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市場調査レポート
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1631587

エンタープライズARソフトウェア-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Enterprise AR Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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エンタープライズARソフトウェア-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

エンタープライズARソフトウェア市場は予測期間中に28.12%のCAGRで推移する見込み

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主要ハイライト

  • ARは、エンタープライズARのアプリケーションが拡大するにつれて、従業員志向のさまざまな企業シナリオのための強力なツールとなっており、製造、教育、エンターテイメント、医療、フィールドサービス、マーケティングなど、ほとんどすべての産業が、AR技術を適用してプロセスと生産性を向上させる方法を見出しています。
  • AR(Augmented Reality:拡張現実)とは、現実の環境上にコンピュータが生成したデジタルコンテンツを重ね合わせることであり、現在最大の技術動向の1つとして台頭し、日常生活の一部になろうとしています。企業は拡張現実を活用してワークフローを合理化し、物流や運営コストを削減し、効率を高めています。
  • さらに、現在の市場シナリオでは、スマートフォンとの親和性を高めたコンテンツやツールの作成に注目が集まっています。これは、ソフトウェアとハードウェアの進歩の組み合わせによって可能になった写実的なAR、スマートフォンのオペレーティングシステムにおけるAR専用フレームワークの最も重要な立ち上げの1つによって推進されると予想されます。
  • COVID-19の大流行は、広範な閉鎖、実店舗の閉鎖、不可欠なeコマースの配送制限、サプライチェーンの破壊など、世界のビジネス状況全体に前例のない影響をもたらしました。しかし、ポジティブな見方をすれば、パンデミックはリモートワークの加速を引き起こし、クラウドインフラサービスの採用と専門ソフトウェアへの支出を増加させました。パンデミック後の時代でもハイブリッド・ワーキング・モデルは続くと予想されるため、企業向けARソフトウェア市場は牽引力を増すと予想されます。
  • ARソフトウェアは、タブレット、電話、ヘッドセットなどのデバイスで動作し、分析、リモートアシスタンス、コンテンツ管理などの機能をサポートします。これは、少人数で大規模なセットアップを管理するのに役立つため、地理的に異なる場所に施設を持つ企業をARソフトウェアに向かわせることが期待されます。

エンタープライズARソフトウェア市場動向

小売セグメントの成長ペースが高まる

  • ARは、顧客エンゲージメントのためのゲーミフィケーション、ARアプリケーション、ソーシャルメディアベースのマーケティング、ユニファイドワークプレイスコミュニケーションのためのエンタープライズコラボレーション(保険リスク評価のためのMicrosoft HoloLensなど)など、既存のアプリケーションやプラットフォームへの導入が増加しています。さらに、ゲーム開発者は、新たなダウンロードを促す差別化要因としてARを利用することが予想されます。
  • ARが市場の潜在力をフルに発揮するまでにはまだ10年以上かかりますが、宇宙産業における技術的進歩は過去2年間で市場の研究を加速させました。コンテンツの増加やARKitのような開発者ツールの登場が、このセグメントの成長を後押ししています。クラウドの普及と利用可能性の上昇がAR市場の主要促進要因となっています。クラウドは、オンプレミスのAR体験のスケーラビリティの限界に対処するためのプラットフォームとインフラを記載しています。
  • 例えば、ScopeARが提供するWorkLinkプラットフォームは、スマートフォン、タブレット、ウェアラブルをサポートする拡張現実アプリケーションスイートです。どのようなCADモデル形式でも取り込めるように設計されているため、大手企業は実世界のオブジェクト上にキュレーションされた手順を簡単に拡大してユーザーを導くことができます。また、ユーザーが規定の手順から逸脱した場合、コンプライアンス違反や安全事故を回避するために警告を発することもできます。
  • さらに、屋内位置情報サービスの精度は大幅に向上し、車両、キャンパス、建物内のナビゲーションと識によるためのAR位置情報機能が可能になりました。画像認識機能により、企業はリアルタイムの意思決定を支援することで、物体の識別や表示にARを利用できるようになりました。
  • AR市場の将来は、仮想世界と物理世界の融合によって拡大され、顧客とビジネスの両方に利益をもたらす、新しい、魅力的で、インタラクティブで、パーソナライズされた体験を生み出すことが期待されています。

アジア太平洋がエンタープライズAR市場を独占する

  • アジア太平洋は、エンタープライズAR技術にとって最も重要な市場の一つであり、予測期間中に最大の成長を記録すると考えられています。この地域は、ARソフトウェアにとって最大のエンタープライズアプリケーション市場の1つを提供しています。さらに、AR技術の開発を支持する政府プログラムの増加も、現地ベンダーが研究市場に投資する動機となっています。
  • 韓国もまた、企業向けAR技術の重要な市場の1つとして浮上しています。これは、調査対象市場への政府投資の増加や、同国のエンドユーザーアプリケーションの間でAR技術の採用が増加しているためです。例えば、韓国の大手通信会社であるLG Uplus Corp.は、世界初の5Gベースの拡張現実(AR)ガラスを発表しました。この製品は、中国の複合現実製品開発企業NrealとチップメーカーのQualcommとの提携により開発されました。
  • さらに、COVID-19の大流行の結果、この地域では企業向けAR技術の採用が大きく推進されています。バーチャルミーティング、リモートコラボレーション、より効率的なワークフロー、ITコストの削減といったニーズが急速に高まっており、企業におけるAR技術の採用が進んでいます。例えば、インドに本社を置くVeativeLabsは、電力・石油・ガス産業の従業員に、危険にさらされることなくシミュレーションの世界で学習できる安全なトレーニング環境を提供しています。
  • ゲームセグメントでは中国が主要企業として台頭しているが、日本は第3位の市場です。この国のゲーム会社は、世界レベルで先進的なAR技術を採用している主要企業のひとつです。コンピュータエンターテインメント協会によると、日本のゲーム市場は2025年までに約1兆5,900億円に達すると予想されています。ARソフトウェアセグメントにおける日本の注目すべき参入企業には、GrapeCity、Cluster、HADO(Meleap Inc.)などがあります。
  • さらに、アジア太平洋の医療セグメントは増加傾向にあり、AR技術の主要市場の1つとして浮上しています。ARは遠隔医療に革命を起こしており、AR技術はリハビリ、治療法、慢性期治療のルーチンにも組み込まれると予想されています。

エンタープライズARソフトウェア産業概要

企業向けARソフトウェア市場は適度な競争があり、複数の参入企業で構成されています。さまざまな産業で使用事例が増加していることから、新たな参入企業が参入し、予測期間中に市場で事業展開する参入企業間の競争が激化すると予想されます。多くの企業が、新製品の投入、事業の拡大、戦略的なM&Aを行うことで、市場での存在感を高めています。市場で事業を展開する主要企業には、Seiko Epson Corporation、Librestream、Scope AR、PTCなどがあります。

2023年9月、教育とビジネスコミュニティにサービスを提供する拡張現実(AR)技術企業であるSupernova Academy Inc.は、教育技術プラットフォームであるDomain-Uとの新たな戦略的提携を発表しました。両社の提携により、スーパーノバアカデミーは、Domain-Uが提供するオンライントレーニングのeプラットフォームを通じて、医療教育コース一式を提供することになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の市場への影響
  • 市場促進要因
    • 様々な産業における3Dビジュアライゼーションソフトウェアの需要の増加
    • 産業でのARの受け入れ拡大
  • 市場課題
    • 技術と規制上の問題

第5章 市場セグメンテーション

  • カテゴリー
    • 教育
    • 医療
    • 小売
    • 製造業
    • その他のエンドユーザー産業別
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ubimax GmbH
    • Atheer, Inc
    • Scope AR
    • RE'FLEKT GmbH
    • Vuforia(PTC Inc.)
    • Blippar Ltd
    • Upskill
    • Librestream
    • Fieldbit
    • XMReality
    • Third Eye Gen Inc
    • Seiko Epson Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 71746

The Enterprise AR Software Market is expected to register a CAGR of 28.12% during the forecast period.

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Key Highlights

  • AR has become a powerful tool for a variety of employee-oriented enterprise scenarios as the application of Enterprise AR is expanding, and almost every industry, including manufacturing, education, entertainment, healthcare, field service, and marketing, has found ways to apply AR technology to improve the process and productivity.
  • Augmented Reality (AR) is an overlay of computer-generated digital content over the real-world environment and has emerged as one of the biggest technology trends currently and is on the verge of becoming a part of everyday life. Companies are leveraging augmented reality to streamline their workflow, cut down on logistics and operational costs, and improve efficiency.
  • Furthermore, the current market scenario has observed a greater focus on creating content and tools with more smartphone compatibility. This is expected to be driven by photorealistic AR, enabled by the combination of software and hardware advances, one of the most significant launches of dedicated AR frameworks in the smartphone operating systems.
  • The COVID-19 pandemic has created an unprecedented impact across the global business landscape with widespread lockdowns, brick-and-mortar retail closures, essential ecommerce delivery limitations, and supply chain disruption. However, from a positive perspective, the pandemic has caused an acceleration of remote working and has increased the adoption of cloud infrastructure services and spending on specialized software. As the hybrid working model is expected to stay even in the post-pandemic age, the enterprise AR software market is expected to gain traction.
  • AR software works with devices such as tablets, phones, headsets, and more and supports features such as analytics, remote assistance, content management, etc. This is expected to encourage companies to have their facilities located at different geographical locations towards AR software as this can help them manage a large setup using a small group of people.

Enterprise AR Software Market Trends

Retail Segment would grow at a higher pace

  • AR has witnessed an increasing implementation in existing applications and platforms, including gamification for customer engagement, AR applications, social media-based marketing, and enterprise collaboration for unified workplace communications (such as Microsoft HoloLens, for assessing insurance risks). In addition, game developers are anticipated to use AR as a differentiator that could encourage new downloads.
  • While AR is still over a decade away from achieving its full market potential, technological advancements in the space industry have accelerated the market studied over the past two years. The increasing availability of content and the launch of developer tools, such as ARKit, are driving the growth of this segment. The rising adoption and availability of the cloud have been major drivers for the AR market. It provides the platform and infrastructure to address the scalability limitation of on-premise AR experiences.
  • For example, the WorkLink platform offered by ScopeAR is an augmented reality application suite that supports smartphones, tablets, and wearables. It is designed to ingest any CAD model format, making it easy for leading organizations to augment curated procedures over real-world objects to guide users. It also enables them to alert the user to avoid non-compliance or a safety incident if they deviate from the prescribed procedure.
  • Furthermore, the precision of indoor location services has grown significantly, enabling AR location features for vehicles, campus, and in-building navigation and identification. Image recognition capabilities have allowed enterprises to use AR for object identification and display by assisting real-time decision-making.
  • The future of the AR market is expected to be augmented by the amalgamation of the virtual and physical worlds to generate new, engaging, interactive, and personalized experiences that benefit both customers and the business.

Asia Pacific to Dominate Enterprise AR Market

  • Asia-Pacific is one of the most important markets for Enterprise AR technology and is supposed to record the largest growth over the forecast period. The region offers one of the largest enterprise applications markets for AR software. Moreover, the increasing government programs favoring the development of AR technologies are also motivating local vendors to invest in the studied market.
  • South Korea is also emerging as one of the significant markets for enterprise AR technologies, owing to the increasing government investments in the market studied and the rising adoption of AR technologies amongst the country's end-user applications. For instance, LG Uplus Corp., a major South Korean telecom firm, unveiled the world's first 5G-based augmented reality (AR) glass. The product was developed in partnership with Chinese mixed-reality product developer Nreal and chipmaker Qualcomm.
  • Furthermore, as a result of the COVID-19 pandemic, there has been a big push for more adoption of enterprise AR technology in the region. The sudden need for virtual meetings, remote collaboration, more efficient workflows, and reduced IT costs favors AR technology in the enterprise. For instance, VeativeLabs, headquartered in India, offers employees in the power, oil, and gas industry a safe training atmosphere wherein they can learn in a simulated world without being exposed to hazards.
  • Although China has emerged as a major player in the gaming sector, Japan is the third-largest market. The country's gaming companies are some of the major adopters of advanced AR technologies at a global level. According to the Computer Entertainment Supplier's Association, the Japanese gaming market is expected to reach approximately JPY 1.59 trillion by 2025. Some notable Japanese players in the AR software space include names such as GrapeCity, Cluster, and HADO (Meleap Inc.).
  • Furthermore, the healthcare sector in the Asia-Pacific region is on the rise and has emerged as one of the key markets for AR technology. AR is revolutionizing telehealth, and AR tech is also expected to be incorporated into rehabilitation, treatment methods, and chronic care routines.

Enterprise AR Software Industry Overview

The Enterprise AR software market is moderately competitive and consists of several players. The increasing use cases across various industries are expected to attract new players, resulting in increased competition among the players operating in the market during the forecast period. Many companies are increasing their market presence by introducing new products, expanding their operations, or entering into strategic mergers and acquisitions. Some key players operating in the market include Seiko Epson Corporation, Librestream, Scope AR, and PTC, among others.

In September 2023, Supernova Academy Inc., an augmented reality (AR) technology company serving the educational and business community, announced a new strategic partnership with Domain-U, an education technology platform. As a result of the collaboration between the two organizations, Supernova Academy will be offering its suite of medical educational courses through Domain-U's leading online training e-platform.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitutes
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the market
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 Increased demand for 3D visualization software across various industries.
    • 4.5.2 Increasing acceptance of AR across industry verticals
  • 4.6 Market Challenges
    • 4.6.1 Technical and Regulatory Issues

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Category
    • 5.1.1 Education
    • 5.1.2 Healthcare
    • 5.1.3 Retail
    • 5.1.4 Manufacturing
    • 5.1.5 Other End-user Verticals
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
    • 5.2.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Ubimax GmbH
    • 6.1.2 Atheer, Inc
    • 6.1.3 Scope AR
    • 6.1.4 RE'FLEKT GmbH
    • 6.1.5 Vuforia (PTC Inc.)
    • 6.1.6 Blippar Ltd
    • 6.1.7 Upskill
    • 6.1.8 Librestream
    • 6.1.9 Fieldbit
    • 6.1.10 XMReality
    • 6.1.11 Third Eye Gen Inc
    • 6.1.12 Seiko Epson Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET