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市場調査レポート
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1637777

アジア太平洋地域のIoC(Internet of Cars):市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Asia Pacific Internet Of Cars - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋地域のIoC(Internet of Cars):市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域のIoC(Internet of Cars)市場規模は、2025年に525億5,000万米ドルと推定され、2030年には1,566億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは24.41%です。

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現在、自動車にはさまざまな電子機器や技術が搭載されています。しかし、過去10年間のかなりの技術進歩により、コネクテッドカーが使用されるようになり、この動向は今後も続くと予測されます。

主なハイライト

  • コネクテッドカーは潜在的な危険を検知し、その情報を周辺の他の車両に伝えることで、事故のリスクを低減することができます。コネクテッドカーは、ライブの交通情報、天気予報、リアルタイムのGPSナビゲーションなど、幅広いオンライン・サービスへのアクセスを提供します。コネクテッドカーは、さまざまなソースからのデータを処理して自律走行を可能にします。これにより、事故を大幅に減らし、運転をより安全にすることができます。また、運転パターンを分析し、燃費改善に関するフィードバックをドライバーに提供することもできます。
  • より安全で効率的かつ便利な運転体験に対するニーズの高まりと、交通事故の頻度を減らすための政府の対策が、自動車のインターネット市場の需要を促進する主な要因となっています。
  • アジア太平洋地域でIoV(自動車のインターネット)需要を牽引する重要な要因のひとつは、自律走行車(AV)の販売台数の増加と、その利点に対する意識の高まりです。さらに、死亡交通事故の増加によりドライバーと同乗者の安全が重視されるようになったことが、負傷や他の車との衝突の深刻さを軽減するためのIoV需要を後押ししています。
  • ハンドル、ブレーキ、GPS、アクセル、アラームなどの車両コンポーネントは遠隔操作でアクセスできるため、侵入やハッキングに成功すると死亡事故につながる可能性があります。こうした要因は、市場の成長を抑制するいくつかの要因となっています。
  • パンデミック(世界的大流行)は、顧客の経済収入に大きな影響を及ぼし、人々はコネクテッドカーの購入のような欲求や願望を追い求めるのではなく、ニーズを満たすことに目を向けるようになった。

アジア太平洋地域のIoC(Internet of Cars)市場動向

5G、ビッグデータ・ソリューション、AIなどの新技術がインターネット対応車の需要を押し上げる

  • 自動車におけるコネクテッドカーや関連するIoT機能は、利用者の間で人気を集めています。ブランドは、ユーザーエクスペリエンス、利便性、安全性を高めるために、既存のモデルや期待されるモデルに新機能を追加しています。しかし、これらの機能が思い通りに機能するためには、より優れた接続性も要求されます。それゆえ、成長するテクノロジーの中心地であるアジア太平洋地域では、通信事業者がネットワークと統合ソリューションを提供しています。
  • 例えば、Vodafone IdeaはインドでVi Smart Mobilityを提供し、自動車OEM向けに完全に統合されたコネクテッドカー・ソリューションを提供しています。同社は、この地域でも同様のサービスを提供し続けています。自動車のコネクテッド機能には、高速で安定したインターネットが必要です。5Gのイントロダクションは市場全体の成長を後押しすると思われます。
  • 予想される契約数は、ネットワーク・プロバイダーが5Gの需要を促進するために既存の設備やインフラをアップグレードすることを促すと思われます。高速インターネットは、より速い応答時間を可能にし、車載インターネット駆動機能の有効性を高めると思われます。
  • GSMAの「Mobile Economy 2023」レポートによると、5Gの普及はアジア太平洋地域全域で拡大し、2030年までに5G接続の割合は93%を超えるといいます。このことは、自動車メーカー各社がそれぞれの市場で互換性のある5G帯域幅を持つ既存車両や今後発売される車両を導入し、将来対応可能な製品を開発することを後押ししています。
  • センサーやデータ技術の利用が進むにつれ、迅速かつ正確な意思決定にはAIが不可欠となっています。一部の自動車はレベル3の自律走行にAIを使用しているが、自動車業界がレベル5に到達するためには、アジア太平洋地域諸国の自動車とインフラに大幅な機能強化を図る必要があります。

中国が大きな市場シェアを占める

  • 最新の自動車モデルのコネクティビティ機能が向上していることから、中国がアジア太平洋地域市場をリードする可能性が高いです。中国の国内市場が成長するにつれて、産業投資の確保、専用の産業戦略、中央政府からの支援に加え、ICT、データ処理、プラットフォーム・サービスにおけるより高い技術的優位性によって、将来のコネクテッドビークル分野が形成されるであろう。
  • 自動車市場は、自動車産業の中でも重要かつ急速に成長している分野です。コネクテッドテクノロジーとIoTの採用が進むにつれ、この地域の自動車産業は大きな進歩を遂げ、技術革新の機会を目の当たりにしています。
  • CAAMによると、2023年8月に中国で販売された乗用車は約230万台、商用車は31万台で、前月に比べて増加しました。
  • 中国全土で電気自動車の普及が進んでいることは、人々が新技術を採用する準備ができていることを示しています。新時代の電気自動車の大半は、クラウドパワー機能を含むコネクテッドカー・テクノロジーを特徴としているため、電気自動車の販売台数の増加は、中国の人々がこれらの機能やテクノロジーとの相互作用を強めていることを意味します。
  • 中国のような新興諸国では、コネクテッドカーの需要は、5Gや4G LTEなどの通信・情報技術インフラの成長によって牽引される可能性が高いです。さらに、セキュリティ、保護、認可のための安全規制の増加により、成長市場は政府の好意的な政策によって刺激されると思われます。

アジア太平洋地域のIoC(Internet of Cars)産業の概要

アジア太平洋地域のIoC(Internet of Cars)市場は、さまざまなプレーヤーによって半固体化しています。同地域ではコネクテッドシステムやモノのインターネットに対する需要が高まっているため、自動車メーカーは合弁や提携を行い、先進技術を搭載した新製品を発売することで、競合他社よりも優位に立とうとしています。これには、自動車業界で導入が期待される機能や技術のためのネットワーク基盤の構築も含まれます。

  • 2023年4月- メルセデス・ベンツが発表。テスラや中国の新規参入企業に対抗するため、グーグルとナビゲーションで提携し、コンピューター並みの自律走行センサー性能を全車に搭載すると発表。
  • 2023年2月- シスコは、ベンツEクラス車両で最適なモバイルオフィス体験を提供するため、メルセデス・ベンツ・インローダーと協力すると発表しました。メルセデス・ベンツとWebexの顧客が慣れ親しんでいる直感的な機能と現代的な豪華さを備えたこのパートナーシップは、人々が車内で安全、安心、快適に仕事ができるよう支援します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • マクロ経済動向の市場への影響
  • 産業政策
  • 技術スナップショット

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • インターネット接続人口の増加
    • ビッグデータ・ソリューションの採用拡大
    • 5G、ビッグデータソリューション、AIなどの新技術がインターネット対応車の需要を押し上げる
  • 市場抑制要因
    • 技術がまだ十分に機能していない
    • 初期コストが高い

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 技術別
    • Wi-Fi
    • Bluetooth
    • NFC
    • セルラー
    • その他の技術タイプ
  • 通信機器別
    • Car-to-Car
    • Car-to-Infrastructure
    • その他の通信機器
  • 国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他の地域

第6章 アジア太平洋地域のIoC(Internet of Cars)市場予測

  • アジア太平洋地域
    • 概要
    • 市場予測と分析
    • アナリストの見解

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cisco System Inc.
    • Google LLC
    • IBM Corporation
    • AT&T Inc.
    • Verizon Communications Inc.
    • Toyota Connected Asia-Pacific Limited
    • Volvo
    • Tesla Motors
    • Telefonaktiebolaget LM Ericsson

第8章 アジア太平洋地域のIoC(Internet of Cars)市場の将来性

目次
Product Code: 46998

The Asia Pacific Internet Of Cars Market size is estimated at USD 52.55 billion in 2025, and is expected to reach USD 156.62 billion by 2030, at a CAGR of 24.41% during the forecast period (2025-2030).

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Vehicles nowadays are outfitted with a variety of electronics and technology. However, considerable technical advancements over the last decade have resulted in connected cars being used, and this trend is projected to continue.

Key Highlights

  • Connected cars can detect potential dangers and relay this information to other vehicles in the area, reducing the risk of accidents. As they offer access to an wide range of online services, such as live traffic updates, weather forecasts, and real-time GPS navigation. Connected cars can process data from various sources to enable autonomous driving. This can significantly reduce accidents and make driving safer. They may also analyse driving patterns and provide feedback on fuel efficiency improvement to the driver, which would lead to savings of costs and reduced ecological impacts.
  • The growing need for safer, more efficient, and convenient driving experiences and government measures to reduce the frequency of road accidents are key drivers driving demand for the Internet of cars market.
  • One of the critical causes driving demand for IoV (Internet of Vehicles) around the Asia Pacific is the increasing sales of autonomous vehicles (AVs) and growing awareness of their benefits. Furthermore, the increased emphasis on driver and passenger safety due to the growing number of fatal road accidents is fueling demand for IoV to reduce the severity of injuries and collisions with other cars.
  • Vehicle components such as the steering wheel, brakes, GPS, accelerator, and alarms can be remotely accessed, and a successful breach or hack can result in fatalities. Such factors are a few factors restraining the growth of the market.
  • The pandemic situation created major impact of the customer's financial incomes as people are now looking to complete needs rather than going after wants and desires such as buying a connected car.

APAC Internet of Cars Market Trends

New Technologies like 5G, Big Data Solutions, and AI to Boost the Demand for Internet-Enabled Cars

  • The connected cars and related IoT features in automobiles are gaining popularity among the audience. Brands are adding new features to existing and expected models for enhanced user experience, convenience, and safety. But this also demands better connectivity for these features to perform as they desire. Hence, Asia Pacific, as a growing technology hub, is also witnessing telecom providers offering network and integrated solutions.
  • For instance, Vodafone Idea provides Vi Smart Mobility in India, offering fully-integrated, connected car solutions for automotive OEMs. The company continues to provide the same in the region. The connected features in cars require fast and consistent internet. The introduction of 5G will bolster the overall growth of the market.
  • The expected number of subscriptions will likely encourage the network providers to upgrade the existing facilities and infrastructure to facilitate the demand for 5G, IoT systems, both protective and regularly functioning, to receive the necessary network support. The high-speed internet would allow faster response time, increasing the effectiveness of in-car internet-driven features.
  • According to the Mobile Economy 2023 report by the GSMA, 5G adoption will grow across Asia-Pacific, with more than 93% Percentage 5G connections, by 2030. This also encourages the automakers to install the existing and upcoming vehicles with compatible 5G bandwidths in respective markets for future-ready products.
  • The increasing use of sensors and data technologies makes AI essential for quick and precise decision-making. Some automobiles use AI for Level 3 autonomous driving, but for the automotive industry to reach Level 5, significant enhancements must be made to the cars and infrastructure in Asia Pacific countries.

China Will Hold A Significant Market Share

  • Owing to the increase in the connectivity features of the latest car models, China is likely to lead the market in the Asia-Pacific. As China's domestic market grows, In addition to securing industry investment, a dedicated Industrial Strategy and support from the Central Government, it will shape future connected vehicle sectors with higher technical advantages in ICT, data processing and platform services.
  • The automotive market is a significant and rapidly growing segment within the automotive industry. With the increasing adoption of connected technologies and the (IoT), the automotive sector in region has witnessed significant advancements and opportunities for innovation.
  • According to CAAM, In August 2023, approximately 2.3 million passenger cars and 310,000 commercial vehicles were sold in China, an increase compared to the previous month.
  • The increasing adoption of the electric vehicles aross China indicates people's readiness to adopt new technologies. As most of the new-age electric vehicles feature connected car tech, including cloud-powered features, the rising sale of electric vehicles signifies the increasing interaction of the Chinese population with these features and technologies.
  • In developing country like China, The demand for connected cars is likely to be driven by the growth of communication and information technology infrastructure, such as 5G or 4G LTE. In addition, due to the increase in safety regulations for security, protection and authorisation, the growth market will be stimulated by favourable government policies.

APAC Internet of Cars Industry Overview

The Asia-Pacific Internet of Cars market is semi-consolidated with different players. As the demand for connected systems and the Internet of Things are growing in the region, car manufacturers are trying to have an edge over their competitors by making joint ventures and partnerships and launching new products with advanced technology. This includes laying down the network foundation for the expected features and technologies to be introduced in the automotive industry.

  • April 2023 - Mercedes-Benz hs announced In order to compete with Tesla and China's new entrants, the company has formed a partnership with Google on navigation as well as offering every vehicle equipped with an autonomous driving sensor performance that is computerlike.
  • February 2023 - Cisco has announced it is working with Mercedes-Benz inoder to provide an optimal mobile office experience in its Benz E Class vehicles, With the intuitive features and modern luxury that Mercedes Benz and Webex customers are used to, this partnership will help people work safely, securely and comfortably in their vehicles.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 MARKET INSIGHTS

  • 3.1 Market Overview
  • 3.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 3.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 3.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 3.2.3 Threat of New Entrants
    • 3.2.4 Threat of Substitutes
    • 3.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 3.3 Impact of Macro Economic Trends on the Market
  • 3.4 Industry Policies
  • 3.5 Technology Snapshot

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing number of people connected to internet
    • 4.1.2 Growth in adoption of Big Data solutions
    • 4.1.3 New Technologies like 5G, Big Data Solutions, and AI to Boost the Demand for Internet-Enabled Cars
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Technology yet to become fully functional
    • 4.2.2 Initial Costs are high

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Component
    • 5.1.1 Hardware
    • 5.1.2 Software
    • 5.1.3 Service
  • 5.2 By Technology
    • 5.2.1 Wi-FI
    • 5.2.2 Bluetooth
    • 5.2.3 NFC
    • 5.2.4 Cellular
    • 5.2.5 Other Technology Types
  • 5.3 By Communication Equipment
    • 5.3.1 Car-to-Car
    • 5.3.2 Car-to-Infrastructure
    • 5.3.3 Other Communication Equipment
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 China
    • 5.4.2 India
    • 5.4.3 Japan
    • 5.4.4 South Korea
    • 5.4.5 Rest of Aisa-Pacific

6 ASIA-PACIFIC INTERNET OF CARS MARKET - FORECAST

  • 6.1 Asia-Pacific
    • 6.1.1 Overview
    • 6.1.2 Market Forecast and Analysis
    • 6.1.3 Analyst View

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Cisco System Inc.
    • 7.1.2 Google LLC
    • 7.1.3 IBM Corporation
    • 7.1.4 AT&T Inc.
    • 7.1.5 Verizon Communications Inc.
    • 7.1.6 Toyota Connected Asia-Pacific Limited
    • 7.1.7 Volvo
    • 7.1.8 Tesla Motors
    • 7.1.9 Telefonaktiebolaget LM Ericsson

8 FUTURE OF ASIA-PACIFIC INTERNET OF CARS MARKET