市場調査レポート
商品コード
1537623

食品缶:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Food Cans - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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食品缶:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年08月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の食品缶の市場規模は、2024年に266億5,000万米ドルに達し、2024~2029年の予測期間中にCAGR 3.20%で成長し、2029年には315億2,000万米ドルに達すると予測されています。

Food Cans-Market

果物、野菜、豆類、スープ、肉類、魚介類など多種多様な食品を保存するための缶詰の人気の高まりは、包装企業に大きな市場機会を提供しています。新興諸国におけるすぐに食べられる缶詰食品の需要の急増が市場価値を押し上げると予想されます。

主なハイライト

  • 食品缶は、食品の鮮度と栄養成分を維持するための選択肢として広く普及しています。包装食品の保存性を高めるための缶詰製造プロセスの増加は、食品缶市場の強化につながると予想されます。飲料や冷凍乳製品を包装する缶の素材としてスチールの利用が増加していることは、この市場で事業を展開する企業に大きな機会をもたらしています。
  • 一方、金属缶は無限にリサイクル可能であるため、食品包装企業の間でこれらの缶の成長を促進すると予想されています。米国鉄鋼協会によると、製鋼工程で生じる製品別の90%以上が再利用またはリサイクルされています。
  • 急速な都市化、食習慣の変化、所得水準の上昇、調理済み食品の消費の増加が、世界中で食品缶の需要を煽っています。さらに、食品の品質に対する関心の高まりと衛生的な食品に対する需要の増加が市場の成長に寄与すると予想されます。新興諸国における食品包装ソリューションへの大きな需要は、市場プレーヤーに有利な機会を提供しています。
  • 産業はまた、プラスチック包装などの代替包装オプションの支援も必要としています。プラスチックは食品産業で広く使用されている包装素材です。プラスチックは柔軟性、耐久性、軽量で知られています。プラスチックによる環境汚染への懸念の高まりから、リサイクル可能なプラスチック素材の利用が増加しています。このような代替素材の成長は、食品缶の市場成長に影響を与える可能性があります。
  • 金属缶の包装は、プラスチック、紙、ガラスといった他の包装ソリューションとの競合に直面しています。プラスチック包装は金属包装の主な競合相手であり続けています。金属缶の主要ユーザーである食品産業は、リサイクル可能なプラスチック包装ソリューションを採用し始めています。プラスチック缶は透明なので、ブランドが食品の品質を示すのに役立ちます。プラスチックの透明でコスト効率の良い特性は、金属製食品缶市場を制限するかもしれないです。

食品缶市場の動向

アルミ缶が最も高い市場成長を遂げる

  • アルミ缶は長期的な食品の品質保持に有利です。これらの缶は、光、酸素、湿気、その他の汚染物質からほぼ100%の保護を提供します。サビや腐食にも強く、保存期間を延ばすことができます。アルミニウムは、滑らかで軽いなどの重要な特性を持っており、メーカーは物流費の節約に役立っています。
  • アルミ缶は、積み重ね可能、軽量、強度、輸送への耐性、不規則なマテリアルハンドリング、容易なリサイクル性など、様々な要因によって重要性を増しており、ブランドはより少ない素材でより多くのパッケージや輸送を行うことができます。米国地質調査所によると、2021年のアルミニウム消費量の輸入量は483万トンで、2023年には480万トンに達します。
  • アルミ缶の大きな利点のひとつは、リサイクル可能なことです。缶に使用されているアルミニウムは、ほぼ100%溶かして利用することができます。アルミ缶はライフサイクルが終わった時点でリサイクルできるため、食品産業全体のブランドにとって好ましい包装形態となっています。
  • ニューヨーク大学世界公衆衛生大学院の研究者による新しい調査によると、超加工食品の消費は、米国人口のほぼすべてのセグメントで、数十年の間に増加しています。米国の平均的な食事の構成は、より加工された食事へと向かっています。超加工食品を多く食べると、食事の質が不十分となり、いくつかの慢性疾患のリスクが高くなることから、これは懸念すべきことです。超加工食品は工業的に製造され、すぐに食べられたり加熱できたりするもので、添加物を含み、主に完全食品を含まないです。
  • 製品包装のリサイクル可能性は、より持続可能な製品を求める消費者の関心を高めています。その結果、無限にリサイクル可能であると宣伝されているアルミニウムが、製品メーカーとその消費者の間で支持を集めています。アルミニウムに移行しつつある産業には、食品包装製品も含まれます。アルミニウムへの移行は、グリーンパッケージングの期待成長にも反映されています。

アジア太平洋が最速の成長を記録する見込み

  • 金属缶の環境面での利点と、その簡単で迅速なリサイクルは、缶詰製品に対する需要の増加とともに、この地域の市場成長にプラスの影響を与えると予想されます。野菜、麺類、肉などを包装するプラスチック包装製品に対する政府の規制強化が、市場成長の機会を生み出しています。
  • アジア太平洋における天然資源の利用に対する需要の高まりは、リサイクル活動を活性化させ、金属の再利用を増加させています。アルミ缶のリサイクル率は、この地域の国によってかなりの差があります。
  • 日本のような国はアルミ缶を輸入しており、日本アルミ缶リサイクル協会(JACRA)によると、2023年の輸入実缶は4億3,000万個、空缶は6,000万個で、輸入量は2021年の実缶4億1,000個、空缶9,000万個から増加しています。
  • 都市化の進展、可処分所得の増加、核家族化、簡便商品への嗜好が、加工食品の需要を牽引しています。食品を加工して販売することで、より大きな価格を付け、より大きな経済的価値を獲得することができます。例えば、RBIの試算によると、惣菜の製造は製品に30%の付加価値をつけるのに対し、食肉の加工は12.7%の付加価値をつけます。
  • IBEFによれば、インドは世界の加工食品輸出大国になる大きな可能性を秘めています。これには、豊かな農業資源基盤、戦略的な地理的位置と食品輸入国への近接性、食品加工研修・学術・研究施設の広範なネットワークが含まれます。2022年の市場規模は8,660億米ドルで、食品産業は経済の成長に不可欠であると予測されました。2023年には、食品市場は9,630億米ドルの収益を生み出すと予想されました。

食品缶産業の概要

食品缶市場は、多くの主要企業が継続的に最大市場シェアを獲得しようとしているため、本質的に断片化されています。主なプレーヤーには、Crown Holdings Inc.、Silgan Holdings Inc.、CANPACK SA、Wells Can Company、Sonoco Products Companyなどがあります。

  • 2024年1月、食品缶を供給するオーストラリアのパッケージングリサイクル会社Visy Industriesは、プラスチックリサイクル会社Advanced Circular Polymers(ACP)の買収を発表しました。この戦略的な動きにより、Visyのリサイクル事業は強化され、大量のリサイクル困難なプラスチックが埋立地行きになるのを防ぐことができます。
  • 2023年11月、Sonoco Products CompanyはAmcor Packaging(オーストラリア)のコンポジット缶事業を買収しました。Amcorの事業は、メルボルン郊外とシドニーの2工場から成り、主にスパイス、食品、クレンザーの分野にサービスを提供しています。Amcorの缶工場を買収することで、アジア太平洋における同社の地位はさらに強化されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力度 - ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 所得水準の向上と小売システムの発達による包装食品・食品・飲料の消費拡大
  • 市場抑制要因
    • 食品産業におけるフレキシブルプラスチックなどの代替品への需要増加

第6章 市場セグメンテーション

  • 素材タイプ別
    • アルミ缶
    • スチール缶
  • 用途別
    • レディミール
    • 粉末製品
    • 魚介類
    • 果物・野菜
    • 加工食品
    • ペットフード
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
    • アジア
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Crown Holdings, Inc.
    • Wells Can Company
    • Kian Joo Group
    • Silgan Holdings Inc.
    • CANPACK S.A.(CANPACK Group)
    • Aaron Packaging Inc.
    • Toyo Seikan Group Holdings Ltd.
    • Visy Industries
    • Jamestrong Packaging
    • Colep Packaging
    • Trivium Packaging
    • Sonoco Products Company

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 70143

The Food Cans Market size is estimated at USD 26.65 billion in 2024, and is expected to reach USD 31.52 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.20% during the forecast period (2024-2029).

Food Cans - Market

The increase in the popularity of canned food to preserve a wide variety of food, such as fruits, vegetables, beans, soups, meats, and seafood, offers significant market opportunities for packaging companies. The surge in demand for ready-to-eat canned food products in developing countries is expected to boost the market value.

Key Highlights

  • Food cans are a widespread option for maintaining the freshness and nutritional content of food products. An increase in the canning process to enhance the shelf life of packaged food is expected to strengthen the food cans market. The rise in the utilization of steel as the material for cans for packaging beverages and frozen dairy products presents significant opportunities for companies operating in the market.
  • On the other hand, metal cans are infinitely recyclable, which is anticipated to fuel the growth of these cans among food packaging companies. According to the American and Iron Steel Institute, over 90% of the co-products from the steel-making process are reused or recycled.
  • Rapid urbanization, changing food habits, increased income levels, and increased consumption of ready-to-eat food are fueling the demand for canned food cans across the world. Moreover, the rise in concern over food quality and increased demand for hygienic food are expected to contribute to the market growth. Significant demand for food packaging solutions in developing countries offers lucrative opportunities for market players.
  • The industry also needs help with alternative packaging options, such as plastic packaging. Plastic is a widely used packaging material in the food industry. It is known for its flexibility, durability, and lightweight. The usage of recyclable plastic materials is gaining traction due to the growing concerns about environmental pollution caused by plastic. Such growth of alternative materials can affect the market growth of food cans.
  • Metal can packaging faces much competition from other packaging solutions such as plastic, paper, or glass. Plastic packaging continues to be the main competitor of metal packaging. The food industry, the primary user of metal cans, has started adopting recyclable plastic packaging solutions. Plastic cans are transparent, which helps brands to show their food's quality. Plastic's transparent and cost-effective properties might limit the metal food cans market.

Food Cans Market Trends

Aluminum Cans to Witness Highest Market Growth

  • Aluminum cans deliver long-term food quality preservation advantages. These cans offer nearly 100% protection against light, oxygen, moisture, and other contaminants. They are rust and corrosion-resistant, providing extended shelf life. Aluminum has significant properties, such as being smoother and lighter, aiding manufacturers in saving logistics expenses.
  • Aluminum cans are gaining significance due to various factors, such as stackability, light weight, strength, resistance to transportation, irregular handling, and easy recyclability, allowing brands to package and transport more using less material. According to the US Geological Survey, the imports of aluminum consumption in 2021 were 4,830 thousand metric tons, and they reached 4,800 thousand metric tons in 2023.
  • One of the significant benefits of aluminum cans is that they are recyclable. Almost 100% of the aluminum used in the cans can be melted down and utilized too. These can be recycled at the end of their lifecycle, making them the preferred packaging type for brands across the food industry.
  • According to a new study by the NYU School of Global Public Health researchers, the consumption of ultra-processed foods has risen over a couple of decades across nearly all segments of the US population. The composition of the average US diet has moved toward a more processed diet. This is concerning, as eating more ultra-processed foods is associated with inadequate diet quality and a higher risk of several chronic diseases. Ultra-processed foods are industrially manufactured, ready to eat or heat, include additives, and are mainly devoid of whole foods.
  • The recyclability of product packaging is of increasing interest to consumers seeking more sustainable products. As a result, aluminum, which is touted as infinitely recyclable, is gaining traction among product manufacturers and the consumers they serve. Industries transitioning to aluminum include food packaging products. The move to aluminum is reflected in the expected growth of green packaging.

Asia-Pacific Expected to Register Fastest Growth

  • The environmental advantages of metal cans and their easy and quick recycling, along with the growing demand for canned products, are anticipated to positively affect the market growth in the region. Increasing government restrictions on plastic packaging products for packing vegetables, noodles, meat, etc., are creating opportunities for market growth.
  • Growing demand for the utilization of natural resources in the region has revved recycling activities and increased the reuse of metals in the Asia-Pacific. There are substantial variations in the recycling rate of aluminum cans across the countries in the region.
  • Countries such as Japan import aluminum cans to the country, and according to the Japan Aluminum Cans Recycling Association (JACRA), in 2023, the actual cans imported were 430 million units, and empty cans were 60 million units, and imports increased from 410 actual cans and 90 empty cans in 2021.
  • Increased urbanization, higher disposable incomes, the growth of nuclear families, and a preference for convenience goods are driving the demand for processed food products. Selling food in processed form allows one to charge a more significant price and capture a more considerable economic value. For instance, according to an estimation by the RBI, manufacturing prepared meals adds 30% value to the product, whereas processing meat adds 12.7%.
  • According to the IBEF, India has significant potential to become a global processed food export powerhouse. It includes an affluent agricultural resource base, strategic geographic location and proximity to food-importing countries, and an expansive network of food processing training, academic, and research facilities. With a market size of USD 866 billion in 2022, the food industry was projected to be critical to the economy's growth. In 2023, the food market was expected to generate USD 963 billion in revenue.

Food Cans Industry Overview

The food cans market is fragmented in nature, as many key players continually try to gain maximum market share. Some of the major players include Crown Holdings Inc., Silgan Holdings Inc., CANPACK SA, Wells Can Company, and Sonoco Products Company.

  • In January 2024, Australian packaging and recycling company Visy Industries, a provider of food cans, announced the acquisition of Advanced Circular Polymers (ACP), a plastic recycling company. This strategic move will bolster Visy's recycling operations and prevent a significant volume of hard-to-recycle plastics from ending in landfills.
  • In November 2023, Sonoco Products Company purchased the composite can operations of Amcor Packaging (Australia). The Amcor operations consist of two plants, one in suburban Melbourne and the other in Sydney, and they mainly serve the spice, food, and cleanser sectors. Acquiring the Amcor can plants will further strengthen its position in the Asia-Pacific.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Improving Income Levels and Development of Retail Systems are Increasing the Consumption of Packaged Food and Beverages.
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Demand for Alternatives, such as Flexible Plastics, in the Food Industry.

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Aluminium Cans
    • 6.1.2 Steel Cans
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Ready Meals
    • 6.2.2 Powder Products
    • 6.2.3 Fish and Seafood
    • 6.2.4 Fruits and Vegetables
    • 6.2.5 Processed Food
    • 6.2.6 Pet Food
    • 6.2.7 Other Applications
  • 6.3 By Geography***
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Spain
      • 6.3.2.5 Italy
    • 6.3.3 Asia
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 Australia and New Zealand
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 Mexico
      • 6.3.4.3 Argentina
    • 6.3.5 Middle East and Africa
      • 6.3.5.1 United Arab Emirates
      • 6.3.5.2 Saudi Arabia
      • 6.3.5.3 South Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Crown Holdings, Inc.
    • 7.1.2 Wells Can Company
    • 7.1.3 Kian Joo Group
    • 7.1.4 Silgan Holdings Inc.
    • 7.1.5 CANPACK S.A. (CANPACK Group)
    • 7.1.6 Aaron Packaging Inc.
    • 7.1.7 Toyo Seikan Group Holdings Ltd.
    • 7.1.8 Visy Industries
    • 7.1.9 Jamestrong Packaging
    • 7.1.10 Colep Packaging
    • 7.1.11 Trivium Packaging
    • 7.1.12 Sonoco Products Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET