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市場調査レポート
商品コード
1626332

北米の自動車インターネット:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025~2030年)

NA Internet of Cars - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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北米の自動車インターネット:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

北米の自動車インターネット市場は予測期間中にCAGR 24.5%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 今日の自動車には様々な電子機器や機械装置が搭載されています。しかし、過去10年間の大幅な技術開発により、コネクテッドカーが今日利用されるようになった。コネクテッド・カーは今後も進化していくと予想されます。コネクテッド・カーは、交通安全を向上させ、盗難防止機能を促進し、近隣のインフラと車両間で重要な情報を交換することでドライバーを支援します。
  • この市場は、シスコやオラクルなど数多くのテクノロジー・プロバイダーと、テクノロジー・プロバイダーとして登場したゼネラルモーターズなどの自動車メーカーで構成されています。通信、セキュリティー、ハンズフリー通話、遠隔診断システムを提供する定額制の子会社である同社のオンスターは、シボレー、キャデラック、ボクスホールなどの自動車メーカーに、幅広い車種に自社の技術機能を搭載させています。
  • ここ数年来、コネクティビティの向上と交通安全規制が自動車市場の変化を後押ししています。さらに、IoTがこの変化をさらに促進すると予想されます。BMW、メルセデス、フォード、ゼネラル・モーターズなど様々な自動車メーカーが、テクノロジー・プロバイダーのシスコやボッシュと提携することで、IoTコネクテッド・カーを提供しています。
  • このような前例のない時代に競争力を維持するために、自動車会社はモビリティのスマート化に向けた投資を行う必要があります。例えば、人工知能(AI)や5G通信などの新技術を自動車に組み込むことが期待されています。完全自律走行車(AV)の未来像が見出しを飾っているが、自動車メーカーは、電気自動車(EV)でも従来の内燃機関車(ICE)でも、現行モデルにスマートでコネクテッドな技術を急速に組み込んでいることに注目する必要があります。
  • 2020年前半は自動車メーカーにとって苦難の年となり、COVID-19の蔓延を抑えるためにほとんどの自動車メーカーが製造施設の閉鎖を余儀なくされました。特に米国では、フォード、GM、ボルボ、トヨタ、ホンダを含むほとんどのOEMメーカーが3月以来2カ月近く生産を停止しました。その他、半導体の不足、2月の暴風雨による米国湾岸の化学工場の操業停止、寒さによる大停電による石油化学製品の不足などが生産の遅れを悪化させました。米国の自動車販売台数は、2020年上半期の21%から2020年下半期は前年同期比3%減と回復基調が続いた。

北米の自動車インターネット市場動向

北米市場は自動車の安全規範が牽引すると予測

  • 米国市場の成長は、主に自動車の安全・セキュリティ基準の改善、車車間(V2V)コネクティビティ技術の需要、自動車産業へのIoTの取り込みによってもたらされます。
  • 米国市場における自動運転車技術の出現は、高度なコネクテッドカー機能に対する需要を増大させる重要な動向です。市場はすでにADASソリューションの高成長を目の当たりにしています。
  • コネクテッドカー・サービスの契約更新によるアフターマーケット・サービスの需要増加が、今後の米国市場を牽引すると思われます。さらに、米国で販売された自動車全体の91%以上がインターネットに対応していると推定されています。

クラウド技術とIoTの採用拡大

  • モバイル・ネットワーク事業者(MNO)は、製品・サービス立ち上げのための設備投資と市場投入までの時間(TTM)を削減するため、クラウドベースのM2M(Machine-to-Machine)プラットフォームの導入を進めています。
  • さらに、これらのプラットフォームは、小売業や自動車などの事業セグメントにわたるM2M接続やクラウドサービスの統合、開発、市場開発、サポートを支援します。
  • 例えば、フィアット・クライスラー・オートモービルズ社は、ハーマンのIgniteクラウドベース・プラットフォームを使用して、ドライバーに様々な接続サービスを提供すると発表しました。このシステムは、ボタンを押すだけで給油所や充電ステーションを探し出し、交通案内やレストランの案内を受け、メンテナンスの必要性を予測し、オーナーにライブでカスタマーケア支援を提供します。このプラットフォームは、4Gと5Gの両方のネットワーク接続をサポートしています。このような開発は市場の成長を促進すると予想されます。
  • 通信事業者との協力により、自動車メーカーは内蔵接続を備えた車両をこれまで以上に迅速に展開できるようになった。AT &TはBMW、フォード、シボレー、ジャガー、ホンダなど30以上のブランドが同社のネットワークを利用しています。
  • 一方、ベライゾンのコネクテッドカー・ポートフォリオには、トヨタ、VW、マツダなど少数のOEMがあり、まもなく追加される予定です。AT &Tは、多様なデータプラン、特定車種へのカスタマイズ、コネクテッドカー・エコシステムの研究開発を加速させるメーカーとの協力関係により、好んで利用される通信事業者となっています。

北米の自動車インターネット産業の概要

北米の自動車インターネット市場は、以下のような既存企業によって適度に統合されています。 Cisco, Google, IBM, AT&T, Verizon, Toyota, Volvo, Tesla Motors. As the demand for connected systems and the Internet of Things are growing in the region, the cars manufacturers are trying to have the edge over their competitors by making joint ventures, partnerships, launching new products with advanced technology. Some of the recent developments include:

  • 2021年10月- テスラは、すべてのModel 3とModel Yのプレミアム接続期間を30日に短縮しました。長い間、テスラの全車両にはインターネット接続が含まれていました。これは業界ではしばしばプレミアムオプションとなります。テスラは、自動操縦システムを開発するための運転支援を含む多くの機能において、その接続性を幅広く活用しています。
  • 2021年10月- ジャガー・ランドローバー北米とSiriusXMは、新型レンジローバーに360L搭載のSiriusXM(SiriusXMの最新かつ最先端のオーディオ・エンターテイメント・プラットフォーム)を標準装備すると発表。新型レンジローバーは、360L SiriusXMを提供する最初のジャガーおよびランドローバー車となり、その後、ジャガーおよびランドローバー車が追加されます。360LシリウスXM搭載の新型レンジローバーは、米国内のランドローバーディーラーで販売され、2022年春に出荷される予定です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 市場を牽引する要因
    • インターネット接続人口の増加
    • ビッグデータ・ソリューションの採用拡大
  • 市場を抑制する要因
    • 技術がまだ十分に機能していない
    • 初期コストが高い
  • バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
  • 現在の市場機会
  • 産業政策

第5章 技術の概要

  • 技術スナップショット
  • 今後の技術

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 技術別
    • Wi-Fi
    • Bluetooth
    • NFC
    • セルラー
    • その他
  • 通信機器別
    • 自動車間
    • 車対インフラ
    • その他
  • 国別
    • 米国
    • カナダ
    • その他

第7章 北米の自動車インターネット市場予測

  • 北米
    • 概要
    • 市場予測と分析
    • アナリストの見解

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cisco
    • Google
    • IBM
    • AT&T
    • Verizon
    • Toyota
    • Volvo
    • Tesla Motors

第9章 北米の自動車インターネット市場の将来展望

目次
Product Code: 47699

The NA Internet of Cars Market is expected to register a CAGR of 24.5% during the forecast period.

NA Internet of Cars - Market - IMG1

Key Highlights

  • Vehicles today are equipped with various electronics and machinery equipment. However, significant technological developments over the last decade have let rise to connected cars come into use today. It is expected to evolve in the future. Connected cars improve road safety, facilitate anti-theft features, and assist the driver by exchanging critical information between nearby infrastructure and vehicles.
  • The market consists of numerous technology providers, such as Cisco and Oracle, and automakers, such as General Motors, which emerged as technology providers. The company's OnStar, a subscription-based subsidiary that provides communications, security, hands-free calling, and remote diagnostics systems, has automakers, such as Chevrolet, Cadillac, and Vauxhall, to build their technology features across a wide range of vehicles.
  • Since the past few years, increasing connectivity and road safety regulations have been supportive of the changes in the automotive market. Furthermore, IoT is expected to drive this change further. Various automobile manufacturers, such as BMW, Mercedes, Ford, and General Motors, offer IoT-connected cars by partnering with technology providers Cisco and Bosch.
  • To stay competitive in these unprecedented times, automotive companies will still need to make mobility smarter investments. For instance, embedding emerging technologies such as artificial intelligence (AI) and 5G telecommunications into vehicles is expected. While the idea of a future of fully autonomous vehicles (AVs) has captured headlines, it is essential to note that automakers are integrating smart, connected technologies at a rapid clip in their current models - in both electric vehicles (EVs) and traditional internal combustion engine (ICE) vehicles.
  • The first half of 2020 turned out to be a pain for automakers, forcing most automakers to close their manufacturing facilities to curb the spread of COVID-19. Especially in the United States, most OEMs, including Ford, GM, Volvo, Toyota, and Honda, have stopped production for nearly two months since March. Other factors that exacerbated production delays included a shortage of semiconductors, a February storm that took the US Gulf chemical plant offline, and a major blackout due to the cold that led to a shortage of petrochemicals. US car sales continued to recover in the second half of 2020, down 3% year-on-year from 21% in the first half of 2020.

North America Internet of Cars Market Trends

North American Market is expected to be driven by Vehicle Safety Norms

  • Growth in the US market is driven primarily by improved vehicle safety and security standards, demand for vehicle-to-vehicle (V2V) connectivity technology, and the incorporation of IoT into the automotive industry.
  • The emergence of self-driving car technology in the US market is an important trend in increasing the demand for advanced connected car features. The market is already witnessing the high growth of ADAS solutions.
  • Increasing demand for aftermarket services due to the renewal of connected car service subscriptions will drive the US market in the future. Moreover, it is estimated that more than 91% of the total cars sold in the United States were internet enabled.

Increasing adoption of cloud technology and IoT

  • Mobile network operators (MNOs) are progressively taking on cloud-based machine-to-machine (M2M) platforms to diminish capital investment and time-to-market (TTM) for product and service launches.
  • In addition, these platforms help operators integrate, develop, market, and support M2M connectivity and cloud services across business segments such as retail and automotive.
  • For example, Fiat Chrysler Automobiles has announced that it will use Harman's Ignite cloud-based platform to provide drivers with various connectivity services. The system locates fuel and charging stations at the push of a button, receives traffic prompts and restaurant offers, predicts maintenance needs, and provides live customer care assistance to owners. The platform supports both 4G and 5G network connections. Such developments are expected to drive the growth of the market.
  • Collaboration with carriers has allowed automakers to deploy vehicles with built-in connections faster than ever before. AT & T has more than 30 brands using its network, with BMW, Ford, Chevrolet, Jaguar, and Honda.
  • Meanwhile, Verizon's connected car portfolio has a small number of OEMs, including Toyota, VW, and Mazda, which will be added shortly. AT & T has been the preferred carrier due to the variety of data plans, customization of specific vehicle models, and collaboration with manufacturers to speed up the research and development of the connected car ecosystem.

North America Internet of Cars Industry Overview

The North America Internet of cars market is moderately consolidated with existing players such as Cisco, Google, IBM, AT&T, Verizon, Toyota, Volvo, Tesla Motors. As the demand for connected systems and the Internet of Things are growing in the region, the cars manufacturers are trying to have the edge over their competitors by making joint ventures, partnerships, launching new products with advanced technology. Some of the recent developments include:

  • October 2021 - Tesla has reduced the premium connectivity period to 30 days for all Model 3 and Model Y vehicles. For a long time, all Tesla cars included an internet connection. This is often a premium option in the industry. Tesla has made extensive use of its connectivity in many features, including driver assistance to develop autopilot systems.
  • October 2021 - Jaguar Land Rover North America and SiriusXM announced that SiriusXM (SiriusXM's latest and most advanced audio entertainment platform) with 360L on the New Range Rover would be included as standard features. The New Range Rover will be the first Jaguar and Land Rover vehicle to offer the 360L SiriusXM, followed by additional Jaguar and Land Rover vehicles. The new Range Rover with SiriusXM with 360L will be available at Land Rover dealers across the United States, shipping in the spring of 2022.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Factors Driving the Market
    • 4.2.1 Increasing number of people connected to internet
    • 4.2.2 Growth in adoption of Big Data solutions
  • 4.3 Factors Restraining the Market
    • 4.3.1 Technology yet to become fully functional
    • 4.3.2 Initial Costs are high
  • 4.4 Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
  • 4.6 Current Opportunities in Market
  • 4.7 Industry Policies

5 TECHNOLOGY OVERVIEW

  • 5.1 Technology Snapshot
  • 5.2 Upcoming Technologies

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Hardware
    • 6.1.2 Software
    • 6.1.3 Service
  • 6.2 By Technology
    • 6.2.1 Wi-FI
    • 6.2.2 Bluetooth
    • 6.2.3 NFC
    • 6.2.4 Cellular
    • 6.2.5 Others
  • 6.3 By Communication Equipment
    • 6.3.1 Car-to-Car
    • 6.3.2 Car-to-Infrastructure
    • 6.3.3 Others
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 United States
    • 6.4.2 Canada
    • 6.4.3 Others

7 NORTH AMERICA INTERNET OF CARS MARKET - FORECAST

  • 7.1 North America
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Market Forecast and Analysis
    • 7.1.3 Analyst View

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Cisco
    • 8.1.2 Google
    • 8.1.3 IBM
    • 8.1.4 AT&T
    • 8.1.5 Verizon
    • 8.1.6 Toyota
    • 8.1.7 Volvo
    • 8.1.8 Tesla Motors

9 FUTURE OF NORTH AMERICA INTERNET OF CARS MARKET