デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1643112

イヤホン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Earbuds - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
イヤホン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

イヤホン市場規模は2025年に3億5,000万ユニットと予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは27.94%で、2030年には12億ユニットに達すると予測されます。

Earbuds-Market-IMG1

消費者のリスニング体験を向上させるアクティブ・ノイズ・キャンセレーションの登場など、イヤホンの技術的進歩が予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。これらの製品には、再生制御やSiri、Google Now、Cortana、Alexaのような音声アシスタントの起動が可能なセンサ付きワイヤレススマートイヤホンや充電可能なキャリーケースが含まれます。

主要ハイライト

  • 中国やインドの新興国では、スマートフォンの普及が進み、スマート技術への需要が高まっているため、世界市場では中距離製品の需要が高まる可能性が高いです。最近では、顧客を惹きつけるために、デバイスに美しいデザインを提供することにも焦点が当てられています。
  • Wi-FiとBluetooth技術を1つのICに統合することで、イヤホンなど、コスト効率が高くコンパクトなワイヤレスオーディオデバイスの開発につながります。スマートフォンからさまざまな機器への中断のない接続への需要。Bluetooth接続やWi-Fiなどの技術は、高速接続を提供することでイヤホンの実用性を高めています。
  • さらに、複数のスマートフォンメーカーがIP68仕様に移行しているため、イヤホンジャックのサポートがなくなり、ワイヤレスイヤホンの需要がさらに高まり、ワイヤレス製品市場を対象とするベンダーにビジネス機会が生まれています。プレミアムとハイミッドレンジ製品ではブランド認知が重要であり、延長保証機能は市場にニッチな空間を作り出すのに役立ちます。
  • Consumer Tech Association(CTA)のレポートによると、スマートホーム、スマートスピーカー、ソフトウェア、ストリーミングサービスなどの新興技術の中で、イヤホンは消費者向け技術の収益を押し上げる重要な役割を担っています。同報告書はさらに、多くの消費者が、いつでもどこでも楽しみたい、よりスマートで没入感のあるリスニング体験をサポートする次世代オーディオ製品にお金を払うことを望んでいることを強調しています。多くのモバイルネットワークサービスプロバイダーは、オーディオと音楽のストリーミングサービスを補完サービスとして提供することで市場を拡大しています。例えば、インドのAirtelとJioは、顧客にWynkand Saavanservicesを提供しています。
  • COVID-19の大流行は、イヤホン産業の成長にほとんど影響を与えなかった。この大流行により、政府機関は厳重な戸締まりと渡航制限を余儀なくされ、物流、サプライチェーン、製造能力が中断され、総売上高に影響を与えました。さらに、小売拠点の閉鎖は企業の収入に影響を与えました。

イヤホン市場の動向

スマートフォンの普及と最新製品への消費者需要の高まりが成長を拡大する見込み

  • スマートフォンの普及拡大がイヤホン市場の需要を牽引すると予想されます。Ericssonによると、スマートフォンの契約数は全世界で76億9,000万件に達する見込みであり、これはスマートフォンとこれらのデバイスを統合して機能を強化する需要が増加しているためです。
  • 大手ベンダーは、Siri、Google Now、Alexaなどのアクティブ音声アシスタンス機能を統合し、消費者に利便性と扱いやすさを提供しています。スマートイヤホンはまた、消費者がワークアウトセッション中の心拍数や消費カロリーなどの身体バイタルやワークアウト中の利便性をモニターできる先進的機能を提供しています。これらの製品は、世界のイヤホン市場において、アスリートや健康志向の個人向けに設計・販売されています。
  • さらに、スマートフォンの薄型化傾向の高まりにより、メーカーはヘッドフォンジャックを取り外しています。このため、消費者はイヤホンを採用するようになり、予測期間中の市場成長を後押ししています。
  • ベンダーは汗や水に強いイヤホンを作るために様々なIPX認証を取得しています。この認証は、企業がブランドの信頼性を高め、世界のイヤホン市場でより多くの消費者を引き付けるのに役立ちます。IPX7は、製品が水深1メートルに最大30分間水没しても耐えられることを意味し、ジムやスマートフォンなど多くの場所でのデバイスの携帯性を高め、接続性を高めています。このような要因も市場促進要因となっています。

アジア太平洋が最速の成長を記録する見込み

  • 予測期間中、アジア太平洋がイヤホン市場で最も高い成長を遂げる見込みです。同地域の可処分所得の急増と相まって、エレクトロニクス産業の成長がイヤフォン市場を牽引しています。
  • さらに、特に中国の中南部地域における民生用電子機器製造能力の拡大が、東南アジアの近隣諸国への輸出増加と相まって、市場成長を後押しすると予想されます。
  • 技術的に先進的で、より良い体験を提供するプレミアム製品を提供する外資系企業がこの地域に浸透していることが、プレミアムイヤホンの需要を煽っています。
  • スマートフォン大手も、イヤホンとスマートフォンの両方の売上を押し上げるために、この地域で革新的なイヤホンを開発しています。これらの企業は、インドを含むこの地域の新興国への進出を検討しています。その一例が、Galaxyウェアラブルの新ラインナップの発売です。Samsung ElectronicsのGalaxy Watch Active、Galaxy Fit、Galaxy Budsは、スマートウォッチ、アクティビティトラッカー、コードレスイヤホンで、さまざまなライフスタイルに対応します。
  • これらの製品に関連する高価格タグは、製造ブランドや製品に提供される機能によって地域によって異なります。多国籍ブランドは、国によって関税や物品税がかかるため、海外で販売する場合はさらに高価格になります。例えば、Appleは北米でAirPodsを159米ドルで販売しているが、中国、ドイツ、英国ではそれぞれ203米ドル、217米ドル、218米ドルで販売されています。

イヤホン産業概要

イヤホン市場の競争企業間の敵対関係は、Apple、Samsung、Bose、Sennheiserなどの主要ベンダーによって激しく、高止まりしています。市場参入企業は、研究開発への大規模な投資を通じて技術的に統合された製品を提供する方向に向かっており、これにより市場内の他の参入企業に対する競争上の優位性を獲得しています。また、戦略的パートナーシップ、合併、買収を通じて、参入企業は市場でより大きな足跡を残しています。

  • 2023年9月、AppleはMagSafe充電(USB-C)を搭載したAirPods Pro(第2世代)の発売を発表しました。iOS 17では、すべてのAirPods Pro(第2世代)がレベルアップし、Adaptive AudioやConversation Awarenessなどの新しいオーディオ体験にアクセスできるようになりました。さらに、イヤホンとケースのIP54グレードが向上し、防塵性能も強化されています。
  • 2023年3月、カール・ペイ傘下のブランド、ナッシングはTWS(トゥルーリー・ワイヤレスステレオ)イヤホンの発売を発表しました。この製品には、ユーザーの好みに合わせて調整できるパーソナライズド・アクティブ・ノイズ・キャンセリング(ANC)が搭載され、音楽を聴きながら外部の音を聞き取りやすくする「透過モード」も含まれる見込みです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の産業への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • フィットネス活動を行う消費者からの高い需要
    • イヤホンの買い替えサイクルの短縮化とイヤホンの採用拡大
    • スマートフォンの普及と最新製品に対する消費者の需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • デザインの複雑さとイヤホンによる注意散漫

第6章 市場セグメンテーション

  • 機能別
    • 有線イヤホン
    • ワイヤレスイヤホン
      • 完全ワイヤレス
      • その他
  • 価格帯別
    • プレミアムレンジ(150米ドル以上)
    • ミッドレンジ(50~150米ドル)
    • ローレンジ(50米ドル以下)
  • 流通チャネル別
    • オフライン
    • オンライン
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア分析:真のワイヤレスイヤホン~2022年
  • 企業プロファイル
    • Boat
    • Samsung Electronics Co. Ltd.(includes Samsung, Infinity, and JBL)
    • Apple Inc.(includes Beats Electronics)
    • Xiaomi Corporation
    • BBK Electronics(includes Oppo, Vivo, Realme, and OnePlus)
    • Sony Group Corporation
    • Bose Corporation
    • Skullcandy Inc.
    • Edifier International Limited
    • QCY
    • JLab
    • Huawei Device Co. Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 69775

The Earbuds Market size is estimated at 0.35 billion units in 2025, and is expected to reach 1.20 billion units by 2030, at a CAGR of 27.94% during the forecast period (2025-2030).

Earbuds - Market - IMG1

The technological advancements in earbuds, such as the emergence of Active Noise Cancellation, which enhances the consumers' listening experience, are expected to fuel the market growth over the forecast period. These products include wireless smart earphones with sensors and chargeable carry cases, capable of controlling the playback and activating voice assistants like Siri, Google Now, Cortana, and Alexa.

Key Highlights

  • The increasing penetration of smartphones and growing demand for smart tech in emerging countries of China and India will likely boost the demand for medium-range products in the global market. Lately, the focus has also been on providing an aesthetic design to devices to attract customers.
  • Integrating Wi-Fi and Bluetooth technologies on a single IC leads to the development of cost-effective and compact wireless audio devices, including earbuds. Demand for uninterrupted connectivity to different devices from smartphones. Bluetooth connectivity and Wi-Fi, among other technologies, increase the utility of earbuds by offering them high-speed connectivity.
  • Moreover, multiple smartphone manufacturers are transitioning to IP68 specifications, thus, moving away from earphone jack support, further augmenting the wireless earbuds demand and creating opportunities for vendors targeting the market for wireless products. Brand recognition is critical in premium and high mid-range products, where an extended warranty feature can help create a niche space in the market.
  • According to a report by Consumer Tech Association (CTA), among emerging technologies, such as smart homes, smart speakers, software, and streaming services, earbuds play a significant role in pushing the revenue for consumer technology. The report further highlights that many consumers are willing to pay for next-generation audio products that support the smarter, more immersive listening experiences they want to enjoy whenever and wherever they go. Many mobile network service providers are augmenting the market by providing audio and music streaming services as complementary services; for instance, Airtel and Jio, in India, offer Wynkand Saavanservices to their customers.
  • The COVID-19 pandemic had little influence on the growth of the earbuds industry. The outbreak compelled government entities to impose tight lockdown precautions and traveling restrictions, interrupting logistics, supply chain, and manufacturing capacities and affecting total sales. Furthermore, closing retail locations influenced the firms' income generation.

Earbuds Market Trends

Growing Penetration of Smartphones and Consumer Demand for Latest Products is Expected to Increase The Growth

  • The increasing penetration of smartphones is expected to drive the demand for the earbuds market. Acccording to Ericsson there would be 7,690 millions number of Smartphone Subscriptions worldwide, This is due to the increased demand for integrating these devices with smartphones for enhanced features.
  • The leading vendors are integrating active voice assistance features like Siri, Google Now, and Alexa to offer consumers convenience and ease of handling. Smart earbuds also provide advanced features allowing consumers to monitor body vitals such as heart rate and calories burnt during a workout session and convenience during a workout. These products are designed and marketed for athletes and health-conscious individuals in the global earbuds market.
  • Moreover, the increasing trend of making smartphones slimmer and thinner has resulted in manufacturers removing the headphones jack. This propels consumers to adopt earbuds, boosting the market growth over the forecast period.
  • Vendors heavily implement various IPX certifications to make their earbuds sweat and water-resistant. This certification helps companies increase their brand reliability and attract more consumers in the global earbuds market. IPX7 means that the product can withstand being submerged in one meter of water for up to 30 minutes, increasing the device's portability in many places, such as gyms and smartphones, for connectivity. Factors such as these also act as a driving factor for the market's growth.

Asia-Pacific is Expected to Register Fastest Growth

  • Asia-Pacific is expected to witness the highest growth in the earbuds market during the forecast period. The growing electronics industry, coupled with a rapid rise in disposable income in the region, is driving the earbuds market.
  • Further, the expansion of consumer electronics manufacturing capacities, especially in the South Central region of China, coupled with rising exports to neighboring countries in Southeast Asia, is expected to boost market growth.
  • The penetration by foreign players in the region providing premium products that are technologically advanced and provide a better experience has fueled the demand for premium earphones.
  • Smartphone giants are also developing innovative earbuds in the region to boost the sales of both earbuds and smartphones. These companies are considering expanding to emerging countries in the region, including India. An instance would be the launch of a new line-up of Galaxy wearables: Galaxy Watch Active, Galaxy Fit, and Galaxy Buds by Samsung Electronics Co. Ltd. The smartwatch, activity tracker, and cord-free earbuds are made for various lifestyles.
  • The high price tag associated with these products varies across geography because of the manufacturing brand and features provided in the products. Multinational brands are even higher priced when they sell overseas due to the custom and excise duties depending on their country. For instance, Apple sells its AirPods for USD 159 in North America; the same is sold for USD 203, USD 217, and USD 218 in China, Germany, and the UK, respectively.

Earbuds Industry Overview

The competitive rivalry in the Earbuds Market is fragemented and remains high owing to some key vendors such as Apple, Samsung, Bose, and Sennheiser, amongst others, as the market remains mostly consolidated. The market players are moving toward providing technologically integrated products through extensive investments in research and development that have enabled them to gain a competitive advantage over other players in the market. Also, through strategic partnerships, mergers, and acquisitions, the players have gained a greater footprint in the market.

  • In September 2023, Apple announced the launch of AirPods Pro (2nd generation) with MagSafe Charging (USB-C). With iOS 17, all AirPods Pro (2nd generation) level up with access to new audio experiences like Adaptive Audio and Conversation Awareness. Further, an improved IP54 rating for the earbuds and case also offers additional dust resistance
  • In March 2023, Carl Pei-owned brand Nothing announced the launch of TWS (Truly Wireless Stereo) earbuds. The product is expected to feature personalized Active Noise Cancellation (ANC), which can be adjusted per the user's preference and includes "Transparency modes" that facilitate outside sounds while listening to music.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 High demand from consumers engaged in fitness activities
    • 5.1.2 Shorter replacement cycle of earphones and the growing adoption of earbuds
    • 5.1.3 Growing penetration of smartphones and consumer demand for latest products
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Design complexity and distractions caused by earbuds

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Feature
    • 6.1.1 Wired Earbuds
    • 6.1.2 Wireless Earbuds
      • 6.1.2.1 Truly Wireless
      • 6.1.2.2 Other Types
  • 6.2 By Price Range
    • 6.2.1 Premium Range (greater than USD 150)
    • 6.2.2 Mid Range (USD 50 - USD 150)
    • 6.2.3 Low Range (less than USD 50)
  • 6.3 By Distribution Channel
    • 6.3.1 Offline
    • 6.3.2 Online
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Vendor Market Share Analysis - Truly Wireless Earbuds - 2022
  • 7.2 Company Profiles
    • 7.2.1 Boat
    • 7.2.2 Samsung Electronics Co. Ltd. (includes Samsung, Infinity, and JBL)
    • 7.2.3 Apple Inc. (includes Beats Electronics)
    • 7.2.4 Xiaomi Corporation
    • 7.2.5 BBK Electronics (includes Oppo, Vivo, Realme, and OnePlus)
    • 7.2.6 Sony Group Corporation
    • 7.2.7 Bose Corporation
    • 7.2.8 Skullcandy Inc.
    • 7.2.9 Edifier International Limited
    • 7.2.10 QCY
    • 7.2.11 JLab
    • 7.2.12 Huawei Device Co. Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET