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市場調査レポート
商品コード
1690738

顧客情報システム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Customer Information System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 123 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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顧客情報システム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 123 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

顧客情報システム市場規模は2025年に17億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは12.99%で、2030年には32億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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顧客情報システム(CIS)の採用が拡大している背景には、顧客満足度重視の傾向が強まっていることがあります。企業は、CRMソリューションをユーザー定義フィールドを持つ動的データベースに効果的に統合できるソリューション群へと移行しつつあります。

主要ハイライト

  • 企業は、顧客対応時間を短縮し、営業担当者が問題をよりよく理解できるよう、顧客データの全履歴と付随文書を提供することを優先しています。顧客情報システムは、顧客満足の中心的なテーマであり、営業担当者にリアルタイムの顧客データベースデータを提供することで、サービスの質の向上につながります。CISソリューションの統合により、有用な顧客情報への直接アクセスが可能になるため、重複したデータ入力がなくなり、問題や問い合わせのフォローアップが迅速に行えるようになります。
  • CISソリューションを提供するベンダーの現在の市場動向は、CRMソフトウェアに追加されたドキュメントから抽出された情報(会社名、住所、注文番号、サポートに関する問題とその解決策など)の統合が進んでいることを特徴としています。CISシステムは、これらの文書を、データのコンテキストを提供する提案書、契約書、通信文、電子メールなどの関連情報と統合することで、分析サポートを提供するのに役立ちます。
  • デジタル技術は、公益事業企業の顧客が製品やサービスに接する方法を変えました。この公益事業メーターから現金化する公益事業メーターから現金化するプロセスを解決し、コールセンター、双方向音声応答(IVR)など、複数の顧客コミュニケーション・チャネルを可能にする、非常に効率的なソリューションとソフトウェア包装が必要とされています。CISのソリューションは、企業がソフトウェアのニーズに応じて合理化を強いられるのではなく、企業独自の顧客管理ニーズをソフトウェアとシームレスに統合することを可能にします。
  • CISは、売上、顧客、企業情報データなど、会社の非公開情報を保存します。システムのデータ漏洩は企業にとって有害であり、訴訟や、ブランドの評判や消費者の信頼に取り返しのつかない損害をもたらす可能性があります。その結果、多くの企業がシステムの導入をためらっています。データプライバシー侵害のリスクは市場の成長を制限し、CISベンダーにとって大きな課題となっています。
  • COVID-19の発生により、地域全体の組織は従業員と地域社会の安全を確保するために必要なあらゆる措置を講じるようになりました。しかし、複数の業種で事業を展開する企業は、パンデミックにもかかわらず、市場機会を追求し、売上を達成し、顧客の問題を解決しなければならないです。また、在宅勤務の義務化に伴い、企業はこのリモートワーク環境で顧客と協力することがますます求められるようになっており、これは調査対象市場に好影響をもたらしています。

顧客情報システム(CIS)市場の動向

小売業が著しい成長を遂げる

  • 小売業における情報システムソリューションは、計画、在庫管理、予算管理、顧客情報の管理、販売目標管理、POS取引、物流など、重要な役割を果たし、さまざまなタスクを実行します。
  • 多くの企業が、手頃な価格設定を考慮し、あらゆる規模の組織に適したCISソリューションを開発しています。例えば、2023年1月、Info Nobleのソリューションは、組織の規模に関係なく、低コストで、セットアップが簡単で、ユーザーフレンドリーなUIを備えたCRMシステムを作りました。
  • 消費者情報管理ソフトウェアは、既存顧客と潜在顧客に関するデータを分析し、企業が顧客との関係を維持し、成長させるために、顧客をよりよく理解するのに役立ちます。企業が売上を促進し、顧客をよりよく理解するのを支援するために、顧客関係管理システムは、小売部門で重要な連絡先の詳細、個人情報、販売履歴、顧客とのコミュニケーション、顧客フィードバックに関連する情報を収集します。
  • 消費者志向の企業の多くは、現地の個人情報保護法を遵守することを第一に考えており、その結果、データ管理プログラム全体の強化が犠牲になる可能性があります。顧客データとその取得・改善プロセスは、最終的にはB2C企業の中核をなすものです。企業は、コンプライアンスを達成・維持しながら、顧客データの質と完全性を高めることで、消費者の行動をよりよく理解し、特定のセグメントを対象とした新製品やサービスを提供することができます。
  • データを意味のある知識に変えるために、企業は顧客ごとに様々なシステムを連携させ、ロイヤルティアプリや関連するソーシャルメディアから非構造化データと構造化データの両方を各個人に関連付けなければならないです。企業は、包括的なデータ管理プログラムを確立し、利用可能なすべてのアクションを1人の消費者に結びつけることで、顧客のための新鮮洞察を取り入れることができます。

北米が主要シェアを占める見込み

  • 北米はCISソフトウェアの主要な採用国のひとつであり、公益事業とエネルギー分析の主要市場のひとつと考えられています。新興経済諸国における研究開発と技術進歩を通じて、この地域の需要を牽引しているのは、主に技術革新への高い関心です。
  • さらに、この地域は市場に参入するベンダーの骨格が固いです。その中には、IBM Corporation、Oracle Corporation、SAP SEなどが含まれます。米国は、カナダと比較して需要拡大において重要な役割を果たしています。特に石油・ガス、精製、発電セグメントでの需要が増加しています。
  • ここ数年で、統合システムはCaaS(CIS-as-a-Service)が現実のものとなるまでに成熟しました。CaaSを利用する利点は多岐にわたり、即効性があります。CaaSのTCO(総所有コスト)は、従来の実装と比較して、少なくとも40%低く、実行コストは、必要なサイズとサービスに応じて、月額メーターあたり1~2米ドルになります。例えば、アメリカのオハイオ・バレーにある自治体が運営するWiproは、CaaSを採用し、他の水道事業者がインフラを共有できるサービスビューローの形で提供することを計画しています。
  • 米国では、公共事業によるNRWの削減に改めて注目が集まっているため、スマートメーターの需要が非常に高まっています。スマート課金と漏水検知という付加的な利点がスマートメーターの設置に拍車をかけており、これが調査対象市場の成長を促進すると予想されます。メータリングと(スマートグリッドやスマートシステムなどからの)より新しいニーズにより、CISはメータ・ツー・キャッシュ(M2C)プロセス、新製品の創出、供給の最適化に不可欠となっています。また、CISは、AMI(高度計測インフラ)によって生成される大量のデータを管理することができます。
  • 米国では、NVエナジー社が131万個のスマートメーターを導入し、AMIを本格的に展開した最初のIOU(投資家所有の電力会社)のひとつです。ACEEE(American Council for an Energy-Efficient Economy)によれば、AMIデータの可能性のほとんどに取り組んでいる数少ない主要IOUのひとつです。最も広く利用されているのは、ビドグリーの企業データ分析と非行動的需要側管理(DSM)プログラムによるオンライン家庭エネルギー監査です。

顧客情報システム(CIS)産業概要

顧客情報システムの市場は半固定的で、主要な市場シェアを持つ参入企業は少ないです。市場で大きなシェアを持つ大手企業は、地域を超えた顧客基盤の拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアを拡大し収益性を高めるために、戦略的イノベーションと協力的イニシアチブを活用しています。

2023年1月、エネルギー会社AGL Energy(AGL)はMicrosoftと提携し、オーストラリアの厳格な消費者データ権利(CDR)法に従って、AGLが顧客に消費者データ権利サービスを提供できるようにするクラウド型データプラットフォームを提供しました。AGLは、オーストラリアの厳格な消費者データ権利法(CDR)に準拠した消費者データ権利サービスを顧客に提供することができるようになります。

2023年1月、世界の天然ヘルス&フットウェア企業であるVIVOBAREFOOTは、Arvato CRM Solutionsとのパートナーシップにより、顧客サービスを改善し、英国と国際的な成長をサポートします。この契約では、Arvatoが同社と協力し、ブランドの拡大に合わせて拡大できるマルチチャネルのカスタマーケアソリューションを開発し、消費者からの問い合わせに迅速かつ親切な対応を提供し続ける。

2022年12月、ニューヨークとPJM市場に参入するエネルギー供給会社Ameripro Energy Corp.と、公益事業エネルギー事業向けのクラウドベース、顧客体験、SaaS(Software-as-a-Service)ソリューションの大手プロバイダであるVertexOneは、両社の提携を発表しました。バーテックスワンの顧客情報システム(CIS)プラットフォームVXretailがAmeripro Energy Corp.に採用され、EDIトランザクション管理を行い、顧客サービス、請求書発行、市場例外対応プラットフォームVXexchangeが顧客サービスを担当します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の産業への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場の促進要因
    • 世界の公益事業消費の拡大
    • クラウドとIoT技術の台頭
  • 市場課題
    • 政府の厳しいデータ規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • コンポーネント別
    • ソリューション別
    • サービス別
  • エンドユーザー別
    • CRM別エンドユーザー
      • BFSI
      • 小売
      • 通信
    • CIS別エンドユーザー
      • 上下水道管理
      • エネルギー公益事業
      • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle Corporation
    • Fluentgrid Limited
    • IBM Corporation
    • Wipro Limited
    • Cayenta CIS
    • Gentrack Group Limited
    • SAP SE
    • Itineris NV
    • Hydro Comp Enterprises Ltd
    • Open International LLC

第8章 投資分析

第9章 将来展望

目次
Product Code: 71350

The Customer Information System Market size is estimated at USD 1.75 billion in 2025, and is expected to reach USD 3.23 billion by 2030, at a CAGR of 12.99% during the forecast period (2025-2030).

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The growing adoption of a Customer Information System (CIS) is driven by the increasing focus on customer satisfaction. Companies are moving toward a suite of solutions that can effectively integrate CRM solutions into a dynamic database with user-defined fields.

Key Highlights

  • Companies have prioritized decreasing customer response times and providing sales personnel with a full history of the customer data and accompanying documents to help them better understand the problem. Central to the customer satisfaction theme, Customer Information Systems equip sales personnel with real-time customer database data, which leads to an enhanced quality of service. The follow-up of issues and queries becomes faster with the integration of CIS solutions as the scope of duplicate data entries is eliminated with direct access to useful customer information.
  • The current market trends of vendors offering CIS solutions can be characterized by the increasing integration of information extracted from documents added to the CRM software, including company names and addresses, order numbers, and support issues and their resolution. The CIS systems help with providing analytical support by integrating these documents with related information like proposals, contracts, correspondence, and emails that provide the context for that data.
  • Digital technology has changed the way utility customers interact with products and services. There is a need for highly efficient solutions and software packages to resolve this utility meter-to-cash utility meter-to-cash process and enable several client communications channels, including call centers, interactive voice responses (IVRs), and others. CIS solutions allow companies to seamlessly integrate their unique customer management needs with the software rather than compelling companies to streamline according to the software needs.
  • CIS stores the companies' private information, including sales, customer, and corporate intelligence data. A system data breach could be detrimental to the company, resulting in lawsuits or irrevocable harm to its brand's reputation and consumer trust. Many companies are hesitant to adopt the system as a result. The risk of data privacy violations is restricting market growth and providing a significant challenge for CIS vendors.
  • The outbreak of COVID-19 prompted organizations across the region to undertake all the necessary steps to ensure the safety of their employees and the community. However, organizations operating in multiple verticals must pursue market opportunities, close sales, and resolve customer issues despite the pandemic. Also, following the mandate of working from home, companies have increasingly been required to collaborate with their clients in this remote working environment, which has created a positive impact on the studied market.

Customer Information System (CIS) Market Trends

Retail to Witness Significant Growth

  • Information system solutions in the retail sector play a vital role and perform a variety of tasks, including planning, inventory control, budgeting, maintaining customer information and sales targets management, as well as point-of-sale transactions and logistics.
  • Many companies are developing their CIS solutions suitable for organizations of any size with a consideration of affordable pricing. For instance, in January 2023, Info Noble's solution made a CRM system at a low cost, with ease of setup, and with a user-friendly UI for organizations irrespective of their sizes.
  • Consumer information management software analyses data about existing and potential customers to help a firm better understand the client to keep and grow customer relationships. To assist businesses in driving sales and obtaining a better understanding of their customers, customer relationship management systems collect information related to contact details, personal information, sales history, customer communication, and customer feedback, which are important in the retail sector.
  • Many consumer-oriented businesses are primarily concerned with adhering to local privacy laws, which may come at the expense of enhancing their entire data management program. Customer data and the process of acquiring and improving that data are ultimately at the heart of B2C firms. Organizations may better understand consumers' behaviors and target new products and services to specific segments by enhancing the quality and completeness of their customer data, all while achieving and maintaining compliance.
  • To turn the data into meaningful knowledge, the company must link the various systems together by the customer and associate both unstructured and structured data from the loyalty app and any related social media with each individual. A business can establish a comprehensive data management program to incorporate fresh insights for its customers by tying all available actions to a single consumer, which would be beneficial for retail businesses and driving the adoption of CIS in the retail sector.

North America is Expected to Hold Major Share

  • North America is one of the major adopters of CIS software and is considered to be one of the leading markets for utility and energy analytics. A higher focus on innovations mainly drives the demand in the region through R&D and technology advancement in developed economies.
  • Moreover, the region has a strong foothold of vendors in the market. Some of them include IBM Corporation, Oracle Corporation, and SAP SE, among others. The United States plays a crucial role in increasing the demand when compared to Canada. The country has increased demand, especially from oil and gas, refining, and power generation segments.
  • Over the last few years, integrated systems have matured to the point where CIS as a Service (CaaS) has become a reality. The advantages of using CIS as a Service are varied and immediate. The TCO (total cost of ownership) for CaaS, as compared with traditional implementations, is at least 40% lower, and the run cost can be between USD 1 and USD 2 per meter per month, depending on the size and services needed. For example, Wipro, a municipally owned and operated utility in the Ohio Valley of the USA, has adopted CaaS and planning to offer it in the form of a Service Bureau that allows other water utilities to share the infrastructure.
  • In the United States, there is a huge demand for smart metering due to the renewed focus on the reduction of NRW by the utilities. The added advantages of smart billing and leak detection have spurred the installation of smart meters, which is expected to drive the growth of the studied market. With metering and newer needs (from smart grids and smart systems, etc.), CIS has become essential to the meter-to-cash (M2C) process, to the creation of new products, and to optimizing supply. Also, CIS can be able to manage the large volume of data generated by AMI (Advanced Metering Infrastructure).
  • In the United States, NV Energy was one of the first investor-owned utilities (IOUs) to fully roll out AMI with its 1,310,000 smart meter deployment. It is one of the few major IOUs working with most of AMI data's potential, according to the American Council for an Energy-Efficient Economy (ACEEE). The widest use is for online home energy audits through Bidgley's enterprise data analytics and non-behavioral demand-side management (DSM) programs.

Customer Information System (CIS) Industry Overview

The market for the customer information system is semi-consolidated, as few players own a major market share. The major players with a prominent share in the market are focusing on expanding their customer base across regions. These companies are leveraging strategic innovations and collaborative initiatives to increase their market share and increase their profitability.

In January 2023, Energy company AGL Energy (AGL) partnered with Microsoft to offer a cloud-powered data platform that enables AGL to provide Consumer Data Rights services to clients in accordance with the strict Consumer Data Rights (CDR) legislation of Australia. Consumers would have more leverage as a result of this move, and fascinating additional opportunities would arise for AGL to offer distinctive customer experiences.

In January 2023, The global natural health and footwear company VIVOBAREFOOT would benefit from a partnership with Arvato CRM Solutions that would improve customer service and support its growth in the UK and internationally. In this agreement, Arvato would collaborate with the company to develop multichannel customer care solutions that scale with the brand as it expands and continue to offer prompt, helpful responses to consumer inquiries.

In December 2022, Ameripro Energy Corp., an energy supplier entering the New York and PJM markets, and VertexOne, the leading provider of cloud-based, customer experience, software-as-a-service (SaaS) solutions for the utility and energy business, announced their partnerships. The customer information system (CIS) platform VXretail from VertexOne has been selected by Ameripro Energy Corp. to conduct EDI transaction management, while VXexchange, a platform for customer service, billing, and market exceptions, would handle customer service.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Global Utility Consumption
    • 5.1.2 Emerging Cloud and IoT Technologies
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Stringent Government Data Regulations

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 Cloud
    • 6.1.2 On-Premises
  • 6.2 By Component
    • 6.2.1 Solution
    • 6.2.2 Services
  • 6.3 By End-User
    • 6.3.1 End-User by CRM
      • 6.3.1.1 BFSI
      • 6.3.1.2 Retail
      • 6.3.1.3 Telecommunications
    • 6.3.2 End-User by CIS
      • 6.3.2.1 Water and Wastewater Management
      • 6.3.2.2 Energy and Utility
      • 6.3.2.3 Other End-Users
  • 6.4 By Region
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Oracle Corporation
    • 7.1.2 Fluentgrid Limited
    • 7.1.3 IBM Corporation
    • 7.1.4 Wipro Limited
    • 7.1.5 Cayenta CIS
    • 7.1.6 Gentrack Group Limited
    • 7.1.7 SAP SE
    • 7.1.8 Itineris NV
    • 7.1.9 Hydro Comp Enterprises Ltd
    • 7.1.10 Open International LLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK