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市場調査レポート
商品コード
1627675
アガベシロップの世界市場:予測(2025年~2030年)Global Agave Syrup Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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アガベシロップの世界市場:予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月18日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 134 Pages
納期: 即日から翌営業日
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アガベシロップの世界市場は、2025年に1億1,949万4,000米ドルとなり、CAGR3.50%で成長し、2030年までには1億4,193万6,000米ドルに達します。
アガベシロップ市場は今後数年で安定的に成長します。シロップはリュウゼツランの蜜から自然に得られるもので、甘味料として機能します。また、様々な種類のリュウゼツランから商業的に製造されています。このシロップは、単純な普通の砂糖よりも果糖の量が多いです。人体にとって、より健康的で栄養価の高い多くの利点があります。砂糖の代わりに使用される有機甘味料です。このシロップは大さじ1杯あたり78キロカロリーで、ビタミンBとビタミンCを豊富に含み、マンガン、カルシウム、カリウムなどの栄養素も豊富です。ハチミツに似ています。リュウゼツランは主にメキシコと南アフリカで栽培されています。
消費者の所得が上昇し、世界中で健康志向の人々が大幅に増加しているため、アガベシロップの需要は今後も急増します。高価格帯にもかかわらず、アガベシロップの人気は消費者の間で急上昇し続けると思われます。消費者は加工食品や精製食品からシフトしています。人工保存料、香料、着色料の有害な影響に関する消費者の知識と意識が大幅に高まっています。
消費者は食品・飲料製品を購入する選択肢を多様化しています。消費者の意識と知識を高める上で、テクノロジーは不可欠な役割を果たしています。消費者は製品の安全性を確保するために、食品の出所を特定できるようになりました。消費者の要求や選好は、時代とともに絶えず変化しています。多くの人々がさまざまな有害な病気に苦しんでおり、人工甘味料を快く思っていません。そのため、天然甘味料であるアガベシロップの需要が急増しています。
さらに、主要な市場企業は、新しいアガベ製品の研究開発に多額の資本を投資しています。アガベシロップは抗炎症・抗酸化甘味料として作用します。他の甘味料よりも血糖値が低く、インスリン抵抗性やメタボリックシンドロームなどの問題を予防します。
アジア太平洋が大きなシェアを占めています。メキシコはリュウゼツランと花蜜の主要輸出国で、南アフリカがこれに続きます。中国はリュウゼツランシロップ市場でかなりのシェアを占めています。これはアジア太平洋で健康志向の消費者が急増しているためです。米国は糖尿病と肥満率が高く、消費者の選好が変化しているため、アガベシロップ製品の需要が急増しています。北米は世界的に大きなシェアを占めると思われます。欧州も消費者の選好の変化により大幅な成長を記録すると考えられています。
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どのような用途で利用されていますか?
業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響
The global agave syrup market was evaluated at US$119.494 million for 2025, growing at a CAGR of 3.50%, reaching the market size of US$141.936 million by 2030.
The agave syrup market will grow steadily in the coming years. The syrup is obtained naturally from the nectar of the agave plant, which acts as a sweetener. It is also commercially manufactured from various agave species. The syrup has a higher amount of fructose than simple plain sugar. It has many healthier and more nutritional benefits for the human body. It is an organic sweetener that is being used to replace sugar. The syrup provides 78 calories per tablespoon and is a rich source of vitamins B and vitamin C. It is also a richer source of nutrients like manganese, calcium, and potassium. It is similar to and resembles honey. The agave plant is primarily grown in Mexico and South Africa.
Due to the rise in income among consumers and the substantial rise in the number of health-conscious people worldwide, the demand for Agave syrup will continue to surge. Despite its higher price range, Agave syrup's popularity will continue to soar among consumers. Consumers are shifting away from processed and refined food products. There has been a substantial increase in the knowledge and awareness of consumers regarding the harmful effects of artificial preservatives, flavors, and colors.
Consumers are diversifying their purchasing options for food and beverage products. Technology has been playing an imperative role in enhancing awareness and knowledge among consumers. A consumer can now locate the source of the food to ensure the product's safety. Their demands and preferences have constantly been changing with time. Many people suffer from various harmful diseases and are not comfortable with artificial sweeteners. This has led to a surge in demand for agave syrup, a natural sweetener.
Furthermore, the key market players invest substantial capital into researching and developing new agave products. Agave syrup acts as an anti-inflammatory and antioxidant sweetener. It has a lower glycemic value than other sweeteners and prevents problems like insulin resistance and metabolic syndrome.
The Asia-Pacific holds a significant market share. Mexico is the major exporter of agave plants and nectar, followed by South Africa. China has a substantial share in the agave syrup market. This is because of the surge in the number of health-conscious consumers in the Asia Pacific. The USA has a higher diabetes and obesity rate, which is surging the demand for agave syrup products because of changing consumer preferences. North America will register a major share globally. Europe will also register substantial growth because of the changing consumer preferences.
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