表紙:ホームオーディオ機器の世界市場:予測(2023~2028年)
市場調査レポート
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1410259

ホームオーディオ機器の世界市場:予測(2023~2028年)

Home Audio Equipment Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ホームオーディオ機器の世界市場:予測(2023~2028年)
出版日: 2023年12月15日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

世界のホームオーディオ機器の市場規模は、2021年に218億6,800万米ドルに達し、予測期間中にCAGR 7.17%で成長し、2028年には355億100万米ドルに達すると予測されています。

可処分所得の増加により、高性能なホームシアター体験に対する消費者の需要が市場成長を促進すると予想されます。さらに、テレビに内蔵されるオーディオの音質を重視するメーカーが減少することで、外部オーディオソリューションの需要が高まり、市場の拡大が加速すると予想されます。さらに、家電分野の企業はAI対応製品をリリースすることで市場拡大を推進しています。例えば、Sensoryは2023年4月、ChatGPTやその他の人工知能(AI)を同社の消費者向け機器に統合し、会話型音声回答を推進すると発表しました。

さらに、Samsung ElectronicsやApple Inc.などの高級機器メーカーのハイエンド電子機器は、予測期間中、特に米国、カナダ、英国、ドイツなどの先進国で需要が増加すると予想されています。

技術的進歩の高まり

市場の拡大は、家電における多様なデジタル技術の統合と、顧客に優れた体験を提供することを優先するメーカーによる多額の支出に起因しています。電子機器を節約する動向は世界的に急速に広まっています。軽量で持ち運び可能な電子機器は、スマートホームを求める顧客の間で人気が高まっています。ホームオーディオ機器向け電子機器の世界市場は、コンパクトな電気製品の採用により拡大しています。

例えば、LG Electronicsの2022年の年次報告書によると、2021年に26兆4,574億4,900万韓国ウォンであった収益は、2022年には27兆457億7,700万韓国ウォンに増加しています。

さらに、Hi-Fiワイヤレスサウンドバーは、その低価格と使いやすさから、アンビサウンド技術が採用され、人気が高まっています。エンターテイメント体験を向上させるため、ホームエンターテイメント機器メーカーは、スマートスピーカーやホームアシスタントのようなスマート技術によるコネクテッドアイテムの提供に力を入れています。これらの機器は、音声制御による自動化によって、映画やテレビ番組の音質を向上させることが実証されています。

北米が最大の市場シェアを占めると予測される

北米のホームオーディオ機器業界を牽引しているのは、数多くの重要な理由です。顧客は、連携したスマートデバイスのニーズの高まりにより、スマートホームに適合するオーディオシステムを求めています。さらに、イマーシブサウンドフォーマットやハイレゾリューションオーディオなど、オーディオ技術の継続的な向上により、消費者はオーディオシステムをアップグレードしています。

米国のホームオーディオ機器産業は、いくつかの重要な要因により急速に拡大しています。スマートホーム技術の普及により、ネットワーク環境に適したオーディオソリューションのニーズが高まっています。ハイレゾリューションオーディオフォーマットをサポートする機器へのニーズは、消費者の高音質オーディオ体験への嗜好に後押しされています。

さらに、多くの人々がホームエンターテイメントにお金をかけ、ストリーミングサービスを利用するようになり、コンテンツ視聴をより没入感のあるものにするオーディオ機器への需要が高まっています。例えば、BLSによると、2021年のエンターテイメント支出は22.7%増加しました。エンターテイメントへの支出は、2019年の水準と比較して2021年には15.5%増加しました。これは、2021年のその他のエンターテイメント用品、機械、サービスへの支出が60.6%増加したことによるもので、これにはモーター付き、モーターなしのレクリエーショナルビークルの購入とリースが含まれます。53.9%増加した料金・入場料に次いで、玩具・ホビー・遊具が17.1%増加しました。

市場開拓の主な発展

2020年11月、Microsoftのゲーム機Xbox Oneは、DTSのプレミアムオーディオ機能へのアクセスを可能にするオーディオアプリケーション、DTS Sound Unboundの提供により、DTS:X Home Theaterをサポートします。この発表は、XPERI INC.の完全子会社であるDigital Theater Systems (DTS) Inc.が行ったものです。2023年3月、 2022年8月、JBLは最新のサウンドバーモデルで3Dサラウンドサウンドを体験できる機能豊富なJBL Bar 1000を発表しました。4つのアップファイアリング 促進要因を搭載した7.1.4チャンネルのJBL Bar 1000は、Dolby Atmos (R)とDTS:Xの3Dサラウンドサウンドをサラウンドする完全ワイヤレスホームシアター体験を実現します。JBL Bar 1000は、JBL Bar 300、JBL Bar 500、JBL Bar 800で構成される新しいJBL Barシリーズの目玉製品です。2023年1月、アップルから、最先端の音響性能と圧倒的で象徴的な外観を備えた強力なスマートスピーカー、HomePod(第2世代)が発表されました。高度なコンピュテーショナルオーディオ機能と没入感のあるSpatial AudioトラックをサポートするHomePodは、AppleのイノベーションとSiriのインテリジェンスが融合した新しいリスニング体験です。ユーザーは、Siriを使ってスマートホームオートメーションを確立し、家の中で煙や一酸化炭素警報が検出されるとアラートを受信し、手を使わずに部屋の温度と湿度をチェックすることができます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査データ
  • 検証

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 ホームオーディオ機器市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • Blu-ray・DVDプレーヤー
  • ホームシアター
  • サウンドバー

第6章 ホームオーディオ機器市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第7章 ホームオーディオ機器市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第9章 企業プロファイル

  • Hon Hai Precision Industry Co., Ltd.
  • Panasonic
  • Bose Corporation
  • Akai
  • Intex Technologies
  • LG Electronics
  • Koninklijke Philips N.V.
  • Sony Corporation
  • Yamaha Corporation
  • Qualcomm Technologies, Inc.
目次
Product Code: KSI061610765

The home audio equipment market is projected to grow at a CAGR of 7.17% over the forecast period, increasing from US$21.868 billion in 2021 to reach US$35.501 billion by 2028.

Due to rising disposable incomes, consumer demand for high-performance home theater experiences is expected to fuel market growth. Further, it is anticipated that a decrease in the emphasis placed by manufacturers on the integrated audio quality of televisions will raise demand for external audio solutions and accelerate market expansion. Additionally, businesses in the consumer electronics sector have been propelling market expansion by releasing AI-enabled products. For instance, Sensory announced the integration of ChatGPT and other Artificial Intelligence (AI) into its consumer devices in April 2023 to drive conversational voice answers.

Moreover, high-end electronic devices from premium device makers like Samsung Electronics and Apple Inc. are anticipated to see an increase in demand during the forecast period, particularly in developed nations like the U.S., Canada, the UK, and Germany.

Rising technological advancements

The market's expansion can be ascribed to the integration of diverse digital technologies in consumer electronics and significant expenditures made by manufacturers who prioritize providing customers with superior experiences. The trend of cutting back on electronics is quickly gaining traction worldwide. Lightweight and portable electronics are growing in popularity with customers for smart homes. The global market for electronics for home audio equipment is growing because of the adoption of compact electric varieties.

The increased technological advancement has also increased the sales of home theatres and soundbars which has resulted in the increase in revenue of major home audio equipment providers, for instance, as per the 2022 annual report of LG Electronics, the revenue increased from 26,457,449 million of Korean won in 2021 to 27,045,777 million of Korean won in 2022.

Moreover, due to their lower cost and easy usage, hi-fi wireless soundbars use ambisound technology which has become more popular. To improve the entertainment experience, makers of home entertainment equipment are focusing their efforts on providing connected items through smart technologies like smart speakers and home assistance. It has been demonstrated that these devices, through voice control automation, improve the sound quality of movies and TV shows.

North America is predicted to hold the largest market share for the market

Numerous important reasons are driving the home audio equipment industry in North America. Customers are looking for audio systems that fit in well with their smart homes due to the growing need for linked and smart devices. Furthermore, consumers are upgrading their audio systems as a result of continuous improvements in audio technologies, such as immersive sound formats and high-resolution audio.

The home audio equipment industry in the United States is expanding rapidly due to several important factors. The growing popularity of smart home technologies is creating a need for audio solutions that fit in well with networked environments. The need for devices that support high-resolution audio formats is being driven by consumers' preference for high-quality audio experiences.

Furthermore, a large number of people are spending more money on home entertainment and using streaming services, which is driving up demand for audio equipment that makes watching content more immersive. For instance, as per the BLS, entertainment spending climbed by 22.7 percent in 2021. Spending on entertainment increased by 15.5 percent in 2021 compared to 2019 levels. This was caused by a 60.6 percent increase in 2021 spending on other amusement supplies, machinery, and services, which includes the buying and leasing of recreational vehicles with and without motors. After fees and admissions, which increased by 53.9 percent, toys, hobbies, and playground equipment saw a 17.1 percent increase.

Market Key Developments

  • In November 2020, Microsoft's Xbox One video game console will support DTS:X Home Theater with the availability of DTS Sound Unbound, an audio application that grants access to premium DTS audio capabilities and features. This announcement was made by Digital Theater Systems (DTS) Inc., a wholly owned subsidiary of XPERI INC. The business also intended to provide compatibility with the Xbox Series S and Xbox Series X .In March 2023,
  • In August 2022, JBL introduced the feature-rich JBL Bar 1000 for customers to experience 3D surround sound with the most recent soundbar models. With four up-firing drivers, the 7.1.4 channel JBL Bar 1000 creates a completely wire-free home theatre experience that surrounds Dolby Atmos® and DTS:X 3D surround sound. The JBL Bar 1000 is the centerpiece of the brand-new JBL Bar Series, which is completed by the JBL Bar 300, 500, and 800.
  • In January 2023, the HomePod (2nd generation), a potent smart speaker with cutting-edge acoustics and a stunning, iconic appearance, was unveiled by Apple. With its advanced computational audio capabilities and support for immersive Spatial Audio tracks, HomePod is a new listening experience that combines Apple innovations and Siri intelligence. Users can establish smart home automation using Siri, receive alerts when a smoke or carbon monoxide alarm is detected in their house, and check the temperature and humidity in a room all without using their hands to handy new ways to handle daily tasks and control the smart home.

Segmentation:

By Product Type

  • Blu-ray and DVD players
  • Home Theatres
  • Soundbars

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Data
  • 2.3. Validation

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. HOME AUDIO EQUIPMENT MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Blu-ray and DVD players
  • 5.3. Home Theatres
  • 5.4. Soundbars

6. HOME AUDIO EQUIPMENT MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
  • 6.3. Offline

7. HOME AUDIO EQUIPMENT MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product Type
    • 7.2.2. By Distribution Channel
    • 7.2.3. By Country
    • 7.2.3.1. USA
    • 7.2.3.2. Canada
    • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product Type
    • 7.3.2. By Distribution Channel
    • 7.3.3. By Country
    • 7.3.3.1. Brazil
    • 7.3.3.2. Argentina
    • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product Type
    • 7.4.2. By Distribution Channel
    • 7.4.3. By Country
    • 7.4.3.1. UK
    • 7.4.3.2. Germany
    • 7.4.3.3. France
    • 7.4.3.4. Spain
    • 7.4.3.5. Italy
    • 7.4.3.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product Type
    • 7.5.2. By Distribution Channel
    • 7.5.3. By Country
    • 7.5.3.1. Saudi Arabia
    • 7.5.3.2. UAE
    • 7.5.3.3. Israel
    • 7.5.3.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Product Type
    • 7.6.2. By Distribution Channel
    • 7.6.3. By Country
    • 7.6.3.1. Japan
    • 7.6.3.2. China
    • 7.6.3.3. India
    • 7.6.3.4. South Korea
    • 7.6.3.5. Taiwan
    • 7.6.3.6. Thailand
    • 7.6.3.7. Indonesia
    • 7.6.3.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Hon Hai Precision Industry Co., Ltd.
  • 9.2. Panasonic
  • 9.3. Bose Corporation
  • 9.4. Akai
  • 9.5. Intex Technologies
  • 9.6. LG Electronics
  • 9.7. Koninklijke Philips N.V.
  • 9.8. Sony Corporation
  • 9.9. Yamaha Corporation
  • 9.10. Qualcomm Technologies, Inc.