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市場調査レポート
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ドイツのプラスチック包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Germany Plastic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 100 Pages
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2~3営業日
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ドイツのプラスチック包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ドイツのプラスチック包装市場は予測期間中にCAGR 2.41%を記録する見込み

Germany Plastic Packaging-Market-IMG1

主要ハイライト

  • ドイツでは、ソリューションプロバイダーやさまざまなエンドユーザーによるいくつかの開発により、プラスチック包装ソリューションの採用が増加しています。Made in Germany "商品に対する典型的な消費者の認識は、同地域のプラスチック包装企業にとってより良いパフォーマンスの場を提供しました。ドイツ政府は、ドイツのプラスチック包装産業にいくつかの厳しい規制を導入しました。ドイツ包装法は、リサイクルのための包装設計、リサイクル可能性、リサイクル可能で再生可能な材料の使用を義務付けています。政府は、2018年の40%から、昨年までに63%のプラスチック包装のリサイクルを目指しています。このような措置は、想定される時間軸において、調査された市場に大きな影響を与えると予想されます。
  • プラスチック容器は様々なエンドユーザー産業で不可欠なものとなっています。新しい充填技術と耐熱性包装材料の出現は、市場に新たな可能性と選択肢をもたらしました。PETボトルは複数のセグメントで標準的に使用されているが、飲料、化粧品、衛生用品、洗剤は主にポリエチレン(PE)ボトルで販売されています。
  • さらに、ドイツの様々な研究者が、このような問題を議論するためにチェコ共和国の会議で会議を開いた。水分の透過は、製品の品質に影響を与えうる共通の課題のひとつです。包装が湿気を防ぐのにどれだけ効果的かを判断する、より正確で再現性のある方法は、産業に利益をもたらすと考えられます。従って、USPは最近、包装と水分透過の章(USP一般章容器-性能検査)を改訂し、ハイバリアとローバリア医薬品包装の水分透過を測定する新しい方法を盛り込みましたUSPはまた、これまで「密閉」「密閉」「密封」容器に限られていた包装のUSP分類システムの変更も検討しています。
  • 過去10年来、プラスチック使用の有害性に関する国民の意識は急激に高まっています。政府による多くの公的キャンペーンや取り組みによって、国民の意識は高まっています。そのため、プラスチック包装の消費はここ数年で大きな影響を確認しています。
  • ドイツ全土における冷凍包装産業の成長は、市場にプラスの影響を与えると予想されます。例えば、Frozen Food Europeによると、ドイツ、フランス、英国は欧州の冷凍食品市場の50%以上を占めています。COVID-19パンデミックによる政府による封鎖は、多くの地域で冷凍食品の販売を助け、その結果市場にプラスの影響を与えました。パンデミック後は、食品宅配サービスの増加によって市場が成長しました。

ドイツのプラスチック包装市場の動向

環境に優しい包装と再生プラスチックの増加が市場を牽引

  • 近年、ドイツのプラスチック包装産業にはいくつかの変化がもたらされ、規制が厳しくなっています。ドイツ包装法とその割当は、主にパックを流通させる包装メーカーに影響し、現在では集中管理された当局への登録が義務付けられています。また、同法の第21項では、リサイクルのための包装設計、リサイクル可能性、リサイクル材料や再生可能材料の使用も義務付けられています。政府は昨年、プラスチック包装のリサイクル率を2018年の40%から63%に引き上げることを目標としていました。
  • EU指令では、2025年までにEU内の全プラスチック包装の半分をリサイクルしなければならないです。2030年までには55%まで上昇します。ドイツのプラスチック包装産業はさらに一歩進み、2025年までに家庭用プラスチック包装の90%をリサイクルまたは再利用可能にするという目標を掲げています。重点的なリサイクルは、新しい包装のための高品質の二次原料を生産することができます。
  • そのため、市場ベンダーはイノベーションとともに循環型ソリューションを生み出すことを余儀なくされました。昨年3月、アルプラグループは、ドイツにおけるPETボトルのリサイクル量を年間7万5,000トンに増やすと発表しました。これは、FROMMグループからリサイクル会社Texplastを買収し、合弁会社PET Recycling Team Wolfenの全株式を取得することに合意した後のことです。PETリサイクルは、欧州ブランドがますます厳しくなる循環経済規制に備える中で、熱い需要があります。EUの単一使用プラスチック指令は、2029年までに飲料用プラスチックボトルの回収率を90%にすること、2025年からはPETボトルの再生プラスチックを最低25%、2030年からはすべての飲料ボトルで30%にすることを課しています。
  • 昨年2月、Coca-Cola Germanyはリサイクルを向上させるため、使い捨てPETボトルのキャップを取り替えました。EU全域の消費者は、開封後もボトルにしっかりと固定された新しいキャップを間もなく目にすることになります。Coca-Cola Germanyは、EUの2024年のリサイクル可能期限をいち早く採用した企業のひとつです。欧州全土で、ゴミを減らし、リサイクル回収率を高めるための移行が進んでいます。Coca-Colaはまた、新しいキャップへの移行を利用して、ドイツ全体でボトルに使用される材料の量を減らしています。改良されたキャップは、ボトル1本あたり最大1.37グラムのプラスチックを節約できます。ひいては、ドイツにおけるコカ・コーラのサステナビリティイニシアチブを支援することになります。
  • さらに、プラスチック製品が生み出す収益は年々増加しています。Statistisches Bundesamtによると、ドイツにおけるプラスチック製品製造の予測収益は、2025年までに約1,043億8,000万米ドルに達すると考えられます。

飲料が主要市場シェアを占めると予想される

  • フルーツジュース、アルコール飲料、ミールリプレイスメントシェイクなどの飲料は、軟質プラスチック包装ソリューションの採用が増えています。様々な飲料包装用のスタンドアップパウチやスパウト付きパウチの需要が増加しています。
  • しかし、飲料の品質はpH、保存温度、圧力、汚染物質の存在に影響されます。そのレベルの変化によって、飲料の消費量が変化する可能性があります。酸化の可能性を排除するため、高いバリア性(熱、湿気、バクテリア)などの特性を持つ軟包装製品を採用する企業が増えています。
  • 生産、出荷、取り扱いコストの削減への傾斜と並んで、軽量包装材が急速に採用される動向が、飲料の軟質プラスチック包装を牽引しています。さらに、視覚に訴える包装動向に焦点を当てたeコマースの台頭が需要を牽引しています。
  • さらに、2021年5月、ドイツ連邦議会のほとんどの議員がドイツ包装法の改正を承認しました。その内容は、昨年1月より施行されたPETジュースボトルへのデポジット義務付け延長でした。このような取り組みは、循環型経済を促進するものです。
  • さらに、この地域では、炭酸飲料とミネラルウォーターの需要が年々着実に伸びています。例えば、Statistisches Bundesamtによると、2020年と2021年のドイツの飲料産業(ビール、蒸留酒、ワイン、スパークリングワイン、ノンアルコールソフトドリンク、ミネラルウォーターで構成)は、それぞれ約212億9,000万ユーロ(232億米ドル)と212億ユーロ(231億米ドル)の収益を上げました。PETボトルは、200mlから大きなサイズが入手可能で、汎用性が高いため、他の包装よりも有利です。

ドイツのプラスチック包装産業概要

ドイツ地域ではプラスチック包装の需要が大幅に増加しているため、市場は適度にセグメント化されており、Amcor、Coveris Holding、Berry Global、Sealed Air Corporation、Constantia Flexiblesなどの有力企業が参入しています。市場の参入企業は、製品ラインナップを強化し、サステイナブル競争優位性を獲得するために、提携や買収などの戦略を採用しています。

  • 2022年5月:Coverisは、英国で多くの成功を収めている製品の発売とともに、欧州有数の包装イベントであるドイツのニュルンベルクで開催されたFachPack 2022に乳製品包装の新製品開発を発表しました。Coverisはこのイベントで、バリアフィルムからプレメイドパック、剥離可能な蓋フィルムから再剥離可能な蓋フィルム、熱成形フィルムなど、さまざまな包装材料を提供し、持続可能性、軽量化、ビジュアルアピール、賞味期限保護などの市場ニーズをサポートしました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 軽量包装方法の採用増加
    • 環境に優しい包装と再生プラスチックの増加
  • 市場課題
    • 原料(プラスチック樹脂)価格の高騰
    • 政府の規制と環境問題

第6章 COVID-19の市場への影響

第7章 市場内訳

  • 包装タイプ別
    • 硬質プラスチック包装
    • 軟質プラスチック包装
  • 産業別
    • 食品
    • 飲料
    • 医療
    • パーソナルケアと家庭用品
    • その他
  • 製品タイプ別
    • ボトル・ジャー
    • パウチ
    • トレイ・容器
    • フィルム・ラップ
    • その他

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Plc
    • Coveris Holding
    • Berry Global
    • Constantia Flexibles
    • Wipak UK Ltd.
    • Sonoco Products Company
    • Sealed Air Corporation
    • National Flexible
    • Tetra Laval
    • Silgan Holdings

第9章 投資分析

第10章 市場の将来

目次
Product Code: 50507

The Germany Plastic Packaging Market is expected to register a CAGR of 2.41% during the forecast period.

Germany Plastic Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • Germany is increasingly adopting plastic packaging solutions, owing to the several developments in the country by the solution providers and different end users. The typical consumer perception of 'Made in Germany' goods provided a better performance space for the plastic packaging companies in the region. The government of Germany introduced several stringent regulations for the plastics packaging industry in Germany. The German Packaging Law requires packaging design for recycling, recyclability, and using recyclable and renewable materials. The government aims to recycle 63% of plastic packaging by the last year, up from 40% in 2018. Such measures are expected to profoundly impact the studied market in the envisaged timeline.
  • Plastic containers are becoming essential in various end-user industries. New filling technologies and the emergence of heat-resistant packaging material opened up new possibilities and options in the market. While PET bottles are standard in multiple segments, beverages, cosmetics, sanitary products, and detergents are predominantly sold in polyethylene (PE) bottles.
  • Furthermore, various German researchers held a meeting at the Czech Republic conference for such an issue discussion. Moisture permeation is one of the common challenges that can impact product quality. A more accurate and reproducible method to determine how effective the packaging is at keeping moisture out would benefit the industry. Accordingly, USP recently revised the packaging and moisture permeation chapters (USP General Chapter Containers-Performance Testing) to include a new method for determining moisture permeation for high and low-barrier pharmaceutical packaging. USP is also considering changing the USP classification system for the packaging, which is limited so far to 'well-closed,' 'tight,' and 'hermetic' containers.
  • Since the past decade, awareness among the population regarding the harmful effects of plastic usage is growing drastically. Many public campaigns and initiatives by governments have resulted in increased awareness among the public. Thus, the consumption of plastic packaging witnessed a significant impact in the past few years.
  • The growth of the frozen packaged industry across Germany is expected to impact the market positively. For instance, according to Frozen Food Europe, Germany, France, and the United Kingdom account for more than 50% of the frozen food market in Europe. The government-mandated lockdown due to the COVID-19 pandemic aided frozen food sales in many regions and thus impacted the market positively. After the pandemic, the market grew with increased food delivery services.

Germany Plastic Packaging Market Trends

Increased Eco-Friendly Packaging and Recycled Plastic Driving the Market

  • Recent years have brought several changes and more stringent regulations for the plastics packaging industry in Germany. The German Packaging Law and its quotas mainly affect packaging manufacturers that carry packs into circulation, and they now must register with a centralized authority. Paragraph 21 of the law also requires packaging design for recycling, recyclability, and using recyclates and renewable materials. The government aimed to recycle 63% of plastic packaging last year, up from 40% in 2018.
  • Under an EU directive, half of all plastic packaging in the EU should be recycled by 2025. It shall rise to 55% by 2030. The German plastic packaging industry is going a step further and set itself the target of making 90% of household plastic packaging recyclable or reusable by 2025. Focused recycling can produce high-quality secondary raw materials for new packaging.
  • It compelled market vendors to produce circular solutions along with innovations. In March last year, AlplaGroup announced that it would increase its annual recycling volume in Germany to 75,000 tons of PET bottles. It is after agreeing to acquire recycling company Texplastfrom the FROMM Group and all of its shares in the joint venture PET Recycling Team Wolfen. PET recyclate is in hot demand as European brands prepare for increasingly stringent circular economy regulations. The EU's Single-Use Plastics Directive imposes a 90% collection rate for plastic beverage bottles by 2029 and a minimum of 25% recycled plastic in PET bottles from 2025, rising to 30% from 2030 in all beverage bottles.
  • In February last year, Coca-Cola Germany replaced the cap on its single-use PET bottles to improve recycling. Consumers across the EU would soon see new closures that stay securely connected to the bottle after it opens. Coca-Cola in Germany is one of the early adopters of the EU's 2024 recyclability deadline. Across Europe, a transition is underway to reduce trash and enhance recycling collection rates. Coca-Cola is also using the move to the new caps to lower the material amount used in the bottles overall in Germany. The improved closures could save up to 1.37 grams of plastic per bottle. It, in turn, helps Coca-Cola's sustainability initiatives in Germany.
  • Further, the revenue generated by plastic products is increasing yearly. According to Statistisches Bundesamt, the projected revenue of the manufacture of plastic products in Germany would amount to approximately USD 104.38 billion by 2025.

Bevarages is Expected to Hold Major Market Share

  • Beverages, including fruit juices, alcoholic drinks, and meal replacement shakes, are increasingly embracing flexible plastic packaging solutions. There is an increasing demand for stand-up and spouted pouches for various beverage packaging.
  • However, the beverage quality is affected by pH, storage temperature, pressure, and the presence of contaminants. Changes in the levels can alter beverage consumption. Companies are increasingly employing flexible packaging products with properties such as high barrier resistance (heat, moisture, and bacteria) to eliminate possible oxidation.
  • The rapidly adopted trend of lightweight packaging material, alongside the inclination towards reducing production, shipment, and handling costs, is driving the flexible plastic packaging of beverages. Furthermore, the demand is driven by the rise of e-commerce focusing on visually appealing packaging trends.
  • Further, in May 2021, most parliamentarians in Germany's Bundestag approved changes to the German Packaging Law. It comprised an extension of the mandatory deposit to include PET juice bottles that came into force as of January last year. Such initiatives would promote a circular economy.
  • Moreover, the region also witnessed a steady growth in the demand for carbonated soft drinks and mineral water over the years. For instance, according to Statistisches Bundesamt, in 2020 and 2021, the German beverage industry (comprising beer, distilled spirits, wine, sparkling wine, non-alcoholic soft drinks, and mineral water) generated revenues of approximately EUR 21.29 billion (USD 23.20 billion) and EUR 21.2 billion (USD 23.10 billion), respectively. PET bottles provide an advantage over other packaging as they are available in larger sizes from 200 ml, making them versatile.

Germany Plastic Packaging Industry Overview

As the demand for plastic packaging is increasing significantly in the German region, the market is moderately fragmented, with significant players like Amcor, Coveris Holding, Berry Global, Sealed Air Corporation, and Constantia Flexibles, among others. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • May 2022: With many successful product launches in the UK, Coveris launched its new dairy packaging developments to FachPack 2022 in Nuremberg, Germany, one of Europe's leading packaging events. Coveris offers a variety of packaging materials in the event, from barrier films to pre-made packs, peelable to re-closable lidding films, thermoforming films, and many more, to support market needs for sustainability, weight reduction, visual appeal, and shelf-life protection.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Adoption of Lightweight-packaging Methods
    • 5.1.2 Increased eco-friendly packaging and recycled plastic
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Price of Raw Material (Plastic Resin)
    • 5.2.2 Government Regulations & Environmental Concerns

6 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

7 MARKET SEGEMENTATION

  • 7.1 By Packaging Type
    • 7.1.1 Rigid Plastic Packaging
    • 7.1.2 Flexible Plastic Packaging
  • 7.2 By End-User Vertical
    • 7.2.1 Food
    • 7.2.2 Beverage
    • 7.2.3 Healthcare
    • 7.2.4 Personal care and Household
    • 7.2.5 Other End-User
  • 7.3 By Product Type
    • 7.3.1 Bottles and Jars
    • 7.3.2 Cans
    • 7.3.3 Pouches
    • 7.3.4 Trays and containers
    • 7.3.5 Films & Wraps
    • 7.3.6 Other Product Types

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Amcor Plc
    • 8.1.2 Coveris Holding
    • 8.1.3 Berry Global
    • 8.1.4 Constantia Flexibles
    • 8.1.5 Wipak UK Ltd.
    • 8.1.6 Sonoco Products Company
    • 8.1.7 Sealed Air Corporation
    • 8.1.8 National Flexible
    • 8.1.9 Tetra Laval
    • 8.1.10 Silgan Holdings

9 INVESTMENT ANLAYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET