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市場調査レポート
商品コード
1444563

レシチン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Lecithin - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 144 Pages | 納期: 2~3営業日

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レシチン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

レシチン市場規模は、2024年に10億2,000万米ドルと推定され、2029年までに13億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.15%のCAGRで成長します。

レシチン- 市場

主なハイライト

  • 心血管疾患、肥満、骨粗鬆症、糖尿病などのライフスタイルに基づく健康問題の発生率の増加により、消費者の栄養補助食品へのニーズが高まっています。レシチンは重要な成分の1つです。さまざまな医学的利点があるため、薬として消費されたり、医薬品の製造に使用されたりすることができます。
  • レシチンは、肝臓と細胞の機能、脂肪の輸送と代謝、健康な生殖、子供の発育を改善し、胆石のより良い治療法を提供するため、さまざまな新製品の発売にその役割を果たしています。
  • ヒマワリレシチンは、より高いホスファチジルコリン(PC)含有量や必須脂肪酸(EFA)などの特性により、大豆レシチンの代替品として広く使用されています。大豆レシチンより粘度が低いです。したがって、食品メーカーは、グルテンフリー特性を持つ大豆レシチンではなく、ヒマワリレシチンを選択しています。有機レシチンの需要は、主に菓子類用途分野で市場で増加しています。さらに、天然、安全、アレルゲンフリーといった製品特性も需要を後押ししています。
  • さらに、レシチンは脂肪を結合してインスタント食品中で脂肪を浮遊状態に保ち、高タンパク質成分の水和を改善し、レトルトプロセス中の脂肪上限を下げ、高脂肪粉末の分散を改善するのに役立ちます。さらに、口当たりや食感を改善し、材料を均一に分配しやすくする優れた能力により、インスタント食品カテゴリーへの参入が期待されています。
  • チョコレート、アイスクリーム、ガム、キャラメルなど、主に砂糖を多く含む製品が菓子類部門を構成しています。レシチンの表面品質が改善されたため、菓子類業界での消費量が増加しています。食品の水分含有量を下げるのにも役立つため、最終用途分野での需要は予測期間中も高いままであると予想されます。

レシチン市場動向

市場を牽引する栄養補助食品の需要の急増

  • レシチンサプリメントは、潰瘍性大腸炎、高コレステロール、その他いくつかの治療法を含むさまざまな症状を治療できます。インドのフィットネステクノロジー企業GOQiiが実施した包括的な調査によると、2021年にコレステロールの問題を経験した回答者の29.5%以上が60歳以上の高齢者だった。同年の回答者の約6%を若者が占めたのに対し、10代の若者が約6%を占めました。コレステロールの問題を抱えている人は7%。このような健康状態により、レシチンベースのサプリメントの需要が高まっています。
  • さらに、健康的なライフスタイルにより、消費者は全体的な幸福を維持および向上させるためにさまざまな栄養補助食品を求めるようになりました。このように、ライフスタイル強化製品の強力な支持とマーケティング活動と相まって、予防ヘルスケアシステムに重点を置いていることが、栄養補助食品業界のレシチン市場を牽引しています。
  • 市場に影響を与える主な要因には、この分野を後押しするさまざまな天然資源に由来する食品原料の需要の増加が含まれます。市場の需要に応じた製品発売の急増により、業界の成長が促進されると予想されます。
  • たとえば、Lasenorは、米国農務省(USDA)の有機認証を取得した米国生まれの有機大豆レシチン、VEROLEC ORGANICの発売を発表しました。さらに、2021年9月にAAKはBIC Elementsの買収を発表しました。 BIC Elementsは、非GM特殊レシチンおよびレシチン化合物を供給するレシチン市場のプレーヤーです。

アジア太平洋地域が最大の市場シェアを保持

  • 天然原料への需要の高まりにより、ベーカリーや菓子類、乳製品、肉製品におけるレシチンの使用量が増加しています。小麦粉と添加成分を均一にブレンドして水分保持力を高めるためにベーキング手順でレシチンが広く使用されているため、ベーカリー製品におけるレシチンの需要は非常に大きいです。レシチンは通常、小麦粉重量に基づいてパン配合物に0.2%、レイヤーケーキには0.5~1.5%添加されます。アジア諸国では、ベーカリー製品の生産と輸出が急増しています。
  • 国連同貿易連合によると、インドはパン、ペストリー、ケーキ、その他のベーカリー製品を4億760万米ドル相当輸出し、前年の輸出額3億4,680万米ドルを上回った。したがって、ベーカリー製品の売上の増加が、この地域全体のレシチン市場を牽引しています。
  • 一方、各国でのパーソナルケア製品や化粧品の需要の増加により、脱油レシチンの需要が高まると予想されます。さらに、中国の水産養殖産業の急成長により、動物飼料分野でのレシチンの需要が増加すると予想されます。

レシチン業界の概要

世界のレシチン市場では、かなりの数の地域レベルおよび国際的なプレーヤーが存在し、激しい競合が見られます。レシチンメーカーは、顧客との関わりを深め、レシチンベースの製品に対する需要の高まりに応えるために、製品発売のペースを上げています。調査対象となった市場の主要企業には、Lipoid GmbH、Cargill Inc.、Archer Daniels Midland Company、DuPont de Nemours, Inc、およびWilmar Internationalが含まれます。

調査対象市場のプレーヤーは、より多くの市場シェアを獲得するためにより幅広いエンドユーザー層にアピールする、ベーカリーや製菓、化粧品、医薬品、栄養補助食品、動物飼料などの食品に組み込むための幅広い種類のレシチン形式の開発に焦点を当てています。

企業は積極的に製品ベースを拡大し、食品および飲料分野から生まれるアプリケーションの需要を満たすために生産能力を増強しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 原料
    • 大豆
    • ひまわり
    • その他の原料
  • 用途
    • 食品および飲料
    • 飼料
    • 栄養とサプリメント
    • 医薬品
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市況分析
  • 企業プロファイル
    • Cargill Inc.
    • Archer Daniels Midland Company
    • Lipoid GmbH
    • DuPont de Nemours, Inc
    • Sternchemie Gmbh &Co. Kg
    • VAV Life Sciences Pvt Ltd
    • Bunge Limited
    • Wilmar International
    • Fishmer Lecithin
    • American Lecithin Company

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 48747

The Lecithin Market size is estimated at USD 1.02 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.38 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.15% during the forecast period (2024-2029).

Lecithin - Market

Key Highlights

  • The rising incidences of lifestyle-based health issues, such as cardiovascular diseases, obesity, osteoporosis, and diabetes, have fuelled consumers' need for food supplements. Lecithin is one of the key ingredients; owing to its various medical benefits, it can be consumed as a medicine and used in medicine manufacturing.
  • Lecithin improves liver and cell functioning, fat transport and metabolism, healthy reproduction, and child development, and offers better treatment for gallstone, thereby finding its place in various new product launches.
  • Sunflower lecithin is widely used as a substitute for soy lecithin for its properties like higher phosphatidylcholine (PC) content and essential fatty acids(EFA). It is lower in viscosity than soy lecithin. Hence, food manufacturers are choosing sunflower lecithin over soy lecithin as it has gluten-free properties. The demand for organic lecithin has witnessed an uptick in the market, majorly in the confectionery application segment. Furthermore, the demand is also assisted by the product properties like natural, safe, and allergen-free.
  • Moreover, lecithin helps to bind fat and keep it suspended in convenience food products, improve the hydration of high-protein components, lower the fat cap during the retort process, and improve the dispersion of high-fat powders. Additionally, its outstanding abilities to enhance mouthfeel and texture and make it easier for ingredients to be distributed evenly are anticipated to support its inclusion in the convenience food category.
  • Products primarily high in sugar make up the confectionery segment, including chocolate, ice cream, gum, and caramels. Lecithin's improved surface qualities increase its consumption in the confectionery industry. The demand for it in the end-use segment is anticipated to remain high during the forecast period because it also helps to lower the moisture content of foods.

Lecithin Market Trends

Surge in Demand for Dietary Supplement Driving the Market

  • Lecithin supplements can treat various conditions, including ulcerative colitis, high cholesterol, and a few other treatments. According to a comprehensive study performed by GOQii, a fitness technology company in India, over 29.5% of respondents who experienced cholesterol issues in 2021 were seniors over 60. Young people made up around 6% of the responders that year, whereas teens made up approximately 7% of those with cholesterol issues. Such health conditions have been driving the demand for lecithin-based supplements.
  • Furthermore, a healthy lifestyle is prompting consumers to seek various dietary supplements to maintain and enhance their overall well-being. Thus, the intense focus on the preventive healthcare system, coupled with robust endorsements and marketing efforts of lifestyle enhancement products, is driving the market for lecithin in the dietary supplement industry.
  • The primary factor affecting the market includes the increase in demand for food ingredients derived from various natural sources that would boost the sector. The surge in product launches according to the market demand is expected to propel the industry's growth.
  • For instance, Lasenor announced the launch of VEROLEC ORGANIC, organic soya lecithin that originated in the United States with United States Department of Agriculture (USDA ) Organic Certification. Additionally, in September 2021, AAK announced the acquisition of BIC Ingredients. BIC Ingredients is a player in the lecithin market that supplies non-GM specialty lecithin and lecithin compounds.

Asia Pacific Holds the Largest Market Share

  • The rising demand for natural ingredients is witnessing a rise in the usage of lecithin in bakery and confectionery, dairy, and meat products. The demand for lecithin in bakery products is significant as it is extensively used in baking procedures to increase moisture retention with even blending of flour with added ingredients. Lecithin is usually added to bread formulations at 0.2% and layer cakes at 0.5 - 1.5% based on flour weight. In Asian countries, there has been a surge in the production and exports of bakery products.
  • According to the UN Comtrade, India exported bread, pastry, cakes, and other bakery products worth USD 407.6 million, which was higher than the previous year's exports valued at USD 346.8 million. Hence, the rise in sales of bakery products has been driving the lecithin market across the region.
  • On the other hand, increased demand for personal care products and cosmetics in the countries is expected to boost the demand for de-oiled lecithin. Additionally, the booming aquaculture industry in China is expected to increase the demand for lecithin in the animal feed segment.

Lecithin Industry Overview

The global lecithin market witnesses high competition, with a considerable number of regional-level and international players. Lecithin manufacturers are increasing the pace of product releases to better engage with customers and meet the rising demand for lecithin-based goods. The top players in the market studied include Lipoid GmbH, Cargill Inc., Archer Daniels Midland Company, DuPont de Nemours, Inc, and Wilmar International.

The players in the market studied are focussing on developing a wider variety of lecithin formats for incorporation into food items, including bakery and confectionary, cosmetic, pharmaceutical, nutraceuticals, animal feed, and others, appealing to a broader end-user demographic to gain more market share.

Companies are actively expanding their product bases and are increasing their production capacity to meet the demand for the applications emerging from the food and beverage sector.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Source
    • 5.1.1 Egg
    • 5.1.2 Soy
    • 5.1.3 Sunflower
    • 5.1.4 Other Sources
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Food and Beverage
    • 5.2.2 Feed
    • 5.2.3 Nutrition and Supplements
    • 5.2.4 Pharmaceuticals
    • 5.2.5 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Position Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Cargill Inc.
    • 6.3.2 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.3 Lipoid GmbH
    • 6.3.4 DuPont de Nemours, Inc
    • 6.3.5 Sternchemie Gmbh & Co. Kg
    • 6.3.6 VAV Life Sciences Pvt Ltd
    • 6.3.7 Bunge Limited
    • 6.3.8 Wilmar International
    • 6.3.9 Fishmer Lecithin
    • 6.3.10 American Lecithin Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS