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市場調査レポート
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1631660

ホームオーディオの世界市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Home Audio - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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ホームオーディオの世界市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ホームオーディオの世界市場は予測期間中にCAGR 11.4%を記録する見込み

Global Home Audio-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 長年にわたり、ホームオーディオセグメントは、パワフルなサウンドを提供する目立つ煩雑なスピーカーから、完全な映画体験のための高品質なサウンドを提供する洗練された小型デザインへと進化してきました。指先での音楽ストリーミングが普及し、真のワイヤレスオーディオが最も人気のある動向の一角を占めています。
  • 最も重要な開発は、大画面で手頃な価格の高解像度テレビがもたらしたホームシアターの民主化です。消費者は、極めてクリアでパワフルな音楽を提供するスピーカーを、極めて小さな包装で購入できるようになりました。
  • また、没入型コンテンツへの容易なアクセスが、オーディオ・ビジュアルシステムをより強力な性能レベルに引き上げる番組と相まって、オーディオ機器の需要を牽引しています。ホームシアター産業の展望は、建築的に親しみやすいDolby Atmosシステム、短焦点プロジェクター、電動ウィンドウ・トリートメント、環境光除去ディスプレイなどの技術革新により改善しています。
  • また、ワイヤレスHTIB(Home-Theater-In-A-Box)システムの人気の高まりにより、市場も好転しています。これは、テレビと組み合わせてより良いオーディオ体験を提供できることに起因しています。ハイレゾ・オーディオ、サラウンド・サウンド・フォーマット、音声の明瞭度などの技術的改良により、現在ではいくつかのメーカーが低価格のオーディオシステムを製造しています。HBITレシーバーは、サブウーファーやセカンダリースピーカーを簡単にリンクさせることができます。HBITレシーバーは低周波信号をサブウーファーに供給し、内蔵アンプは可聴域の音を出すのに十分なパワーを生み出します。
  • さらに、ホームオーディオセグメントは、最近のCOVID-19の大流行により、需要が堅調に伸びています。パンデミックは、自宅で活動するという新たな常識を生み出しました。消費者はオンラインリソースを通じてエンターテインメント、パーソナルフィットネス、ウェルネスにより多くの時間を費やすようになり、サウンドバー、ヘッドフォン、Bluetoothスピーカーといったホームオーディオ製品のニーズが高まっています。この動向に対応するため、各社はPhilips TAPB603 Dolby Atmos Soundbarのような高級でありながら手頃な価格の技術機器を発売することで消費者のニーズに応え、ハイファイ・オーディオのカテゴリー全体をより身近なものにすることを目指しています。

ホームオーディオ市場の動向

サウンドバーセグメントが大きな市場シェアを占める見込み

  • オフラインからオンラインへのメディア消費のシフトは、サウンドバーの需要拡大に大きく寄与しています。Hotstar、Netflix、Amazon Primeなどのサブスクリプション・ベースプラットフォームの普及が進んでいることも、サウンドバー市場の開発を補完しています。
  • また、サウンドバーに音声アシスト技術が統合されることも市場を牽引しています。例えば、ボーズは2021年9月、音楽や映画に深い没入感を提供するドルビーアトモススピーカー、新型Smart Soundbar 900を発表しました。ボーズ独自の空間技術により、900は楽器、ダイアログ、エフェクトを分離し、それらを部屋の遥か上方、遥か右側、遥か左側に配置することで、ドルビーアトモスコンテンツを昇華させる。HDMI eARCを搭載したこのサウンドバーは、ケーブル1本でテレビに接続でき、すべての技術が1つの筐体に収められています。Wi-FiとBluetoothを搭載し、GoogleアシスタントとAmazon Alexaによる音声コントロール、シンプルなアプリによるタッチコントロールも可能です。Airplay 2、Spotify Connect、その他のボーズスマートスピーカーと互換性があり、プレミアムオーディオのマルチルームシステムを実現します。
  • 複数の企業による研究開発投資の増加も、イノベーションとアップグレードを促進することで、調査市場の拡大を支援しています。例えば、2022年1月、Sony ElectronicsはHT-S400 2.1chサウンドバーを発表しました。HT-S400は、S-Force PROフロントサラウンド技術、クリアなダイアログ機能、パワフルな総出力330Wにより、パワフルなオーディオ体験を記載しています。HT-S400は、高音質のドルビーデジタルとソニーのバーチャルサラウンド技術S-Force PROフロントサラウンドにより、周囲の音を聞きやすくします。
  • 2022年5月、ワイヤレスホームオーディオのスペシャリストであるソノスは、Googleとの公然の決裂後、スマートスピーカー用の新しい音声コントロールシステムとともに、人気のTVサウンドバーの低価格モデルを発売すると発表しました。新しいRayサウンドバーは、ソノスの人気モデルArcとBeamのコンパクト版で、音質を損なうことなくテレビ台にすっきりと収まるように設計されています。光ケーブルでテレビに接続し、Wi-Fiで音楽をストリーミングし、ソノスのアプリやテレビのリモコンで操作できます。
  • しかし、無線オーディオ機器による無線周波数帯の制限の高まりや、オーディオ機器の長時間使用による健康問題の増加が、市場の成長を妨げる大きな要因となっています。さらに、オーディオ品質におけるコーディング遅延やビットエラーは、予測期間におけるサウンドバー市場の開拓をさらに困難にすると考えられます。

アジア太平洋が急成長市場になる見込み

  • アジア太平洋は、技術革新の増加、Sony Corporation、Samsung Electronics、Alpine Electronicsのような大手オーディオ機器プロバイダーの存在、急速な産業化により、新しいオーディオ機器の着実な普及が進んでいることから、大きな市場シェアを獲得すると予想されます。ストリーミングとデバイスネットワーキングは、アジア太平洋のホームオーディオシステム市場における2つの新たな動向です。
  • さらに、同地域の複数の住宅でスマートホームガジェットの導入が進んでいるため、スマートスピーカー、テレビ、プラグインのニーズが大幅に増加しており、調査対象市場の成長を後押ししています。例えば、2021年の商務部の統計によると、スマートデバイスの売上高は前年比90.5%増、腕時計やスマートグラスなどのスマートウェアラブルの売上高はそれぞれ前年比36.3%増、26.8%増となっています。
  • これに伴い、グリーン民生用電子機器やスマート民生用電子機器の消費を促進し、古い民生用電子機器を買い替えるための中国の取り組み強化は、消費者の購買力を刺激し、経済成長を補強し、高品質でサステイナブル開発を促進すると予想されます。
  • また、eコマースプラットフォームやオンライン流通チャネルの採用が増加していることも、同地域の調査対象市場の成長を後押ししています。例えば、AscentialのEdgeによると、アジア太平洋のeコマースは2020年に小売売上高の半分近くを占め、主要地域となります。北米と欧州の小売業におけるeコマースのシェアは、2020年にそれぞれ20%と16%でアジア太平洋に続きます。アジア太平洋の小売売上高に占めるeコマースの割合は、2025年までに10%増加し、61%に達すると予想されており、これは他の地域の中で最大の増加率です。
  • さらに、同地域では包括的な製品ポートフォリオの発売や革新的な製品の開発により、継続的な成長が見込まれています。例えば、2022年5月、WiSA Technologies Inc.の子会社であるWiSA LLCは、WharefedaleのOpalワイヤレスホームシアタースピーカーシステムがWiSA HT相互運用性認証を取得し、中国で販売を開始したと発表しました。このシステムは、タッチコントロールとドルビーデジタル、ドルビーデジタルプラス、ドルビーデジタルTrueHDのデコード機能を備えています。

ホームオーディオ産業概要

世界のホームオーディオ市場は、Sony Corporation、Sonos, Inc.、Bose Corporation、Panasonic Corporationなど、複数の著名な参入企業が存在する、非常に細分化された競争市場です。同市場の参入企業は、さまざまな提携やイノベーション、流通チャネルの強化を通じて市場シェアの拡大に努めています。

  • 2021年7月-プレミアムオーディオブランドであるSonosは、ポートフォリオを世界的に拡大するため、インドに進出しました。カリフォルニアを拠点とするこのホームオーディオブランドは、Sun Groupの子会社であるLuxury Personifiedと提携し、ワイヤレスホームオーディオスピーカーシリーズをインド市場に記載しています。この提携により、Sonosはインドで正式に製品の販売とサービスを行うことができるようになり、サードパーティのプラットフォームを通じた販売に歯止めがかかることになります。
  • 2021年7月-Sony Electronics Inc.は、先進的な多次元サウンド体験を提供するプレミアムホームシアターシステムHT-A9とフラッグシップ・サウンドバーHT-A7,000を発表。音楽、映画、ゲームなど、あらゆるコンテンツで臨場感あふれるホームシアターとサウンドスケープ体験を実現する革新的なサラウンドサウンド技術により、ユーザーはリビングルームの隅々まで、上空で起きているアクションを感じることができます。
  • 2021年5月-Appleは、Dolby Atmosに対応したSpatial Audioを追加し、Apple Musicの加入者に先進的音質を提供すると発表しました。Spatial Audioは、アーティストがファンのために本物の多次元的なサウンドと明瞭さで没入感のあるオーディオ体験を創り出す機会を記載しています。Apple Music加入者はまた、7,500万曲以上の楽曲をLossless Audioで聴くことができます。これらの新機能は、来月からApple Music加入者に追加料金なしで提供されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

  • 調査の枠組み
  • 2次調査
  • 1次調査
  • 1次調査のアプローチと主要回答者
  • データの三角測量と洞察の生成

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 技術の進歩と革新
    • 可処分所得の増加と高い消費支出
    • スマートホームの採用増加
    • 音楽ストリーミングの人気の高まり
  • 市場課題/抑制要因
    • 高い機器コスト

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • A/Vレシーバー
    • Hi-Fiシステム
    • サウンドバー
    • ワイヤレススピーカー
      • Bluetooth/Wi-Fi対応
      • スマートスピーカー(バーチャルアシスタント付き)
    • 専用ドック
    • その他
  • 技術別
    • 有線
    • ワイヤレス
  • 地域別
    • 北米
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amazon.com Inc.
    • Google LLC
    • Sonos Inc.
    • Sony Corporation
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Bose Corporation
    • Bowers & Wilkins.
    • Panasonic Corporation
    • Boston Acoustics
    • Dynaudio
    • Klipsch Audio Technologies

第8章 投資分析

第9章 将来の展望

目次
Product Code: 90777

The Global Home Audio Market is expected to register a CAGR of 11.4% during the forecast period.

Global Home Audio - Market - IMG1

Key Highlights

  • Over the years, the home audio segment has evolved from prominent, cumbersome speakers for powerful sound to sleek and small designs that offer a high-quality sound for a complete cinematic experience. Streaming music at one's fingertips proliferates, with true wireless audio taking a stand among the most popular trends.
  • The most significant development is the democratization of home theatre brought by large-screen, affordable, high-definition television sets that display content in combination with super-high-quality audio. Consumers can now buy speakers that provide remarkably clear and powerful music and do so in extremely small packages.
  • Also, easy access to immersive content, coupled with programming that elevates audio-visual systems to more powerful performance levels, is driving the demand for audio equipment. Home theatre industry prospects are improving due to innovations such as architecturally friendly Dolby Atmos systems, short-throw projectors, motorized window treatments, ambient light rejecting displays, etc.
  • The market is also witnessing an uptick due to the growing popularity of wireless Home-Theater-In-A-Box (HTIB) systems. This can be attributed to their ability to be combined with TVs to provide a better audio experience. Several manufacturers are now producing audio systems at low prices due to technological refinements in Hi-res Audio, surround sound format, and audio clarity. The device eliminates the need for extensive wires flowing throughout the home and enables users to effortlessly link sub-woofers and secondary speakers. The HBIT receiver provides a low-frequency signal to the sub-woofer, and its built-in amplifier produces sufficient power to produce audible sound.
  • Additionally, the home audio segment has witnessed robust growth in demand due to the COVID-19 pandemic in the recent past. The pandemic created a new norm of operating from home. Consumers spend more time on entertainment, personal fitness, and wellness through online resources, which has heightened the need for home audio products like Soundbars, Headphones, and Bluetooth speakers. To serve the trend, companies aim to address consumer needs by launching premium yet affordable tech devices like the Philips TAPB603 Dolby Atmos Soundbar, making the overall high fidelity audio category more accessible.

Home Audio Market Trends

The Sound Bars Segment is Expected to Hold a Significant Market Share

  • The shift in the consumption of media from offline to online has contributed significantly to the growth in demand for soundbars. The increasing penetration of subscription-based platforms like Hotstar, Netflix, Amazon Prime, etc., complement the soundbar market's development as they are slightly cheaper than extensive home cinema systems, offer enhanced sound quality to the users, and are compact.
  • The market is also driven by the integration of voice assistance technology in the soundbar. For instance, in September 2021, Bose announced the new Smart Soundbar 900, a Dolby Atmos speaker that delivers deep immersion for music and movies. With proprietary Bose spatial technologies, the 900 elevates Dolby Atmos content by separating instruments, dialogue, and effects and then places them in discrete parts of a room, far above and to the far right and left. Featuring HDMI eARC, the Soundbar connects to a TV with a single cable and packs all its technology in a single enclosure. It features Wi-Fi and Bluetooth along with Google Assistant and Amazon Alexa for voice control and a simple app for touch control. It is compatible with Airplay 2, Spotify Connect, and other Bose smart speakers for a premium audio multi-room system.
  • The increasing investments in research and development by several companies also aid the expansion of the studied market by facilitating innovations and upgrades. For instance, in January 2022, Sony Electronics Inc. announced the HT-S400 2.1ch soundbar, fetching cinematic surround sound to any living room. The HT-S400 delivers a powerful audio experience due to its S-Force PRO Front Surround technology, clear dialogue features, and powerful 330W total power output. The HT-S400 facilitates users to hear sound from all around thanks to high-quality Dolby Digital with Sony's virtual surround sound technology S-Force PRO Front Surround.
  • In May 2022, Sonos, the wireless home-audio specialist, announced that it is set to launch a lower-cost model of its popular TV soundbars alongside its new voice control system for its smart speakers after its public bust-up with Google. The new Ray soundbar is a compact version of Sonos's popular Arc and Beam models, designed to fit neatly in TV stands without affecting sound quality. It connects to a TV through an optical cable, has Wi-Fi for streaming music, and can be controlled with the Sonos app or a TV remote.
  • However, rising restrictions on the radiofrequency spectrum by wireless audio equipment and increasing health problems resulting from prolonged use of audio devices are the significant factors that obstruct the market's growth. Additionally, coding delays and bit errors in audio quality would further challenge the development of the soundbar market in the forecast period.

Asia-Pacific is Expected to be the Fastest Growing Market

  • Asia-Pacific is expected to capture a significant market share due to the increasing technological innovation, presence of some of the leading audio equipment providers, like Sony Corporation, Samsung Electronics, Alpine Electronics, and rapid industrialization, which have led to a steady stream of new audio equipment. Streaming and device networking are the two emerging trends in the Asia-Pacific Home Audio System Market.
  • Further, due to the high deployment of smart home gadgets in several houses in the region, the need for smart speakers, TVs, and plug-ins has increased significantly, which is boosting the growth of the studied market. For instance, the sales of smart devices increased by 90.5% year on year; sales of smart wearables such as watches and smart glasses increased by 36.3% and 26.8% year-on-year, respectively, according to the Ministry of Commerce's statistics for 2021
  • In line with this, China's intensified efforts to boost the consumption of green and smart home appliances and replace old home appliances are expected to stimulate the purchasing power of consumers, shore up economic growth, and foster high-quality and sustainable development.
  • Also, the increasing adoption of e-commerce platforms and online distribution channels are propelling the growth of the studied market in the region. For instance, according to Edge by Ascential, the Asia Pacific region e-commerce comprised nearly half of the retail sales in 2020, making it the leading region. E-commerce share of retail in North America and Europe followed Asia-Pacific with 20% and 16% in 2020, respectively. The share of e-commerce in retail sales in the Asia-Pacific is expected to grow by 10% by 2025, reaching 61%, the largest expected increase among other regions.
  • Moreover, the region is expected to witness continuous growth due to the launch of comprehensive product portfolios and the development of innovative products. For instance, in May 2022, WiSA LLC, a subsidiary of WiSA Technologies Inc., announced that Wharefedale's Opal Wireless Home Theater Speaker System has earned WiSA HT Interoperability Certification and commenced sales in China. The system features touch controls and Dolby Digital, Dolby Digital Plus, and Dolby Digital TrueHD decoding.

Home Audio Industry Overview

The global home audio market is a highly fragmented and competitive market with the presence of several prominent players like Sony Corporation, Sonos, Inc., Bose Corporation, Panasonic Corporation, etc. The players in the market are striving to expand their market share through various collaborations, innovations, or enhancing their distribution channels.

  • July 2021 - Sonos, the premium audio brand, has forayed into India to expand its portfolio globally. The California-based home audio brand has partnered with Luxury Personified, a subsidiary of The Sun Group, to offer its wireless home audio speaker range to the Indian market. Through this partnership, Sonos would be able to officially sell and service its products in India, putting a curb on sales through third-party platforms.
  • July 2021 - Sony Electronics Inc. introduced the premium HT-A9 home theater system and flagship HT-A7000 soundbar, delivering an advanced multidimensional sound experience. It enables users to feel the action happening above and from every corner of the living room with innovative surround sound technologies that create an immersive home theater and soundscape experience for any music, film, or gaming content.
  • May 2021 - Apple announced that Apple Music is set to launch advanced sound quality to its subscribers with the addition of Spatial Audio with support for Dolby Atmos. Spatial Audio gives artists the chance to create immersive audio experiences with authentic multidimensional sound and clarity for their fans. Apple Music subscribers would also be able to listen to more than 75 million songs in Lossless Audio. These new features will be available for Apple Music subscribers starting next month at no additional cost.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Research Framework
  • 2.2 Secondary Research
  • 2.3 Primary Research
  • 2.4 Primary Research Approach and Key Respondents
  • 2.5 Data Triangulation and Insight Generation

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Technological Advancements and Innovations
    • 5.1.2 Increasing disposable income and high consumer spending
    • 5.1.3 Rising adoption of smart homes
    • 5.1.4 An upsurge in the popularity of music streaming
  • 5.2 Market Challenges/Restraints
    • 5.2.1 High Equipment Cost

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 A/V Receivers
    • 6.1.2 Hi-Fi Systems
    • 6.1.3 Sound bars
    • 6.1.4 Wireless Speakers
      • 6.1.4.1 Bluetooth and/or Wi-Fi Enabled
      • 6.1.4.2 Smart Speakers (with Virtual Assistant)
    • 6.1.5 Dedicated Docks
    • 6.1.6 Others
  • 6.2 By Technology
    • 6.2.1 Wired
    • 6.2.2 Wireless
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Asia-Pacific
    • 6.3.3 Europe
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amazon.com Inc.
    • 7.1.2 Google LLC
    • 7.1.3 Sonos Inc.
    • 7.1.4 Sony Corporation
    • 7.1.5 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 7.1.6 Bose Corporation
    • 7.1.7 Bowers & Wilkins.
    • 7.1.8 Panasonic Corporation
    • 7.1.9 Boston Acoustics
    • 7.1.10 Dynaudio
    • 7.1.11 Klipsch Audio Technologies

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK