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市場調査レポート
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1549996

ラテンアメリカの食品缶:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Latin America Food Cans - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
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英文 110 Pages
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2~3営業日
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ラテンアメリカの食品缶:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年09月02日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカの食品缶の市場規模は、2024年に22億米ドルと推定され、2029年には26億1,000万米ドルに達し、予測期間(2024年~2029年)にCAGR3.48%で成長すると予測されています。

Latin America Food Cans-Market

食品缶は耐腐食性があり、保存期間が長いため広く使用されています。その利点には、剛性、安定性、強力なバリア性などがあります。

主なハイライト

  • 多忙な生活の傾向が高まり、特に若年層の間で市場が大幅に拡大しています。仕事量の増加と時間的制約から、時間とエネルギーを節約するために、すぐに食べられるパック詰め食品や缶詰食品が採用されるようになっています。
  • スチールやアルミ製の缶詰用パッケージは、熱や汚染などの要素から製品を保護し、腐敗を防ぎます。この包装は安全性を高め、製品の賞味期限を長くします。腐りやすい食品は、缶詰にすることで、わずかに風味を変えるだけで、安価に保存することができます。その結果、拡大する園芸産業や水産加工産業は、この包装を大いに必要としています。
  • ラテンアメリカ鉄鋼協会(Alacero)は、世界のインフレと金融政策の縮小を背景に、2022年後半から2023年前半にかけてのラテンアメリカにおける同部門の成長見通しは緩やかなものになると予測していました。しかし、2023年にブラジルで開催された2日間のサミットで中南米鉄鋼協会(Alacero)が発表したデータによると、圧延鋼材の消費量は前年比2.4%増加すると予想されました。
  • 2023年7月、サクミ・イモラ(Sacmi Imola S.C.)はLatamCan 2023展示会に参加し、製缶業界向けの次世代AIベースビジョンシステムに関するプレゼンテーションを行いました。同社は金属包装業界でAIツールを発表しました。このツールの技術的インターフェースはユーザーフレンドリーで、主に金属包装の不良品検査に使用されます。市場におけるこうした技術革新は、企業が欠陥のない食品缶を製造するのに役立つと期待されています。
  • ラテンアメリカは中国など他国から金属を輸入しており、輸入はラテンアメリカの貿易を脅かし続けています。非市場経済国で鉄鋼生産に補助金を出している国から、この地域に市場より安い価格で製品が入り続けています。したがって、貿易シナリオや経済状況による金属コストの変動は、調査対象市場に影響を与える可能性があります。

ラテンアメリカの食品缶市場の動向

アルミニウムは包装用として広く検討されている

  • アルミニウムは様々な利点から食品缶に使用されています。光や空気から食品を保護し、食品の品質を保つ理想的なバリアとなり、リサイクル可能で、顧客の要求に応じて設計でき、さまざまなサイズや形状で生産できます。また、アルミニウムは軽量素材であるため、製造コストにも好影響を与えます。
  • 耐久性に優れ軽量であることから、食品包装業界におけるアルミ缶の需要の高まりが、ラテンアメリカのアルミ缶市場を牽引しています。品質の良い高級包装食品への嗜好の高まりが、同地域でのアルミ缶の需要を押し上げると予想されます。さらに、保存期間が長く栄養価が高いことから、肉缶詰の需要拡大が見込まれています。
  • 2023年、政府はメキシコの高インフレを抑えるために反インフレ政策を拡大しました。同政策は、輸入関税と行政施設の支払いを免除する大統領令を公布しました。経済省は、食品包装用鋼板の輸入関税を撤廃したと発表しました。このような取り組みは、金属を輸入する企業に利益をもたらします。
  • 国連食糧農業機関(FAO)によると、ラテンアメリカの魚介類消費量は今後数年間で大幅に増加すると予測されています。ラテンアメリカの人々は、多忙なライフスタイルにより時間がないため、便利で手軽な食事に手を伸ばし、水産加工品はその完璧な解決策を提供しています。
  • さらにUN Comtradeによると、アルゼンチンへの冷凍魚の輸入額は2020年に74万米ドル、2023年には745万米ドルに達します。さらに、魚介類が肉に代わるヘルシーな食材であり、良質な脂肪、特にオメガ3脂肪酸が豊富であることを人々が認識するようになると、魚介類の需要が高まります。そのため、水産物消費の増加は包装用アルミ缶市場を押し上げると予想されます。

業界の成長を経験するブラジル

  • 2022年9月現在、アルミニウム・スチュワードシップ・イニシアチブ(Aluminium Stewardship Initiative)によると、ブラジルはアルミ缶のリサイクルにおいて著名な国のひとつであり、数量ベースでは世界第3位の市場です。消費者のライフスタイルの変化が市場の成長を顕著に牽引しています。ブラジル地域統計研究所によると、鉄鋼、非鉄金属、およびそれらの合金の生産量は2020年に2億9,459万米ドルとなり、2023年には3億1,264万米ドルに達しました。鉄鋼生産量の増加は、金属メーカーに食品産業用缶の開発を促す可能性があります。
  • 冷凍食品と加工食品の需要はエスカレートしており、缶詰は公称組成を必要とする迅速で簡単なソリューションを提供します。ブラジルでは、消費者は果物、野菜、肉、惣菜を含む幅広い冷凍食品を見つけることができ、手間のかからない迅速な食事の選択肢を提供しています。
  • ブラジルのアルミ缶製造協会であるアブララタスによると、ブラジルのアルミ業界は年間約40万トンの缶をリサイクルしています。生産、流通、消費、リサイクル、製造というすべてのサイクルを考慮すると、リサイクル原料から新たに生産された缶は、約60日以内に販売店に届きます。
  • Urbanetの調査によると、ブラジルの7つの重要な都市は、2030年までさらに大きくなるといいます。ブラジルの首都ブラジリアの居住者数は、今後10年間で約100万人増加する見込みです。サンパウロは、2030年まで毎年20万人が居住し、最も高い成長率を示すと思われます。都市化は包装食品の需要にテコ入れし、食品缶詰市場を牽引すると思われます。
  • 食品輸出協会によると、ブラジルの小売部門は食品流通システムにおいて極めて重要であり、食品業界の約80%を占めています。ブラジルには、様々なローカル店舗、スーパーマーケット、ハイパーマーケット、キャッシュ・アンド・キャリー、eコマースがあります。近代的なテクノロジーと、効率向上のための投資水準の向上により、食品小売部門は激しい競争を伴う重要なセグメントとなっています。こうした要因は、食品セクターの包装用金属缶に対するニーズを煽ると予想されます。

ラテンアメリカの食品缶業界の概要

同市場は半ば固まっており、Crown Holdings Inc.、Canpack Group、Trivium Packaging、CCL Containers Mexico、Sonoco Products Companyなど少数の大手企業で構成されています。これらの企業は、投資、提携、M&Aなどを通じて新しいソリューションの革新に注力し、地域ビジネスを拡大しています。

  • 2024年5月:硬質包装製品とサービスの世界的サプライヤーであるMauser Packaging Solutionsは、その完全子会社であるBWAY Corporationがメキシコを拠点とするTaenza SA de CVの買収を完了したと発表しました。Taenzaの製造能力とメキシコ市場における強力な現地プレゼンスが、同社の成功を可能にします。
  • 2023年8月:Sonoco Products CompanyとBall Corporationは、Sonocoが食品缶のイージーオープン・フルパネル・エンドに関するBallの全要件を提供する長期契約を締結しました。SonocoはSonoco Phoenix事業部門を通じてエンドを提供します。さらに、両社はイージーオープン・エンド付き食品缶を共同でマーケティング・販売します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度:ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 機能性食品と持続可能性への需要が市場成長を牽引
    • eコマース産業の成長が市場を牽引する見込み
  • 市場抑制要因
    • 金属コストの上昇と他の包装ソリューションの利用可能性

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • アルミ缶
    • スチール缶
  • 用途別
    • 調理済み食品
    • 粉末製品
    • 魚介類
    • 果物・野菜
    • 加工食品
    • ペットフード
    • その他の用途
  • 国別
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Crown Holdings Inc.
    • Canpack Group
    • Trivium Packaging
    • CCL Containers, Mexico
    • Sonoco Products Company
    • Mauser Packaging Solutions
    • Ball Corporation
    • Silgan Holdings Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 50002632

The Latin America Food Cans Market size is estimated at USD 2.20 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.61 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.48% during the forecast period (2024-2029).

Latin America Food Cans - Market

Food cans are widely used as they are corrosion-resistant and have an extended shelf life. Its benefits include stiffness, stability, and strong barrier qualities.

Key Highlights

  • The rising trend of a busy life, especially among the younger population, has increased the market significantly. Increasing workload and time restrictions have led to adopting ready-to-eat packed and canned food to save time and energy.
  • Packaging for canned food made of steel or aluminum shields the product from elements like heat and pollution, preventing spoilage. This packaging provides more security and a longer product shelf life. Perishable food items can be inexpensively preserved with slight flavor alteration via canning. Consequently, the expanding horticultural and seafood processing industries significantly demand this packaging.
  • The Latin American Steel Association (Alacero) forecasts the sector's growth outlook in Latin America for late 2022 and early 2023 to be moderate, given the backdrop of global inflation and contractionary monetary policy. However, according to data presented by the Latin American Steel Association (Alacero) during the two-day summit in Brazil in 2023, the consumption of rolled steel was expected to increase by 2.4% compared to the previous year.
  • In July 2023, Sacmi Imola S.C. participated in the LatamCan 2023 exhibition to give a presentation on its next-generation AI-based vision system for the can-making industry. The company launched the AI tool in the metal packaging industry. This tool's technical interface is user-friendly and is mainly used to inspect metal packaging defects. Such technological innovations in the market are expected to help companies manufacture defectless food cans.
  • Latin America imports metals from other countries, such as China, and imports continue to threaten Latin American trade. Products continue to enter the region at prices below the market from countries with non-market economies subsidizing steel production. Therefore, fluctuations in metal costs due to trade scenarios or economic conditions may impact the market studied.

Latin America Food Cans Market Trends

Aluminum is Widely Considered for Packaging

  • Aluminum is used in food cans for various benefits. It provides an ideal barrier to protect food against light and air and preserve food quality; it can be recycled, designed according to customer requirements, and produced in different sizes and shapes. In addition, aluminum is a lightweight material, so it positively affects production costs.
  • The rising demand for aluminum cans in the food packaging industry, owing to their durable and lightweight properties, is driving the market for aluminum cans in Latin America. The increasing preference for premium packaged food products with good quality is expected to push the demand for aluminum cans in the region. Moreover, the growing demand for canned meat products is anticipated to expand due to their longer shelf life and increased nutritional value.
  • In 2023, the government extended its anti-inflationary policy to reduce the high inflation in Mexico. It promulgated a presidential decree to exempt products related to essential family consumption from paying import duties and administrative facilities. The Ministry of Economy published that the import tariffs for steel sheet food packaging have been removed. Such initiatives benefit the companies importing the metal.
  • According to the Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO), Latin America's fish and seafood consumption is predicted to increase considerably in the coming years. Latin Americans' lack of time, caused by busy lifestyles, leads them to reach for convenient, quick meals, with processed seafood offering the perfect solution.
  • Further, according to UN Comtrade, the import value of frozen fish to Argentina was USD 0.74 million in 2020 and reached USD 7.45 million in 2023. Moreover, as people become more aware that fish and seafood are healthy alternatives to meat and rich in good fats, especially omega-3 fatty acids, the demand for seafood grows. Therefore, increased seafood consumption is expected to push the market for aluminum cans for packaging.

Brazil to Witness Growth in the Industry

  • Brazil was one of the prominent countries in aluminum can recycling and the world's third-largest market by volume, as per the Aluminium Stewardship Initiative, as of September 2022. Changing consumer lifestyles has notably driven market growth. According to the Brazilian Institute of Geography and Statistics, the production of steel, non-ferrous metals, and their alloys was valued at USD 294.59 million in 2020, reaching USD 312.64 million in 2023. An increase in steel production can encourage metal manufacturers to develop cans for the food industry.
  • The demand for frozen and processed foods has escalated, and they provide a fast and straightforward solution needing nominal composition. In Brazil, consumers can detect broad frozen food commodities involving fruits, vegetables, meat, and ready meals, offering alternatives for speedy and hassle-free meals.
  • According to Abralatas, the Brazilian Aluminum Can Manufacturing Association, the Brazilian aluminum industry recycles approximately 400,000 tonnes of cans annually. Newly produced cans from recycled sources reach points of sale within around 60 days, considering all the cycles: production, distribution, consumption, recycling, and manufacture.
  • According to a survey by Urbanet, the seven significant cities in Brazil will become even bigger until 2030. Opportunities indicate that the number of residents of Brazil's capital, Brasilia, will grow by about one million within the next decade. Sao Paulo will encounter the highest growth rate with 200,000 residents annually until 2030. Urbanization would leverage the demand for packaged food, driving the food cans market.
  • According to the Food Export Association, the Brazilian retail sector is vital in the food distribution system, capturing about 80% of the food industry. The country has various neighborhood stores, supermarkets, hypermarkets, cash-and-carry, and e-commerce. With modern technologies and higher levels of investment to improve efficiency, the food retail sector has become a crucial segment with intensive competition. Such factors are expected to fuel the food sector's need for metal cans for packaging.

Latin America Food Cans Industry Overview

The market is semi-consolidated and consists of a few major players, such as Crown Holdings Inc., Canpack Group, Trivium Packaging, CCL Containers Mexico, and Sonoco Products Company. These companies are focused on innovating new solutions through investments, collaborations, mergers and acquisitions, etc., to expand their regional business.

  • May 2024: Mauser Packaging Solutions, a global supplier of rigid packaging products and services, announced that its wholly-owned subsidiary, BWAY Corporation, completed its acquisition of Taenza SA de CV, based in Mexico. Taenza's manufacturing capability and strong local presence in the Mexican markets will enable the company to succeed.
  • August 2023: Sonoco Products Company and Ball Corporation signed a long-term agreement for Sonoco to provide all of Ball's requirements for easy-open, full-panel ends for food cans. Sonoco will provide the ends through its Sonoco Phoenix business unit. Further, the companies will jointly market and sell food cans with easy-open ends.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Demand for Functional Food and Sustainability are Driving the Market's Growth
    • 5.1.2 Growth in E-commerce Industry is Expected to Drive the Market
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increased Cost of Metals and Availbility of Other Packaging Solutions

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Aluminium Cans
    • 6.1.2 Steel Cans
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Ready Meals
    • 6.2.2 Powder Products
    • 6.2.3 Fish and Seafood
    • 6.2.4 Fruits and Vegetables
    • 6.2.5 Processed Food
    • 6.2.6 Pet Food
    • 6.2.7 Other Applications
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 Brazil
    • 6.3.2 Mexico
    • 6.3.3 Argentina

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.2 Canpack Group
    • 7.1.3 Trivium Packaging
    • 7.1.4 CCL Containers, Mexico
    • 7.1.5 Sonoco Products Company
    • 7.1.6 Mauser Packaging Solutions
    • 7.1.7 Ball Corporation
    • 7.1.8 Silgan Holdings Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET