デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1628830

タバコ包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Tobacco Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 127 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
タバコ包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 127 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

タバコ包装市場は予測期間中にCAGR 3.32%を記録する見込み

Tobacco Packaging-Market-IMG1

主なハイライト

  • タバコとタバコの消費拡大に伴い、タバコ包装市場は大幅な成長を遂げています。世界中で年間6兆5,000億本近くのタバコが販売されており、これは1日当たり約180億本のタバコに相当します。さらに、喫煙と健康に関する行動(ASH)によると、世界には11億人のたばこ消費者がいます。この数は、今後20年間で16億人にまで増加すると予想されています。
  • さらに、タバコ包装市場では、魅力的な包装を避け、無地の包装を採用することに関する規制が義務付けられています。タバコ包装に対するニーズは、過去8年間で無地包装へと大きくシフトしています。WHOによると、無地包装はタバコ製品の魅力を減らし、タバコ広告・宣伝の一形態としてのタバコ包装を制限し、誤解を招くような包装・表示を制限し、健康警告の効果を高める、かなりの需要削減策です。
  • フレーバー葉巻の人気上昇、肥満率の上昇、数々の最先端パッケージング手法のイントロダクション、その他の要因によっても、市場は大きく成長すると思われます。しかし、喫煙に関する政府規制の増加、禁煙努力の数々、さまざまな呼吸器疾患の増加は、ある程度、製品の市場浸透を制限する可能性があります。
  • COVID-19の蔓延はタバコ包装市場にマイナスの影響を与えています。この病気は肺を攻撃するため、人々は肺を弱らせ、個人がこの病気に感染するリスクにさらされるような製品や行動の使用を禁止しています。タバコ製品に対する需要の減少に加え、これらの製品を販売する小売店の閉鎖やサプライチェーンの混乱が重なり、ウイルスが蔓延して以来、売上が減少しています。この需要減退は短期的には低水準にとどまると予想され、タバコ包装に直接影響を与えます。

タバコ包装市場の動向

大きな需要が見込まれる二次包装

  • 他のデリケートな商品と同様、タバコのようなタバコ製品は、製品を最適な状態で届けるためにバリア性を提供する包装を必要とします。フレキシブル包装のような二次包装は、最終的にタバコの伝統的な包装となり、一般的に再封可能または再密封可能なラミネートフィルムパウチや袋のような機能性を含んでいます。これらのパックには、新しいフローラッピングされた外装フィルムがあり、すべてがバリア要件に貢献しています。
  • 同市場のベンダーは、生産能力を高め、業界の収益のパイでより大きなシェアを獲得することを意図して、製造工場を急速に拡大しています。例えば、2021年5月、Siegwerkは包装における循環性を促進するために、4evergreenとCosPaToxという2つの重要な取り組みで存在感を示しました。
  • しかし、政府の規制や禁煙キャンペーンは世界的に浸透しており、ここ数年で禁止的な課税&規制が増加しているため、タバコの消費量は減少しています。その結果、タバコ包装のCAGRは予測期間中に鈍化すると予想されます。例えば、シンガポールはタバコ製品の無地包装を採用しています。シンガポール保健省は、この措置は非喫煙者や子どもの喫煙を抑制し、現在の喫煙者に禁煙を促し、タバコのないライフスタイルを促進することで、国内の広範なタバコ規制目標の達成に貢献し、最終的には喫煙率の低下につながると述べています。
  • この新たな措置により、シンガポールで販売されるすべてのタイプのタバコ製品に、タバコブランドに関連するロゴ、色、画像、その他の販売促進情報を使用することが制限されます。製品名やブランド名は、標準化されたフォントスタイルと色での使用が許可されます。
  • 小売セクターの活況、オンライン販売の増加、技術の進歩などのマクロ要因にかかわらず、数人の新規喫煙者の増加などの他の要因は、市場におけるタバコ包装製品の需要に貢献すると予想されます。

アジア太平洋地域が主要シェアを占める

  • 値上げやたばこ税の増税など、たばこ消費を減らすための政府の施策は、アジア太平洋地域の市場成長を促進すると予想されます。例えば、日本とインドにおける従来のタバコの販売は、予定されている増税によって影響を受けるため、タバコ製品の開発には大きな可能性があります。
  • さらに同国では、無地の箱を生産する他国とは異なり、カラフルで魅力的なタバコ包装が生産されています。有名な河川、維持管理、希少で貴重な国宝、有名な建造物、史跡、珍しい花などが描かれたタバコ包装が普及しています。例えば、パンダ、牡丹、春華、黄山、滕公亭など、中国の主要なタバコブランドは、こうしたデザインや画像をパッケージに使用しています。
  • 中国のたばこ産業のような特性は、他国とは根本的に異なるブランドと視覚文化を奨励しています。タバコ包装のサインやグラフィックは、伝統文化の歴史を強く深く感じさせるだけでなく、民族の誇りを統合し、タバコの使用を促し、それによって国内のタバコ包装の市場を拡大しています。
  • 同地域では、無地包装の採用やタバコの使用に関する警告のグラフィックに関する規制が増加しており、市場の研究を大幅に抑制しています。例えば、2022年7月、インド政府保健家族福祉省は、2022年7月21日付のGSR 248(E)により、2008年のタバコおよびその他のタバコ製品(包装および表示)規則を改正し、すべてのタバコ製品パックに指定された健康警告の新しいセットを通知しました。

タバコ包装業界の概要

主要企業には、WestRock CompanyWest、Amcor Limited、The International Paper Company、Smurfit Kappa Group PLC、Phillip Morris International Inc.、Sonoco Products Companyなどがあります。同市場のベンダーは、企業間で地域間の市場シェアを争っているため、市場の集中度は中程度です。したがって、市場の集中度は中程度であろう。

  • 2022年3月-ウェストロック社は、クレアモントにある消費者向けパッケージ施設の28万5,000平方フィートの拡張工事に着工しました。この4,700万米ドルの投資は、One North Carolina Fundからの業績ベースの助成金によって強化されました。
  • 2022年2月- ウエストロック社は、太平洋岸北西部の地域顧客からの需要増加に対応するため、ワシントン州ロングビューに段ボール工場を新設する計画を発表。新段ボール箱工場は、太平洋岸北西部のすべての産業分野と市場に対応します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 消費者の娯楽としてのタバコ嗜好
  • 市場抑制要因
    • 政府規制による市場の停滞
  • 市場情勢に対するCOVID-19の影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • 紙と板紙
    • プラスチック
    • その他の材料
  • 包装タイプ別
    • 一次
    • 二次
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • WestRock Company
    • Amcor Limited
    • The International Paper Company
    • Smurfit Kappa Group PLC
    • Mondi Group
    • Innova Films Limited
    • Phillip Morris International Inc.
    • Sonoco Products Company
    • Siegwerk Druckfarben AG & Co. KGaA
    • Japan Tobacco International
    • Treofan Film international
    • Stora Enso Oyj

第7章 投資分析

第8章 市場展望

目次
Product Code: 55202

The Tobacco Packaging Market is expected to register a CAGR of 3.32% during the forecast period.

Tobacco Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • Owing to the growing consumption of cigarettes and tobacco, the market for tobacco packaging is witnessing considerable growth. Nearly 6.5 trillion cigarettes are sold worldwide yearly, which translates to roughly 18 billion cigarettes daily. Furthermore, there are 1.1 billion tobacco consumers globally, according to the Action on Smoking and Health (ASH). This number is anticipated to grow to 1.6 billion over the next two decades.
  • Furthermore, the packaging market for tobacco has been witnessing mandatory regulations regarding avoiding attractive packaging and adopting plain packaging. The need for tobacco packaging has significantly shifted toward plain packaging over the past eight years. According to WHO, plain packaging is a considerable demand reduction measure that reduces the attractiveness of tobacco products, restricts tobacco packaging as a form of tobacco advertising and promotion, limits misleading packaging and labeling, and increases the effectiveness of health warnings.
  • Significant market growth will also result from the rising popularity of flavored cigars, the rise in obesity rates, the introduction of numerous cutting-edge packaging methods, and other factors. However, the increase in government regulations on smoking, the number of anti-smoking efforts, and the rise in various respiratory ailments may, to some extent, limit the product's market penetration.
  • The spread of COVID-19 has impacted the tobacco packaging market negatively, as the disease attacks the lungs, and people are prohibiting the use of products and behaviors that weakens the lungs and put individuals at risk of contracting the disease. The decreased demand for tobacco products combined with the closure of retail shops selling these products and supply chain disruptions have decreased sales since the virus spread. This reduced demand is anticipated to stay low in the short run, impacting tobacco packaging directly.

Tobacco Packaging Market Trends

Secondary Packaging to Witness Significant Demand

  • Like other sensitive goods, tobacco products such as cigarettes require packaging, which provides barrier properties to deliver the product in optimum condition. Secondary packaging, such as flexible packaging, has eventually become the traditional packaging for tobacco and typically includes functionality such as re-closable or re-sealable laminated film pouches and bags. These packs have a new flow-wrapped outer film, all contributing to the barrier requirements.
  • Vendors in the market are rapidly expanding their manufacturing plants, intending to increase their production capacity and gain a larger share of the industry revenue pie. For instance, in May 2021, Siegwerk marked its presence with two important initiatives, 4evergreen and CosPaTox, to promote its circularity in packaging.
  • However, government regulations and anti-smoking campaigns are prevalent globally, and prohibitive taxation & regulations have increased over the last few years, which has led to a decline in cigarette consumption. As a result, tobacco packaging is expected to post a slow CAGR during the forecast period. For instance, Singapore has adopted plain packaging of tobacco products; the Ministry of Health Singapore stated that the measure would contribute to achieving broader tobacco control goals in the country by discouraging non-smokers and children from taking up smoking, encouraging current smokers to quit, and promoting a tobacco-free lifestyle, which will ultimately lead to reduced smoking prevalence.
  • This new measure will restrict the use of logos, colors, images, or other promotional information associated with the tobacco brand on all types of tobacco products sold in Singapore. Product and brand names will be allowed in a standardized font style and color.
  • Regardless of the macro factors, such as the booming retail sector, increase in online sales, technological advancements, and other factors, like an increase in several new smokers, etc., are expected to contribute to the demand for tobacco packaging products in the market.

Asia Pacific to Hold a Major Share

  • The government's measures to decrease cigarette consumption by raising prices and enacting extra cigarette taxes are expected to fuel market growth in the Asia-Pacific region. For instance, traditional cigarette sales in Japan and India will be impacted by the planned tax increases, which will present a significant potential for developing tobacco products.
  • Furthermore, the country produces colorful and attractive tobacco packages, unlike other countries producing plain boxes. There is a high prevalence of cigarette packets bearing images of famous rivers, maintains, rare and precious national treasures, well-known buildings, historical sites, and rare flowers. For instance, the major Chinese cigarette brands, including Panda, Peony, Chunghwa, Mount Huangshan, and The Pavilion of Prince Teng, have such designs or images on their packaging.
  • Characteristics such as the tobacco industry in China encourage a brand and visual culture that is fundamentally different from those of other countries. The signs and graphics on cigarette packaging not only carry a strong and deep sense of the history of traditional culture but also integrate a sense of national pride, encouraging tobacco use and thereby augmenting the market for tobacco packaging in the country.
  • The increase in regulations regarding the adoption of plain packaging and graphic regarding warnings of tobacco usage in the region has been significantly restraining the market studied. For instance, in July 2022, The Ministry of Health and Family Welfare, Government of India notified new sets of specified health warnings for all tobacco product packs by amending the Cigarettes and Other Tobacco Products (Packaging and Labeling) Rules, 2008 vide GSR 248(E), dated July 21, 2022.

Tobacco Packaging Industry Overview

The major companies include WestRock CompanyWest, Amcor Limited, The International Paper Company, Smurfit Kappa Group PLC, Phillip Morris International Inc., and Sonoco Products Company, among others. The market is moderate in concentration as the vendors in the market vary for market share across regions among players. Therefore market concentration will be moderate.

  • March 2022 - The WestRock company broke ground on a 285,000-square-foot expansion at its consumer packaging facility in Claremont. The USD 47 million investment was bolstered by a performance-based grant from the One North Carolina Fund.
  • February 2022 - WestRock Company announced its plans to build a new corrugated box plant in Longview, Washington, to meet the growing demand from its regional customers in the Pacific Northwest. The new corrugated box plant will serve all industry segments and markets in the Pacific Northwest.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Consumer Preference for tobacco as a Recreative Habit
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Government Regulations Causing the Market to Stagnate
  • 4.5 Impact of COVID-19 on the Market Landscape

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Paper and Paperboard
    • 5.1.2 Plastic
    • 5.1.3 Other Materials
  • 5.2 By Packaging Type
    • 5.2.1 Primary
    • 5.2.2 Secondary
  • 5.3 By Geograpgy
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 WestRock Company
    • 6.1.2 Amcor Limited
    • 6.1.3 The International Paper Company
    • 6.1.4 Smurfit Kappa Group PLC
    • 6.1.5 Mondi Group
    • 6.1.6 Innova Films Limited
    • 6.1.7 Phillip Morris International Inc.
    • 6.1.8 Sonoco Products Company
    • 6.1.9 Siegwerk Druckfarben AG & Co. KGaA
    • 6.1.10 Japan Tobacco International
    • 6.1.11 Treofan Film international
    • 6.1.12 Stora Enso Oyj

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OUTLOOK