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市場調査レポート
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1445479

ひよこ豆: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024:2029)

Chickpea - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ひよこ豆: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024:2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ひよこ豆の市場規模は、2024年に94億4,000万米ドルと推定され、2029年までに110億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.15%のCAGRで成長します。

ひよこ豆- マーケット

主なハイライト

  • ひよこ豆(Cicer arietinum)は、世界中で栽培され消費されている主要な豆類の1つです。これは最も古く、最も重要なタンパク質源の1つです。ひよこ豆は、乾燥豆とエンドウ豆に次いで、世界で3番目に重要な豆類作物です。ひよこ豆は世界の豆類生産量の20%を占めています。
  • FAOによると、2021年にインド、パキスタン、オーストラリア、トルコ、ミャンマーがひよこ豆の収穫面積が最も多く、1,094万3,600ヘクタール、88万2,700ヘクタール、60万6,300ヘクタール、48万1,600ヘクタール、43万9,800ヘクタールを占めました。
  • 先進国におけるスナックとしてのひよこ豆の消費量の増加により、予測期間中に市場が押し上げられると予想されます。インドはひよこ豆の最大の生産者および消費者であり、世界のひよこ豆生産量の70%に相当する年間約800万トンの生産量を占めているため、アジア太平洋地域は予測期間中に最も高い成長率を記録すると予測されています。
  • ひよこ豆の輸入は生産量とともに大幅に増加しています。サプライヤーは、生産と価格開発を通じて需要の増加から利益を得てきました。ひよこ豆は、すぐに食べられる食事、サラダ、スナックとして、より一般的かつ便利になりつつあります。これらの製品の人気の高まりにより、より多くの輸入と製品の差別化の機会が生まれ、ひよこ豆市場全体が牽引されています。

ひよこ豆の市場動向

健康上の利点による生産量の増加

ひよこ豆はベジタリアンにとって手頃な価格の栄養タンパク質源であり、インド亜大陸ではカレーとして広く消費されています。健康意識の高まりの結果、消費者は高たんぱく質含有量の製品をますます好み、ひよこ豆の需要がさらに高まっています。国内ではひよこ豆の生産も増加しています。たとえば、FAOのデータによると、2018年には国内で1,130万トンのひよこ豆が生産され、2021年には1,190万トンに増加しました。

インドはひよこ豆の生産量が最大の国です。近年、国内のひよこ豆の栽培面積は大幅に増加しました。例えば、食糧農業機関(FAO)のデータによると、インドにおけるひよこ豆の栽培面積は2019年に960万ヘクタールだったが、2021年には1,090万ヘクタールに増加しました。

FAOによると、2021年にはインド、オーストラリア、エチオピア、トルコ、ミャンマー、ロシアがひよこ豆の主要生産国で、それぞれ1,191万トン、87万6,400トン、47万8,200トン、47万5,000トン、 46万7,300トンを占めました。それぞれ、千メートルトン、31万6,800メートルトン。ひよこ豆は栄養価が高いため、健康製品に対する意識の高まりが予測期間中に市場を牽引すると予想されます。

アジア太平洋がひよこ豆の輸出を独占

インドを中心としたアジア太平洋地域におけるひよこ豆の生産と消費の急増が市場の成長を牽引しています。インドは世界中で生産と輸出が増加しているため、この地域全体のひよこ豆の開発において大きなシェアを占めています。都市人口の増加、ライフスタイルの変化、世帯収入の増加、消費者の趣味嗜好の変化により、アジア太平洋におけるひよこ豆の需要が高まっています。

ひよこ豆は世界の多くの地域でスナックとして、さらにはサラダとしても使用されています。ライフスタイルの変化と健康的な食事に対する意識の高まりにより、予測期間中の市場の成長が促進されると予想されます。ひよこ豆には、繊維、葉酸、亜鉛、タンパク質が豊富に含まれています。たとえば、トルコでは、塩味でローストしたひよこ豆をクローブで味付けした「レブレビ」として消費されています。南アジアでは、ひよこ豆は主にスナックやカレーとして消費されています。

ITCトレードマップによると、インドからの輸出量は、アラブ首長国連邦3万2,205トン、イラン6,604トン、サウジアラビア6,144トン、米国3,697トンなどの主要輸入国が占めています。中国は2,755トン。

世界中の健康意識をサポートするために、多くの企業がひよこ豆から作られた革新的なスナック製品を市場に導入しています。ひよこ豆を使ったスナックの需要は世界の多くの地域で高まっています。たとえば、Biena Snacksは2022年 11月に、ひよこ豆を配合したクリスプ製品「Tasty Thins」を発売しました。この需要の刺激により、世界中でひよこ豆の輸入が増加しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • オーストラリア
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
    • アフリカ
      • 南アフリカ
      • エジプト

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 67451

The Chickpea Market size is estimated at USD 9.44 billion in 2024, and is expected to reach USD 11.02 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.15% during the forecast period (2024-2029).

Chickpea - Market

Key Highlights

  • Chickpea (Cicer arietinum) is one of the major pulses cultivated and consumed worldwide. It is one of the oldest and most important sources of protein. After dry beans and peas, chickpea is the third most important pulse crop grown in the world. Chickpea accounts for 20% of global pulse production.
  • According to the FAO, in 2021, India, Pakistan, Australia, Turkey, and Myanmar had the highest area harvested land for chickpeas, accounting for 10,943.6 thousand ha, 882.7 thousand ha, 606.3 thousand ha, 481.6 thousand ha, and 439.8 thousand ha, respectively.
  • Increasing consumption of chickpeas as snacks in developed countries is expected to boost the market during the forecast period. The Asia-Pacific region is projected to register the highest growth rate during the forecast period as India is the largest producer and consumer of chickpeas, accounting for approximately 8 million metric ton of production annually, which is 70% of global chickpea production.
  • The import of chickpeas has increased significantly, along with production. Suppliers have profited from increased demand through production and price development. Chickpeas are becoming more regular and convenient in ready-to-eat meals, salads, and snacks. The growing popularity of these products provides opportunities for more imports and product differentiation, driving the overall chickpea market.

Chickpea Market Trends

Increasing Production Due to Health Benefits

Chickpeas are an affordable source of nutritional protein for vegetarians and are extensively consumed in the Indian subcontinent as curries. As a result of growing health awareness, consumers increasingly prefer products with high protein content, driving chickpea demand even higher. The production of chickpeas is also rising in the country. For instance, as per FAO data, 11.3 million metric ton of chickpeas were produced in the country in 2018, which increased to 11.9 million metric ton in 2021.

India is the largest country in terms of Chickpea production. Over recent years, the area under chickpea cultivation in the country has significantly increased. For instance, according to Food and Agriculture Organization (FAO) data, the area under chickpea cultivation was 9.6 million ha in 2019 in India, which increased to 10.9 million ha in 2021.

According to the FAO, in 2021, India, Australia, Ethiopia, Turkey, Myanmar, and Russia were the prominent producers of chickpeas, accounting for 11,910.0 thousand metric ton, 876.4 thousand metric ton, 478.2 thousand metric ton, 475.0 thousand metric ton, 467.3 thousand metric ton, and 316.8 thousand metric ton, respectively. The growing awareness about healthy products is expected to drive the market during the forecast period as chickpeas are highly nutritional.

Asia-Pacific Dominates Chickpea Exports

The surging production and consumption of chickpeas in the Asia-Pacific region, majorly in India, is driving the market's growth. India holds a significant share in the development of chickpeas across the region due to its increasing production and export worldwide. The growing urban population, changing lifestyles, increasing household incomes, and changing consumer tastes and preferences are driving the demand for chickpeas in Asia-Pacific.

Chickpeas are used as snacks in many parts of the world and even in salads. Changing lifestyles and increased awareness regarding healthy eating are expected to fuel the market growth over the forecast period. Chickpeas are rich sources of fiber, folate, zinc, and protein. For instance, in Turkey, salted roasted chickpeas are consumed as "Leblebi," spiced with cloves. In South Asia, chickpeas are mostly consumed as snacks and as curry.

According to the ITC Trademap, the export volume from India occupied by the major importers, such as the United Arab Emirates with 32,205 metric ton, Iran with 6,604 metric ton, Saudi Arabia with 6,144 metric ton, the United States with 3,697 metric ton, and China with 2,755 metric ton.

Many companies are introducing innovative snack products made from chickpeas in the market to support health consciousness across the world. The demand for chickpea-based snacks is rising in many parts of the world. For example, in November 2022, Biena Snacks launched Tasty Thins, a line of crisps formulated with chickpeas. This stimulated demand has resulted in the rising imports of chickpeas across the world.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.1.1 Production Analysis
      • 5.1.1.1.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.1.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.1.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.1.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.1.2 Canada
      • 5.1.1.2.1 Production Analysis
      • 5.1.1.2.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.1.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.1.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.1.2.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Germany
      • 5.1.2.1.1 Production Analysis
      • 5.1.2.1.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.2.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.2.2 United Kingdom
      • 5.1.2.2.1 Production Analysis
      • 5.1.2.2.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.2.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.2.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.2.3 France
      • 5.1.2.3.1 Production Analysis
      • 5.1.2.3.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.2.3.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.3.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.3.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 India
      • 5.1.3.1.1 Production Analysis
      • 5.1.3.1.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.3.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.3.2 China
      • 5.1.3.2.1 Production Analysis
      • 5.1.3.2.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.3.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.2.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.3.3 Australia
      • 5.1.3.3.1 Production Analysis
      • 5.1.3.3.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.3.3.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.3.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.3.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Brazil
      • 5.1.4.1.1 Production Analysis
      • 5.1.4.1.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.4.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.4.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.4.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.4.2 Argentina
      • 5.1.4.2.1 Production Analysis
      • 5.1.4.2.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.4.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.4.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.4.2.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.5 Africa
      • 5.1.5.1 South Africa
      • 5.1.5.1.1 Production Analysis
      • 5.1.5.1.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.5.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.5.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.5.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.5.2 Egypt
      • 5.1.5.2.1 Production Analysis
      • 5.1.5.2.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.5.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.5.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.5.2.5 Price Trend Analysis

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS