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市場調査レポート
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1632117

エンタープライズAR(拡張現実):世界の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Enterprise Augmented Reality - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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エンタープライズAR(拡張現実):世界の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のエンタープライズAR(拡張現実)市場は予測期間中にCAGR 48.6%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 市場は、医薬品の創薬と製造のアウトソーシングに重点が置かれるようになっていることが背景にあります。同国では、薬剤の発見と開発につながる疾病メカニズムの科学的探求の利用が増加しています。前臨床試験は医薬品研究において重要な段階です。この段階で医薬品が臨床試験の準備が整っているかどうかを判断するために、いくつかの試験が実施されます。
  • 食品加工・製造部門は、国内における大手食品メーカーの幅広い存在感と、飲食品における重要な技術革新により、著しい成長を遂げています。
  • 変化の早いパーソナルケア製品にとって最も重要な要素であるリードタイムの短縮など、製造委託の現地化の利点に対する認識が高まっていることが、市場の成長を押し上げると予想されます。
  • 飲料のボトリングや充填を請け負うことで、いくつかの利点が得られるため、製造企業の好みは現地請負業者へとシフトしています。手始めに、市場成長の主な原動力となる製造業者の操業コストと人件費の削減が挙げられます。
  • 全国的な封鎖により、COVID-19パンデミックは国内の受託製造サービス流通システムに大きな打撃を与えました。例えば、2020年3月には、コカ・コーラのような米国の飲料メーカーの多くが、国内の製造施設全体で一時的に生産を停止しました。

エンタープライズAR(拡張現実)市場の動向

モバイルベースARの需要が大きく伸びる見込み

  • その没入型かつインタラクティブな技術により、拡張現実はモバイルゲームに理想的なものになりつつあります。さらに、モバイルゲームはアプリストアで最も人気のあるARカテゴリーです。Pokemon GoやIngressのような以前リリースされたARモバイルゲームは依然として人気があるが、それ以外にも、世界市場ではベンダーによってこのジャンルに多くの新機能が追加されています。
  • ユーザーが期待しているのは、現実を視覚的に表現するだけではないです。その結果、ARモバイル・アプリケーションを開発する企業は、センサー、GPS、コンパス、スマート・デバイスのカメラを使って、画像や情報の塊という形で拡張現実をユーザーに提供しています。
  • モバイル拡張現実アプリケーションは、携帯電話に内蔵されたコンポーネントを統合し、現実ベースのサービスや機能を提供するためにカスタマイズされたアプリケーションを提供するモバイルアプリケーションです。GSMAによると、北米のスマートフォン加入者数は2025年までに3億2,800万人に達すると予想され、スマートフォンの普及率は86%、インターネットの普及率は80%に達する可能性があります。
  • 最高のAR(拡張現実)ソフトウェア、ハードウェア、5Gネットワークが組み合わされています。例えば、米国を拠点とするホログラフィックコラボレーションプラットフォームのSpatial、モバイルARヘッドセットメーカーのNeal、Qualcomm Technologiesは、それぞれLG Uplus、KDDI、Deutsche Telekomと提携し、ARコラボレーションの大量市場導入を加速させています。
  • さらに、ARは、顧客エンゲージメントのためのゲーミフィケーション、ARアプリケーション、ソーシャルメディアベースのマーケティング、ユニファイドワークプレイスコミュニケーションのための企業コラボレーションなど、既存のアプリケーションやプラットフォームへの導入が増加しています。さらに、ゲーム開発者は、新規ダウンロードを促進する差別化要因としてARを使用すると予測されています。

北米が最大シェアを占める

  • 北米のAR市場は、多くのベンダーが市場革新に多額の投資を行っていることから、予測期間中に大きく拡大すると見られています。TechSee Augmented Vision Ltd.の最近の調査によると、米国ではすでに6,800万人以上がARを使用しており、今後数年間で成長し、世界のAR市場は2024年までに720億米ドル以上になると予測されています。
  • 米国は世界で最も革新的なAR市場のひとつになると予想されています。この技術を開発する企業のほとんどは米国に拠点を置いています。この地域は技術への露出度が高く、スマート・デバイスを容易に入手できるため、AR市場は好調です。マイクロソフトのAR(拡張現実)製品、ホロレンズは米国とカナダで最初に発売され、消費者から好意的な反応を得た。
  • さらに、この地域はスマートデバイス、特にスマートウォッチやメガネの普及率が最も高いです。スマートデバイス、特にスマートフォンはAR市場の開拓に重要な役割を果たしているため、この地域は予測期間中に調査した市場の成長にとって重要な機会を提供しています。
  • 没入型技術への投資が増加していることが、同地域における同技術の需要を押し上げています。例えば、米国政府は没入型技術の採用を熱心に奨励しており、同地域のAR(拡張現実)市場における地位を強化しています。
  • コロナウイルスが流行する中、多くの顧客が実店舗に足を運べないため、この地域では小売向けのAR(拡張現実)イニシアチブの模索が盛んです。例えば、シカゴに本社を置く製品可視化ソフトウェア・プロバイダのThreekitは、設定可能なAR機能を導入することを発表し、買い物客が拡張現実で製品のバリエーションを見たりカスタマイズしたりできるようにしました。

エンタープライズAR(拡張現実)産業の概要

世界のエンタープライズAR(拡張現実)市場は、さまざまな規模の企業で競争しています。この市場は、組織が現在の減速を相殺するために戦略的な投資を続けているため、いくつかの提携、合併、買収が発生すると予想されます。同市場は、Epson America Inc.、ThirdEye、Lenovo Corporation、Atheer Inc.、Dynabook Americas Inc.などの主要なソリューションおよびサービスプロバイダーで構成されています。

  • 2021年2月- 拡張スマートグラスプラットフォームのプロバイダーであるエプソンは、ハイブリッドワーク環境向けにZoomによる拡張現実遠隔支援を提供するため、Spinar Americaとの提携を発表しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界の利害関係者分析
  • COVID-19が業界に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ARアプリケーションの高い効果と有効性
    • モバイルベースの拡張現実に対する高い需要
  • 市場の課題
    • 高い帯域幅の必要性と外部環境の影響

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー別
    • 小売およびeコマース
    • 教育(Eラーニング)
    • 産業用
    • 自動車・航空宇宙
    • 専門サービス
    • その他のエンドユーザー用途(エネルギー、公共安全、農業など)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他地域(ラテンアメリカと中東アフリカ)

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Dynabook Americas Inc.
    • Epson America Inc.(Seiko Epson Corporation)
    • ThirdEye
    • Lenovo Corporation
    • Atheer Inc.
    • Rokid Inc.
    • Vuforia(PTC Inc.)
    • Nextech AR Solutions Corp
    • Librestream
    • Vuzix Corporation
    • Dalux
    • Darf Design
    • Plutomen Technologies Pvt Ltd
    • Industrial Augmented Reality SL(iAR)

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91389

The Global Enterprise Augmented Reality Market is expected to register a CAGR of 48.6% during the forecast period.

Global Enterprise Augmented Reality - Market - IMG1

Key Highlights

  • The market is driven by a growing emphasis on pharmaceutical drug discovery and manufacturing outsourcing. The country is increasing the use of scientific exploration of disease mechanisms leading to the discovery and development of agents. Pre-clinical testing is an important stage in pharmaceutical research. Several tests are performed to determine whether a drug is ready for clinical trials at this stage.
  • The food processing and manufacturing sector has witnessed significant growth due to the wide presence of major food manufacturers and important innovations in food & beverage in the country.
  • Increasing awareness of the benefits of contract manufacturing localization, such as a reduction in lead time, which is the most important factor for fast-moving personal care products, is expected to boost the market growth.
  • There has been a shift in manufacturing firms' preferences toward local contractors, as beverage contract bottling and filling offers several benefits. For starters, it lowers the manufacturers' operational and labor costs as the primary driver of market growth.
  • Due to a nationwide lockdown, the COVID-19 pandemic delivered a major blow to the nation's Contract Manufacturing Services distribution system. For instance, In March 2020, many US beverage makers, like Coca-Cola, temporarily suspended production across the country's manufacturing facilities.

Enterprise Augmented Reality Market Trends

Demand for Mobile-base AR is Expected to Witness Significant Growth

  • Due to its immersive and interactive technology, augmented reality is becoming ideal for mobile gaming. Furthermore, mobile games are the most popular AR category in app stores. Aside from previously released AR mobile games that are still popular, such as Pokemon Go and Ingress, many other new additions to the genre are being made by vendors in the global market.
  • Users anticipate more than just a visual representation of their reality. As a result, companies developing AR mobile applications use sensors, GPS, compass, and smart device cameras to provide users with augmented reality in the form of an image and a nugget of information.
  • Mobile Augmented Reality Application is a mobile application that integrates built-in components into a mobile phone and offers a customized application to provide reality-based services and functions. According to the GSMA, the number of smartphone subscribers in North America is expected to reach 328 million by 2025 and may witness an increase in the penetration rates of smartphones at 86% and the internet at 80%, consequently plunging the adoption of MARA, which in turn is fostering enterprise AR adoption.
  • The best-augmented reality (AR) software, hardware, and 5G networks are combined. For instance, Spatial, the US-based holographic collaboration platform, Neal, the mobile AR headset manufacturer, and Qualcomm Technologies are joining forces with LG Uplus, KDDI, and Deutsche Telekom, respectively, to accelerate mass-market adoption of AR collaboration.
  • Further, AR has witnessed an increasing implementation in existing applications and platforms, including gamification for customer engagement, AR applications, social media-based marketing, and enterprise collaboration for unified workplace communications. In addition, game developers are anticipated to use AR as a differentiator that could encourage new downloads.

North America to hold largest Market share

  • The North American AR market has been expected to expand significantly over the forecast period, owing to numerous vendors investing heavily in market innovation. A recent survey by TechSee Augmented Vision Ltd. shows that more than 68 million people in the United States are already using AR, which is supposed to grow over the next several years, with the global AR market prophesied to be worth over USD 72 billion by 2024.
  • United States is expected to be one of the most innovative AR markets in the world. Most companies developing this technology are based in the United States. The region's high technology exposure and easy availability of smart devices have resulted in a strong AR market. Microsoft's augmented reality (AR) product, Hololens, was first released in the United States and Canada, receiving a positive response from consumers.
  • Furthermore, the region has the highest adoption rate of smart devices, particularly smart watches and glasses. Because smart devices, especially smartphones, play a significant role in the development of the AR market, the region presents an important opportunity for the growth of the market studied over the forecast period.
  • Rising investments in immersive technologies are boosting demand for the technology in the region. For instance, the US government is keenly encouraging the adoption of immersive technologies, strengthening the region's hold on the augmented reality market.
  • As many customers cannot get to physical stores amid the coronavirus pandemic, exploring augmented reality (AR) initiatives for retail is high in the region. For instance, Threekit, a product visualization software provider based in Chicago, announced introducing a configurable AR feature, enabling shoppers to see and customize product variations in augmented reality.

Enterprise Augmented Reality Industry Overview

The Global Enterprise Augmented Reality Market is competitive with diverse firms of different sizes. This market is anticipated to encounter several partnerships, mergers, and acquisitions as organizations continue to invest strategically in offsetting the present slowdowns they are experiencing. The market comprises key solutions and service providers, such as Epson America Inc, ThirdEye, Lenovo Corporation, Atheer Inc., and Dynabook Americas Inc.

  • February 2021 - Epson provider of the augmented smart glass platform, has announced a partnership with spinar America to deliver Augmented Reality Remote Assistance through Zoom for Hybrid Work Environments.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Higher Effectiveness and Efficacy of AR Applications
    • 5.1.2 High Demand for Mobile-based Augmented Reality
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Need For Higher Bandwidth and Susceptibility to External Environmental

6 Market Segmentation

  • 6.1 By End-user
    • 6.1.1 Retail and E-commerce
    • 6.1.2 Education (E-learning)
    • 6.1.3 Industrial
    • 6.1.4 Automotive and Aerospace
    • 6.1.5 Professional Services
    • 6.1.6 Other End-user Applications (Energy, Public Safety,Agriculture, etc.)
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World (Latin America and Middle East & Africa)

7 Competitive Landscape

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Dynabook Americas Inc.
    • 7.1.2 Epson America Inc. (Seiko Epson Corporation)
    • 7.1.3 ThirdEye
    • 7.1.4 Lenovo Corporation
    • 7.1.5 Atheer Inc.
    • 7.1.6 Rokid Inc.
    • 7.1.7 Vuforia (PTC Inc.)
    • 7.1.8 Nextech AR Solutions Corp
    • 7.1.9 Librestream
    • 7.1.10 Vuzix Corporation
    • 7.1.11 Dalux
    • 7.1.12 Darf Design
    • 7.1.13 Plutomen Technologies Pvt Ltd
    • 7.1.14 Industrial Augmented Reality SL (iAR)

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market