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市場調査レポート
商品コード
1444808

アガベシロップ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Agave Syrup - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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アガベシロップ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アガベシロップ市場規模は、2024年に1億8,724万米ドルと推定され、2029年までに2億4,622万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.63%のCAGRで成長します。

アガベシロップ-市場

主なハイライト

  • 世界の糖尿病人口が主に市場を牽引しています。これに加えて、消費者の健康意識と、健康で活動的な状態を維持したいという欲求により、市場でのアガベシロップの需要が高まっています。砂糖の健康への悪影響についての意識の高まりにより、天然の砂糖代替品に対する需要が高まっています。肥満や糖尿病の増加に対する消費者の意識の高まりにより、顧客は天然素材やシンプルな原料の製品を求めるようになり、アガベシロップの需要が高まっています。
  • いくつかの調査研究によると、アガベシロップは血糖指数が低く、血糖値を上昇させず、メタボリックシンドロームやインスリン抵抗性を防ぎます。世界のアガベシロップ市場は、人間の健康に対するアガベシロップの利点と、糖尿病患者の健康促進におけるアガベシロップの役割に関する知識の高まりにより、拡大しています。
  • 2023年に発表されたACS Food Science &Technologyの調査論文によると、ブルーアガベシロップは砂糖の1.5倍の甘さと甘味の性質(フルクトース56%)を備えているため、砂糖の健康的な代替品です。また、新しい製品配合によるイノベーションが市場の成長をさらに促進しました。消費者は、新しい製品配合の種類やクリーンラベルのソリューションにさらに注目しています。しかし、代替砂糖の入手可能性の減少と人工甘味料の開発により、消費者の好みは人工甘味料へと移ってきました。この要因が市場の成長の可能性を抑制しています。

アガベシロップ市場動向

世界で増加する肥満と糖尿病の人口

  • 世界中で糖尿病患者の数が増加していることが、アガベシロップ市場を牽引しています。アガベシロップは血糖指数が低く、血糖値の維持に役立つため、糖尿病患者にとって役立ちます。さらに、新陳代謝を促進し、心臓の健康も改善します。リュウゼツランに含まれるビタミンB6は妊婦のつわりを抑えるのに役立ち、葉酸は子供の神経系の構築に役立ちます。世界中で糖尿病患者の数が増加しているため、砂糖の消費量は一貫して減少しています。
  • 国際糖尿病連盟(IDF)によると、2021年の糖尿病患者数は世界で5億3,700万人でした。最近、疾病管理予防センター(CDC)から2022年の全国糖尿病統計報告書が入手可能になりました。この研究によると、米国の成人 1億3,000万人以上が糖尿病または糖尿病前症を患っています。糖尿病人口の増加により、アガベシロップ市場はさらに拡大します。
  • 砂糖を摂取すると血糖値がすぐに上昇するため、体重が増加します。個人の健康意識の高まりと健康的なライフスタイルの維持への関心が市場の成長につながりました。人々は肥満よりも健康を維持することに重点を置いているため、アガベシロップの需要が高まっています。
  • 糖尿病患者の増加と、この市場で発売される新しいラベルや製品の発売について人々に知ってもらうために、多くの企業が啓発キャンペーンを開始しています。たとえば、消費者を教育することを目的とした「Better Choices for Life」キャンペーンは、2021年 3月に米国糖尿病協会(ADA)によって発表され、開始されました。このプログラムは、ADAの表示と製品ブランドのラベルについて顧客を教育することを目的としています。現在のプログラムでは、協会は食品と栄養、健康とウェルネス、糖尿病管理における製品の啓発を行っています。これらの啓発プログラムとリュウゼツランの健康上の利点を認識している健康志向の消費者は、この市場の主要な促進要因として機能します。

アジア太平洋地域が市場で大きなシェアを保持

  • アジア太平洋地域は、焼き菓子、菓子、乳製品、さまざまな飲料を含むいくつかの食品の香料としてアガベシロップの需要が増加しているため、アガベシロップ市場で最大のシェアを占めています。アガベシロップは主に、糖尿病や肥満に対処する人々によって甘味料として使用されています。アガベシロップの低い血糖指数は血糖値を制御し、糖尿病患者を助けることが知られています。
  • 世界の糖尿病人口のかなりの部分がアジア太平洋地域に存在することが特徴です。国際糖尿病連盟(IDF)によると、西太平洋と東南アジアの糖尿病患者の数は2021年に2億9,600万人に達しました。また、この地域でのインターネット普及の増加に伴い、アガベシロップを含む食品を購入するオンライン市場は、ここ数年で急成長し、アマゾンやウォルマートなどのいくつかの垂直専門企業を惹きつけています。砂糖消費量の減少と糖尿病人口の増加が、アジア太平洋地域のアガベシロップ市場を牽引しています。
  • また、リュウゼツランは植物から生産されるため、ビーガンのライフスタイルを送る多くの人がハチミツの代用品として使用しています。たとえば、ハナ銀行と韓国ビーガン連合の統計によると、2021年の時点で韓国には約250万人のビーガンがいます。
  • ビーガン協会は、2021年に16,439件の製品をビーガン商標に登録しました。製品登録数は過去5年間で82%以上増加しました。ビーガン商標は、世界約87か国に存在します。国家衛生財団(NSF)による2021年の世界世論調査では、食品業界の専門家の88%が植物由来製品の需要の増加を予想していました。回答者の74%は、より良いライフスタイルを送れるため植物ベースの食事を消費者に好まれており、60%は環境上の理由からそうしていると述べています。また、Green Queenの記事によると、ヴィーガンに優しい旅行先としてはアジアが世界トップ3となっており、タイ、韓国、台湾がランキング上位3カ国に入っています。したがって、この地域で増加しているビーガン製品と消費者の好みが市場促進要因となっています。

アガベシロップ業界の概要

アガベシロップの世界市場は、さまざまな国に大規模な地域および国内プレーヤーが存在するため、競争が激しく、細分化されています。市場の主要企業には、Malt Products Corporation、Sisana Sweeteners、Maretai Organics Australia、Hain Daniels Group、The IIDEA Companyなどがあります。大手企業は、新しい製品ラインを獲得し、世界的に存在感を拡大するために、合併、買収、提携などの戦略に注力してきました。さらに、主要企業は常に製品イノベーションと新製品開発に注力しており、これにより消費者の間でブランドの存在感を高め、世界中の大規模な顧客ベースに対応しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • ライトアガベシロップ
    • ダークアガベシロップ
  • カテゴリー
    • オーガニック
    • 従来型
  • 流通チャネル
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • コンビニ/食料品店
    • 専門店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場のポジショニング分析
  • 企業プロファイル
    • Malt Products Corporation
    • Hain Daniels Group
    • Sisana Sweeteners
    • The IIDEA Company
    • Maretai Organics Australia
    • Ciranda Inc.
    • Dandy Lions Limited
    • Suzannes Specialties Inc.
    • Dipasa USA Inc.
    • American Beverage Marketers

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 出版社について

目次
Product Code: 57023

The Agave Syrup Market size is estimated at USD 187.24 million in 2024, and is expected to reach USD 246.22 million by 2029, growing at a CAGR of 5.63% during the forecast period (2024-2029).

Agave Syrup - Market

Key Highlights

  • The diabetic population in the world mainly drives the market. Alongside this, the health consciousness of consumers and the urge to stay fit and active adds to the demand for agave syrup in the market. The growing awareness regarding the negative health effects of sugar has led to the increasing demand for a natural sugar substitute. Growing consumer awareness about the rising cases of obesity and diabetes has propelled customers toward natural and simple ingredient products, thus driving the demand for agave syrups.
  • According to several research studies, agave syrup has a low glycemic index that does not raise blood sugar levels and guards against metabolic syndrome and insulin resistance. The global agave syrup market is expanding due to rising knowledge of the benefits of agave syrup for human health and its role in promoting diabetes patients' wellness.
  • According to research articles by ACS Food Science & Technology published in 2023, Blue Agave syrup is a healthy alternative to sugar since it is 1.5 times sweeter than sugar and possesses sweetening qualities (56% fructose). Also, innovations with new product formulations have further fueled the market's growth. Consumers are more focused on new product formulation varieties and clean-label solutions. However, the decreased availability of sugar substitutes and the development of artificial sweeteners have shifted consumers' preferences toward artificial sweeteners. This factor has been restraining the market's growth potential.

Agave Syrup Market Trends

Increasing Obese and Diabetic Population in the World

  • The rise in the number of diabetic individuals worldwide is driving the agave syrup market. Agave syrup has a low glycemic index, which helps maintain the blood sugar level, thus being helpful to the diabetic population. Moreover, it helps in enhancing metabolism and also improves heart health. Vitamin B6 in agave helps control morning sickness in pregnant women, while its folate helps build the child's nervous system. The consumption of sugar is decreasing consistently owing to the increasing number of people with diabetes worldwide.
  • According to the International Diabetes Federation (IDF), the number of people with diabetes accounted for 537 million globally in 2021. The 2022 National Diabetes Statistics Report was recently made available by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC). According to this study, more than 130 million adults in the United States had diabetes or prediabetes. The increasing diabetes population drives the agave syrup market further.
  • Sugar consumption increases weight as it immediately upsurges blood sugar. The growing health consciousness among individuals and their focus on maintaining a healthy lifestyle led to the market's growth. People are more focused on staying fit than obese, which helps propel the demand for agave syrup.
  • To make people aware of the rising number of diabetics and the launch of new labels and products released in this market, many businesses have been initiating awareness campaigns. For instance, the Better Choices for Life campaign, which aims to educate consumers, was announced and launched by The American Diabetes Association (ADA) in March 2021. The program aims to educate customers about ADA claims and product brand labeling. In the program's current iteration, the association provides awareness of products in food and nutrition, health and wellness, and diabetes management. These awareness programs and health-conscious consumers aware of Agave health benefits act as a major driving factor in this market.

Asia Pacific Holds Significant Share in the Market

  • The Asia-Pacific region accounts for the largest share of the agave syrup market owing to the increased demand for agave syrup as a flavoring agent in several food products, including baked goods, confectioneries, dairy products, and various beverages. Agave syrup is mostly used as a sweetener by people who deal with diabetic conditions and obesity. The low glycemic index in agave syrup is known to control the blood sugar level, helping diabetic patients.
  • The presence of a significant portion of the diabetic population in the world marks the Asia-Pacific region. According to International Diabetes Federation (IDF), the number of diabetics in Western Pacific and Southeast Asia reached 296 million in 2021. Also, with the increasing Internet penetration in the region, the online market for purchasing food products, including agave syrup, has seen rapid growth in the last few years, attracting a few vertical specialists like Amazon, Walmart, etc. The decrease in sugar consumption and increase in the diabetic population drives the market for agave syrup in the Asia-Pacific region.
  • Additionally, since agave is produced from a plant, many people who live vegan lifestyles use it as a substitute for honey. For instance, according to Hana Bank and Korea Vegan Union stats, there were approximately 2.5 million vegans in South Korea as of 2021. According to the Vegan Society article, approximately 65,000 products from more than 2,500 companies are officially enrolled globally, including 18,000 food and drink items and 25,000 cosmetics and toiletries.
  • The Vegan Society registered 16,439 products with The Vegan Trademark in 2021. Their product registrations have increased by more than 82% during the past five years. The Vegan Trademark is present in around 87 countries worldwide. In a 2021 global poll by National Sanitation Foundation (NSF), 88% of food industry professionals anticipated increased demand for plant-based products. According to 74% of respondents, plant-based diets are preferred by consumers because they lead better lifestyles, and 60% claimed they do so for environmental reasons. Also, according to the Green Queen article, Asia is the world's top three vegan-friendly travel destinations, while Thailand, South Korea, and Taiwan are among the top three nations in the ranking. Therefore, this region's increasing vegan products and consumer preferences are major market drivers.

Agave Syrup Industry Overview

The global market for agave syrup is highly competitive and fragmented, owing to the presence of large regional and domestic players in different countries. The major players in the market include Malt Products Corporation, Sisana Sweeteners, Maretai Organics Australia, Hain Daniels Group, and The IIDEA Company. The major companies have been focused on strategies such as mergers, acquisitions, and partnerships, which help them acquire new product lines and expand their presence globally. Moreover, the key players have constantly focused on product innovation and new product development, which help them boost their brand presence among consumers and cater to a large customer base across the globe.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Light Agave Syrup
    • 5.1.2 Dark Agave Syrup
  • 5.2 Category
    • 5.2.1 Organic
    • 5.2.2 Conventional
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.3.2 Convenience/Grocery Stores
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Online Retail Stores
    • 5.3.5 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Positioning Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Malt Products Corporation
    • 6.3.2 Hain Daniels Group
    • 6.3.3 Sisana Sweeteners
    • 6.3.4 The IIDEA Company
    • 6.3.5 Maretai Organics Australia
    • 6.3.6 Ciranda Inc.
    • 6.3.7 Dandy Lions Limited
    • 6.3.8 Suzannes Specialties Inc.
    • 6.3.9 Dipasa USA Inc.
    • 6.3.10 American Beverage Marketers

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 ABOUT US