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市場調査レポート
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1632074

インドのスマートウェアラブル:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

India Smart Wearable - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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インドのスマートウェアラブル:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドのスマートウェアラブル市場は予測期間中にCAGR 23.91%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • 地域政府機関は、市場を大きく牽引する可能性のある新たな施策を実施しています。例えば、2022年2月、インド政府は、ウェアラブルとヒアラブルデバイスの国内生産を奨励する新しい段階的製造スキーム(PMP)を発表しました。2022年4月1日以降、ウェアラブル・ヒアラブルガジェットの製造に使用される部品のほとんどに関税がかからなくなります。スマートウォッチ、Bluetoothスピーカー、トゥルー・ワイヤレスステレオ、ヘッドフォン、イヤフォン、ネックバンド、ヘッドセットの輸入品には20%の関税がかかりますが、23年度から26年度にかけての輸入部品には0%から15%の関税がかかります。
  • India Brand Equity Foundationによると、インド政府(GOI)は医療機器部門を強化するため、研究開発(R&D)や医療機器への100%直接投資を重視し、市場活性化のための様々な取り組みを開始しました。2,000年4月から2021年12月までの間に、医療手術機器市場に参入したFDI額は23億5,000万米ドルでした。医療機器の輸入は同国全体の75~80%を占める。2019~20年の輸出総額は25億1,000万米ドルで、2025年には100億米ドルに達すると予測されています。政府のイニシアチブの増加は、調査された市場が成長する機会を生み出すと考えられます。
  • 2021年6月、DRDOは兵士の生活をより安全で快適なものにするため、数年にわたり外骨格技術の研究開発を行った。しかし、このセグメントでの運用技術はまだ配備されていないです。一方、中国は国境の緊張が高まる中、弾薬運搬用の軍用外骨格スーツを開発しました。中国の国境防衛部隊は2020年後半から、補給物資の運搬やパトロールなどの作業を支援するため、非動力外骨格を採用し始めました。
  • 2021年6月、スマートウェアラブルのメーカーであるGoQiiは、Smart Vital Juniorと名付けられた新しいアイテムのリリースを発表しました。GoQiiスマートバイタルジュニアと呼ばれる幼児用の特別なフィットネスバンドは、第三次COVID-19の波が若い世代に押し寄せるという展望が立っているときにリリースされます。GoQiiスマートバイタルジュニアは、幼児たちのお助けツールとして、COVID-19中に重要な血中酸素濃度、心拍数、体温レベルの変化をリアルタイムでモニターします。医療専門家によると、幼児たちはCOVID-19の第3波の影響を受けると予想されています。

インドのスマートウェアラブル市場動向

スマートウォッチが市場を大きく牽引する要因の一つ

  • インターネット接続とデジタル化の急速な高まりに伴い、ワイヤレスガジェットの需要が増加しています。スマートワイヤレスフィットネスデバイスの重要なコンポーネントであり、顧客の最も重要なニーズを満たすと予想される主要アプリケーションには、身体活動のモニタリングと測定、周囲のセンシング、リアルタイムのデータ収集、コミュニケーションなどがあります。AIの統合は、医療の急速な進歩と進歩の一部となっています。AIが支援するスマートウォッチは、患者の健康モニタリングのためのスマートな診断と医師を保証します。
  • 市場は、医療とフィットネスのさらなる進歩を支援するスマート技術を生み出す戦略への投資の増加により成長しています。スマートウォッチは、歩数、消費カロリー、移動距離、その他の活動など、日々のフィットネス活動をシンプルにモニタリング・測定します。スマートウォッチはBluetoothやワイヤレス通信でスマートフォンに素早く接続できます。アスリートやあらゆる消費者は、このアシストで日々のタスクをスケジュールすることができます。その結果、ワイヤレススポーツとフィットネス機器の人気が高まっていることが、スマートウォッチ産業拡大の重要な要因となっています。
  • 企業は顧客の需要を満たすため、新製品を発売したり、既存製品に新機能を取り入れたりしています。例えば、B.Rebelは2022年4月、洗練された外観と特別な機能を備えた史上初の本格的スマートウォッチをインドで発表しました。このスマートウォッチは、健康を大切にする人やフィットネス愛好家にとって理想的なプレゼントとなります。心拍数モニタリング、睡眠モニタリング、月経周期追跡、座りがち警告、毎日のアクティビティ・トラッカー、血中酸素濃度モニタリング(SpO2)、11のスポーツ・モードなどの技術的機能により、フィットネス・ルーティンの維持が簡単になります。
  • 2022年5月、IIT Kanpurの調査チームは、目の不自由な人にとって非常に役立つ画期的なタッチセンサ式時計を開発しました。健康指標の表示、インスタントタイマー、飲水リマインダーなど、いくつかの機能を備えています。タッチセンサと振動を利用した機能は、目の不自由な人に時間の感覚を提供する上で画期的なものとなると考えられます。
  • さらに、同社は2022年5月、Amazfit GTS 2新バージョンをインドで発売したとウェブサイトで発表しました。このスマートウォッチがオンラインストアのAmazon Indiaに掲載され次第、インドの顧客は購入することができます。新モデルは2020年12月に発売されたAmazfit GTS 2と多くの共通点があるが、いくつかのマイナーチェンジが施されています。その一つは、より明確なフィードバックのための触覚振動の強化です。また、回転が可能なため、左右両方の手に装着しても実用的だといいます。

市場を牽引する技術の進歩

  • スマート衣料というアイデアはかなり新しいかもしれないが、ファッションとエレクトロニクスはサプライチェーンの一部として以前から組み合わされてきました。ファッション商品は、RFIDタグが内蔵されているため、今や誰とも、さらには顧客とも相互作用することができます。これらのタグは、紙製の吊り下げタグ、襟に縫い付けられたテキスタイルタグ、袖のボタン、靴底に押し込まれた頑丈なタグの形をとることができます。特定のRFIDプロトコルである近距離無線通信(NFC)の衣料品への利用は拡大しています。NFCは数センチの距離からあらゆるモバイルデバイスで読み取ることができ、接続可能なクラウドソフトウェアと組み合わせれば、企業と顧客間のコミュニケーションに新たなチャネルを開くことができます。
  • 2022年1月、インドのイヤーウェアブランドboAtの親会社であるImagine Marketingは、シンガポールのKaHa Pte Limitedを買収し、インテリジェントで包括的なウェルネス・ウェアラブルのエコシステムを拡大します。KaHa Pte LimitedはエンドツーエンドのスマートIoT製品開発企業です。買収により、Imagine Marketingは、コンセプト、デザイン、電子ファームウェア、アルゴリズム開発、AndroidとiOSアプリケーション、新機能統合、ソーシャル・エンゲージメント、分析の面で、ウェアラブル製品のラインアップを拡充することができます。また、Imagine Marketingはインドの消費者のための盛んなエコシステムの開拓をリードすることになります。
  • 新時代の技術の採用は、医療を含むいくつかの産業に影響を与えており、医療もまた変化しています。医療産業は10年前と比べて大きく変わりました。COVID-19の大流行は、すでに進行中だったこの産業のデジタル変化を加速させました。世界の医療スタッフの危機と一般的なリソース不足のため、世界中の医療プロバイダーは、拡大する患者数に対応するため、人工知能(AI)や機械学習(ML)のような最先端技術の採用を余儀なくされました。
  • 医療機関やその家族全体における医療モノのインターネットの採用は、5G技術の普及拡大や、世界中で先進的5Gネットワーク構築への投資が増加することによって促進されると予想されます。IoMTは現在、MRIスキャナー、人工関節、妊娠検査キット、手術機器など、さまざまな医療アプリケーションで使用されています。医療セグメントにおけるIoMTの採用は、革新的な医療機器に対する意識の高まりにより、予測期間中に増加すると予想されます。
  • 戦闘能力を向上させるため、防衛装備品の要件を国有企業製のアイテムに長年依存してきたインド軍は、新興企業によって作成された拡張現実(AR)や仮想現実(VR)技術の採用を増やしています。軍部は、パイロット訓練から航空機の修理、兵器の効率改善、さらには戦車の戦闘耐久性向上まで、幅広いプロジェクトで新興企業と協力しています。例えば、ムンバイを拠点とするAR/VRビジネス企業AjnaLensは、プレシリーズA資金調達で1億2,000万インドルピーを調達し、一例としてシースルー装甲を設計しました。AjnaESAS(Enhanced situational awareness system)は、拡張現実と360度カメラを使用したヘッドマウントディスプレイで、戦車の乗員に360度の水平視野を記載しています。

インドのスマートウェアラブル産業概要

インドのスマートウェアラブル市場は、Google LLC、Apple Inc.、Samsung、Sonyのような重要な市場参入企業によってセグメント化されています。各社は、市場シェア拡大を目指し、新サービスの導入、提携や買収への継続的な投資、製品開発を行っています。各社の最近の動きをいくつか以下に挙げます。

  • 2022年6月-GarminのフィットネストラッカーVivosmart 5がインドで発売されました。このスマートフィットネストラッカーの先進的睡眠トラッキング機能には、Garminの睡眠スコア、パルスオキシメトリの一目でわかる健康統計、心拍数モニタリング、「ボディバッテリー」エネルギーモニタリング、終日ストレストラッキングなどが含まれます。Vivosmart 5は、後継モデルよりも画面スペースが66%広くなり、文字も大きくなり、タッチスクリーンとボタンのインターフェースも直感的になりました。ユーザーのVO2最大値、安静時心拍数、体格指数に基づいて、トラッカーはユーザーの現在のフィットネス年齢も表示します。(BMI)エンゲージメントが高まるにつれ、消費者はこのオプションを使用して数値を下げることが推奨されます。
  • 2021年8月-コネクテッド公共安全技術プロバイダーのAxonは、グジャラート州警察がインドのグジャラート州全域に配置された警官に1万350台の身体装着カメラとAxonのデジタル証拠管理ソリューションを提供すると発表。グジャラート州警察はまた、カメラの一部にAxonのリアルタイム状況認識ソフトウェア「Respond for Devices」を搭載し、監督者が位置情報マッピングとライブストリームにアクセスできるようにします。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 市場成長を促進する技術の進歩
  • 市場抑制要因
    • 高コストとデータセキュリティへの懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • スマートウォッチ
    • ヘッドマウントディスプレイ
    • スマートウェア
    • 耳掛け型
    • フィットネス・トラッカー
    • 身体装着型カメラ
    • 外骨格
    • 医療機器

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Apple Inc.
    • Samsung
    • Google
    • Xiaomi
    • Nike
    • Ottobock
    • Cyberdyne
    • Medtronic PLC
    • Omron Healthcare Inc.
    • Sony Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 91176

The India Smart Wearable Market is expected to register a CAGR of 23.91% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The regional government bodies are implementing new policies which may significantly drive the market. For instance, in February 2022, The Indian government unveiled a new phased manufacturing scheme to encourage the domestic production of wearable and hearable devices (PMP). Most components used to make wearable, and hearable gadgets will no longer be subject to customs tax beginning on April 1, 2022, while importing such goods will range from 15 to 20 % from FY23 to FY26. While there will be a 20% tariff on imported smartwatches, Bluetooth speakers, true wireless stereos, headphones, earbuds, neckbands, and headsets, there will be a 0% to 15% duty on imported components between FY23 and FY26.
  • According to the Indian Brand Equity Foundation, The Government of India (GOI) has commenced various initiatives to strengthen the medical devices sector, emphasizing research and development (R&D) and 100% FDI for medical devices to boost the market. Between April 2000 and December 2021, the amount of FDI that entered the medical and surgical equipment market was 2.35 billion dollars. Medical gadget imports account for 75-80% of the country's total. In 2019-20, exports totaled USD 2.51 billion; by 2025, they are projected to reach USD 10 billion. Increasing government initiatives will create opportunities for the studied market to grow.
  • In June 2021, DRDO conducted research and development on the exoskeleton technology for several years to make soldiers' lives safer and more comfortable. It hasn't yet deployed any operational technologies in this area, though. While China, amid the border tensions, came out with military-grade exoskeleton suits powered and used for carrying ammunition. The Chinese border defense troops began employing non-powered exoskeletons in the latter half of 2020 to aid in tasks like supply delivery and patrol.
  • In June 2021, GoQii, the manufacturer of a smart wearable, announced the release of a new item named Smart Vital Junior. A special fitness band for children called the GoQii Smart Vital Junior is being released when the prospect of a third COVID-19 wave hangs over the younger generation. The GoQii Smart Vital Junior will serve as a helping tool for children and monitor changes in blood oxygen levels, heart rate, and temperature levels in real-time-vitals that are important during COVID-19. According to medical professionals, children are expected to be affected by the third COVID-19 wave.

India Smart Wearable Market Trends

Smart Watches is one of Factor that Significantly Driving the Market

  • With the rapid rise in internet connectivity and digitalization, there is a rise in the demand for wireless gadgets. Some of the key applications that are crucial components of smart wireless fitness devices and are anticipated to meet the customers' most important needs include monitoring and measuring physical activity, sensing the surroundings, real-time data collecting, and communication. AI integration has been a part of healthcare's rapid progress and advancement. AI-assisted smartwatches ensure smart diagnoses and doctors for patient health monitoring.
  • The market is growing due to increased investment in strategies for creating smart technologies to assist further healthcare and fitness advancements. A smartwatch monitors and measures daily fitness activities, including steps, calories burned, distance traveled, and others, which are simple. The smartwatch can quickly connect to a smartphone through Bluetooth or wireless communication. The athlete or any consumer can schedule their daily tasks with this assistance. As a result, the growing popularity of wireless sports and fitness equipment is a key factor in the expansion of the smartwatch industry.
  • Firms are launching new products or incorporating new features into existing products to meet the customers' demands. For instance, in April 2022, B.Rebel unveiled its first-ever real smartwatch in India, with a sleek appearance and special functions. This smartwatch is the ideal present for anyone who values their health or is a fitness enthusiast. With technological features including heart rate monitoring, sleep monitoring, menstrual cycle tracking, sedentary alert, daily activity tracker, blood oxygen monitoring (SpO2), 11 sports modes, etc., staying on top of fitness routine is simple.
  • In May 2022, Researchers at IIT Kanpur created a revolutionary touch-sensitive timepiece that could be extremely helpful for blind and visually impaired people. It has several functions, including displaying health metrics, an instant timer, a reminder to drink water, etc. The touch-sensitive and vibration-based capabilities would prove revolutionary in providing the blind and visually handicapped with a sense of time.
  • Furthermore, the company announced on its website in May 2022 that Amazfit GTS 2 New Version launched in India. As soon as the smartwatch is posted on the online store, Amazon India, customers in India can purchase it. The new model shares many similarities with the Amazfit GTS 2 introduced in December 2020, but it should feature a few minor changes. One feature is an enhanced haptic vibration for clearer feedback. Because it can rotate, it is also said to be practical for wearing on both the left and right hands.

Technological Advancements driving the Market

  • The idea of smart clothing may be fairly new, but fashion and electronics have been paired up for some time as part of the supply chain. Fashion goods can now interact with anyone, even customers, due to RFID tags that have been included in them. These tags can take the shape of a paper hang tag, a textile tag stitched into a collar, a button on a sleeve, or a sturdy tag pressed into a shoe's sole. The use of Near Field Communication (NFC), a specific RFID protocol, in clothing is growing. It can be read on any mobile device from a few centimeters away and, when combined with connectable cloud software, opens up new channels for communication between businesses and customers.
  • In January 2022, Imagine Marketing, the parent company of the Indian earwear brand boAt, will buy Singapore's KaHa Pte Limited to expand its intelligent and comprehensive wellness wearable ecosystem. KaHa Pte Limited is an end-to-end smart IoT product development firm. With the acquisition, Imagine Marketing will be able to expand its line of wearable products in terms of concept, design, electronic firmware, algorithm development, Android and iOS applications, new feature integration, social engagement, and analytics. Imagine Marketing will also lead in developing a thriving ecosystem for Indian consumers.
  • The introduction of new-age technologies has impacted several industries, including healthcare, which has also changed. The healthcare industry has changed significantly since a decade ago. The Covid-19 pandemic accelerated this industry's ongoing digital change, which was already underway. Due to a worldwide health staffing crisis and a general lack of resources, healthcare providers worldwide were forced to employ cutting-edge technology like artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) to service the expanding number of patients.
  • The adoption of the internet of medical things across healthcare organizations and families is anticipated to be fueled by the expanding popularity of 5G technology and increased investments in creating advanced 5G networks worldwide. IoMT is currently used in various healthcare applications, including MRI scanners, artificial joints, pregnancy test kits, and surgical equipment. IoMT adoption in the healthcare sector is anticipated to increase over the course of the forecast period due to rising awareness of innovative healthcare devices.
  • To improve its fighting capability, the Indian military, which has long relied on items made by state-owned corporations for its defense equipment requirements, is increasingly embracing augmented reality (AR) and virtual reality (VR) technologies created by startups. The military forces are collaborating with startups on projects ranging from pilot training to aircraft repair, weapon efficiency improvement, and even making tanks more durable in battle. For example, AjnaLens, a Mumbai-based AR/VR business that raised INR 12 crore in pre-series A funding, designed a see-through armor as an example. The AjnaESAS (enhanced situational awareness system) is a head-mounted display that uses augmented reality and a 360-degree camera to provide the tank crew with a 360-degree horizontal field of view.

India Smart Wearable Industry Overview

The Indian smart Wearables Market is fragmented with significant market players such as Google LLC, Apple Inc., Samsung, sony, and many more. The companies are introducing new offerings, continuously investing in partnerships and acquisitions, and product development to increase the market share. A few of the recent developments by the companies are listed below.

  • June 2022 - The Vivosmart 5 fitness tracker from Garmin has been introduced in India. The advanced sleep tracking capabilities of the smart fitness tracker include Garmin's sleep score, at-a-glance health stats for pulse oximetry, heart rate monitoring, "body battery" energy monitoring, all-day stress tracking, and more. The Vivosmart 5 boasts 66 percent more screen space than the model it replaces, larger lettering, and an intuitive touchscreen and button interface. Based on the users' VO2 max, resting heart rate, and body mass index, the tracker also displays the users' current fitness age. (BMI) With increasing engagement, consumers are encouraged to lower the figure using this option.
  • August 2021 - Axon, a connected public safety technology provider, announced that the Gujarat State Police would provide 10,350 body-worn cameras and Axon's digital evidence management solution to officers stationed throughout Gujarat, India. The Gujarat State Police will also equip a portion of the cameras with Axon's real-time situational awareness software, Respond for Devices, which provides supervisors with access to location-mapping and live stream, allowing them to see how situations develop and inform decisions about resourcing and backup.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Incremental Technological Advancements Aiding the Market Growth
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Cost and Data Security Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product
    • 6.1.1 Smartwatches
    • 6.1.2 Head-mounted Displays
    • 6.1.3 Smart Clothing
    • 6.1.4 Ear Worn
    • 6.1.5 Fitness Trackers
    • 6.1.6 Body-worn Camera
    • 6.1.7 Exoskeleton
    • 6.1.8 Medical Devices

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Apple Inc.
    • 7.1.2 Samsung
    • 7.1.3 Google
    • 7.1.4 Xiaomi
    • 7.1.5 Nike
    • 7.1.6 Ottobock
    • 7.1.7 Cyberdyne
    • 7.1.8 Medtronic PLC
    • 7.1.9 Omron Healthcare Inc.
    • 7.1.10 Sony Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET