表紙:ホームオーディオ機器市場:現状分析と予測(2023年~2030年)
市場調査レポート
商品コード
1408687

ホームオーディオ機器市場:現状分析と予測(2023年~2030年)

Home Audio Equipment Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 154 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ホームオーディオ機器市場:現状分析と予測(2023年~2030年)
出版日: 2023年12月30日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 154 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ホームオーディオ機器市場は、消費者の間で没入型オーディオ体験に対する需要が高まっていることから、約11.38%のCAGRで力強い成長が見込まれています。さらに、無線接続、スマート技術、音声アシスタント、モノのインターネット(IoT)統合の革新が、ホームオーディオ機器の採用を促進しています。さらに、音楽やビデオオンデマンドサービスなどのストリーミングプラットフォームの天文学的な増加に伴い、マルチメディアコンテンツを家庭で楽しむための高品質オーディオシステムの需要が高まっています。さらに、世界的に可処分所得が増加しているため、消費者は高級なホームオーディオ機器に投資できるようになっています。これらは、ホームオーディオ機器市場の需要増につながる要因の一部であり、この需要増は、この分野で行われている製品の発売や投資の増加からも評価できます。例えば、2023年3月、ソノスは無線スピーカーSonos era 100とEra 300の新シリーズを発表しました。Sonos Eraの両スピーカーは、Amazon Alexaを搭載したスマートスピーカーとして機能します。

市場はタイプ別に、スピーカー、サウンドバー、ホームシアターインアボックス(HTIB)、レシーバーに区分されます。サウンドバー分野は、予測期間中に大きな成長が見込まれます。サウンドバー分野の成長率を高めている主な要因には、従来のスピーカーに比べてオーディオ体験が向上するサウンドバーの能力による、オーディオ体験の向上に対する需要の高まりがあります。さらに、サウンドバーの人気が高まっているのは、高品質のオーディオソリューションやスマートオーディオ/ビデオデバイスに対する需要が高まっているためでもあります。サウンドバーは、ステレオサウンドシステムに代わる費用対効果の高い選択肢であり、ユーザーのリビングルーム、会議室、ホームシアターの音質を劇的に改善します。サウンドバーの採用が増加している主な理由は、オーディオコンテンツを無線でストリーミングし、全体的なサウンド体験を向上させる能力にあります。さらに、急速な技術進歩、インターネット普及の拡大、放送業界のデジタル変革、スマートホームの増加、製品価格の低下もサウンドバーの需要拡大に寄与しています。このような需要の高まりは、この分野で事業を展開する企業が様々な新製品を開発・発売することをさらに後押ししています。例えば、ソニーは2023年6月、5.1チャンネル&ドルビーアトモスを搭載した新型サウンドバーHT-S2000をインドで発売しました。

技術別に見ると、市場は有線と無線に二分されます。ホームオーディオ機器市場では、無線セグメントが市場シェアの大半を占めています。この高い市場シェアの主な要因としては、消費者が家のどこにでもスピーカーやデバイスを制限なく設置でき、柔軟性と利便性を提供できる利便性が挙げられます。さらに、無線オーディオシステムは、家庭環境にすっきりとした合理的な外観を提供します。空間を乱雑にするケーブルがないため、消費者はより視覚的に魅力的なセットアップを実現することができ、それゆえ消費者の間で無線オーディオ機器が高い人気を得ている主な要因の一つとなっています。さらに、伝送距離の延長、高音質、音声アシスト、バッテリー寿命の向上といった進化する技術も、無線スピーカーの需要を市場で押し上げています。例えば、2023年1月、アップルはHomePod第2世代の発売を発表しました。HomePodは、次世代レベルの音響を提供できるパワフルなスマートスピーカーで、象徴的なデザインを備え、Siriインテリジェンスも搭載しています。

同市場は、流通チャネルによってオンライン販売チャネルとオフライン販売チャネルに二分されます。市場シェアの大半を占めるのはオンライン販売です。オンライン販売チャネルの採用が増加している主な要因には、オンライン販売チャネルが提供する利便性があり、ユーザーは実店舗に出向くことなく、いつでもどこでも買い物ができます。さらに、オンライン販売チャネルでは、複数の販売者が存在するため、競争力のある価格が設定されることが多く、消費者はよりお買い得な商品を見つけることができます。さらに、消費者はさまざまなホームオーディオ機器ブランドの価格、機能、カスタマーレビューを簡単に比較することができるため、十分な情報に基づいた購買決定を下すことができ、これもオンライン販売チャネルにおける消費者のトラフィック増加の主な要因の一つとなっています。さらに、オンライン販売チャンネルは、ユーザーレビューや評価、宅配を特徴としており、消費者に広くリーチできるため、ホームオーディオ機器の市場流通において支配的な役割を果たしています。

5Gサービスの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。北米はホームオーディオ機器の重要な市場として際立っています。北米には高い生活水準を持つ消費者層が多く、強い消費者需要を含むいくつかの要因が高い市場シェアの要因となっています。さらに、北米は技術進歩の最前線にあり、革新的なホームオーディオ技術を継続的に導入しています。これには、無線接続、音声制御統合、スマートホーム対応などの進歩が含まれます。こうした技術進歩は消費者を惹きつけ、市場の成長に貢献しています。さらに、北米は、メーカー、サプライヤー、小売業者、消費者を効率的につなぐ強固で発達した流通網を有しており、消費者への製品の高い認知度と入手しやすさによって需要を促進する上で重要な役割を果たしています。これに加えて、この地域の可処分所得水準が比較的高いため、洗練されたホームオーディオシステムに投資する個人の購買力が強化され、音声アシスタント、ホームオートメーションシステム、スマートホームデバイスとの統合が消費者の間でますます普及しており、コネクテッドオーディオソリューション市場を牽引しています。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目標
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 COVID-19がホームオーディオ機器市場に与える影響

第6章 ホームオーディオ機器市場収益(2020年~2030年)

第7章 タイプ別の市場洞察

  • スピーカー
  • サウンドバー
  • ホームシアターインアボックス(HTIB)
  • 受信機

第8章 技術別の市場洞察

  • 有線
  • 無線

第9章 流通チャネル別の市場洞察

  • オンライン
  • オフライン

第10章 地域別の市場洞察

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国。
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • 世界のその他の地域

第11章 ホームオーディオ機器市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第12章 ホームオーディオ機器市場機会

第13章 ホームオーディオ機器市場動向

第14章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第15章 バリューチェーン分析

第16章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第17章 企業プロファイル

  • Bose Corporation
  • Masimo
  • SAMSUNG
  • Sony Group Corporation
  • Panasonic Corporation
  • LG Communication Center, D&O
  • Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
  • Sonos, inc.
  • Yamaha Corporation.
  • VOXX International Corp.

第18章 免責事項

目次
Product Code: UMCG212499

Home audio equipment refers to a wide range of devices designed to enhance the audio experience within a household. These equipment are specifically engineered to deliver high-quality sound reproduction and create an immersive audio environment for various purposes, such as listening to music, watching movies, or gaming.

The Home Audio Equipment Market is expected to grow at a strong CAGR of around 11.38% owing to the growing demand for the immersive audio experience among consumers. Furthermore, Innovation in wireless connectivity, smart technologies, voice assistants, and Internet of Things (IoT) integration are driving the adoption of home audio equipment. Moreover, with the astronomical rise of streaming platforms, such as music and video-on-demand services, there is a higher demand for quality audio systems to enjoy multimedia content at home. Additionally, increasing disposable income globally is enabling consumers to invest in premium home audio equipment. These are some of the factors translating to the increased demand of the home audio equipment market and this rise in demand can also be assessed from the increasing product launches and investments that are undergoing in this space. For instance, on March 2023, Sonos announced its new range of wireless speakers Sonos era 100 and Era 300. Both of the Sonos Era speakers can function as smart speakers with Amazon Alexa.

Based on type, the market is segmented into speaker, soundbar, home theatre in a box (HTIB), and receiver. The soundbar segment is anticipated to witness significant growth in the forecasted period. The primary factors that are responsible for this elevated growth rate of the soundbar segment include the rising demand for enhanced audio experience due to soundbars' ability to provide an improved audio experience compared to traditional speakers. Furthermore, the growing popularity of soundbars is also due to the increasing demand for high-quality audio solutions and smart audio/video devices. Soundbars are a cost-effective alternative to stereo sound systems that drastically improve the audio quality in the user's living room, meeting/conference room, or home theater. The primary reason behind the increasing adoption of soundbars is their ability to stream audio content wirelessly and enhance the overall sound experience. Moreover, rapid technological advancement, growing internet penetration, digital transformation of the broadcasting industry, increasing number of smart homes, and declining product prices also contribute to the growing demand for soundbars. This elevated demand has further encouraged the companies operating in this segment to develop and launch various new products. For instance, in June 2023, Sony launched a new HT-S2000 soundbar in India with a 5.1 channel & Dolby Atmos.

Based on technology, the market is bifurcated into wired and wireless. The wireless segment holds the majority of the market share in the home audio equipment market. The primary factors that are responsible for this high market share include convenience where consumers can place speakers or devices anywhere in their home without restrictions, providing flexibility and convenience. Furthermore, wireless audio systems offer a cleaner and more streamlined look to the home environment. Without cables cluttering the space, consumers can achieve a more visually appealing setup, hence one of the prime factors that is responsible for the high popularity of wireless audio equipment among consumers. Additionally, evolving technology such as longer transmission range, high sound quality, voice assist, and improved battery life is also pushing the demand for these wireless speakers higher in the market. For instance, in January 2023, Apple announced the launch of its HomePod 2nd generation, a powerful smart speaker capable of delivering next-level acoustics and comes with an iconic design, which is also equipped with Siri Intelligence.

Based on distribution channel, the market is bifurcated into online and offline sales channels. The online distribution holds the majority of the market share. The primary factor responsible for the rising adoption of online distribution channels includes the convenience that the online sales channel provides, where a user can shop anytime and anywhere without the need to visit the physical store. Furthermore, online sales channels often feature competitive prices due to the presence of multiple sellers, enabling consumers to find better deals. Additionally, consumers can easily compare prices, features, and customer reviews of different home audio equipment brands, helping them make informed purchasing decisions, which is also one of the primary factors contributing to the increased traffic of consumers on online sales channels. In addition to this, online sales channel features user review and rating, home delivery, and also have a wide reach to consumers, hence playing a dominating role in the distribution of home audio equipment in the market.

For a better understanding of the market adoption of 5G services, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (The U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, The U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America stands out as a significant market for home audio equipment. Several factors contribute to its high market share which includes strong consumer demand, where North America has a substantial consumer base with a high standard of living. Furthermore, North America has been at the forefront of technological advancements, continually introducing innovative home audio technologies. This includes advancements in wireless connectivity, voice control integration, and smart home compatibility. Such technological advancements attract consumers and contribute to the growth of the market. Moreover, North America has a robust and well-developed distribution network that efficiently connects manufacturers, suppliers, retailers, and consumers which also plays a significant role in driving the demand with high visibility and accessibility of the product to the consumers. In addition to this, the region's relatively high disposable income level enhances the purchasing power of individuals to invest in sophisticated home audio systems where integration with voice assistants, home automation systems, and smart home devices has become increasingly popular among consumers, driving the market for connected audio solutions.

Some of the major players operating in the market include: Bose Corporation; Masimo; SAMSUNG; Sony Group Corporation; Panasonic Corporation; LG Communication Center, D&O; Sennheiser electronic GmbH & Co. KG; Sonos, inc.; Yamaha Corporation.; and VOXX International Corp.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Home Audio Equipment Market
  • 2.2. Research Methodology of the Home Audio Equipment Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE HOME AUDIO EQUIPMENT MARKET

6 HOME AUDIO EQUIPMENT MARKET REVENUE (USD BN), 2020-2030F.

7 MARKET INSIGHTS BY TYPE

  • 7.1. Speaker
  • 7.2. Soundbar
  • 7.3. Home Theatre in a Box (HTIB)
  • 7.4. Receiver

8 MARKET INSIGHTS BY TECHNOLOGY

  • 8.1. Wired
  • 8.2. Wireless

9 MARKET INSIGHTS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 9.1. Online
  • 9.2. Offline

10 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. The U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. The U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. India
    • 10.3.3. Japan
    • 10.3.4. South Korea
    • 10.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of the World

11 HOME AUDIO EQUIPMENT MARKET DYNAMICS

  • 11.1. Market Drivers
  • 11.2. Market Challenges
  • 11.3. Impact Analysis

12 HOME AUDIO EQUIPMENT MARKET OPPORTUNITIES

13 HOME AUDIO EQUIPMENT MARKET TRENDS

14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 14.1. Demand Side Analysis
  • 14.2. Supply Side Analysis

15 VALUE CHAIN ANALYSIS

16 COMPETITIVE SCENARIO

  • 16.1. Competitive Landscape
    • 16.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

17 COMPANY PROFILED

  • 17.1. Bose Corporation
  • 17.2. Masimo
  • 17.3. SAMSUNG
  • 17.4. Sony Group Corporation
  • 17.5. Panasonic Corporation
  • 17.6. LG Communication Center, D&O
  • 17.7. Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
  • 17.8. Sonos, inc.
  • 17.9. Yamaha Corporation.
  • 17.10. VOXX International Corp.

18 DISCLAIMER