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市場調査レポート
商品コード
1524197

イヤホンとヘッドホン:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Earphones And Headphones - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 182 Pages | 納期: 2~3営業日

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イヤホンとヘッドホン:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 182 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

イヤホンとヘッドホン市場規模は2024年に619億2,000万米ドルと推定され、2029年には1,066億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024~2029年)のCAGRは11.49%で成長します。

Earphones And Headphones-Market

主要ハイライト

  • ハイレゾオーディオは消費者に優れた品質の音楽を提供するため、年齢に関係なく需要が増加しています。ハイレゾリューション・オーディオ・フォーマットは、ミュージシャンやプロデューサーが自分の作品を最も正確かつ忠実に表現するのに役立ちます。先進技術の統合により、ソニー株式会社などの主要ベンダーは、没入感のあるオーディオ体験を消費者に提供しています。同社のヘッドフォンWH-1,000XM5では、LDACオーディオ・コーディング技術を採用し、従来のBluetooth・オーディオよりも約3倍多くのデータを伝送することで、ハイレゾリューション・オーディオの音質を実現しています。DSEE Extremeは、Edge-AIを使用して、圧縮されたデジタル音楽ファイルをリアルタイムでアップスケーリングします。各楽曲の楽器編成、音楽ジャンル、個々の要素を動的に認識し、圧縮によって失われた高音域のサウンドを復元します。
  • サウンド、音楽、または音声は、スマートフォン、スマートウォッチ、トゥルーワイヤレスイヤホンなど、最も需要の高い電子デバイスを作る上で、これまで以上に重要なものとなっています。クアルコムの調査によると、スマートフォンの機能がより豊かになるにつれて、調査対象の消費者の70%が、オーディオアクセサリの性能がスマートフォンでの体験全体に影響を与えることに同意しています。
  • International Federation of the Phonographics(IFPI)Industry Report 2023によると、平均的な消費者が音楽を聴く時間は週20.7時間で、2022年の20.1時間から増加しています。例えばインドでは週25.7時間、中国では28.3時間、ナイジェリアでは30.4時間です。このように音楽プラットフォームに費やす時間が大幅に増えれば、市場の成長が期待できます。
  • イレブンによると、2022年のバーチャル・イベントの状況について、500人の人事担当者を対象に調査を行った。2022年には、回答者の半数以上(53%)が、1つ以上の従来の対面式チームビルディング・イベントをバーチャル・イベントで代替する意向を示しています。しかし、回答者の約58.8%は、2021年よりも対面式の企業イベントを開催する可能性が高いと回答しています。約47.6%は対面式の屋外イベントを開催する可能性が高いです。バーチャルイベントは41.8%が開催する可能性が高いです。約41%が対面式の屋内イベントを開催する可能性が高いです。バーチャル・リアリティ・イベントは32.2%が運営するようです。このようなバーチャル・イベントの大幅な増加は、市場参入企業が顧客のニーズに応える新製品を開発するための展望を生み出すと考えられます。
  • その一方で、イヤホン用のハンズフリー音声コントロールの設計と実装を難しくしているのは、大きな課題です。これには、悪条件下でも音声コマンドを認識すること、電力レベル、スペース、小さな関連部品のコストが必要となることなどが含まれます。長い設計サイクルに時間がかかると、あるブランドから別のブランドへの市場シフトにつながるため、これらの課題には迅速に対処しなければならないです。主要なノイズ抑制と音声認識ソリューションは、優れたユーザー体験を提供することを目指しています。しかし、専用のDSPやMCUは、十分な処理能力を提供するために十分なクロック速度が要求されます。さらに、小型バッテリーは、電子機器に利用可能な電力とエネルギーを制約しています。

イヤホンとヘッドホン市場動向

コンシューマーセグメントが著しい成長を遂げる

  • 世界のヘッドホンとイヤホン市場の消費者向けアプリケーションは、技術とパーソナライゼーションが支配する時代に大きな成長と変化を遂げています。ヘッドホンは有線からワイヤレスへ、ベーシックからスマートへと進化し、様々な嗜好や要求を持つ現代の消費者にとって不可欠なものとなっています。メーカーがバッテリー寿命、音質、接続範囲の改善に努める中、この上昇傾向は続くと考えられます。
  • ヘッドフォンは、据え置き型のCD参入企業やDVD参入企業、ホームシアター、パソコン、デジタルオーディオ参入企業/MP3参入企業や携帯電話などのポータブル機器と並んで、これらの機器がヘッドフォン端子を備えている限り、消費者向けアプリケーションで一般的に利用されています。消費者は、外出先でも、仕事中でも、単に音楽を楽しむときでも、臨場感あふれる聴覚体験を提供するヘッドホンを積極的に探しています。スマートフォンの販売台数の増加と音楽リスナーの裾野の拡大は、ヘッドフォンとイヤフォンの利用をさらに拡大すると予想されます。
  • アクティブ・ノイズキャンセリング・ヘッドフォンとイヤフォンの世界の需要は、スマートフォンや接続型携帯電話のような著名な消費者向けデバイスの採用が増加していることが後押ししています。ノイズキャンセリングヘッドホンのメーカーは、スマートフォンや、アレクサやグーグルホームなどのスマートデバイスの販売増加から利益を得ると予想され、市場成長を牽引しています。さらに、リモートワークやハイブリッドオフィスモデルの人気の高まりは、スマートフォン産業の拡大とともに、高品質ヘッドフォンの需要に貢献し、ノイズキャンセリング技術を後押しします。
  • 例えば、Realmeは2023年9月、最新の手頃な価格のスマートフォンであるRealme Narzo 60xをRealme Buds T300 TWSイヤホンと共にインド市場で発売しました。これに対し、Realme Buds T300イヤホンは、最大40時間という驚異的なバッテリー持続時間を誇り、30dBのアクティブノイズキャンセリングを搭載しています。このイヤホンには12.4mmのダイナミック・バス・ドライバーが搭載され、「360°3D Spatial Audio Effect 」で臨場感あふれるサウンド体験を記載しています。さらに、Bluetooth 5.3をサポートし、ゲームモードでは50msの低遅延を実現します。このようなベンダーの革新的なコンシューマー向け製品の投入は、市場を牽引すると予想されます。
  • スマートフォン産業とモバイル販売の拡大により、市場成長への好影響が期待されます。世界のスマートフォン市場は、いくつかの影響力のある要因によって成長すると予想されます。これらの要因には、インターネットへのアクセシビリティの向上、スマートフォン・メーカーによるマーケティング活動の活発化、ソーシャルメディア・プラットフォームへの加入者数の増加などが含まれます。エリクソンは、世界のスマートフォンモバイルネットワーク契約数は2024年に約69億件に達し、2028年には77億件を突破すると予測しています。

アジア太平洋が最速の成長を記録する見込み

  • ゲームとバーチャルリアリティアプリケーションの人気の高まりが、中国におけるヘッドフォンとイヤフォンの需要を牽引しています。これらのデバイスは、没入感のある音響効果と空間オーディオを提供することで、ゲーム体験を向上させる。中国出版協会のゲーム委員会によると、世界第2位の経済大国である中国にはすでに世界最大級のゲーム人口が存在し、2023年には6億6,800万人に達し、2022年の6億6,400万人から増加します。
  • インドは、Sennheiser、BoAt、Noise、JBLといった主要参入企業の存在により、予測期間中に注目すべき成長を示すと予想されます。これらの市場参入企業は、研究開発キャンペーンを実施することにより、製品の大幅な開拓を行っており、その結果、同国におけるイヤホンとヘッドホンの広範な普及がさらに進むと予想されます。
  • 同国におけるスマートフォンの急速な普及は、同地域のイヤホンとヘッドホンの普及をさらに後押しすると予想されます。消費者は、iPodやウォークマンなど、過去に使用されていた他のデバイスと比較して、音楽を聴くためにスマートフォンを広範囲に使用しているためです。IBEFによると、インドのスマートフォンユーザー数は2030年までに8億8,740万人に達すると予測されています。
  • 日本はスマートフォンやインターネットの普及率が高く、調査対象市場の需要を牽引する可能性が高いです。例えば、総務省が2022年度に実施した調査(回答者38,629人、6歳以上世帯、郵送・電子メールによる回収、郵送調査)によると、日本の10代における家庭用ゲーム機の普及率は55.7%でした。また、20代・30代では98%以上がインターネットを利用しています。80歳以上のインターネット普及率は約3%。
  • オーバー・ザ・トップ(OTT)サービス、オーディオ・コンテンツ、スマートフォンでのメディア消費の台頭は、韓国のヘッドフォン市場に影響を与えています。パンデミックはストリーミングサービス、ユーチューブ、ポッドキャスト、オーディオブック、その他のメディア消費の採用をさらに加速させ、ヘッドホンとイヤホンの需要増につながっています。

イヤホンとヘッドホン産業概要

イヤホンとヘッドホン市場は細分化されており、Bose Corporation、Harman International Industries Incorporated、Sennheiser Electronic GmbH &Co.KG、Skullcandy Inc.市場競争は、研究開発への大規模な投資を通じて技術的に統合された製品を提供する方向へとシフトしており、これによって市場の他の参入企業に対する競争上の優位性を獲得しています。

  • 2023年10月-Sonyは、ユーザーの勝利のために設計されたSonyの有名なオーディオ技術を搭載した新しい真のワイヤレスゲーミングイヤホン、INZONE Budsの採用を発表しました。INZONE Budsは、パーソナライズされたサウンド、12時間のバッテリー持続時間、低遅延により、PCとコンソールゲーマーに没入感のあるゲーム体験を記載しています。
  • 2023年10月-Skullcandy Inc.が暗闇で光る「ニンジャ・タートルズ」のヘッドフォンとイヤフォンを発表。同社は、アニメキャラクターとつながったゲーミングヘッドセットとワイヤレスイヤホンの新ラインを発表。Skullcandy x TMNTコレクションは、スケートからゲーム、ピザを食べることまで、ニンジャ・タートルズのすべてを称えるウーズグリーンのデザインで、テックブランドの通常の優れた音質を備えています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブ概要

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 産業バリューチェーン分析
  • 技術スナップショット
  • COVID-19の市場インパクトに対するマクロ経済要因の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートフォンの普及
    • アクティブノイズキャンセリングなどの技術進歩が市場を牽引
  • 市場課題
    • 健康への懸念の高まり

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ヘッドフォン
    • イヤホン
  • 接続性別
    • 有線
    • ワイヤレス
  • 用途別
    • コンシューマー
    • プロフェッショナル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
    • アジア
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Sony Group Corporation
    • Skullcandy Inc.
    • Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG(Sennheiser)
    • Harman International Industries Incorporated
    • Bose Corporation
    • Zebronics India Private Limited
    • Koninklijke Philips NV(Philips)
    • Panasonic Corporation
    • Pioneer Corporation
    • Apple Inc.
    • Grado Labs
    • JABRA Corporation
    • V-MODA LLC(Roland Corporation)
    • Shure Incorporated
    • Shenzhen Cannice Technology Co. Ltd
    • Yamaha Corporation
    • Beyerdynamic GmbH & Co. KG

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67042

The Earphones And Headphones Market size is estimated at USD 61.92 billion in 2024, and is expected to reach USD 106.68 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.49% during the forecast period (2024-2029).

Earphones And Headphones - Market

Key Highlights

  • The demand for high-resolution audio is increasing regardless of age, as it delivers superior-quality music to consumers. High-resolution audio formats help musicians and producers present their work most accurately and faithfully. With the integration of advanced technologies, key vendors such as Sony Corporation offer immersive audio experiences to its consumers. In its WH-1000XM5 headphones, the company adopted LDAC audio coding technology, which transmits around three times more data than traditional Bluetooth audio for high-resolution audio quality. Using Edge-AI, DSEE Extreme upscales compressed digital music files in real time. Dynamically recognizing each song's instrumentation, musical genres, and individual elements, it restores high-range sound lost in compression.
  • Sound, music, or voice has become more critical than ever, making the most in-demand electronic devices, such as smartphones, smartwatches, and true wireless earbuds. Thus, as per Qualcomm, as smartphone capabilities continue to become more affluent, 70% of consumers surveyed agree that the performance of audio accessories impacts their overall smartphone experience.
  • According to the International Federation of the Phonographics (IFPI) Industry Report 2023, the average consumer spent 20.7 hours per week listening to music, up from 20.1 hours in 2022. In India, the mark is 25.7 hours a week, for instance, while in China, it is 28.3, and in Nigeria, it's 30.4. Such a vast rise in people's time on music platforms would allow the market to grow.
  • According to Eleven, the state of virtual events in 2022 surveyed 500 human resources professionals. In 2022, more than half of respondents (53%) indicated that they intend to substitute virtual events for one or more traditional in-person team-building events. However, about 58.8% of respondents stated they are more likely than in 2021 to host in-person corporate events. About 47.6% are likely to hold in-person outdoor events. Virtual events are likely to be organized by 41.8%. About 41% are likely to have in-person indoor events. Virtual reality events are likely to be managed by 32.2%. Such a considerable rise in virtual events would create a prospect for the market players to develop new products to cater to customer needs.
  • On the contrary, significant challenges make designing and implementing hands-free voice control for earbuds difficult. These include recognition of the voice commands even under adverse conditions, which require power level, space, and cost for tiny allied components. These challenges must be addressed quickly, as the time taken for a long design cycle would lead to a market shift from one brand to another. The leading noise suppression and voice recognition solutions aim to provide a superior user experience. However, specialized DSPs or MCUs must be clocked fast enough to offer adequate processing capability. In addition, small batteries have been constraining the power and energy available for electronics.

Earphone and Headphone Market Trends

Consumer Segment to Witness Significant Growth

  • The consumer applications of the global headphone and earphones market have experienced significant growth and change in an era dominated by technology and personalization. Headphones have evolved from wired to wireless and from basic to smart, becoming essential for modern consumers with various preferences and requirements. This upward trend will persist as manufacturers strive to improve battery life, sound quality, and connectivity range.
  • Headphones are commonly utilized in consumer applications alongside stationary CD and DVD players, home theaters, personal computers, and portable devices such as digital audio players/MP3 players and mobile phones, as long as these devices possess a headphone jack. Consumers are actively searching for headphones that offer an immersive auditory experience, whether on the go, working, or simply indulging in music. The increasing sales of smartphones and the expanding base of music listeners are anticipated to amplify the utilization of headphones and earphones further.
  • The global demand for active noise-canceling headphones and earphones is fueled by the rising adoption of prominent consumer devices like smartphones and connected mobile phones. Manufacturers of noise-canceling headphones are expected to benefit from the increasing sales of smartphones and smart devices such as Alexa and Google Homes, which drive the market growth. Furthermore, the growing popularity of remote work and hybrid office models, along with the expansion of the smartphone industry, will contribute to the demand for high-quality headphones, thereby boosting noise-canceling technology.
  • For instance, in September 2023, Realme launched the Realme Narzo 60x, its latest affordable smartphone, along with the Realme Buds T300 TWS earbuds in the Indian market. In contrast, the Realme Buds T300 earbuds boast an impressive battery life of up to 40 hours and feature 30dB active noise cancellation. These earbuds have a 12.4mm dynamic bass driver and offer an immersive sound experience with their "360° 3D Spatial Audio Effect." Additionally, they support Bluetooth 5.3 and provide a low latency of 50ms in game mode. Such vendor innovations in introducing the products for consumer applications are expected to drive the market.
  • The positive impact on market growth is expected due to the expanding smartphone industry and mobile sales. The global smartphone market is expected to grow due to several influential factors. These factors include the increasing accessibility of the Internet, the rising marketing endeavors by smartphone manufacturers, and the growing number of subscriptions to social media platforms. Ericsson predicts worldwide smartphone mobile network subscriptions will reach nearly 6.9 billion in 2024 and are projected to surpass 7.7 billion by 2028.

Asia-Pacific is Expected to Register the Fastest Growth

  • The growing popularity of gaming and virtual reality applications drives the demand for headphones and earphones in China. These devices enhance the gaming experience by providing immersive sound effects and spatial audio. According to the Game Committee of the Publishers Association of China, the world's second-largest economy is already home to one of the world's largest gaming populations, reaching 668 million in 2023, an increase from 664 million in 2022.
  • India is expected to exhibit noteworthy growth over the forecast period, owing to some major players like Sennheiser, BoAt, Noise, and JBL. These market players are making significant developments in their offerings by conducting research and development campaigns, which are further expected to result in the country's wide-scale adoption of earphones and headphones.
  • The rapid growth of smartphones in the country is further expected to boost the region's adoption of earphones and headphones. This is because consumers use smartphones extensively to listen to music compared to other devices, such as iPods and Walkman, used in the past. As per IBEF, the number of smartphone users in India is projected to reach 887.4 million by 2030.
  • Japan has a high smartphone and internet penetration, which is likely to drive the demand for the studied market. For instance, according to a survey conducted by the Ministry of Internal Affairs and Communications (Japan) during fiscal year 2022 (38,629 respondents; household members aged six years and older; survey answers were retrieved via mail and e-mail; Postal questionnaire), home video game consoles had a penetration rate of 55.7%among teenagers in Japan. More than 98% of respondents in their twenties and thirties used the Internet. Among respondents aged 80 years and older, the internet penetration rate was about 3%.
  • The rise of over-the-top (OTT) services, audio content, and media consumption on smartphones has influenced the headphones market in South Korea. The pandemic has further accelerated the adoption of streaming services, YouTube, Podcasts, audiobooks, and other media consumption, leading to increased demand for headphones and earphones.

Earphone and Headphone Industry Overview

The earphones and headphones market is fragmented, and the competitive rivalry remains high owing to some key vendors such as Bose Corporation, Harman International Industries Incorporated, Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG (Sennheiser), Skullcandy Inc., and Sony Group Corporation. Market players are shifting toward providing technologically integrated products through extensive investments in research and development that have enabled them to achieve a competitive advantage over other players in the market.

  • October 2023 - Sony announced the introduction of INZONE Buds - new truly wireless gaming earbuds packed with Sony's renowned audio technology designed to help users win. INZONE Buds offers PC and console gamers an immersive gaming experience thanks to the personalized sound, unrivaled 12 hours of battery life, and low latency.
  • October 2023 - Skullcandy Inc. unveiled 'Ninja Turtles' headphones and earbuds that glow in the dark. The company launched a new line of gaming headsets and wireless earbuds, which are connected to animated characters. The Skullcandy x TMNT collection features the tech brand with an ooze-green design that celebrates everything ninja turtles, from skating to gaming and eating pizza and has the usual excellent sound quality of a tech brand.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Technology Snapshot
  • 4.5 Assessment of Macroeconomic Factors on the Market Impact of COVID-19

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Proliferation of Smart Phones
    • 5.1.2 Technological Advancements like Active Noise Cancellations to Drive the Market
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Growing Health Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type of Product
    • 6.1.1 Headphones
    • 6.1.2 Earphones
  • 6.2 By Connectivity
    • 6.2.1 Wired
    • 6.2.2 Wireless
  • 6.3 By Application
    • 6.3.1 Consumer
    • 6.3.2 Professional
  • 6.4 By Geography***
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
    • 6.4.3 Asia
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 India
      • 6.4.3.3 Japan
      • 6.4.3.4 South Korea
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Brazil
      • 6.4.4.2 Mexico
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 Sony Group Corporation
    • 7.1.2 Skullcandy Inc.
    • 7.1.3 Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG (Sennheiser)
    • 7.1.4 Harman International Industries Incorporated
    • 7.1.5 Bose Corporation
    • 7.1.6 Zebronics India Private Limited
    • 7.1.7 Koninklijke Philips NV (Philips)
    • 7.1.8 Panasonic Corporation
    • 7.1.9 Pioneer Corporation
    • 7.1.10 Apple Inc.
    • 7.1.11 Grado Labs
    • 7.1.12 JABRA Corporation
    • 7.1.13 V-MODA LLC (Roland Corporation)
    • 7.1.14 Shure Incorporated
    • 7.1.15 Shenzhen Cannice Technology Co. Ltd
    • 7.1.16 Yamaha Corporation
    • 7.1.17 Beyerdynamic GmbH & Co. KG

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS