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市場調査レポート
商品コード
1630205

保証管理システム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Warranty Management System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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保証管理システム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

保証管理システム市場は予測期間中にCAGR 13.9%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 保証管理システムは、保証クレーム処理とインストールベース資産追跡の自動化を通じて、サービス事業者が保証、クレーム、資産をライフサイクルを通じて設計、管理、追跡、処理するのを支援します。革新的な保証管理システム(WMS)は、AIや機械学習機能と連携し、顧客満足度を保証します。
  • 保証クレーム処理とインストールベース資産追跡の自動化を通じて、保証管理ソリューションは主にサービス組織が保証、クレーム、資産をライフサイクル全体を通じて作成、管理、追跡、処理することを可能にします。
  • その結果、第三者は有効なクレームを提出し、クレジットを受け取ることができます。また、カスタマーサービスは保証内容を確認し、リカバリーを開始することができ、現場の技術者は資産の履歴を追跡し、保証期間内の部品を交換することができます。これらのソリューションは、保証コストを最小限に抑え、保証請求を自動化し、保証管理システムを合理化し、サービス収益を最大限に増加させる。このソフトウェアは、メーカー、サービス・プロバイダー、サプライヤー、ディーラー、エンドユーザーを含む全ての利害関係者に利益をもたらします。その結果、世界中の様々なエンドユーザー産業で大きな需要が生じています。
  • 最新の保証管理システム(WMS)には、顧客満足度を高めるための先進技術、機械学習(ML)、人工知能(AI)機能が組み込まれています。その結果、AIとMLの開発により、保証ライフサイクル管理システムは評価期間中に力強い成長を示しています。AIベースのシステムは、不正請求を迅速かつ経済的に特定するために画像認識を採用しています。機械学習アルゴリズムは何万枚もの写真を使って訓練され、フォトショップで加工された画像や古いクレームから実際の問題を特定することができます。
  • 自動車産業とサプライチェーン産業が保証ソフトウェアの採用で最大のシェアを占めているため、自動車セクターの生産拡大が市場成長を促進する重要な要因となっています。さらに、コネクテッド・ビークルを採用する消費者の傾向も、世界の自動車需要に影響を与え、市場を牽引すると予想されます。
  • COVID-19の大流行は、ウイルスを封じ込めるために多くの国で製造業務が一時的に停止したため、保証管理システム市場の成長に大きな影響を与えました。このため、消費者向け電子機器の生産が減少し、保証管理システムの市場ニーズが高まった。しかし、COVID-19をきっかけに、自動化技術へのシフトが地域全体で顕著になった。上記のような採用によるかなりの利点が、AIとMLによる自動保証管理システムの幅広い採用に顧客を誘い込み、市場成長に寄与しています。

保証管理システムの市場動向

クラウドセグメントが大きなシェアを占める見込み

  • クラウド上に保証管理システムを実装することで、高い拡張性、柔軟性、定義された権限による共有機能が提供されます。各社はこの機会を活用して市場への浸透を図っており、予測期間中に市場が拡大すると分析されます。
  • モノのインターネット(IoT)を構成するコネクテッド/スマートデバイスやセンサーの急増、またさまざまなマシンツーマシン(M2M)通信ネットワークによって生成されるメタデータの量は、保証請求プロセスをインテリジェントに更新し、シームレスな顧客体験を提供するために必要な新たなレベルの洞察をメーカーに提供する可能性があります。
  • インダストリー4.0やモノのインターネット(IIoT)などのコンセプトによる世界の製造業の進歩に伴い、サービスプロバイダーは予測期間中にビジネスを拡大する大きなチャンスを手にしています。予測分析、ビッグデータ、クラウドコンピューティング、デジタルツイン、スマート工場など、製造業における様々な技術の融合も、クラウドベースの保証管理システムの採用を促進する可能性があります。
  • クラウドベースのIoTプラットフォームは、予測モデリング、シミュレーション、テスト仮説、レポーティングなど、収集したデータからアクションを起こすことを可能にします。業界の大手企業はクラウドベースのソリューションを提供しており、予測期間中の市場成長を後押しする可能性があります。
  • また、企業はさまざまな業界でクラウドコンピューティングに積極的に投資しており、予測期間中の市場成長にプラスの影響を与えると予想されます。例えば、Platform9のレポートによると、2022年には、単一のパブリッククラウド(32.1%)、ハイブリッドクラウド(29.8%)、オンプレミスクラウド(14.1%)が、企業がワークロードを実行するための主要な環境となっています。

北米が市場で大きなシェアを占める

  • 北米は、大規模なエンドユーザーにおける保証管理システムの採用という点で、主要市場の一つです。同地域はまた、中小規模企業の間でデータ・セキュリティに対する認識が高まっていることから、健全な成長を遂げています。さらに、この地域には主要な市場ベンダーが存在し、継続的な技術革新が行われているため、保証管理システムに対する需要が高まっています。
  • 同地域における保証管理システム市場の成長の主な動向としては、スマートデバイスの増加や、オーディオ・ビデオ機器、ウェアラブル機器、スマートホームデバイスを含むインテリジェントな住宅用機器の採用の増加があり、これが最高の顧客体験を提供する保証管理ソリューションの採用を生み出しています。
  • したがって、デジタルサービスの普及と技術の進歩は、クラウドコンピューティング、AI、IoT、MLなどの最新技術の様々な分野での早期採用と相まって、この地域の市場成長を補完しています。また、同地域の保証管理企業は、欠陥パターンの特定、クレーム審査の改善、サプライヤーのチャージバックのエンドツーエンドの管理によって製品品質を向上させるため、保証手続き全体でデータ分析とAIを活用しています。
  • さらに、この地域では、保証管理システムへの投資や技術的進歩も多く見られます。小売分野での保証管理システムの導入も進んでいます。分析アプリケーションを通じて顧客の行動体験を改善するために、組織化された小売業への大きなシフトがあります。

保証管理システム産業の概要

保証管理システム市場は適度に統合されており、少数の市場プレーヤーが大きな市場シェアを占めています。同市場で大きなシェアを持つ大手企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。各社は、市場シェアと収益性を高めるために戦略的協業イニシアティブを活用しています。

2022年11月、デジタル製品・ソリューション企業でサービスライフサイクル管理の世界リーダーの1社であるタバントは、世界最大級の商用車メーカーであるダイムラー・トラックAG(DTAG)と提携し、同社の欧州ブランド向けに保証・クレーム管理ソリューションを提供すると発表しました。

2022年5月、OptevenはWMS Group(UK)Ltd(WMS)の野心的な事業転換と変革戦略を推進し、WMSディーラーと修理業者向けに、非常にアクセスしやすく市場をリードするオンラインクレームプラットフォームを導入しました。このプラットフォームは、保証請求のプロセスを大幅に簡素化し、迅速化するように設計されています。新プラットフォームは、包括的で卓越した顧客サービス体験を提供しながら、管理時間を短縮します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 製造業と自動車産業における保証管理システムの採用増加
    • 顧客満足を確保するための次世代保証管理システムにおけるAIとML機能の採用増加
  • 市場抑制要因
    • 価格に敏感な市場における独立系サービスプロバイダー間の激しい競合

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開タイプ別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • ソフトウェアタイプ別
    • 保証インテリジェンス
    • クレーム管理
    • サービス契約
    • 契約管理
  • コンポーネント別
    • ソリューション
    • サービス(プロフェッショナルサービス、マネージドサービス)
  • エンドユーザー産業別
    • 産業機器(重機・機械)
    • 自動車・輸送機器
    • 耐久消費財(主な住宅設備機器、空調システム)
    • 建設・建材
    • その他のエンドユーザー産業(医療機器、航空宇宙・防衛など)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Pegasystems Inc.
    • Oracle Corporation
    • Wipro Limited
    • IBM Corporation
    • Tavant
    • Tech Mahindra Limited
    • Evia Information Systems Pvt Ltd
    • PTC Inc.
    • IFS Americas Inc.
    • Syncron AB

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 62350

The Warranty Management System Market is expected to register a CAGR of 13.9% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The warranty management system helps service businesses to design, administer, track, and process warranties, claims, and assets through their lifecycles through the automation of warranty claim handling and installed base asset tracking. Innovative warranty management systems (WMS) are linked with AI and machine learning capabilities to guarantee customer satisfaction.
  • Through the automation of warranty claim handling and installed base asset tracking, warranty management solutions primarily enable service organizations to create, administer, track, and process warranties, claims, and assets through their full lifecycles.
  • As a result, third parties can submit their valid claims and receive credits. Customer service can also verify the coverage and initiate recovery, and field technicians can track asset history and replace the in-warranty parts. These solutions reduce the warranty cost to a minimum, automate warranty claims, streamline the warranty management system, and increase service revenue to the maximum. This software benefits all stakeholders, including manufacturers, service providers, suppliers, dealers, and end-users. This has resulted in significant demand in various end-user industries across the world.
  • Modern warranty management systems (WMS) incorporate advanced technologies, machine learning (ML), and artificial intelligence (AI) capabilities to enhance customer satisfaction. As a result, warranty lifecycle management systems have shown strong growth during the assessment period because of AI and ML developments. AI-based systems employ image recognition to quickly and economically identify fraudulent claims. Machine learning algorithms are trained using tens of thousands of photographs, and they can identify actual problems with photoshopped images or old claims.
  • The growing production in the automotive sector is a significant factor driving the market growth, as the automotive and supply chain industries account for the largest share in the adoption of warranty software. Moreover, the consumer propensity toward adopting connected vehicles is also expected to influence the global demand for automobiles, thereby driving the market.
  • The COVID-19 pandemic significantly impacted the growth of the warranty management system market as manufacturing operations were temporarily suspended across many countries to contain the virus. This increased the need for more warranty management systems in the market, caused by less production of consumer electronic devices. However, with COVID-19, the shift toward automated technologies was significant across the region. The considerable advantages of the adoption mentioned above are luring the customers into the broad adoption of automated warranty management systems with AI and ML and contributing to the market growth.

Warranty Management System Market Trends

Cloud Segment is Expected to Hold Significant Share

  • Implementing a warranty management system on the cloud provides a high intensity of scalability, flexibility, and sharing capabilities with defined authority. The players are leveraging this opportunity to penetrate the market further, which is analyzed to proliferate the market over the forecast period.
  • The proliferation of connected/smart devices and sensors that comprise the Internet of Things (IoT), as well as the amounts of metadata generated by different machine-to-machine (M2M) communications networks, may offer manufacturers a new level of insight needed to intelligently update the warranty claims process and deliver a seamless customer experience.
  • With advancements in the global manufacturing sector with Industry 4.0 and concepts, such as the Industrial Internet of Things (IIoT), the service providers have a massive opportunity to expand their business over the forecast period. The convergence of various technologies in the manufacturing sector, such as predictive analytics, Big Data, cloud computing, digital twin, and smart factories, may also drive the adoption of cloud-based warranty management systems.
  • The cloud-based IoT platform enables actions to be taken from the collected data, such as predictive modeling, simulation, test hypothesis, and reporting. The leading industry players are offering cloud-based solutions that could boost market growth over the forecast period.
  • In addition, organizations actively invest in cloud computing across various industries, which is expected to positively impact market growth over the forecast period. For instance, according to the Platform9 report, in 2022, single public (32.1%), hybrid (29.8%), and on-premises clouds (14.1%) were organizations' dominant environments to run their workloads.

North America to Hold Significant Share in the Market

  • North America is one of the leading markets in terms of adopting warranty management systems across significant end users. The region is also witnessing healthy growth due to the rising acceptance of data security among small- and medium-scale firms. In addition, the presence of major market vendors in the region and continuous innovation in their market offerings resulted in the growing demand for warranty management systems in the region.
  • The major trends that are responsible for the growth of the warranty management system market in the region include the growing number of smart devices and the increase in the adoption of intelligent residential devices, which contain audio and video devices, as well as wearables and smart home devices, which creates the adoption of a warranty management solution to provide the best customer experience.
  • Therefore, the proliferation of digital services and technological advancements, coupled with the early adoption of the latest technologies such as cloud computing, AI, IoT, and ML in various sectors, supplement the market growth in the region. Warranty management companies in the region are also using data analytics and AI throughout their warranty procedures to improve product quality by identifying defect patterns, improving claims screening, and end-to-end control of supplier chargebacks.
  • In addition, the region is also experiencing many investments and technological advancements in warranty management systems. The adoption of a warranty management system in retail space is also emerging. There is a vast shift to organized retail to improve customer behavior experience through analytics applications.

Warranty Management System Industry Overview

The warranty management systems market is moderately consolidated, with few market players holding significant market share. The major players with prominent shares in the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries. The companies are leveraging strategic collaborative initiatives to increase their market shares and profitability.

In November 2022, Tavant, a digital products and solutions company and one of the global leaders in service lifecycle management, announced that it partnered with Daimler Truck AG (DTAG), one of the world's largest commercial vehicle manufacturers, to provide warranty and claim management solutions for its European brands.

In May 2022, driving forward with its ambitious business transformation and change strategy for WMS Group (UK) Ltd (WMS), Opteven introduced its highly accessible and market-leading online claims platform for WMS dealers and repairers. It is designed to significantly simplify and speed up the process of making warranty claims. The new platform will reduce administration time while offering a comprehensive and exceptional customer service experience.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Assessment of the COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Adoption of Warranty Management System in the Manufacturing and Automotive Industries
    • 5.1.2 Increasing Adoption of AI and ML Capabilities in Next-generation Warranty Management Systems to Ensure Customer Satisfaction
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Intense Competition Between Independent Service Providers in Price- sensitive Markets

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment Type
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By Software Type
    • 6.2.1 Warranty Intelligence
    • 6.2.2 Claim Management
    • 6.2.3 Service Contract
    • 6.2.4 Administration Management
  • 6.3 By Component
    • 6.3.1 Solutions
    • 6.3.2 Services (Professional and Managed Services)
  • 6.4 By End-user Industry
    • 6.4.1 Industrial Equipment (Heavy Equipment and Machinery)
    • 6.4.2 Automotive and Transportation
    • 6.4.3 Consumer Durable (Major Residential Appliances and HVAC Systems)
    • 6.4.4 Construction/Building Materials
    • 6.4.5 Other End-user Industries (Medical Devices, Aerospace and Defense, etc.)
  • 6.5 Geography
    • 6.5.1 North America
    • 6.5.2 Europe
    • 6.5.3 Asia-Pacific
    • 6.5.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Pegasystems Inc.
    • 7.1.2 Oracle Corporation
    • 7.1.3 Wipro Limited
    • 7.1.4 IBM Corporation
    • 7.1.5 Tavant
    • 7.1.6 Tech Mahindra Limited
    • 7.1.7 Evia Information Systems Pvt Ltd
    • 7.1.8 PTC Inc.
    • 7.1.9 IFS Americas Inc.
    • 7.1.10 Syncron AB

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET