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市場調査レポート
商品コード
1603757
航空用ヘッドセット市場の2030年までの予測: タイプ別、ノイズキャンセリングモード別、設計タイプ別、用途別、地域別の世界分析Aviation Headsets Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Wired and Wireless), Noise Cancellation Mode (Active Noise Reduction (ANR) and Passive Noise Reduction (PNR)), Design Type, Application and by Geography |
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カスタマイズ可能
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航空用ヘッドセット市場の2030年までの予測: タイプ別、ノイズキャンセリングモード別、設計タイプ別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年11月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の航空用ヘッドセット市場は2024年に3億6,573万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは9.5%で成長し、2030年には6億3,044万米ドルに達する見込みです。
航空用ヘッドセットは、ノイズの多いコックピットでも信頼できるクリアな通信を可能にすることで、飛行中のパイロットと乗組員の快適性と安全性を向上させるために作られた特殊な通信ツールです。最先端のノイズキャンセリング技術により、パイロットは気流やエンジン音などのバックグラウンドノイズを低減することで、コックピット内での無線トランスミッションや話し言葉による指示をより明瞭に聞き取ることができます。一般的に、航空用ヘッドセットは優れたマイクを備えており、困難な状況下でもパイロットの声をほとんど歪ませることなく伝えることができます。さらに、航空用ヘッドセットには、通信機能だけでなく、モバイル機器や航空用アプリとペアリングするためのBluetooth接続、調節可能なヘッドバンド、パッド入りのイヤーカップ、アクティブノイズリダクション(ANR)などの機能が組み込まれていることが多いです。
米国連邦航空局(FAA)によると、アクティブノイズリダクション(ANR)技術を搭載した航空用ヘッドセットを使用することで、周囲のコックピットノイズを最大20~25 dB低減することができ、コミュニケーションの明瞭さと飛行の安全性が大幅に向上します。
航空機納入数の増加
航空用ヘッドセット市場を促進している主な要因の一つは、世界の航空機納入数の増加です。ボーイングやエアバスなどの大手航空機メーカーによると、特に航空旅行が急成長している新興市場では、新しい航空機に対する強い需要があります。パイロットと乗組員をサポートするため、航空会社は新しい航空機に投資する際に航空用ヘッドセットのような互換性のある通信機器を必要としています。さらに、ヘッドセットの需要は、民間航空だけでなく、軍事や一般航空分野にも存在するこの動向によってさらに支えられています。
航空オートメーションの強化
高度な自動操縦システムや自動飛行管理システムのような自動化技術は、航空セクターで採用される割合が増加しています。人間のパイロットへの依存度がこのように変化する結果、航空用ヘッドセットの必要性は低下します。航空会社が経費節減のために乗務員の人数を減らし、運航を合理化するため、パイロットの数が減れば、ヘッドセットのような通信機器の必要性も減る。さらに、パイロットの需要に依存して売上を伸ばしているヘッドセットメーカーにとって、この動向は深刻な障害となります。
航空施設に対する政府支出
各国政府は、新空港の建設や既存空港の拡張など、航空インフラの整備に多額の投資を行っています。こうした開発は航空産業の拡大に拍車をかけ、航空機の大型化やパイロットの増員をもたらすと予想されます。さらに、航空会社が成長するにつれて、乗務員用により多くの航空用ヘッドセットが必要になり、ヘッドセットメーカーにとっては大きなチャンスとなります。
市場の変動と経済の不安定性
個人消費と世界経済の状況の変化に非常に敏感な航空業界は、景気変動によって大きな影響を受ける可能性があります。さらに、景気後退期には航空機の利用が減少するため、航空会社は航空機の購入を延期したり、ヘッドセットの購入のような営業経費を削減したりといったコスト削減策を取らざるを得なくなる可能性があります。このような市場の不確実性により、メーカーは需要を正確に予測し、生産レベルを調整することが困難になる可能性があります。
COVID-19の大流行により、2020年には航空旅行と航空機の納入が急激に減少し、航空用ヘッドセット市場に大きな影響を与えました。世界の旅行制限と飛行停止により、航空業界は危機を経験し、利益の低下と業務縮小につながり、航空用ヘッドセットの需要に大きな影響を与えました。とはいえ、2021年には業界は回復し始め、航空機の納入は再び増加し、ヘッドセットの需要も増加しました。さらに、一般航空会社、軍用航空会社、民間航空会社の変化する需要を満たすため、メーカーは研究開発、特にアクティブノイズキャンセレーションなどの機能向上に集中することで対応しました。
アクティブノイズリダクション(ANR)分野は予測期間中最大になると予想されます。
パイロットや航空専門家の間で高い需要があるため、航空用ヘッドセット市場のアクティブノイズリダクション(ANR)セグメントが最大のシェアを占めています。不要な音を効果的に打ち消すため、ANR技術はマイクロホンを使って周囲の騒音を検出し、正反対の音波を発生させる。航空機のコックピットのような騒がしい環境では、効果的なコミュニケーションが安全性と業務効率の両方にとって極めて重要であるため、この機能は特に有用です。さらに、音質とユーザーエクスペリエンスを向上させるデジタルアクティブノイズリダクションシステムなどの技術開発が、高度なANRヘッドセットの普及を後押ししています。
予測期間中、レクリエーション活動分野のCAGRが最も高くなると予想されます。
予測期間中、航空用ヘッドセット市場のレクリエーション活動分野は最も高いCAGRで成長すると予測されます。この成長は、プライベートパイロット、スカイダイビング、グライダーなど、楽しみのための飛行の人気の高まりによるところが大きいです。飛行体験を向上させる軽量設計、快適性、効率的なノイズキャンセリングのような機能を提供する特殊な航空用ヘッドセットは、これらの活動に参加する人が増えるにつれて人気が高まっています。さらに、パイロット志望者はトレーニングセッションのために高品質のヘッドセットを探しており、これはフライトスクールやトレーニングプログラムの拡大によってさらに支えられています。
航空用ヘッドセット市場は北米地域が支配的です。飛行学校、軍事作戦、民間航空など、さまざまな用途で航空グレードのヘッドセットの採用率が高いことが、この地域がリードしている主な理由です。強力な航空インフラと重要なヘッドセットメーカーの存在が、北米の地位をさらに強化しています。さらに、チャーター航空やレジャーフライトの需要が高まっている結果、この分野は成長しています。航空会社や民間航空会社が旅客需要の増加に対応するために機体を増加させているため、航空用ヘッドセットのような高品質の通信機器へのニーズが北米での市場拡大を引き続き促進すると予想されます。
航空用ヘッドセット市場は、新しい空港の建設、現在の航空輸送インフラの拡張、初めての旅行者の増加など、多くの要因により、アジア太平洋地域で最も高いCAGRで成長すると予測されています。パイロットと乗務員間の効率的なコミュニケーションを促進する航空用ヘッドセットの需要は、同地域の継続的な航空旅行の増加に伴って増加しています。さらに、この拡大は、自動化とは対照的に伝統的な操縦に主に依存している新興経済圏の存在によってさらに支えられています。
According to Stratistics MRC, the Global Aviation Headsets Market is accounted for $365.73 million in 2024 and is expected to reach $630.44 million by 2030 growing at a CAGR of 9.5% during the forecast period. Aviation headsets are specialized communication tools made to improve pilot and crew comfort and safety while flying by enabling dependable and clear communication in noisy cockpits. With the help of cutting-edge noise-cancelling technology, pilots can hear radio transmissions and spoken instructions more clearly in the cockpit by reducing background noise from things like airflow and engine noise. Generally speaking, they have excellent microphones that, even under difficult circumstances, transmit the pilot's voice with little distortion. Moreover, aviation headsets frequently have built-in features like Bluetooth connectivity for pairing with mobile devices or aviation apps, adjustable headbands, padded ear cups, and active noise reduction (ANR) in addition to communication.
According to the U.S. Federal Aviation Administration (FAA), the use of aviation headsets with Active Noise Reduction (ANR) technology can reduce ambient cockpit noise by up to 20-25 dB, significantly improving communication clarity and flight safety.
Increase in aircraft deliveries
One major factor propelling the aviation headset market is the rise in aircraft deliveries worldwide. There is a strong demand for new aircraft, according to major aircraft manufacturers like Boeing and Airbus, especially in emerging markets where air travel is growing quickly. In order to support pilots and crew, airlines need compatible communication equipment, such as aviation headsets, as they invest in new fleets. Additionally, the demand for headsets is further supported by this trend, which is not just present in commercial aviation but also in the military and general aviation sectors.
Enhanced aviation automation
Automation technologies, like sophisticated autopilot systems and automated flight management systems, are being adopted by the aviation sector at an increasing rate. The need for aviation headsets declines as a result of this change in the dependence on human pilots. With fewer pilots, there is less need for communication devices like headsets as airlines reduce crew sizes and streamline operations to save money. Furthermore, for headset manufacturers who depend on pilot demand to boost sales, this trend presents a serious obstacle.
Governmental expenditures on aviation facilities
Governments everywhere are making significant investments in the development of aviation infrastructure, including the building of new airports and the enlargement of already-existing ones. It is anticipated that these developments will spur expansion in the aviation industry, resulting in larger fleets and the hiring of more pilots. Moreover, airlines will need more aviation headsets for their crews as they grow, which presents a big opportunity for headset manufacturers.
Market volatility and economic instability
The aviation industry, which is extremely sensitive to shifts in consumer spending and the state of the world economy, can be significantly impacted by economic fluctuations. Additionally, reduced air travel during economic downturns may force airlines to make cost-cutting measures like postponing aircraft purchases and cutting back on operating expenditures like headset purchases. Because of this market uncertainty, manufacturers may find it challenging to precisely predict demand and adjust production levels.
Due to the COVID-19 pandemic, air travel and aircraft deliveries fell precipitously in 2020, which had a major effect on the aviation headsets market. Due to worldwide travel restrictions and flight suspensions, the aviation industry experienced a crisis that led to lower profits and operational reductions, which had a significant impact on the demand for aviation headsets. Nevertheless, the industry started to rebound in 2021, and aircraft deliveries increased again, which in turn increased demand for headsets. Furthermore, manufacturers responded by concentrating on R&D, especially in improving features like active noise cancellation, to satisfy the changing demands of the general aviation, military, and commercial aviation companies.
The Active Noise Reduction (ANR) segment is expected to be the largest during the forecast period
Due to its high demand among pilots and aviation professionals, the Active Noise Reduction (ANR) segment of the aviation headset market holds the largest share. In order to effectively cancel out unwanted sounds, ANR technology uses microphones to detect background noise and then creates sound waves that are exactly the opposite. In noisy settings like airplane cockpits, where effective communication is crucial for both safety and operational efficiency, this capability is especially useful. Moreover, technological developments, such as digital active noise reduction systems that improve sound quality and user experience, are driving the growing use of sophisticated ANR headsets.
The Recreational Activities segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the course of the forecast period, the Recreational Activities segment of the aviation headsets market is anticipated to grow at the highest CAGR. This growth is mostly due to the growing popularity of flying for fun, which includes private piloting, skydiving, and gliding. Specialized aviation headsets that provide features like lightweight design, comfort, and efficient noise cancellation to improve the flying experience are becoming more and more popular as more people partake in these activities. Additionally, aspiring pilots look for high-quality headsets for their training sessions, which are further supported by the expansion of flight schools and training programs.
The market for aviation headsets is dominated by the North American region. High adoption rates of aviation-grade headsets across a range of applications, such as flight schools, military operations, and commercial aviation, are the main reason for this region's leadership. A strong aviation infrastructure and the existence of significant headset manufacturers strengthen North America's position even more. Furthermore, this segment is growing as a result of the growing demand for charter aviation and leisure flying. It is anticipated that the need for high-quality communication devices, such as aviation headsets, will continue to propel market expansion in North America as airlines and private operators grow their fleets to accommodate growing passenger demand.
The aviation headsets market is anticipated to grow at the highest CAGR in the Asia-Pacific region due to a number of factors, including the construction of new airports, the expansion of the current air transportation infrastructure, and an increase in the number of first-time travellers. The demand for aviation headsets, which facilitate efficient communication between pilots and crew members, is rising in tandem with the region's continued increase in air travel. Moreover, this expansion is further supported by the existence of emerging economies that mainly rely on traditional piloting as opposed to automation.
Key players in the market
Some of the key players in Aviation Headsets market include Plantronics, Inc., Bosch Sicherheitssysteme GmbH, David Clark Company Inc., Pilot Communications USA, The 3M Company, Sonova Communications AG, Clarity Aloft Technologies Inc., Bose Corporation, MicroAvionics UK Ltd., Faro Aviation LLC, AKG Acoustics GmbH, Telex Communications Inc., Phonak Communications AG, Sennheiser electronic GmbH & Co. KG and Lightspeed Aviation Inc.
In March 2024, 3M and HD Hyundai Korea Shipbuilding & Marine Engineering (KSOE) have signed a joint research project agreement to develop large liquid hydrogen storage tanks using Glass Bubbles from 3M - a high-strength, low-density hollow glass microsphere. The collaborative research will focus on developing a high-performance vacuum insulation system for liquified hydrogen storage and transportation.
In March 2023, Bosch Corporation has signed an agreement with GTA Co., Ltd. to continue its sponsorship of the SUPER GT, one of the largest automobile races in Japan. Bosch had previously signed an agreement to act as an official sponsor of the race from 2020 to 2022, and will continue to supply common components for all 15 cars of the GT500 Class of the SUPER GT series for three years from 2023 to 2025.
In May 2021, Sonova Holding AG announced that it has signed an agreement to acquire the Consumer Division from Sennheiser electronic GmbH & Co KG. The Sennheiser Consumer Division, which concentrates on the business of headphones and hearables for private customers, is said to be an excellent fit with Sonova's strategy to lead innovation in hearing experience and to engage consumers early on their hearing journey.