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市場調査レポート
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1549735

ITサービス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

IT Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ITサービス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年09月02日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ITサービスの市場規模は2024年に1兆2,000億米ドルと推定され、2029年には1兆8,100億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)のCAGRは8.38%で成長する見込みです。

IT Services-Market

世界中でIT支出が増加していることに加え、SaaS(Software-as-a-Service)の採用が進み、クラウドソリューションが拡大していることが、ITサービスに対する需要の急増を裏付けています。ITインフラの強化に伴い、データ漏えいの頻度は増加傾向にあり、市場の成長機会を大きく後押ししています。

主なハイライト

  • ITサービス市場は、いくつかの重要な要因によって力強い成長を遂げています。その第一の要因はデジタルトランスフォーメーションであり、企業はデジタル技術を活用して効率を高め、顧客体験を向上させ、イノベーションを促進しています。さらに、クラウドコンピューティングの採用が急増しており、拡張性とコスト効率の高いITソリューションが企業に提供されています。ビッグデータとアナリティクスの台頭は、データを管理しそこから洞察を得るための高度なITサービスの必要性を強調しています。
  • また、5G、ブロックチェーン、AR、AIといった技術的進歩の台頭は、ITサービスの提供にも好影響を与えそうです。5G技術の登場により、企業は自社の敷地内にネットワークを構築することが可能になると思われます。エリクソンによると、2029年末までに世界の5G契約数は53億を突破し、全モバイル契約数の58%を占めると予測されています。5Gは、2028年までに主要なモバイルアクセス技術として主導権を握ることになります。特に、2023年第4四半期だけで、5G契約数は1億5,400万件急増し、合計15億7,000万件に達しました。
  • IoTデバイスの普及は、リモートワークの急増と相まって、堅牢なITインフラとサポートに対する需要を増幅させています。同時に、ITランドスケープがより複雑になり、専門的なスキルが要求されるようになるにつれて、企業はITサービスのアウトソーシングにますます目を向けるようになり、市場の拡大に拍車をかけています。
  • しかし、管理能力の低下や重要目標の不明確化といった業務上の課題の増加、データ漏えいの増加、製品のカスタマイズやデータ移行に関するコスト懸念といった要因は、重大な懸念事項として作用し、予測期間を通じて市場の成長をさらに制限する要因となっています。

ITサービス市場の動向

クラウドベースのプラットフォームの登場によりクラウドサービスが牽引役となる

  • デジタル時代の企業は、主にクラウドベースの環境へ移行することで、新技術の採用による俊敏性を追求しています。クラウドでの運用は、組み込み型の接続とインテリジェンスの確立を伴います。これにより、スマートオペレーションのシームレスな統合が促進され、クラウドにリンクしたデジタルサービスの強固な基盤が構築されます。フレクセラソフトウェアによると、2024年には、回答者の49パーセントがすでにアマゾンウェブサービス(AWS)で重要なワークロードを実行しているといいます。
  • クラウドベースのインフラは、こうした新しいデジタルビジネスソリューションの基盤となるリソースへの柔軟でオンデマンドなアクセスを提供します。クラウドベースのプラットフォーム全体におけるIT運用の進歩により、ITサービスはよりデータ主導でリアルタイムになり、特に運用効率、ビジネスチャンスの発見、リモートアクセスの最適化において、ビジネスにより大きな価値を生み出しています。
  • クラウドソリューションがさまざまな大きなメリットを提供することから、クラウドコンピューティングはここ数年で大きく躍進しています。クラウドサービスに対する需要は今後数年間に拡大すると予想され、成長し続ける企業部門のIT・通信業界からの莫大な需要により、これらのエンドユーザーからのITインフラサービスの範囲は急速に拡大すると予想されます。
  • 2024年4月、クラウドソフトウェアグループ(Cloud Software Group, Inc.)とマイクロソフト(Microsoft Corp.)は、8年間の広範な戦略的パートナーシップを通じて協力計画を強化すると宣言しました。この提携は、シトリックスの仮想アプリケーションとデスクトッププラットフォームの市場での存在感を高めることを目的としています。さらに、統一された製品ロードマップに支えられた革新的なクラウドとAIソリューションの共同創造に道を開く。
  • 生産性、ガバナンス、コントロールを高めるため、多くの組織がシステムの中核をクラウドに展開することを目指しています。さまざまな市場ベンダーが、デジタルトランスフォーメーションを加速するための投資を推進しています。例えば、2024年5月、テレフォニカとグーグルクラウドは協業を拡大し、トップクラスのクラウドソリューションを市場に提供することを目指しています。両社が共有する目標は、企業のデジタル進化を加速させることです。この新たなパートナーシップは、テレフォニカテックを通じて利用可能なグーグルクラウドサービスの拡大を伴うもので、特にB2Bセクター向けに調整されています。この提携はまた、特に人工知能(AI)やジェネレーティブAI(Gen AI)など、先進的なイノベーションに共同で注力することも強調しています。

北米は予測期間中に大幅な市場成長が見込まれる

  • 急速な技術進歩、クラウドコンピューティング導入の急増、サイバーセキュリティソリューションに対する需要の高まりが、北米のITサービス市場を後押ししています。企業は効率性と競合優位性を高めるため、デジタルトランスフォーメーションへの取り組みを強化しています。また、IoTデバイスの普及やビッグデータ分析の急増も市場を後押ししています。さらに、COVID-19の大流行によって加速したリモートワークへのシフトは、弾力性のあるITインフラとマネージドサービスの全体的な重要性を強調しています。AIと機械学習技術の台頭は、市場の展望をさらに豊かにしています。
  • 米国の銀行・金融機関は情報技術サービスへの支出を加速させており、これは銀行セクターの成長率の上昇と経済のファンダメンタルズの改善が後押ししています。この地域の多くの企業は、競争上の優位性を得るために新しい手法やプロセスを採用し始めており、その結果、AI、IoT、機械学習(ML)、ブロックチェーン、ロボット工学、データサイエンスなどの新興技術の採用が増加しています。同地域では、ビジネスや産業におけるデジタル化とコネクテッドデバイスの採用が増加していることに後押しされ、IoTアプリケーションと売上が急増しています。この変化は、同地域におけるITサービスの拡大に道を開いています。
  • 同市場では、既存企業と新興企業の両方が激しい競争を繰り広げています。これらの市場参入企業は、有機的戦略と無機的戦略を組み合わせて競争力を強化し、その結果、市場成長の見通しを高めています。例えば、2023年10月、クラウドコマースマーケットプレースのPax8は、CyberFOXと提携し、マネージドサービスプロバイダー(MSP)向けに特権アクセス管理(PAM)に特化したIDアクセス管理(IAM)ソリューションを提供します。CyberFOXは、2000社以上のMSPを支援してきた実績を持ち、主に中小企業(SMB)からなる顧客の効率性を高め、生産性を向上させ、新たな収益手段を生み出すことに専念しています。
  • また、コグニザントは2024年3月、オランダの複合企業Pon Holdingsの子会社であるPon ITとの永続的なパートナーシップを更新しました。この延長により、コグニザントはPon ITの多様な事業体向けにクラウド管理サービスを提供するプロバイダーとしての役割を確固たるものにしました。コグニザントは、協業が進むにつれて、さらなる機能強化を導入し、Pon ITがより俊敏で直感的な統合クラウドインフラストラクチャを活用できるようにする予定です。

ITサービス業界の概要

激しい競争を特徴とするITサービス市場は、主に多数の企業によって牽引されています。これらの企業は現在大きな市場シェアを占めているが、その状況は変化しています。先進的なITコンサルタント・サービスの台頭が新規参入企業に力を与え、特に新興経済圏での地位強化を可能にしています。

  • 2024年5月CrowdStrikeとTata Consultancy Services(TCS)は、AIネイティブのCrowdStrike Falcon XDRプラットフォームにより、TCSの拡張マネージド検知・対応(XMDR)サービスを強化する戦略的パートナーシップを締結。このパートナーシップにより、TCSはファルコンプラットフォームの包括的なセキュリティ機能を活用できるようになります。これには、クラウドセキュリティと次世代SIEMが含まれ、侵害防止を強化するためのSOCのAI主導の変革を促進します。
  • 2023年7月ITマネージドサービスプロバイダーであるWindstream Enterpriseは、ATSGが提供するITマネージドサービスの新ポートフォリオを立ち上げ、企業顧客に対し、仮想ワークスペース、デジタルインフラ、サイバーセキュリティのニーズを制御・強化するターンキーサービス全般へのアクセスを提供。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力度 - ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価
  • 市場促進要因
    • 非中核事業のアウトソーシングによるコアコンピテンシーの活用の重視の高まり
    • より多くの人材へのアクセスとイノベーションの余地(専門知識のオンボード化とは対照的)
    • クラウドベースのプラットフォームの登場により、クラウドサービスが注目を集める
  • 市場の課題
    • 運用上の課題(コントロールの喪失感や主要目標の特定など)

第5章 市場セグメンテーション

  • サービスタイプ別
    • プロフェッショナル(システムインテグレーションとコンサルティング)
    • マネージド
  • 規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • 通信
    • ヘルスケア
    • 小売
    • 製造業
    • 政府機関
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
    • アジア
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • シンガポール
      • インドネシア
      • マレーシア
      • ベトナム
      • タイ
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Citrix Systems Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • Dell EMC
    • IBM Corporation
    • Hewlett Packard Enterprise
    • Microsoft Corporation
    • TCS Limited
    • Toshiba Corporation
    • Verizon Communications Inc.
    • Fujitsu Ltd

第7章 主要ベンダーのポジショニング

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67293

The IT Services Market size is estimated at USD 1.20 trillion in 2024, and is expected to reach USD 1.81 trillion by 2029, growing at a CAGR of 8.38% during the forecast period (2024-2029).

IT Services - Market

The rising IT expenditures throughout the world, alongside the growing embrace of software-as-a-service and expanding cloud solutions, underscore a surging demand for IT services. With an enhanced IT infrastructure, the frequency of data breaches is on the rise, driving the market growth opportunities significantly.

Key Highlights

  • The IT Services market is witnessing robust growth, driven by several key factors. Primary among these is digital transformation, where businesses are leveraging digital technologies to boost efficiency, enhance customer experiences, and foster innovation. Moreover, the surge in the adoption of cloud computing is providing businesses with scalable and cost-efficient IT solutions. The rise in big data and analytics underscores the need for sophisticated IT services to manage and derive insights from data.
  • Also, the rise in technological advancements like 5G, Blockchain, AR, and AI are likely to have a positive impact on the offerings of IT services. With 5G technology on its way, it is likely to ensure that companies may set up networks on their premises. According to Ericsson, by the end of 2029, global 5G subscriptions are projected to surpass 5.3 billion, representing 58% of all mobile subscriptions. 5G is set to take the lead as the primary mobile access technology by 2028. Notably, in Q4 2023 alone, 5G subscriptions surged by 154 million, reaching a total of 1.57 billion.
  • The rise in IoT device adoption, coupled with the surge in remote work setups, is amplifying the demand for robust IT infrastructure and support. Simultaneously, as IT landscapes grow more intricate and demand specialized skills, organizations are increasingly turning to outsourcing for IT services, fuelling market expansion.
  • However, factors like increasing operational challenges such as perceived loss of control and identification of key goals, as well as growing data breaches, cost concerns over product customization, and data migration, are some of the reasons that can act as a significant matter of concern, further restricting the market's growth throughout the forecast period.

IT Services Market Trends

Cloud Services is Gaining Traction Due to the Emergence of Cloud-based Platform

  • Companies in this digital age are striving for agility through the adoption of new technologies, primarily by transitioning to cloud-based environments. Operating in the cloud involves establishing embedded connections and intelligence. This fosters the seamless integration of smart operations and lays a robust foundation for cloud-linked digital services. According to Flexera Software, in 2024, 49 percent of respondents are already running significant workloads on Amazon Web Services (AWS).
  • Cloud-based infrastructure provides flexible, on-demand access to the resources underlying these new digital business solutions. Due to advancements in IT operation across the cloud-based platform, IT services have become more data-driven and real-time, creating greater value for the business, especially in operational efficiency, business opportunity discovery, and remote access optimization.
  • There has been a significant breakthrough in cloud computing over the past few years, as cloud solutions offer various significant advantages. As the demand for cloud services is expected to grow over the next few years, with immense demand from the IT and telecommunication industry across the ever-growing corporate sector, the scope for IT infrastructure services from these end users is expected to grow rapidly.
  • In April 2024, Cloud Software Group, Inc., and Microsoft Corp. declared that they are strengthening their collaboration plans through an extensive eight-year strategic partnership. This collaboration aims to bolster the market presence of Citrix's virtual application and desktop platform. Furthermore, it will pave the way for the joint creation of innovative cloud and AI solutions underpinned by a unified product roadmap.
  • To increase productivity, governance, and control, many organizations aim to deploy their systems' core to the cloud. Various market vendors are driving their investments to accelerate digital transformation. For instance, in May 2024, Telefonica and Google Cloud broadened their collaboration, aiming to deliver top-tier cloud solutions to the market. Their shared goal is to empower businesses to expedite their digital evolution. This renewed partnership entails the expansion of Google Cloud services, available through Telefonica Tech, specifically tailored for the B2B sector. The collaboration also emphasizes a joint focus on advanced innovations, notably in artificial intelligence (AI) and generative AI (Gen AI).

North America is Expected to Register Significant Market Growth During the Forecast Period

  • Rapid technological advancements, a surge in cloud computing adoption, and a rising demand for cybersecurity solutions propel North America's IT services market. Businesses are ramping up digital transformation efforts to boost their efficiency and competitive edge. The market is further bolstered by the widespread adoption of IoT devices and the surge in big data analytics. Moreover, the shift to remote work, hastened by the COVID-19 pandemic, has emphasized the overall significance of resilient IT infrastructure and managed services. The ascent of AI and machine learning technologies further enriches the market's landscape.
  • The banking and financial institutions in the United States are accelerating spending on information technology services, which is helped by higher growth in the banking sector and improving economic fundamentals. Many enterprises in the region have begun adhering to newer methods and processes to gain a competitive advantage, resulting in the increasing adoption of emerging technologies, like AI, IoT, machine learning (ML), Blockchain, robotics, and data science. The region is witnessing a surge in IoT applications and sales, propelled by the increasing digitalization and adoption of connected devices in business and industry. This shift is paving the way for the expansion of IT services in the region.
  • The market witnessed intense competition, fuelled by both established and emerging players. These industry participants deploy a mix of organic and inorganic strategies to enhance their competitive edge, consequently amplifying market growth prospects. For instance, in October 2023, Pax8, a cloud commerce marketplace, teamed up with CyberFOX to offer managed service providers (MSPs) specialized identity access management (IAM) solutions, with a focus on privileged access management (PAM) via their exclusive product, AutoElevate. CyberFOX, with a track record of assisting more than 2000 MSPs, is dedicated to enhancing efficiencies, boosting productivity, and creating new revenue avenues for its clientele, primarily comprising small and medium-sized businesses (SMBs).
  • Also, in March 2024, Cognizant renewed its enduring partnership with Pon IT, a subsidiary of the Dutch conglomerate Pon Holdings. This extension solidifies Cognizant's role as the provider of cloud-managed services for Pon IT's diverse operating entities. As the collaboration progresses, Cognizant is set to introduce additional enhancements, paving the way for Pon IT to leverage a more agile, intuitive, and integrated cloud infrastructure.

IT Services Industry Overview

The IT services market, characterized by intense competition, is primarily led by a wide range of market players. While these players currently hold significant market shares, the landscape is shifting. The rise of advanced IT consultancy services is empowering new entrants, enabling them to bolster their positions, particularly in emerging economies.

  • May 2024: CrowdStrike and Tata Consultancy Services (TCS) signed a strategic partnership to power TCS' extended managed detection and response (XMDR) services with the AI-native CrowdStrike Falcon XDR platform. This partnership enables TCS to leverage the comprehensive security features of the Falcon platform. This includes cloud security and next-gen SIEM, facilitating an AI-driven transformation of their SOC to enhance breach prevention.
  • July 2023: Windstream Enterprise, an IT-managed service provider, launched a new portfolio of IT Managed Services powered by ATSG, providing enterprise customers access to an entire range of turnkey services to control and power their virtual workspace, digital infrastructure, and cybersecurity needs.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the market
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Growing Emphasis on Leveraging the Core Competencies by Outsourcing Non-core Operations
    • 4.4.2 Greater Access to a Larger Pool of Talent and Scope for Innovation (As Opposed to Onboarding Expertise)
    • 4.4.3 Cloud Services is Gaining Traction Due to the Emergence of Cloud-based Platform
  • 4.5 Market Challenges
    • 4.5.1 Operational Challenge (Such As Perceived Loss of Control and Identification of Key Goals)

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Service Type
    • 5.1.1 Professional (System Integration and Consulting)
    • 5.1.2 Managed
  • 5.2 By Size
    • 5.2.1 Small and Medium Enterprises
    • 5.2.2 Large Enterprises
  • 5.3 By End-user Industry
    • 5.3.1 BFSI
    • 5.3.2 Telecommunication
    • 5.3.3 Healthcare
    • 5.3.4 Retail
    • 5.3.5 Manufacturing
    • 5.3.6 Government
    • 5.3.7 Other End-user Industries
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
    • 5.4.3 Asia
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Singapore
      • 5.4.3.5 Indonesia
      • 5.4.3.6 Malaysia
      • 5.4.3.7 Vietnam
      • 5.4.3.8 Thailand
    • 5.4.4 Australia and New Zealand
    • 5.4.5 Latin America
    • 5.4.6 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Citrix Systems Inc.
    • 6.1.2 Cisco Systems Inc.
    • 6.1.3 Dell EMC
    • 6.1.4 IBM Corporation
    • 6.1.5 Hewlett Packard Enterprise
    • 6.1.6 Microsoft Corporation
    • 6.1.7 TCS Limited
    • 6.1.8 Toshiba Corporation
    • 6.1.9 Verizon Communications Inc.
    • 6.1.10 Fujitsu Ltd

7 RELATIVE POSITIONING OF KEY VENDORS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS