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市場調査レポート
商品コード
1630182

銀行業務におけるモノのインターネット-市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Internet of Things in Banking - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.84円
銀行業務におけるモノのインターネット-市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

銀行業務におけるモノのインターネット市場は予測期間中にCAGR 18.58%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • 銀行産業におけるIoTの本質的なメリットの1つは、クレジットカードやデビットカードの顧客にアクセスしやすいサービスを提供することです。銀行は、特定地域におけるATMキオスクの利用率を分析し、利用量に応じてATMの設置を変更することができます。ATMと並んで、銀行はIoTデータを利用してキオスクを提供し、顧客へのサービスのアクセシビリティを高めることで、オンデマンドサービスを顧客に近づけることができます。IoTを通じて得られる顧客データは、銀行が顧客のビジネスニーズやバリューチェーンを特定し、顧客洞察を得るのに役立ちます。顧客情報は、銀行が付加価値サービス、金融支援、カスタマイズ商品の提供に貢献し、双方にとって有利な状況を確保するのに役立ちます。
  • リテール銀行業務に関しては、市場は大きな可能性を秘めています。スマートスピーカーを介した銀行業務は、モバイルデバイスを物理的に見るのではなく、音声で指示を出すという利便性を顧客に記載しています。
  • IoTはBFSI産業に、360度の顧客視点、金融セキュリティの向上、詐欺検出、最先端の保険戦術など、さまざまなデジタル化の利点を記載しています。モノのインターネットが可能にするイノベーションは、銀行や金融機関が顧客の期待を上回り、優れた顧客サービスを提供できるよう支援します。
  • 一部の銀行はビーコンを使い始め、顧客が支店に入るとすぐに、カスタマイズ型オファーを顧客のスマートフォンに送信しています。一部のATMでは現在、ライブ・ストリームのビデオサポートを導入しており、顧客は追加支援が必要な場合にテラーに話しかけることができます。銀行はIoTやその他の銀行業務・アプリケーションを利用して、モバイル銀行業務によって従来の支店銀行業務に見られた対立を解決しています。例えば、生体認証センサーを活用することで、利用者が銀行に入店した際のデータを収集し、主要システムに中継することができます。
  • COVID-19の蔓延を食い止めるため、世界中の銀行職員の大半が在宅勤務を求められています。COVID-19は顧客の伝統的銀行習慣にも課題しています。世界保健機関(WHO)は人々に非接触型決済を利用し、紙幣の取り扱いをできるだけ避けるよう勧告しています。COVID-19は紙幣上で何日も生き続ける可能性があり、この病気の蔓延を加速させるからです。デジタル化された遠隔地での顧客取引を導入することで、銀行は日常的かつ例外的なプロセスを、限られた混乱で確実に実行することができます。これは、銀行業務におけるIoTの導入が今後ますます進むことを表しています。

銀行業務におけるモノのインターネット市場動向

セキュリティアプリケーションが大きなシェアを占める見込み

  • 今日、顧客の期待、技術力、規制要件、人口動態、経済が決定的な変化を生み出しています。このため、銀行機関はこれらの課題を克服し、サイバーセキュリティに対する積極的なアプローチを採用することが求められています。金融セクターは、他の産業と比べて約3倍のサイバー攻撃に直面しています。データ流出(詐欺による内部流出、サイバー犯罪者による外部流出)は、急激なコスト上昇につながります。通常、物理的なアクセス制御、仮想プライベート・ネットワーク、チップ・アセンブリーインテグレーターによる偽造防止を目的とした多要素認証(MFA)の実施は、サイバーセキュリティアプリケーション市場における重要な動向であり、市場の拡大が期待されています。
  • 個人財務管理(PFM)は21世紀のイノベーションです。PFMの指針となる考え方はシンプルで、消費者が自分の口座、収入、支出を明確にイメージできるようにすることです。PFMシステムを使えば、顧客は自分の口座の取引を見ることができます。銀行は、IoTによって生成されたデータを利用することで、顧客により良いサービスを提供できるようになります。顧客の利用状況を追跡するために、IoTは銀行が管理する特定の項目を有効化/無効化するためのアラートやシグナルを提供しなければならないです。
  • IoTデバイスに関連する継続的な脅威により、銀行はパッチ適用可能なファームウェア/ソフトウェアや制御された権限アクセスなど、セキュリティ層の強化を余儀なくされると考えられます。IoTを利用した大規模な攻撃が開始されれば、新たな規制が導入されると考えられます。これは、ウェアラブルデバイスの助けを借りて攻撃を増幅させるために行われます。Samsung Insightsによると、スマートウォッチなどのウェアラブル端末は、リテール銀行業務体験の未来になるといいます。例えば、銀行はBluetoothビーコンを使って、銀行店舗に入る際に顧客のスマートウォッチに個人的な挨拶をプッシュすることができます。
  • 金融サービス産業がサイバー犯罪者にとって魅力的なのは、金銭や関連データへのアクセスという明らかな理由と、モノのインターネットに関連するセキュリティホールというあまり明らかではない理由があります。コネクテッドカーが保険料率の決定に役立ったり、スマートフォンが銀行の窓口の代わりになったりと、IoTは企業でますます利用されるようになっています。金融の専門家は、相互接続されたプラットフォーム上で顧客のデータを保護するために、いくつかの重要な行動を取る必要があります。
  • 例えば、昨年7月から9月にかけて、ロシアのサイバー犯罪者はソーシャル・エンジニアリングを利用して、金融機関の顧客に対して13万4,000件以上の攻撃を仕掛けています。また、約3,000件の顧客標的型攻撃でフィッシングが使用されました。

北米が大きなシェアを占める

  • 北米には多くの大手銀行があり、銀行業務におけるIoT市場を大きく牽引しています。運用技術と情報技術の融合、コネクテッド銀行業務のための製品、アプリケーション、構内モニタリングにおけるIoTデバイスの利用の増加が、北米の銀行業務におけるIoTを推進する要因となっています。米国は、データ漏洩のニュースが多い銀行が多いため、銀行業務におけるIoTセキュリティソリューションの最大市場です。
  • 現在、多くの銀行がApple WatchやFitPayのような人気のウェアラブル端末向けのアプリケーションを提供しており、Bank of Americaとはすでに提携しています。Amazonも、顧客同士がアレクサで現金をザッピングし、Amazonブランドの当座預金口座に入金できるようにする計画です。米国の金融セキュリティサービス企業であるダイボルドは、さらに進んでスマートATMを設計しました。現金を引き出したい人は、モバイルアプリでセッションを予約し、最寄りのATMに行き、利用可能な認証オプションのいずれかを選択します。
  • 米国では毎年、データ漏洩が増加しています。影響を受ける主要セグメントは銀行部門であり、特権の悪用とウェブ攻撃がその主要理由です。最近のニュースでは、HSBC銀行の顧客が米国で不正ユーザーによるデータ侵害に遭い、個人情報が流出したことが引用されています。AttilaのGoSilentのように、セキュリティソリューションは幅広いソースからのサイバー攻撃を検出し、防止するように設計されています。サイレントは、サーバー、モバイルデバイス、プリンター/スキャナー、ラップトップ、デスクトップなど、すべてのエンドポイントを保護することで、銀行機関のネットワークへのアクセスをロックダウンします。
  • 銀行はIoT対応ATMを利用することで、より幅広いトランザクションを実行し、顧客によりパーソナライズされたエクスペリエンスを提供することができます。これらのATMはまた、不正行為の検知や防止にも利用できます。例えば、昨年10月、Hyosung Americaは、シリーズ5 ATM、シリーズ7 ATM、MS500EL Teller Cash Recyclerを含む3つの銀行業務ソリューションを発表しました。

銀行産業におけるモノのインターネット概要

銀行市場におけるモノのインターネットは、セグメント化した市場に向かっています。これは、企業やソリューションが市場に参入し、IoTエコシステム内に断片的な状況を作り出しているためです。主要参入企業は、IBM Corporation、Microsoft Corporation、Cisco Systems, Inc.、Infosys Limitedなどです。最近の市場開拓の動向としては、2022年2月、インド全土の小規模酪農業従事者のデジタル化を促進するため、DBS Bank Indiaは、酪農テック事業で著名なStellappsと銀行業務・パートナーとして提携したと発表しました。Stellappsはクラウドベースの生乳格付を提供し、酪農業従事者にとって、出荷される生乳の量や品質、そこから得られる収入に関する透明性を高めています。これは、IoTベースのソリューションとデジタルデータによって行われます。280万人の酪農業従事者と250の乳業加工業者の協力を得て、Stellappsのデジタル生乳調達システムは現在、1日あたり1,300万リットルの生乳を支援しています。投資が必要なため、多くの酪農業従事者はデジタルシステムの導入に消極的です。その結果、Stellappsのオンラインネットワークをリースすることにしています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターファイブフォース
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • キオスクを介したオンデマンドサービス提供による顧客へのサービスアクセシビリティの向上
    • デビットカード/クレジットカード取引における不正予測のためのIoT採用の拡大
  • 市場課題
    • プライバシー侵害とデータセキュリティリスクに関する懸念
  • 主要使用事例とケーススタディ
    • 融資のための原料や在庫の追跡
    • 農作物生産高の分析による財務条件の柔軟性の決定
    • 想定される攻撃に対する保護システムの有効性の向上
  • リテール銀行業務の状況
    • ChaseのBeaconを活用した、ATMに近づく前にサービス利用を選択する顧客の事前告知
    • Barclay'sがBeacon技術を活用し、身体の不自由な乗客の支店ナビゲーションを支援する取り組み
    • US BankとCitiがBeaconを活用し、使われなくなったハイストリートの支店を復活させています。

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソリューション
    • サービス
  • 用途別
    • セキュリティ
    • モニタリング
    • データ管理
    • カスタマー・エクスペリエンス管理
    • その他
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Infosys Limited
    • Software AG
    • Temenos AG
    • Cisco Systems, Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • Accenture PLC
    • Tibbo Systems
    • Vodafone Group PLC

第8章 銀行セクターにおけるIoT市場の投資分析と将来性

目次
Product Code: 60371

The Internet of Things in Banking Market is expected to register a CAGR of 18.58% during the forecast period.

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Key Highlights

  • One of the essential benefits of IoT in the banking industry is providing easy-to-access services to credit card and debit card customers. Banks can analyze the usage rate of ATM kiosks in specific areas and alter the installation of ATMs depending on usage volumes. Along with ATMs, banks can use IoT data to bring on-demand services closer to customers by providing kiosks and increasing the accessibility of service to customers. The customer data available through IoT can help banks identify their customers' business needs and value chains and gain customer insights. Customer information can help banks contribute to providing value-added services, financial assistance, and customized products to ensure a favorable situation for both parties.
  • The market has a huge potential when it comes to retail banking. Banking via smart speakers provides customers with the convenience of issuing voice instructions rather than physically looking at a mobile device.
  • IoT provides the BFSI industry with a variety of digitalization advantages, including a 360-degree client perspective, improved financial security, fraud detection, cutting-edge insurance tactics, and more. Innovations made possible by the Internet of Things assist banking and financial organizations in exceeding client expectations and providing superior customer service.
  • Some banks have started using beacons to send customized offers to customers' smartphones as soon as they enter the branch. Some ATMs now have live-stream video support that allows customers to speak to tellers if they require additional assistance. Banks use IoT and other banking applications to resolve the conflict seen in traditional branch banking due to mobile banking. For instance, biometric sensors can be utilized to garner user data when they enter the bank and relay it to the primary system.
  • To contain the spread of COVID-19, the majority of bank employees across the world are being asked to work from home. COVID-19 is also challenging the traditional banking habits of customers. The World Health Organization (WHO) has advised people to use contactless payment and avoid handling banknotes as much as possible. This is because COVID-19 may continue to live on a note for days, accelerating the spread of this disease. By implementing digitized and remote customer transactions, banks can ensure that everyday and exceptional processes are likely to be carried out with limited disruption. This represents an increasing adoption of IoT in banking in the future.

Internet of Things in Banking Market Trends

Security Application is Expected to Hold Significant Share

  • Nowadays, customer expectations, technological capabilities, regulatory requirements, demographics, and economics create a crucial change. This demands that banking institutions move past these challenges and adopt a proactive approach to cybersecurity. The financial sector faced almost three times the cyber attacks compared to the other industries. Data breaches (internal through fraud and external through cybercriminals) lead to an exponential cost rise. Enforcing Multi-Factor Authentication (MFA), usually for physical access control, virtual private networks, and prevention of counterfeit by chip assembly integrators, are the critical trends in the cybersecurity applications market, which are expected to enhance the market.
  • Personal Financial Management (PFM) is a 21st-century innovation. The PFM's guiding idea is simple: give consumers a clear image of their accounts, revenues, and expenses. Using a PFM system, the customer can see his accounts' transactions. Banks will be able to better serve their clients by using the data generated by IoT. To track the customer's usage, an IoT must provide alerts or signals to activate/deactivate particular items maintained by the bank.
  • Ongoing threats related to IoT devices will force banks to tighten security layers, including patchable firmware/software and controlled privilege access. New regulations will follow once massive-scale attacks are initiated using IoT. This will be done to amplify the attack using the help of wearable devices. According to Samsung Insights, wearables, such as smartwatches, are poised to become the future of the retail banking experience. For example, banks could use Bluetooth beacons to push personal greetings to customers' smartwatches when entering a banking location.
  • The financial services industry appeals to cybercriminals for one apparent reason-access to money and related data and one less evident security hole related to the Internet of Things. IoT is being used by businesses more and more, with connected automobiles helping to determine insurance rates and smartphones taking the place of bank tellers. Finance professionals need to take several crucial actions to protect their client's data on interconnected platforms.
  • For instance, between July and September last year, cybercriminals in Russia used social engineering to launch over 13,4000 assaults against customers of financial institutions. Additionally, phishing was used in approximately 3,000 client-targeting events.

North America to Account for a Significant Share

  • North America has many of the largest banks, which significantly drives the market for IoT in banking. The convergence of operational and information technology and the increasing use of IoT devices in product, application, and premises monitoring for connected banking are factors driving the IoT in Banking in North America. The U.S. is the largest market for IoT security solutions in banking because of having a large number of banks with a large number of data breaches news.
  • Many banks now provide applications for popular wearables like Apple Watch and FitPay, which is already working with Bank of America. Amazon is too planning to let customers zap each other cash with Alexa and then deposit it in an Amazon-branded checking account. Diebold, a U.S. financial and security services corporation, went even further and designed a smart ATM. If anyone wants to withdraw some cash, a person should schedule a session via a mobile app, walk up to the nearest ATM and choose one of the available verification options.
  • There is an increased rate of data breaches in the United States annually. The main segment affected is the banking sector, and the privileged misuse and web attack is the main reason for it, where the hackers use malicious code and software to alter computer code. Recent news quotes that HSBC Bank customers had personal information exposed to a data breach by unauthorized users in the United States. Like Attila's GoSilent, security solutions are designed to detect and prevent cyber-attacks from a broad spectrum of sources. Silent locks down access to banking institutions' networks by securing all the endpoints, such as servers, mobile devices, printers/scanners, laptops, and desktops.
  • Banks are using IoT-enabled ATMs that can perform a wider range of transactions and provide customers with a more personalized experience. These ATMs can also be used to detect and prevent fraud. For instance, in October last year - three banking solutions from Hyosung America were introduced, including its Series 5 ATMs, Series 7 ATMs, and MS500EL Teller Cash Recycler.

Internet of Things in Banking Industry Overview

The Internet of things in the banking market is moving toward a fragmented market. This is because of the entry of companies and solutions into the market, creating a fragmented landscape within the IoT ecosystem. The key players are IBM Corporation, Microsoft Corporation, Cisco Systems, Inc., Infosys Limited, etc. Recent developments in the market are that, in February 2022, to encourage digitization among small dairies across India, DBS Bank India announced that it has teamed with Stellapps, a prominent dairy-tech business, as its banking partner. Stellapps provides cloud-based milk grading, which increases transparency for farmers regarding the amount and quality of milk delivered and the income gained from it. This is done through IoT-based solutions and digital data. With the help of 2.8 million dairy producers and 250 dairy processors, Stellapps' digital milk procurement system presently helps 13 million liters of milk per day. Due to the investments required, many dairies are reluctant to install a digital structure. As a result, they decide to lease Stellapps' online network.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Accessibility of Services to Customers by Providing On-demand services via Kiosk
    • 5.1.2 Growing Adoption of IoT for Predicting Fraud in Debit/Credit Card Transactions
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Concerns Regarding Breach of Privacy and Data Security Risks
  • 5.3 Key Use-cases and Case Studies
    • 5.3.1 Tracking Raw Materials and Inventory Stock for Loan
    • 5.3.2 Deciding Flexibility in Financial Terms by Analyzing Farm Crop Output
    • 5.3.3 Improving Effectiveness of Protection System Against Possible Attacks
  • 5.4 Retail Banking Landscape
    • 5.4.1 The utilization of Beacon by Chase to pre-announce customers, opting into the service before approaching ATM
    • 5.4.2 Barclay's Initiative to help disabled passengers navigate branches using Beacon technology
    • 5.4.3 US Bank and Citi using Beacons to revive underused high-street branches

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Solution
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Security
    • 6.2.2 Monitoring
    • 6.2.3 Data Management
    • 6.2.4 Customer Experience Management
    • 6.2.5 Other Applications
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Infosys Limited
    • 7.1.3 Software AG
    • 7.1.4 Temenos AG
    • 7.1.5 Cisco Systems, Inc.
    • 7.1.6 Microsoft Corporation
    • 7.1.7 Oracle Corporation
    • 7.1.8 Accenture PLC
    • 7.1.9 Tibbo Systems
    • 7.1.10 Vodafone Group PLC

8 INVESTMENT ANALYSIS AND FUTURE OF THE IOT MARKET IN BANKING SECTOR