市場調査レポート
商品コード
1445942
プロバイオティクス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Probiotics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
プロバイオティクス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
|
プロバイオティクス市場規模は、2024年に789億1,000万米ドルと推定され、2029年までに1,134億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.53%のCAGRで成長します。
プロバイオティクスは、菌株特有の健康上の利点により、何十年も前から利用可能になってきました。プロバイオティクスおよびプレバイオティクスに関する国際科学協会によると、プロバイオティクス菌株に関する科学的研究により、早産児の壊死性腸炎の軽減、乳児の湿疹や母乳で育てられた乳児の疝痛症状などのアトピー性問題の発生の軽減、および母乳育児のリスクの軽減における健康上の利点が明らかになりました。上気道感染症または腸感染症の期間。消費者は健康への意識が高まり、プロバイオティクスサプリメントが健康にもたらすプラスの効果に精通しており、市場の需要が高まると考えられます。さまざまな研究では、プロバイオティクスサプリメントの摂取がホストに与えるプラスの影響が市場の需要をさらに促進すると述べています。世界保健機関(WHO)の2022年の報告書によると、欧州におけるいくつかの非感染性疾患(NCD)の主要な危険因子の1つは肥満であり、成人の60%以上、少年の29%、小児の少女の27%以上が肥満です。微生物株を含むヨーグルトなどのプロバイオティクス食品は、炭水化物などの大きな食品群を単純な形に分解することで消化を助けます。
天然物に対する消費者の嗜好の高まりは、市場の成長に影響を与える主要な要因です。予防ヘルスケアに対する消費者のニーズの高まりと健康に対するプロバイオティクス細菌の有効性が市場の拡大を推進しています。機能性食品の消費量の増加により、プロバイオティクスの需要が増加しています。機能性食品は、基本的な栄養を提供するだけでなく、健康を改善することもできます。大多数の人は、肥満、消化器系の問題、胃腸感染症、膣感染症、その他の病気に苦しんでいます。したがって、市場関係者は、そのような病気の治療を助けるプロバイオティクス製品を開発しています。プロバイオティクス市場では、健康上の懸念の高まりによる影響は中程度ですが、近いうちに成長すると予想されています。プロバイオティクス市場は、消費者、特に若い世代の健康ベースの製品に対する旺盛な需要によって牽引されています。プロバイオティクスは機能性食品や飲料の一部です。腸の機能を改善したり、免疫力を高めるなどの効果があることで知られています。プロバイオティクスベースの医薬品と食品の間に明確な区別はなく、国によって異なります。したがって、規制、立法、技術的側面の複雑さが、市場の成長に対する大きな障害となっています。
腸の健康に対する消費者の意識の高まりにより、プロバイオティクスの需要が促進されると予想されます。近年、健康な腸を維持することが消費者の間でますます重要になっているため、主要企業はプロバイオティクス食品、飲料、サプリメントを積極的に提供しています。体の健康、体重管理、エネルギーレベルの維持における腸の健康の役割を受け入れる消費者が増えており、これにより今後数年間でプロバイオティクスの需要が高まると考えられます。栄養が健康に与える影響についての意識の高まりと、より健康的な食事への傾向の高まりにより、メーカーによる特定の健康強調表示を伴う食品の生産と商品化が行われています。消費者が健康的な生活に対して総合的なアプローチを採用している西側市場では、プロバイオティクスの消費が増加しています。また、消費者は、プロバイオティクス食品、飲料、サプリメントを通じて自分の健康を管理し、将来の健康状態を予防するための新しい方法を求めています。プロバイオティクスは、急成長する腸内健康製品カテゴリーの原動力です。メーカーは、消費者に高品質のプロバイオティクス製品を提供するために、免疫の利点を加えたプロバイオティクスの配合と生産を実験しています。多菌株配合、菌株特異的配合などに取り組んでいます。たとえば、2022年8月、プロバイオティクス飲料およびサプリメント会社であるGoodBellyProbioticsは、クォート飲料やショットを含む新しい免疫サポート製品ラインを導入しました。 GoodBellyImmune Support Shotsには、パイナップルパッションフルーツやレモンジンジャーターメリックなどのフレーバーがあり、クオートと同じ科学的にサポートされたプロバイオティクス株が含まれています。
プロバイオティクスは、腸に関連する消化器、胃腸、腸の問題の治療に有益です。人々が食事と健康の関係をより意識するようになるにつれて、必須栄養素を提供しながら健康を改善するプロバイオティクスサプリメントの人気が高まっています。プロバイオティクスカプセルは依然として市場の主要なセグメントです。グミ、オーラルスティック、メルトなどの他のセグメントは、カプセルの優位にもかかわらず、予測期間中に拡大すると予想されます。アジア太平洋のプロバイオティクス市場は、新技術、メディア報道、消費者の需要に対する意識と関心の高まりによって牽引されています。中国とインドにおけるプロバイオティクスに対する意識の高まりにより、この地域の市場の成長がさらに促進されると予想されます。中国では、乳児用調製粉乳のセグメントにプロバイオティクスを配合することに大きな需要があり、今後数年間でさらに増加する可能性があります。この市場は、高齢化人口の増加と予防的健康の重要性への理解の高まりに加え、免疫力、認知機能、スキンケアに対するこれらの製品の利点を示すいくつかの研究により、大幅な成長を遂げています。新しい配合による小売チェーンの革新は、ブランドとそれに対応する製品の差別化に役立ちます。これらの要因は、この地域の健康志向の高い消費者の割合とともに、アジア太平洋地域の市場の成長を促進すると予想されます。
市場は非常に競争が激しく、ネスレSA、ダノンSA、ペプシコ社、ライフウェイフーズ社、ヤクルト本社などの主要企業が存在します。製品の差別化による持続的な競争優位性は高く、メーカーはますます製品革新を導入しています。成分、価格、機能性の点で競合が激しくなっています。これらの企業は研究開発への投資も増やしています。企業はまた、存在感を拡大し、市場での地位を維持するために、消費者の好みに応じて機能を強化した製品の開発に注力しています。
The Probiotics Market size is estimated at USD 78.91 billion in 2024, and is expected to reach USD 113.43 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.53% during the forecast period (2024-2029).
Probiotics have been available for decades, driven by strain-specific health benefits. According to the International Scientific Association for Probiotics and Prebiotics, scientific study on probiotic strains reveals health benefits in reducing necrotizing enterocolitis in preterm infants, reducing the occurrence of atopic issues such as eczema in infants and colic symptoms in breastfed babies, and reducing the risk or duration of upper respiratory tract infections or gut infections. Consumers have become more health conscious and familiar with the positive effects of probiotic supplements on health, which will propel market demand. Various studies state the positive impact of probiotic supplement consumption on the host drive market demand even further. According to the World Health Organization (WHO) 2022 report, one of the major risk factors for several noncommunicable diseases (NCDs) in Europe is obesity, and over 60% of adults and 29% of boys, and 27% of girls who are children are overweight. Probiotic foods like yogurt containing microbial strains aid digestion by breaking large food groups like carbohydrates into simple forms
The increasing consumer preference for natural products is a major factor influencing the market's growth. Consumers' growing requirements for preventive healthcare and the effectiveness of probiotic bacteria on health are driving the market expansion. The demand for probiotics has increased due to an increase in the consumption of functional foods, which, in addition to providing basic nutrition, can also improve health. The majority of people suffer from obesity, digestive issues, gastrointestinal infections, vaginal infections, and other ailments. Therefore, market players are developing probiotic products to aid in the treatment of such diseases. In the probiotics market, the impact of the surging health concerns is moderate, but it is expected to grow shortly. The probiotics market is driven by robust demand for health-based products among consumers, especially from the younger generation. Probiotics are a part of functional foods and beverages. They are known for improving gut functionality and other benefits, such as boosting immunity. There is no clear distinction between probiotics-based pharmaceuticals and food products, with variations across different countries. Thus, the complexity in the regulatory, legislative, and technological aspects is serving as a major hurdle for the market's growth.
The rising consumer awareness regarding gut health is anticipated to propel probiotic demand. In recent years, key players have actively offered probiotic food, drinks, and supplements, as maintaining a healthy gut is increasingly important among consumers. An increased number of consumers are accepting the role of gut health in physical health, weight management, and maintaining energy levels, which is likely to boost probiotic demand in the coming years. The growing awareness about nutrition's impact on health and rising proclivity toward healthier diets triggers the production and commercialization of food with certain health claims by manufacturers. Probiotic consumption is rising in western markets, where consumers adopt a holistic approach to healthy living. Also, consumers seek new ways to manage their health and prevent future health conditions through probiotic foods, beverages, and supplements. Probiotics are a driving force within the booming gut health product category. Manufacturers are experimenting with the formulation and production of probiotics with the added benefits of immunity to offer high-quality probiotic products to the consumer. Multi-strain formulation, strain-specific formations, etc., are being worked on. For instance, in August 2022, GoodBellyProbiotics, a probiotic beverage and supplement company, introduced a new Immune Support product line, including quart beverages and shots. The GoodBellyImmune Support Shots, which come in flavors like pineapple passionfruit and lemon ginger turmeric, contain the same scientifically supported probiotic strains as the quarts.
Probiotics are beneficial in treating digestive, gastrointestinal, and bowel problems related to the gut. Probiotic supplements that improve health while providing essential nutrition are becoming more popular as people become more aware of the connection between diet and health. Probiotic capsules remain the dominant segment in the market. The other segments, which include gummies, oral sticks, and melts, are anticipated to expand during the forecast period despite capsules' dominance. The Asia-Pacific probiotics market is driven by increasing awareness and interest in new technology, media coverage, and consumer demand. The growing awareness about probiotics in China and India is expected to further boost the market's growth in the region. In China, the inclusion of probiotics in the infant formula segment has been experiencing huge demand, which is likely to increase further in the coming years. The market has witnessed significant growth due to a rise in the aging population and a growing understanding of the importance of preventive health, along with several studies showing the benefits of these products on immunity, cognitive health, and skincare. The innovations in retail chains with new formulations help differentiate the brands and their corresponding products. These factors, along with a high proportion of health-conscious consumers in the region, are anticipated to drive the market's growth in Asia-Pacific.
The market is highly competitive, with the presence of key players such as Nestle SA, Danone SA, PepsiCo Inc., Lifeway Foods Inc., and Yakult Honsha Co. Ltd. The sustainable competitive advantage through product differentiation is high, and manufacturers are increasingly introducing product innovations in terms of ingredients, price, and functionalities, leading to a high degree of competition in the market. These companies are also increasing their investments in R&D. Companies are also focusing on developing products with enhanced functionalities according to consumer preferences to expand their presence and maintain their market positions.