デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1626001

VR (バーチャルリアリティ) ソフトウェアおよびサービス

Virtual Reality Software and Services


出版日
発行
ABI Research
ページ情報
英文 8 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
VR (バーチャルリアリティ) ソフトウェアおよびサービス
出版日: 2024年12月27日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 8 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、VR (バーチャルリアリティ) ソフトウェアおよびサービスの市場を調査し、VR ソフトウェアおよびサービスの収益の推移・予測、地域・フォームファクターなど各種区分別の詳細などをまとめています。

実用的なメリット:

  • VR (バーチャルリアリティ) ソフトウェアとサービスのバリューチェーンに関する定量的知識を習得できます
  • 地域や関連するハードウェアのフォームファクターから、ソフトウェアやコンテンツなど、収益の成長と機会をもたらす主要な市場セグメントを特定できます
  • 現在および将来の市場規模と影響力のある動向を理解し、それが市場の定量的要素をどのように形成するかを理解できます

重要な質問への回答:

  • 現在および将来のVRソフトウェアおよびサービス市場全体の規模は?
  • この市場規模は地域別にどのように異なるか?
  • これらの違いの原動力となる動向は何か、また市場全体にどのように浸透しているか?

調査ハイライト:

  • 地域別、フォームファクター別、年度別のソフトウェアおよびサービス収益のインタラクティブダッシュボード
  • ピボットテーブルと生データをすべてのデータポイントに含み、ユーザーによる操作と分析が可能
  • きめ細かな手法と定義により、データベース内および市場全体の分類・区分を明確に理解可能

目次

テーブル

チャート

  • VRソフトウェアおよびサービスの総収益:フォームファクター別
  • VRソフトウェアおよびサービスの総収益:地域別
目次
Product Code: MD-VRSS-102

Actionable Benefits:

  • Acquire quantitative knowledge of the Virtual Reality (VR) software and services value chain.
  • Identify key market segments for revenue growth and opportunity, including software and content across region and related hardware form factors.
  • Understand present day and forward-looking market size and impactful trends, and how that shapes quantitative elements of the market.

Critical Questions Answered:

  • What is the overall size of the VR software and services market today and in the future?
  • How does this size differ by region?
  • What are the driving trends of these differences and how do they permeate throughout the market?

Research Highlights:

  • Interactive dashboard for software and services revenue by region, form factor, and year.
  • Pivot tables and raw data included for all data points to allow for user manipulation and analysis.
  • Granular methodology and definitions to clearly understand segmentation and differentiation used within the database, as well as the wider market.

Who Should Read This?

  • Decision makers for those actively implementing VR or looking to in the future, especially for content and network enablers, tech suppliers, and potential VR customers.
  • Product managers wanting quantitative backup for VR device, partnership, or implementation roadmaps.
  • Innovation leaders invested in the overall digitization space wanting to understand intra-market VR software and services dynamics.

TABLE OF CONTENTS

Tables

  • Table 1 Total Virtual Reality Software and Service Revenue by Form Factor
  • Table 2 Total Virtual Reality Software and Service Revenue by Region
  • Table 3 Consumer Software and Service Revenue by Region
  • Table 4 Enterprise Software and Service Revenue by Region
  • Table 5 Standalone Software and Services Revenue by Region
  • Table 6 Tethered Software and Services Revenue by Region
  • Table 7 Mobile Software and Content Software and Services Revenue by Region
  • Table 8 App Software and Content Software and Services Revenue by Region

Charts

  • Chart 1 Total Virtual Reality Software and Service Revenue by Form Factor
  • Chart 2 Total Virtual Reality Software and Service Revenue by Region