providing a larger financial incentive and pushing for nationally consistent regulation of the not-for-profit sector.
The Australian government pledged help for the building, construction, and manufacturing industries, as well as support for the prefabricated building sector. It has announced the opening of a new collaboration lab to assist manufacturers in creating novel prefabricated buildings that are more economical and environmentally sustainable while also drastically cutting down on construction time.
The Australian government gave USD 21.27 million to PrefabAus, the industry's trade association, to improve structures and make them more affordable, effective, and secure. This programme will result in a 40% reduction in project delays, a 50% reduction in CO2 emissions, and an 80% reduction in building waste. The Australian Research Council made a sizeable investment in the ARC Training Centre for Advanced Manufacturing of Prefabricated Housing, which is run by the University of Melbourne and has received financing of USD 6 million over four years.
In Japan, prefabricated building accounts for 15% of all new dwelling construction. Japanese families who employ prefabricated constructions frequently rebuild their homes every 30 years because they view them as depreciating, even though they are intended to endure between 50 and 100 years. While the use of prefabricated building varied by country, it has gained popularity in some markets, such as Japan, which has benefited from connections with other industrial sectors.
Prefabricated dwelling units made up about the same percentage of all Japanese construction buildings over the study period-between 14% and 15%. As of 2019, Tokyo (18,683 units) had the most prefabricated buildings in Japan, followed by Kanagawa (10,864 units), Aichi (10,655 units), Chiba (8,970 units), and Saitama (8,898 units).
With effective production methods, targeted marketing strategies, consumer engagement, and high-quality designs that offer diversity and flexibility at competitive rates, Japan's manufactured home business is a global pioneer in innovation. Customers can design their homes with standardised components thanks to a completely computerised system. Contrary to popular belief in the West, factory-built homes in Japan are seen as being superior than those that are traditionally constructed.
There is fierce competition in the market, and only a few companies hold the lion's share. Despite market fragmentation, growth is anticipated over the coming years. Major manufactured home companies in japan are getting into the wooden housing market, including Panasonic Homes and Toyota Homes, while local power builders and construction firms are growing in influence. Major players are Daiwa House Industry, Sekisui House, Ichijo, Panasonic Homes, and Toyota Housing Corporation.