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市場調査レポート
商品コード
1444769
アントシアニンの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)Anthocyanin - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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アントシアニンの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のアントシアニンの市場規模は、2024年に3億5,567万米ドルに達し、2024~2029年の予測期間中にCAGR 5.15%で成長し、2029年までに4億5,719万米ドルに達すると予測されております。
アントシアニンは、ブルーベリー、ブラックベリー、ラズベリー、イチゴ、チェリー、紫ブドウ、ビート、赤キャベツ、小豆など、多くの食品に含まれています。抗アレルギー、抗糖尿病、抗菌、抗炎症、抗酸化などの機能的特性により、市場は食品・飲料産業での需要の増加によって牽引されています。その他の健康上の利点には、心臓病や呼吸器疾患のリスク軽減が含まれており、これが市場の売上を押し上げました。
天然のアントシアニン食品着色料は、果物や野菜に含まれる赤、紫、青などの色の原因となります。ベリー、カラント、ブドウ、トロピカルフルーツにはアントシアニンが多く含まれています。また、アントシアニンはフラボノイドの一種であり、抗酸化作用のある化合物の一種です。アントシアニンは、抗酸化物質として作用し、フリーラジカルと戦うことに加えて、抗炎症、抗ウイルス、抗がんの効果ももたらす可能性があります。紫ニンジンから抽出されたアントシアニン色素は、ハードキャンディーやスイートゼリーを製造するための代替天然赤色着色料として使用されることが増えています。さらに、赤いニンジン色素は、ひまわり油の酸化を遅らせる天然の抗酸化剤としてひまわり油に使用されています。したがって、これらのアントシアニンの応用分野の増加がこの分野を牽引すると予想されており、したがって各プレーヤーは顧客のダイナミックな需要に合わせた製品を提供してきました。たとえば、NiroWellやHealthy Food Materials(HFI)は抽出されたSuntava Purpleの製品ラインを提供しています。トウモロコシの原料粉末。このエキスパウダーは、スナック食品や飲料を含む多くのクリーンラベル用途の自然色のオプションとして使用するのに適しているため、製パン産業で注目を集めています。
多くの健康上の利点を持つ天然着色料により、食品・飲料産業が市場で最大のシェアを占めており、パーソナルケア部門では市場の成長傾向が高まっています。しかし、アントシアニンは過剰摂取しても副作用や毒性を引き起こさず、健康被害も生じないため、合成食用色素の有望な代替品です。合成食用色素部門は、アントシアニン、クロロフィル、カロチノイド、ターメリックなどの天然色素に比べて低コストで安定性が高いため、依然として市場で高いシェアを占めており、市場を抑制する主な要因となっています。
アントシアニン市場は、多くの地域および国内のプレーヤーの存在により、競争が激しく、細分化されています。市場の主要企業には、Novozymes A/S(Chr. Hansen)、Kalsec Inc.、Sensient Technologies Corporation、Archer Daniels Midland Company、Givaudan(DDW The Color House)が含まれます。
消費者の間でブランドの存在感を高めるために大手企業が採用する戦略的アプローチとして、企業の合併、拡大、買収、パートナーシップが強調されています。世界のアントシアニン市場セグメントにおけるこれらの大手企業の経験と専門知識により、これらの大手企業は新製品の開発に注力してきました。
さらに、規模の経済とエンドユーザー間の高いブランドロイヤルティにより、これらの企業は優位性を得ることができます。すべてのカテゴリーにおける製品ポートフォリオのさらなる拡大により、市場における企業の地位が強化される可能性があります。
The Anthocyanin Market size is estimated at USD 355.67 million in 2024, and is expected to reach USD 457.19 million by 2029, growing at a CAGR of 5.15% during the forecast period (2024-2029).
Anthocyanin is found in many foods, including blueberries, blackberries, raspberries, strawberries, cherries, purple grapes, beets, red cabbage, and red beans. Due to its functional properties, such as anti-allergic, anti-diabetic, anti-microbial, anti-inflammatory, and antioxidant, the market is driven by its increasing demand in the food and beverage industries. The other health benefits include reducing the risk of heart disease and respiratory disorders, which fueled the market sales.
The natural anthocyanins food colorants are responsible for colors, such as red, purple, and blue, which are found in fruits and vegetables. Berries, currants, grapes, and tropical fruits have high anthocyanin content. Also, anthocyanins are a type of flavonoid, a class of compounds with antioxidant effects. In addition to acting as antioxidants and fighting free radicals, anthocyanins may offer anti-inflammatory, anti-viral, and anti-cancer benefits. The extracted anthocyanin pigment from purple carrots is increasingly being used as an alternative natural red colorant for preparing hard candy and sweet jelly. Moreover, red carrot pigment is being used as a natural antioxidant in sunflower oil to delay rancidity of sunflower oil. Therefore, these increased application areas of anthocyanin are expected to drive the segment, hence, the players have been offering products to suit the dynamic demands of the clients, for example, NiroWell and Healthy Food Ingredients (HFI) offer their line of extracted Suntava Purple Corn ingredients powder. This extract powder has gained traction within the baking industry, as the ingredient is suitable for use as a natural color option for many clean-label applications, including snack foods and beverages.
The food and beverage industries account for the largest share of the market owing to the natural colorant with many health benefits, and the personal care sector is witnessing an increasing market growth trend. However, they are a promising alternative to synthetic food dyes as anthocyanins do not lead to side effects and toxicity if overconsumed and create no health hazards. The synthetic food dyes sector still accounts for a good share of the market owing to the lower cost and high stability compared to natural colors such as anthocyanins, chlorophyll, carotenoids, and turmeric, thus being the major factor restraining the market.
The anthocyanin market is highly competitive and fragmented, owing to the presence of many regional and domestic players. The leading players in the market include Novozymes A/S (Chr. Hansen), Kalsec Inc., Sensient Technologies Corporation, Archer Daniels Midland Company, and Givaudan (DDW The Color House).
Emphasis is given to the companies' mergers, expansion, acquisitions, and partnerships as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers. Due to the experience and expertise of these leading companies in the global anthocyanin market segment, these leading players have been focussing on developing new products.
Further, economies of scale and high brand loyalty among end-users give these companies an upper edge. Further expansion of product portfolio within all categories may enhance the companies' positions in the market.