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市場調査レポート
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1629764

AaaS(Analytics-as-a-Service)- 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Analytics as a Service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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AaaS(Analytics-as-a-Service)- 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

AaaS(Analytics-as-a-Service)市場は予測期間中にCAGR 25%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • インダストリー4.0の時代と、世界のほぼすべてのセクターでの採用が、組織のクラウド化を促進しています。自動化により、日々大量のデータが作成されます。収集されたデータはパターン分析され、将来の事象の予測に利用されます。この機会は、IoT対応デバイスの商業化とともに増加しています。
  • 分析は、ほぼすべての産業において、ロジスティクスのような複雑なオペレーションを最適化し、生産コストを削減します。内部資産のパフォーマンスは、組織の利益率を高めるのに役立ちます。過去のデータ分析に加え、予測分析も可能で、メーカーはこれを利用して予知保全のスケジュールを立てることができます。これにより、メーカーはコストのかかる資産の故障を防ぎ、予期せぬダウンタイムを回避することができます。
  • これらが、AaaS(Analytics-as-a-Service)市場の成長を促す主要要因です。しかし、データ漏洩事件の増加により、企業はプライバシーへの懸念からクラウドサービスの採用を控えています。また、こうしたサービスの投資収益率が不透明であることも、AaaS(Analytics-as-a-Service)市場を制限しています。
  • データセキュリティの問題や複雑な分析手順の利用可能性は、AaaS(Analytics-as-a-Service)市場の成長を妨げると予想されます。その一方で、消費者の活動や行動をよりよく理解し、作成されたデータを管理したいという企業のニーズは拡大しており、AaaS(Analytics-as-a-Service)市場に大きなビジネス機会をもたらすと考えられます。
  • COVID-19の大流行中、企業は従業員に在宅勤務を許可しており、Microsoft TeamsやZoomのようなビデオ会議プラットフォームの利用が増加し、AaaS(Analytics-as-a-Service)産業の成長を著しく高めています。さらに、クラウドコンピューティング技術へのニーズの高まりが、市場の拡大を後押ししています。クラウドコンピューティングはアクセスを可能にすることで、従業員が場所を問わずに活動できるようにします。従業員は特定の認証情報を利用して必要なデータや文書にアクセスすることができ、セキュリティを確保しながら在宅勤務が可能になります。このような状況が、AaaS産業を前進させています。

AaaS(Analytics-as-a-Service)市場動向

テレコムとITセグメントが大きく成長

  • ビジネスインテリジェンスの一種であるテレコム・分析は、テレコム産業の複雑なニーズの最適化を満たします。テレコム分析は、売上の増加、不正行為の削減、リスク管理の改善により、運用コストを削減し、利益を最大化することを目的としています。
  • 市場成長の原動力のひとつは、モノのインターネット(IoT)に対する意識の高まりです。評価すべき大量のデータを保存する要件は、今後数年間で増加すると予想されます。革新的なCOVID-19の普及と一般市民のデータ活用の高まりにより、オープンソースのデータセットと可視化が開発され、市場成長を牽引しています。
  • 分析は通信に適用され、可視性を向上させ、組織の中核業務と内部プロセスに対する洞察を得る。また、市場の状況を把握し、動向を事前に察知し、得られた洞察に基づいて予測を立てるのにも役立ちます。ビッグデータは今、この点で重要な役割を果たしています。
  • Zoom Video Communicationsが2021年3月に実施した調査によると、コロナウイルス(COVID-19)の流行後、対面とバーチャルでのイベント参加に焦点を当てた。音楽演奏、会議、宗教行事などがイベントの例でした。流行後、米国では52%の回答者が、対面とビデオ会議の両方でイベントに参加すると答えました。日本では65%の回答者が同意しました。一方、インドの回答者の10%が、流行後はビデオ会議を通じてのみイベントに参加すると回答しました。
  • IoTデバイスの利用拡大が、AaaS(Analytics-as-a-Service)市場を後押ししています。Appinventivが実施した調査によると、2023年までに推定1,900万台のエンドポイントを持つコネクテッド自動車は、世界の5Gモノのインターネット(IoT)エンドポイント市場で最大のカテゴリーになると予想されています。世界の5G IoTエンドポイントの設置台数は、2020年の350万台から2023年には約4,900万台に拡大すると予想されています。

北米地域が最大シェアを占める

  • 北米が最大の市場シェアを占めるのは、主に多くの市場参入企業の存在と分析プラットフォームに対する需要の高まりによるものです。米国は世界最大のクラウドソリューション市場の1つです。
  • ほとんどの大手機器メーカーは、世界規模で機器を運用・展開しているため、コンピューティングニーズのために各地域でデータセンターを保有しています。そのため、メーカーは設備の追跡を維持するための分析ソリューションを必要としています。
  • さらに、Twitter、Instagram、Facebook、YouTubeなどのソーシャルメディアアプリは大量のデータを生成します。ソーシャルメディア・データを専門的な目的で分析したいという企業の需要が高まっていることは、AaaS(Analytics-as-a-Service)市場の拡大を促進する1つの要素となっています。例えば、IBM CorporationはTwitterのデータを基にしたセクター向けの市場分析を提供しており、北米地域の企業は先進的分析ソリューションを提供するために研究開発への投資を増やしています。
  • 北米地域の企業は戦略的パートナーシップを結び、分析サービスを開発しています。例えば、2022年2月、テラデータとMicrosoftは、Teradata VantageデータプラットフォームとMicrosoft Azureを接続する世界パートナーシップを締結しました。この提携により、データ分析ワークロードのセキュリティ、信頼性、柔軟性をアップグレードしたい企業は、大規模でも両社の技術を利用できるようになります。
  • カナダのeコマース産業も、ビッグデータソリューションの需要を後押しする助けの手を差し伸べています。Worldpayによると、カナダのeコマース売上高は2018年に500億米ドルを突破し、2022年には800億米ドルに達すると予想されています。

AaaS(Analytics-as-a-Service)産業概要

分析サービスは細分化されており、ライバルをシフトさせ、差別化と付加価値サービスのための数多くの新しい道を開く可能性を秘めています。また、分析技術の機能が大幅に拡大したことで、企業はライバルに遅れを取らないようにする必要に迫られ、向上した製品性能を過剰に提供してしまいます。こうした環境はコストを上昇させ、産業の収益性を悪化させる。主要な分析ソリューションプロバイダーは、さまざまな企業や技術と提携し、全体的な製品提供をサポートしています。

  • 2022年5月-WiproとInformaticaは、Wipro Fullstrideクラウドサービスデータプラットフォームを通じて、クラウドベースのデータと分析を市場に提供するために提携しました。InformaticaとWiproは、クラウドハイパースケーラが提供するサービスと、Wiproのプラットフォーム、IP、人材、パートナー主導のソリューションを組み合わせることで、ビジネス価値と顧客成果を生み出すワンストップ市場を構築しました。ウィプロのよく知られたデータ、分析、人工知能(AI)のスキルと、InformaticaのAIを活用した完全なデータ管理ソリューションを組み合わせることで、クラウドベースの変革がスケールアップできるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • クラウド導入の増加と生成データ量の増加
    • 組織の内部効率向上に対する需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • データセキュリティへの懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • 企業規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー産業別
    • IT・通信
    • エネルギー・電力
    • BFSI
    • 医療
    • 小売
    • 製造業
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • Hewlett-Packard Enterprise Company
    • SAS Institute
    • Accenture PLC
    • Google Inc.
    • Amazon Web Services Inc.
    • Opera Solutions LLC
    • Atos SE
    • Host Analytics Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 56205

The Analytics as a Service Market is expected to register a CAGR of 25% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The era of industry 4.0 and its adoption by almost all the sectors globally are driving the organization to move to the cloud. The automation is creating a massive amount of data on day to day basis. The collected data is then analyzed for the pattern and is used for predicting future incidences. This opportunity is increasing with the commercialization of IoT-enabled Devices.
  • The analytics optimizes complex operations like logistics for almost all industries to reduce production costs. The performance of the internal assets helps increase the organization's profit margin. In addition to enabling historical data analysis, predictive analytics, which manufacturers can use to schedule predictive maintenance. This allows manufacturers to prevent costly asset breakdowns and avoid unexpected downtime.
  • These are the major factors driving the growth of analytics as a service market. However, the increasing data breach incidences restrict organizations from adopting cloud services due to privacy concerns. Also, the uncertainty of the return on investment for these services limits the analytics as a service market.
  • Data security issues and the availability of complicated analytical procedures are expected to hamper the growth of the Analytics as a Service Market. With this, the expanding company requirement to better understand consumer activities and behavior and manage created data will present significant opportunities for the Analytics as a Service Market.
  • Companies have allowed their employees to work from home during the Covid-19 pandemic, which has increased the usage of video conferencing platforms like Microsoft Teams and Zoom, significantly increasing the growth of the analytics-as-a-service industry. Furthermore, the growing need for cloud computing technologies drives the market's expansion. By giving access, cloud computing enables employees to operate from any place. Employees may access the necessary data and documents by utilizing specific credentials, ensuring security while allowing them to work from home. This circumstance is propelling the AaaS industry forward.

Analytics as a Service Market Trends

Telecom and IT Segment to Grow Significantly

  • The telecom analytics type of business intelligence satisfies the optimization of the complex needs of the telecom industry. Telecom analytics aims to decrease operational costs and maximize profits by increasing sales, reducing fraud, and improving risk management.
  • One of the reasons driving the market growth is increased awareness of the Internet of Things (IoT). The requirement for storing large amounts of data that must be evaluated is expected to increase in the coming years. The proliferation of innovative COVID-19 and the public's growing data utilization have resulted in the development of open-source data sets and visualizations, driving the market growth.
  • Analytics is applied to telecommunications to improve visibility and gain insight into the organization's core operations and internal processes. It also helps in gaining knowledge of market conditions, spotting trends before they emerge, and then establishing forecasts based on the insights gained. Big data is now playing a significant role in this.
  • According to the survey conducted by Zoom Video Communications, in March 2021, the study focused on event participation in person and virtually after the coronavirus (COVID-19) epidemic. Music performances, conferences, and religious services were examples of events. After the pendamic, 52 percent of respondents in the United States said they would attend events both in person and via video conferencing. In Japan, 65 percent of respondents agreed. Meanwhile, 10 percent of Indian respondents said they would only attend events through video conferencing after the epidemic.
  • The increased use of IoT devices propels Analytics as a Services Market. According to a survey conducted by Appinventiv, with an estimated 19 million endpoints by 2023, connected automobiles are expected to be the largest category of the worldwide 5G Internet of Things (IoT) endpoint market. The global installed base of 5G IoT endpoints is expected to expand from 3.5 million in 2020 to approximately 49 million in 2023.

North America Region to Hold the Largest Share

  • North America occupies the largest market share, mainly owing to the presence of many market players and the rising demand for the analytics platform. The growth of machine-to-machine communication (M2M) has also opened doors for cloud solutions in the region, with the United States being one of the largest cloud solutions markets in the world.
  • Most large equipment manufacturers have local data centers for computing needs, as they operate and deploy their equipment globally. Thus, the manufacturers require analytics solutions to help maintain track of the facilities.
  • Furthermore, social media apps such as Twitter, Instagram, Facebook, and YouTube generate massive amounts of data. The growing demand among businesses to analyze social media data for their specialized purposes is one element driving the expansion of the Analytics as a Service Market. For instance, IBM Corporation provides market analytics for sectors based on Twitter data, and the companies in the North American region are spending more investment in R&D to provide advanced analytics solutions.
  • The companies in the North American region are making strategic partnerships and developing Analytics services. For instance, in February 2022, Teradata and Microsoft established a global partnership to connect the Teradata Vantage data platform with Microsoft Azure. With this partnership, organizations looking to upgrade their data analytics workloads with security, dependability, and flexibility - even on a large scale - can use both organizations' technologies.
  • The Canadian e-commerce industry also offers a helping hand in boosting the demand for big data solutions. According to Worldpay, Canadian e-commerce sales crossed the mark of USD 50 billion in 2018, and it is expected to reach USD 80 billion by 2022.

Analytics as a Service Industry Overview

Analytics service is fragmented and has the potential to shift rivalry, opening up numerous new avenues for differentiation and value-added services. The huge expansion of capabilities in analytics technology also pushes the companies to keep up with rivals and gives away too much of the improved product performance. This environment escalates costs and erodes industry profitability. The major Analytics solution providers are partnering with various companies and technologies that support their overall product offerings.

  • May 2022 - Wipro and Informatica have partnered to offer cloud-based data and analytics to market through the Wipro Fullstride cloud services data platform. By combining the offers of cloud hyperscalers with Wipro's platforms, IP, talent, and partner-led solutions, Informatica and Wipro have created a one-stop marketplace that creates business value and customer outcomes. Wipro's well-known data, analytics, and artificial intelligence (AI) skills, combined with Informatica's complete AI-powered data management solution, will enable cloud-based transformations to scale.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Value Chain Analysis
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Cloud Adoption and Rise in the Data Volume Generated
    • 5.1.2 Increasing Demand for Improving Organizations Internal Efficiency
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Data Security Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Enterprise Size
    • 6.1.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.1.2 Large Enterprises
  • 6.2 By End-User Industry
    • 6.2.1 IT and Telecommunication
    • 6.2.2 Energy and Power
    • 6.2.3 BFSI
    • 6.2.4 Healthcare
    • 6.2.5 Retail
    • 6.2.6 Manufacturing
    • 6.2.7 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Microsoft Corporation
    • 7.1.3 Oracle Corporation
    • 7.1.4 SAP SE
    • 7.1.5 Hewlett-Packard Enterprise Company
    • 7.1.6 SAS Institute
    • 7.1.7 Accenture PLC
    • 7.1.8 Google Inc.
    • 7.1.9 Amazon Web Services Inc.
    • 7.1.10 Opera Solutions LLC
    • 7.1.11 Atos SE
    • 7.1.12 Host Analytics Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET